Viime vuoden vaihteessa oikeanpuoleinen nivukseni kipeytyi. Vaiva vaikeutti myös kävelyä joten kävin ortopedilla tutkimuksissa. Labrakokeiden mukaan crp oli 80 ja senkka 70. Mangneettikuvien perusteella tulehdus sitten pystyttiin toteamaan. Lääkärit eivät osanneet kertoa tulehduksen aiheuttajasta, joten lääkitykseksi sain panacodia ja burana 600:sta. Vähitellen kipu alkoi vähetä ja tulehdusarvot laskea. Tablettien syönnin lopetin parin kuukauden syönnin jälkeen. Nyt runsas puoli vuotta myöhemmin oikea lonkkani selvästi taas oirehtii muttei niin pahasti.
Pohdinkin tässä, miten tähän pitäisi suhtautua jos lääkäreillekään ei vaivan syy selvinnyt. Voiko oirehtiminen lopulta johtaa nivelen vaurioitumiseen ja/vai onko sen kanssa vain osattava tulla toimeen. Onko kokemuksia?
Lonkkanivelen tulehdus
3
155
Vastaukset
- tulehdusuusinut
Älä pitkitä vaivaa. Jos on burtsiitti tulehtunut niin siihen on lääkkeet. Itse kärsinyt samoista vaivoista .
- Jatkuvakipupahinta
Lonkkanivelrikko aiheuttaa samoja oireita. Suljettiinko se pois? Lonkkanivelrikon tutkiminen ja toteaminen on hyvin yksinkertaista. Liikerajoitukset,kipu ja rtg kuva. Jos em oli ja on ok niin bursiitti sitten varmaan.
- Ka-ma
Nivelrikkoa ei ollut. Bursiitiksi lääkärit eivät tulehdusta määritelleet. Reumaa epäilivät mutta sitä se ei ollut verikokeiden mukaan . Tällä hetkellä lonkka vaikuttaa kutakuinkin hyvältä. Ei juuri kipua tunnu muuten kuin jalan ääriasennossa (esim. jalan nostossa miesten pyörän tangon yli).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37316085- 2646231
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113678- 1972767
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142322- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 891210