Itsemurha ?

Rob9

Sairastuin uudelleen vakavaan masennukseen.Edellinenoli 5v.sitten.Nyt on tosi kyseessä,lopullinen umpikuja.Lääkitys on mutta se ei tunnu auttavan.Enimmäkseen nukun,tai toivoisin nukkuvani.Todella toivoton olo.Toistan samaa kaavaa koko ajan,negatiiviset,synkät ajatukset painavat mieltä.Haluaisin luopua mutta en tiedä hyvää keinoa..Vaatii valtavia ponnisteluja mennä edes yksi päivä kunnialla lävitse..Onko.kokemuksia?

19

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parasaikakesästä

      Moi sinulle!

      Kuules kaveri, nyt on kesän kaunein aika.
      Pistäppä nenäsi ulos, nauti auringonpaisteesta, tuulen huminasta!

      Joo, tiedän mitä ajattelet nyt...
      Mutta KOKEILE!
      Ihan huviksesi, "seikkailumielessä".

      Sano sille kielteiselle mielellesi, että painu muualle nyt! Minä nautin kesästä ny!
      Mitenkäs se laulu meni että "käyn ahon laitaa jna"?

      kuules kaveri!
      Otappa se sun huumorintaju nyt esille!

      Eikö oo tosi tosi tosi TOSI hölmöä aatella nyt noin? (Elä suutu, yritän saada sinuun vauhtia).

      Sinä olet ihan oma, jännä yksilö! Elä (,,,,,,) anna sen s.... pahan masentaa mieltäsi (se paha kun yrittää nääs).

      Sinä selviät, niin moni muukin on selvinnyt, kun ei anna sen ... musertaa!

      Iso hali minulta, nyt reippaasti eteenpäin, älä Vaivu ITSESÄÄLIIN!

      TERVEISIÄ!

    • IlmanKamaa

      Oletko kokeillut ilman aineita?

    • Rob9

      Olin 3 kk ilman debislääkkeitä/ketipinoria.Kesän alussa 1.merkit mielialan laskusta,romahdus heinäkuussa.Samoja syitä,eristäytymistä,alemmuudentuntoa jne
      Alkoi peloittaa yksinäisyys.Jätin aholin pois..
      Alan uskoa siihen että miehen luonne on miehen kohtalo..yliminä kurittaa/ankara äiti.
      Kiitos neuvoista.Pahimmassa debiksessä on vain lähes mahdoton tehdä päätöstä mihinkään suuntaan..

    • ikuinenrajankäynti

      Apatiallani oli taipumus syventyä depressioon asti. Tilasin ajan psyatrille. Hän sattui olemaan saksalainen. Oikein hyvä tyyppi.
      Siihen aikaan psykiatrit kirjoittivat pieniä libriumpillereitä. Kielsi ottamasta muuten kuin pahimpaan syvälamaan.
      Lekuri suositteli toiminta-aktioiden käyttämistä, kun kerroin miten pelottavia depressiokuilut voivat olla. Tututkin ihmiset muuttuivat vieraiksi ja uhkaaviksi.

      Ellei ole duunia, silloin pitää pakottaa itsensä jonkunsortin penkkitreenaukseen että aivot ja lihakset saavat tarpeeksi happea.
      Sitkeästä vitutuksesta on mahdollista rimpuilla vaikka hihittävään euforiatilaan.

    • sieselviitny

      Nyt oot muuten paremmalla puolella ja Onnea!

      Sie selviit tästä nyt!

    • Kaylah

      Hei Rob9, tiedän mistä puhut. Kiitos, että kirjoitit tänne. Tuo lohtua, ettei ole yksin näiden asioiden kanssa. Vaikeita masennusjaksoja on minullakin takana jo monta ja tuntuu, ettei enää kestä ja mietin helpottaako tilanteeni ikinä. Olen kuitenkin tullut siihen lopputulokseen, (joka tosin sumenee aina välillä, kun on sietämättömän paha olla) että täytyy vain kestää tuska keinolla millä hyvänsä. Itsemurha ei ole vaihtoehto, vaikka sitä muutaman kerran nuorempana yritinkin siinä onnistumatta. Vaikeasti masentuneena sitä vain on vaikea muistaa, että joskus ei ole ollut ihan näin paha olla. On ollut parempiakin kausia. Yritän ajatella, että tämä on vain väliaikaista ja että kaikella on tarkoituksensa. Vaikka toivoa paranemisesta onkin masentuneena vaikea pitää yllä, ei luovuteta. Uskotaan siihen, että vielä tulee aika, jolloin on helpompi olla. Kärsimys kääntyy vielä voimavaraksi.

    • voimiajatsemppiä

      Sinun pitää aloittaa uudelleen lääkitys. Aivosi jostain syystä tarvitsee apupotkun lääkkeen kautta. Kyllä se mieli siitä jälleen alkaa piristymään ja elämä hymyilemään.

      • fiXua

        Niin, että huumeita vaan lisää, kyllä se siitä.


    • Rob9

      Kiitos tsempeistä.Kituuttamista tämä on mutta vielä hengissä.Vaatii kyllä kaikki voimat.Arveluttaa tulevaisuus mutta niinhän se on kaikilla.Tuli kyllä tämä masis yllätyksenä, olin aika hyvinvoipa vielä keväällä.Syykin on kyllä selvä..
      Miten jakselet,Kaylah?

      • Kaylah

        Hienoa, että jaksat taistella :) Kyllä se siitä vielä helpottaa. Mulla on keväästä helpottanut vointi jonkin verran, tosin tässä on lääkemuutoksia meneillään niin ne vaikeuttaa tilannetta. Mutta aika yksinäinen ja turha olo on, kun on jumittunut tänne kotiin. Ei kauheasti jaksa nähdä ihmisiä ja esim. kaupassa käyminenkin tekee tiukkaa :/ Mutta nää päivät täytyy vain jotenkin päivä kerrallaan lusia. Muakin pelottaa tulevaisuus ja menneisyys ahdistaa. Siksi koitan huonolla menestyksellä palauttaa ajatukset aina vain tähän päivään, joka tosin sekään ei oo kovin lohdullinen juuri nyt :D


      • Rob9

        Olisi mukava kirjoitella enemmänkin,Kaylah..
        Ei vaan viitsi laittaa s-postiosoitetta tänne.Asun pääkaupunkiseudulla..Huono aamu,ovat pahimpia.Iltapäivällä parempaa,yöt painajaisia..
        Vointeja


      • Yksikohtalotoveri

        Onko pääkaupunkiseudulla mitään vertaispalvelua masentuneille? Voisi parantaa oloa kun haluat kerta keskustella.

        Itse olen myös taipuvainen masennukseen, mutta ilman lääkitystä sinnitellyt. Mulla syyt liittyy elämänkokemuksiin,pettymyksiin, yksinäisyyteen, eristäytyvään luonteeseen. Yritän niihin vaikuttaa, vaikkakin huonolla menestyksellä. Itsestä on vaikea luopua, luonnettaan muuttaa. Liekö edes mahdollista.
        Tsemppiä sulle!


      • Kaylah

        Mä en oo pk-seudulta mutta mulle voi kirjoitella sähköpostiin [email protected]. Vertaistukea itsekin kaipaisin 😊


      • Merita49

        Tsemppiä kaikille ! Masennus tosi tuttua. Lopetin päihteet 15v sitten ja siinä tärkein tuki oli vertaistuki. Toki oli hoitoja ja ammattiapua myös ! Nyt aion selättää masennuksen samoilla keinoilla ! No ainakin uskon että helpottuu...


    • 1739310

      Mulla on huonoissa tilanteissa auttanut puhuminen läheisen kanssa

    • Hei,

      Vaikeassa elämäntilanteessa voi hakea keskusteluapua myös erilaisilta auttavilta tahoilta. Ulkopuolinen tuki voi olla hyvä voimavara ja helpottaa jaksamista.

      Apua voi saada netin välityksellä, puhelimitse tai kasvokkain. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, www.tukinet.net. Tukinetistä saat halutessasi itsellesi tukihenkilön, jonka kanssa voit keskustella kahden kesken. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos haluat keskustella tilanteestasi mieluummin soittamalla, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Sainkaikkipoispaikas

      Sattuu taas. Kipua vain. Jäljet taas kovat. Koko keho viiltojälkiä täynnä. Aataminomenaan sattuu. Tilasin hiemam pizzaa, saa nähdä montako päivää sillä jaksaa. Jospa lopettaisi juomisen. Siis veden juomisen. Puhelimeen en ole vastannut viikkoihin. Olen vain, kattelen fingerporia välillä. Muiltakin saan kommenttia että olen sekava. Tuntuu ettei kukaan tajua. En kyllä itsekään tajua itseäni. Elämä mennyt siihen, että nukun päivät ja valvon yöt. Sydänkohtaus jos tulisi, taipa muu kohtaus nii olisi syy soittaa piipaa auto. Turhaa en viitsi soittaa.

      • 989okok

        Pulloa kossua naamaan. Jos ei auta niin toinen pullo perään. Herätessä on niin äklönä ettei jaksa murehtia.

        Jotain vikaa ainakin nykyisessä lääkityksessä on. Tuommoiseen voisi auttaa muutama Tramal tai muu tymäkkä kipulääke. Tai bongista iso pesällinen kunnon sativaa niin enää ei muista että oliko se masennus, asennus vai rusennus menossa.


      • Sainkaikkipoispaikas

        Se vika on, ettei ole lääkitystä ollenkaan. Harmi, ettei viinaa voi kotio tilata. Se olisi jo moneen kertaan tehty. Paras kai homehtua lisää kotona. Tai soittaa 112, että saisko sieltä pullon viinaa ja lavan kaljaa? Vois olla hilpeätä kuulla myöntyvä vastaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2364
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe