Windows 7- apua

Jokelll

En tiedä, osaanko muotoillla kysymykseni oikein, mutta haluaisin tietää, miten saa ohjelman, esim. nettiselaimen käynnistymään automaattisesti heti kun kone avataan. Eli siis kone ei näyttäisi ollenkaan työpöytää vaan avautuisi heti tiettyyn ohjelmaan. Tärkeää olisi myös että ohjelmaa ei voisi sulkea ilman salasanaa tms.
Minulla on siis tarkoituksena, että koneella voisi käyttää ainoastaan tätä yhtä ohjelmaa.
Käyttöjärjestelmä on Win7 professional.

8

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkennusta_kiitos

Mihin käyttöön tuo on tulossa ? Ja mikä ohjelma kyseessä eli onko kyseessä nimenomaan nettiselain. Jos kyseessä on "infokioski" tyyppinen ratkaisu nettiselaimella niin siihen löytyy valmiita asennuspaketteja jotka on tehty juuri tuollaiseen käyttöön.

• jokelll

kyseessä on varausjärjestelmä, joka toimii nettiselaimen kautta. Olisin kiitollinen, jos kertoisit vaikka millä nimellä tuonkaltaisia paketteja kannattaa etsiä.

• eikös sen voi laittaa avautuun "start program" osiosta.
        ja sitte ettei mitää ohjelmaa voi käyttää ilma salasanaa "personal" puolelta.
        kai ne vois tietty asettaa "regedit" ja "start" automaatiks sieltä, mut tietty täytyy tietää, mitä ettii ja mistä. helpompi googlettaa toi, ku ruveta täl palstal selittää. menis sivu jos toine, eikä pysty liittää kuvia.....

• aaerdrtydtyk

avautuun, sitte, mitää, ilma, automaatiks, mut, ...

Opettele vajakki kirjoittamaan!

• optiosanktio1

Yksi tapa vois toimia ainakin osaksi tarkoittamallasi tavalla jos asian oikein ymmärsin.
      Eli suljet tarvittaaessa koneen lepotilaan ja muutat virranhallinta asetuksissa niin ettei näytöstä katkaista virtaa koskaan. Lepotilaan siirtymisen voi määritellä haluamallaan tavalla automaattiseksi tai sitten itse sulkee sen manuaalisesti. Tuohon salasanalla sulkemiseen en osaa neuvoa anttaa.

• juurinoin

Lepotilaan tai horrostilaan, ei kai tuollaiseen muuta ratkaisua tarvitse ollakaan. Onhan niitä ohjelmia millä saa vaikka selaimen käynnistymään automaattisesti, sama hoituu laittamalla laittamalla pikakuvake käynnistyskansioon. Myös suojauksia on muistaakseni palomuureissakin ettei pysty jotain ohjelmaa sulkemaan ilman salasanaa. Englanniksi googlaamalla löytynee helpoimmin. Jos selainta ei saa sammuttaa niin pitäisi varmistaa myös ettei konetta pysty sammuttamaan.

• Siellä kännistysvalikossa on startup/käynnistys tms. kansio. Vie ohjelman pikakuvake sinne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      167
      7457
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4228
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3838
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      151
      3235
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2986
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2599
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2376
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2059
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2015
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1916
    Aihe