AUTTAKAA!!! Voiko diabetes tulla vuodessa??

Tyfehgstuffuu

Olen 14 vuotias tyttö ja juon tosi paljon vettä, tietysti silloin myös käyn paljon vessassa:( Olen puhunut vanhemmilleni että minulla saattaisi olla diabetes. Kävimme vuosi sitten verikokeissa eikä todettu diabetesta:) Joten kysymys kuuluu että voiko diabetes tulla vuodessa?! Auttakaa! Pitäisikö käydä uudestaan verikokeissa mielenrauhan vuoksi? Vai voiko minulla olla joku muu sairaus?

11

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyfehgstuffuu

      Ja minun enolla on 2 tyypin diabetes! (Olen viestiketjun aloittaja)

    • Nkpk

      Jos juot vain saavuttaaksesi sen 2l vettä päivässä että kroppasi ja mielesi pysyy hyvänä, niin ei hätää, hyvä vaan että virtsaus sujuu normaalisti. Sen sijaan jos sinulla on jatkuvasti jano, vaikka juot runsaasti, olet väsynyt siltikin vaikka olet nukkunut hyvin ja jos muita riskitekijöitä, esim perinnöllisyys ja ylipaino...

      • Samatyyppi

        Juon koska mulla on aina esim pienestä lenkistä hirvee jano ja varsinkin aamuisin on jano kun on kuiva suu:(


      • Samatyyppi
        Samatyyppi kirjoitti:

        Juon koska mulla on aina esim pienestä lenkistä hirvee jano ja varsinkin aamuisin on jano kun on kuiva suu:(

        Ja oon melkeen alipainoinen… oon siis viestiketjun aloittaja:)


    • Nkpk

      Onko muita oireita esim ylipainoa, syötkö paljon sokeria ja muuta epäterveellistä? Ja tuo on ihan normaalia jos et ole urheilija (et maininnut tästä mitään) että tulee jano helposti pienestä lenkistä. Myös aamulla on ihan normaalia tuntea janon tunnetta.

      • Samatyyppi

        En urheile juuri ollenkaan. Ja tosiaan mun enolla on 2 tyypin diabetes. Mutta eikö ylipaino ole yleensä merkki 2 tyypin diabetestä? Olen siis melkeen alipainoinen.


      • Helppoa_tarkistaa
        Samatyyppi kirjoitti:

        En urheile juuri ollenkaan. Ja tosiaan mun enolla on 2 tyypin diabetes. Mutta eikö ylipaino ole yleensä merkki 2 tyypin diabetestä? Olen siis melkeen alipainoinen.

        Tuo edellinen kirjoittaja sekoittaa eri diabetestyypit. Useimmiten ykköstyypin diabeetikot eivät ole ylipainoisia.

        Nuorella D1 voi puhjeta nopeastikin. Koska koulun alkamiseen on vielä aikaa, käy terveyskeskuksessa hoitajalla että ottaa aamulla pikamittauksen sormenpäästä. Voi olla että joutuu varaamaan ajan, mutta mittaus sujuu nopeasti päivystyskäynnilläkin. Ennen mittausta pitää olla 10-11 h syömättä ja juomatta (enintään puoli lasillista voi juoda esim. lääkkeitä otettaessa, jos sellaisia on). Tuo aamun paastomittaus kyllä osoittaa onko kyseessä diabetes.


      • Samatyyppi
        Helppoa_tarkistaa kirjoitti:

        Tuo edellinen kirjoittaja sekoittaa eri diabetestyypit. Useimmiten ykköstyypin diabeetikot eivät ole ylipainoisia.

        Nuorella D1 voi puhjeta nopeastikin. Koska koulun alkamiseen on vielä aikaa, käy terveyskeskuksessa hoitajalla että ottaa aamulla pikamittauksen sormenpäästä. Voi olla että joutuu varaamaan ajan, mutta mittaus sujuu nopeasti päivystyskäynnilläkin. Ennen mittausta pitää olla 10-11 h syömättä ja juomatta (enintään puoli lasillista voi juoda esim. lääkkeitä otettaessa, jos sellaisia on). Tuo aamun paastomittaus kyllä osoittaa onko kyseessä diabetes.

        Okei kiitos paljon neuvoista/tiedoista!


    • Nkpk

      Joskus diabets on perinnöllistä,mutta jos muita oireita kun satunnainen janon tunne en olisi huolissaan jos viimeksi ei ollut merkkejä diabeteksestä. Käy vaikka terkkarilla kun koulut alkaa

    • asiakaskeskeisyys
      • Samatyyppi

        En tiennyt että on vesi diabeteksen olemassa..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe