Olen 20 vuotta kuunnellut Saimaalla teräsvenen keulassa rytmikästä noin kerran sekunnissa toistuvaa shh shh shh shh -sihinää tai suhinaa. Lähes rytmimunan kaltainen ääni, mutta hellempi ja paljon rauhallisempi. Mikähän eläin tuo voisi olla?
Rytmikäs sihinä\suhina vedessä?
Purjehtija-saimaa
3
285
Vastaukset
- isohiisi
Vesihiisin poikanen.
- Näkkitulee
Näkki. Kun olin lapsi saaristossa, meillä rantasuulin alla asui vihainen näkki, siksi ei saanut mennä laiturille kovin lähelle reunoja. Tuo on tyypillinen vihaisen näkin ääni!
- TurvallistaMatkaaVaan
Voi johtua veden virtauksen synnyttämistä pöyrteistä, joiden ääni on sopivassa muodossa (taajuus, voimakkuus yms.) että erottuvat sitten korviesi tulkitsemana sihinänä. Luultavasti ääni on siis osa isompaa kokonaisuutta, mutta olet jostain syystä oppinut kiinnittämään huomiota juuri tuohon osaseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673478- 152166
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231510Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701251- 441221
- 371141
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381073Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411010- 471004