Nätti-Jussi savotoilla.

Ounnaan

Jussi kun kerran otti taksin Sodankylästä Rovaniemelle, niin pukkas vähä kiirettä. Viinakauppa mennee kiini neljältä, neljältä, neljältä. Paena kaassuuu...
No, kerkisivät hyvinnii. Jussi kävi viinakaupassa, mäni lastin kansa Pohjanhovviin, sae huonneen ja ensmäestä lompsua oli tekemässä siinä ikkunan eissä,nii autonvalot tulloo yksinnään tietä myöten Rovaniemelle päen. Tuumasi vain jotta: Taijettiin tulla enemmän ku valonnoppeuvella.

15

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitä juttuja kuulin aikoinaan pohjoisen pojilta.
      Paljon hauskoja juttuja.

    • Nätti Jussilla oli syntymävikana toinen jalkaterä kääntynyt taaksepäin. Niinpä jäljet lumessa olivat hieman erikoisen näköiset. Joku tuumasi että tuosta on mennyt piru. Toinen sanoi että ei kun Nätti Jussi mutta pirukaan ei tiedä kumpaan suuntaan.

      • tosi.hyvä.juttu

        Tuo aiheutti hyvät naurut.


    • Raateri

      Nätti-Jussi lähti kerran keskikesällä käväsemään kotiseuvullaan Karstulassa. Oli uus puku, valakonen paita, ravatti ja kaikki.
      Tuttavat ja sukulaiset kyseli uteliaina: Mitenkäs siellä Pohjosen savotoilla pärjäilee? No, ihan kohttuullisesti, kolome miljoonaa tuli lomarahoja, siitähän työ voitta laskkee.

    • Raateri

      Aiheeseen liittyen.
      1970 luvun alkuvuosina, kun Näsinneula oli valmistunu ja avattu yleisölle, lähtivät Särkkäjoen kämpältä jätkät taksilla käväsemään Näsinneulassa. Aamupäivästä lähtivät ja tietenkin pitkäripasen kautta. Enoni kertoi, että kyllä Jyväskylän paikkeilla jo oli aikamoinen mökä Volgassa. Mutta niin vain kävivät ja aivan huipulla vieläpä. Tammelan torilla olivat käyneet syömässä mustaa makkaraa reilusti ja kotimatka alkoi. Seuraavana yönä olivat takasin Lieksassa ja majoittuivat Serpparille. Tulomatkalla oli ollut huomattavasti hiljasempia ukkelit.

    • Trabas

      Nätti-Jussi kun mäni Lappiin savotoille, niin tuli riita erään toisen jätkän kans, jotta kumpi meistä ennen on tänne tullu. Se heppu sano jotta: Minä tulin jo sillon, kun rautatietäkkää ei ollu ku Oulluun asti. Nätti pisti paremmaks. Minä kun tulin, niin Kemijokihi oli vielä kaivamata. Minä sitten kaivoin sen Rovaniemeltä Pohjanlahtteen.

    • NiitäAikoja

      Vanhana sodankyläläisenä tuli Nätti tavattua ja nähtyä useita kertoja.50-60-luvulla oli isot savotat ympäri Lappia ja paljon oli etelästäkin tullutta reissumiestä Lapin kairoilla.Olipa joukossa myös keihäänheiton pitkäaikainen ennätysmies Yrjö Nikkanen.Hän teki metsurin hommia mm Auvojärvellä Sodankylässä.Itse nuorena miehenä tuli joskus jututeltua hänen kanssaan.Ei Suomessa paljon arvostettu sankareitaan.Yrjö eleli vaatimattomasti,unohdettuna välillä alkon tuotteitakin maistellen.

    • Etsivätlöytää

      Onko tämä sama nättiPuuma joka kärähti kuhmossa ratista ja sai linnaa,älä piileskele.

      • Karusellisti

        Mieluummin musta maahamuuttaja kuin kuhmosta karanut "nätti" Puuma!.Häkkiin joutaakin.


      • iltarusko1906

        Oon kuulluna tämmöstäkin Nätti-Jussista, jotta hän on ollut tanssiloissa (Lieksassa/Pielisjärvella??). No, häen oli kumartanna jollekkiin naisimmeiselle hakeakseen tanssimaan, mutta KOKO PENKKIRIVI oli noussut ja lähtennä lipettiin...Joten ei tuo Jussi liene ollut kovin nätti ......


      • iltarusko1906 kirjoitti:

        Oon kuulluna tämmöstäkin Nätti-Jussista, jotta hän on ollut tanssiloissa (Lieksassa/Pielisjärvella??). No, häen oli kumartanna jollekkiin naisimmeiselle hakeakseen tanssimaan, mutta KOKO PENKKIRIVI oli noussut ja lähtennä lipettiin...Joten ei tuo Jussi liene ollut kovin nätti ......

        Se mitä olen kuullut miehestä, niin nimitys Nätti, oli lähinnä pain vastaisesta näöstä annettu.


      • muistelua
        kamuttaja kirjoitti:

        Se mitä olen kuullut miehestä, niin nimitys Nätti, oli lähinnä pain vastaisesta näöstä annettu.

        Miehen nimi oli Johan Viktor Nätti. Ulkonäöllä ei ollut vaikutusta nimeen, vaan hän oli perinyt sen vanhemmiltaan.


      • muistelua kirjoitti:

        Miehen nimi oli Johan Viktor Nätti. Ulkonäöllä ei ollut vaikutusta nimeen, vaan hän oli perinyt sen vanhemmiltaan.

        Varmaan nimi vaikutti siihen, kun oli jo valmiiksi sukujaan Nätti.

        Kuitenkin olen tavannut monia "pohjoisen poikia" jotka tunsi Nätin aivan henkilökohtaisesti, olivat jopa olleet samoilla työmaillakin.
        Sanoivat häntä kuvaillessaan, että oli kyllä ruma mies.
        Ehkä nimitys olisi ollut joku muu kuin Nätti, jos sukunimi ei olisi ollut se.

        Taisi olla kahden asian yhteensattuma, josta vääräleuat heti hoksasi hänelle kutsumanimen.


    • KenkälankkiaSeVaan

      Tuossa oli tuo tanssijuttu,niin ei liene pahitteeksi mainita toinenkin.
      NättiJussi tykkäsi käydä aina Rovaniemellä kuuluisassa Pohjanhovissa tanssahtamassa.
      Siinä jotakin daamia pyöritellessä tuli lausahtaneeksi,että on tämä komea paikka,mutta tuo pazkan haju on kyllä vähän outoa näin hienoon paikkaan.
      Yöpuulle sitten mennessään huomasi,että oli itse tullut pukattua pökäle sille nurin muljahtaneelle jalalle ja sehän se vähän tuoksahteli ravintolassakin kengän päällä.

    • Jussin auto suistui tieltä metsän puolelle siten, että pensaat kolisivat auton keulaan. Vieressä istunut kaveri huusi: Paina nätti kaasua puut isonee!


      Ps. Vaikka nimi on nätti, olen muuten vain kaunis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7851
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      84
      3911
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1333
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1095
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1042
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1017
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      124
      839
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      728
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      725
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      40
      689
    Aihe