Uskomisen ilo!

Usko on iloinen asia, se ei aina välity tällä palstalla.

Kuunnelkaa täältä nettiseuroja, nettiseurat.info.

46

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt on Jämsän opistoseuroissa ehtoollinen, se on herkkä ja pyhä hetki. Jeesus on itse läsnä ehtoollisessa Pyhän Henkensä kautta.

    • Mihin Te uskotte?

      • Uskotaan Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön.


      • TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

        Uskotaan Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön.

        Sillä ei pelastu, että uskoo Jumalaan, eikä myös sillä, että Jeesus on sovittaja se vaatii uskoa siihen, että uskoo Jeesusken Jumalan Pojaksi ja Messijaaksi.


      • jussi5v
        Kesitas kirjoitti:

        Sillä ei pelastu, että uskoo Jumalaan, eikä myös sillä, että Jeesus on sovittaja se vaatii uskoa siihen, että uskoo Jeesusken Jumalan Pojaksi ja Messijaaksi.

        Tässä opiksi harhailijalle.
        Joh.13:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.


      • jussi5v kirjoitti:

        Tässä opiksi harhailijalle.
        Joh.13:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

        Mainitsin pelastyuksen agendan.
        Saaranattiiko Ristillä Rövärille synnit anteeksi, ei, vaan Hän tunnusti Jeesuksen Messiaaksi.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Mainitsin pelastyuksen agendan.
        Saaranattiiko Ristillä Rövärille synnit anteeksi, ei, vaan Hän tunnusti Jeesuksen Messiaaksi.

        Mitäpä tuumaat Kesitas siitä, olivatko Jeesus ja ryöväri "tänään" eli päivänä jona he molemmat kuolivat paratiisissa?

        Luuk. 23:43
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Mitäpä tuumaat Kesitas siitä, olivatko Jeesus ja ryöväri "tänään" eli päivänä jona he molemmat kuolivat paratiisissa?

        Luuk. 23:43
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Tuumaan sen, ettei kukaan kuole Paratiisissa (Ikuisessa elämässä), eikä ole koskaan kuollut.
        Asia on heidän osaltaan se, mitä Luukas kertoo.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Tuumaan sen, ettei kukaan kuole Paratiisissa (Ikuisessa elämässä), eikä ole koskaan kuollut.
        Asia on heidän osaltaan se, mitä Luukas kertoo.

        Ilmaisin ehkä huonosti. Menivätkö ryöväri ja Jeesus kuoltuaan ristillä suoraan parasiisin. Huomaa "tänään" sana.


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Ilmaisin ehkä huonosti. Menivätkö ryöväri ja Jeesus kuoltuaan ristillä suoraan parasiisin. Huomaa "tänään" sana.

        Niin Raamattu sanoo, päättele siitä itse.


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Ilmaisin ehkä huonosti. Menivätkö ryöväri ja Jeesus kuoltuaan ristillä suoraan parasiisin. Huomaa "tänään" sana.

        Anteeksi kun oli hieman vähäsanainen.

        Pääsin kotiin ja paneuduin ja muistelin asiaa, sillä tämä on yksi niistä käännöskoukeroista, joita Hermeneuttisesti aikoinaan jouduin ryhmässä tutkimaan.

        Kerron nyt oman tuumaukseni, koska uskon Sinun vilpittömästi haluavan vastuksen, sillä sen täytyy olla käännöksessä väärin, sillä eihän se toimi, jos Jeesus menee Tuonelaan ja RR Paratiisiin, jota ei vielä ole.

        Kuitenkin Hän lupasi Hänelle Iankaikkisen elämän.

        Mikä sitten aiheutti, molempien Raamattujen sekä biblian kömmähdyksen?

        Se oli vanha Suomen kielen sana, jota ei enää juuri käytetä ja se ei edes sopisikaan juuri tähän.

        Sana on ”oleman".

        Tämä sana on olennainen, että tulkinta on järjenmukainen ja ristiriidaton. Otan näin riskin, kertomalla sen, ja nostamalla asia Suomen nykykielelle.
        Myös tieto siitä, että sen ajan Koineessa ei ollut pilkkuja eikä pisteitä, ja muutenkin kieliasu oli eri, mitä nyt.
        Jos niitä on, on ne kielenkääntäjien asettamia, joille Teologinen suuntautuminen on usein heikkoa. Juuri tämä aiheuttaa ristiriitaa, ei Raamattu itse.
        Useat teologit ovat hyväksyneet uskottavamman käännöksen, joka kuuluu (Luuk.23:43); - Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: Sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa.
        Näin käännös on aikamuodossa aori, jonka toteutumisen päättä sanoja itse, ja se esiintyy ainoastaan vahassa Kreikassa.
        Ehkä paras esimerkki aorista on Jeesuksen tulemisen ajankohta; - Hän on kertonut tulevansa, mutta ajan päättä vain Hän.
        Kes.


    • 77777777

      Iloon ja vapauteen synnin orjuudesta Jeesus meidät vapautti. Miksihän se ilo usein puuttuu? Vaikka ei tunteet kerro koko totuutta siinäkään asiassa.
      Omalla kohdalla on jatkuvaa taistelua omien halujen ja sanan noudattamisen kanssa. Nyt suurin halu olisi koiranpennun saaminen. Esteenä on miehen vastustus. Kuuluu olla miehelle alamainen.
      Aamurukous onkin, että pysyisin tämänkin päivän Sanassa.
      Jokaisella on tiensä. Sanan mukaan pitäisi olla uskollinen tekemisissään ja käydä seurakunnan kokouksissa eli jumalanpalveluksissa. Niin teki Jeesuskin, tosin kiertäen Israelissa. En tiedä, moniko mahtaa noudattaa kymmenysten antamista lähetyksen etenemiseksi? Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. Herran hyvyys on tullut koeteltua senkin suhteen.
      Sellaista hiljaista kiitollisuutta on. Hetkittäin tunnen jopa hämmästystä kaikesta hyvyydestä kohdallamme. Meille ei luvattu lasta, mutta sekin asia oli edessä, koska niin Jumala oli suunnitellut. Nyt olen jo mummu yhdelle lapsenlapselle.
      Iloni on hiljaista tyytyväisyyttä. Luonteeni mukaisesti koetan sitä saamapuolta lisätä:) Pitäisi tyytyä olevaan ja olenkin, mutta... Taistelua tämä on itsensä kanssa.

      • hyimiehet

        Heivaa miehesi ja ota koiranpentu! Paljon uskollisempi kuin joku tylsä mies!!


    • vitutusko

      Voi, voi että ihan jumala? Ainut mihin uskon on itseeni.

    • perisynti_

      Aadam ja Eeva ei voi käyttää Kristuksen lunastusuhria hyväkseen, koska he olivat täydellisiä ja tietoisesti rikkoivat Jumalaa vastaan ja he joutuivat Saatanan hallinnan alaisuuteen. Mutta heidän lapsensa voivat saada Kristuksen lunnaiden kautta sovituksen, uskomalla.

      • Hän saarnasi heille Tuonelassa 3 päivän ajan, joten heillä on paremmat mahdollisuudet kun VL pedofiileilla, joille Jeesus ei ole saarnannut mitään.

        Täydelliseksihän usea ihminenkin väittää itseään ja eihän heillä ollut mitään, ei edes vaatetusta, ilman Jumalaa.

        Tuo on kyllä hyvä havainto, että lapsensa voivat saada lunnaita, ei pelkällä uskomisella, vaan uskomisella Jeesukseen, Jumalan Poikana ja Messiaana.


      • perisynti_

        Ihmettelen, että yhä jatkat tuon harhaopin levittämistä, että Jeesus kuolleena olisi saarnannut kenellekään. Kun hänet Jumala herätti kuolleista (ei missään ylösnousemusruumiissa, vaan jälleen henkiolentona), niin taivaaseen nousemisensa jälkeen hän saarnasi tuomiosanomaa demoneille, koska Jeesuksen nuhteettomuus kuolemaan saakka sinetöi Saatanan ja hänen demoniensa kohtalon, se on tuho heille, kapinoitsijoille.

        Aadamille ja Eevalle Jumala itse lausui kirouksen: 'maasta sinä olet tullut ja maaksi ole sinä tuleva'. Eihän kukaan voi maalle saarnata.

        Raamatunpaikkoja en tähän laita enää, koska aihetta on käsitelty aiemmin.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Hän saarnasi heille Tuonelassa 3 päivän ajan, joten heillä on paremmat mahdollisuudet kun VL pedofiileilla, joille Jeesus ei ole saarnannut mitään.

        Täydelliseksihän usea ihminenkin väittää itseään ja eihän heillä ollut mitään, ei edes vaatetusta, ilman Jumalaa.

        Tuo on kyllä hyvä havainto, että lapsensa voivat saada lunnaita, ei pelkällä uskomisella, vaan uskomisella Jeesukseen, Jumalan Poikana ja Messiaana.

        1.Piet.3.
        18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19 jossa hän myös meni POIS ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

        Tuota noin. Kun Jeesus kastettiin hän sai Pyhän Hengen, eli hänet tehtiin jo silloin eläväksi hengessä. Eli eihän se tapahtunut vasta hänen kuollessa. Pietari ei sano että Jeesus saarnasi tuonelassa, ilmoittaa vain että hän meni pois - mihin? Mitä tuumaa Kesitas?


      • perisynti_

        Sen verran, että sinäkin sekoitat uudestisyntymisen ja ylösnousemuksen henkiluomuksena, jolla ei ole enää lihaa eikä verta.


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        1.Piet.3.
        18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19 jossa hän myös meni POIS ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

        Tuota noin. Kun Jeesus kastettiin hän sai Pyhän Hengen, eli hänet tehtiin jo silloin eläväksi hengessä. Eli eihän se tapahtunut vasta hänen kuollessa. Pietari ei sano että Jeesus saarnasi tuonelassa, ilmoittaa vain että hän meni pois - mihin? Mitä tuumaa Kesitas?

        On luonnollista, että ristillä kuolee;
        Matt. 27:50
        Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.

        Raamatun mukaan Hän meni Tuonelaan ja saarnasi siellä olleille kuolleiden ihmisten Hengille, joka kertoo sen, että heillä oli jäljellä ymmärrys.

        Nämä ihmiset olivat syntyneet Tulvan sekä Jeesuksen kuoleman välillä.

        Jeesus oli myös Hengellisissä ruumissa, sillä fyysinen ruumishan oli vartijoiden takana.

        Kaikki ihmiset jäävä Sieluina elämään Tuonelaan, odottamaan tulevaa.

        Mistä päättelet, että Jeesus Jumalana sai PH;n, sillä Pyhä Henkihän on kolmas Jumala Persoona ja Hänen kirkkain tehtävä on kirkastaa Jeesusta.

        Otatko sen tuosta Matt. 3; 16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

        Mutta jos luet tarkoin (sama teksti Kreikassa), siinä ei puhuta Pyhän Hengen voitelusta vaan ensimmäistä kertaa Pyhän Hengen näkyvänä olemisesta ja samalla Jumalan ääni, jossa Hän tunnusti Jeesuksen Pojakseen.

        Hänhän ei ole puhunut yhdellekään ihmiselle muutoin 2500 vuoteen, vaan on antanut vallan Pojalleen.

        Pyhän Hengen voitelusta ei ollut kysymys, vaan sen näyttäytymisestä kirkastamaan tulenliekkien tavoin Jeesuksen Messiaanisuutta.

        Johannes kertoo 1 luvussa jakeissa;
        33 Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.
        34 Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika."

        Niin, että lintu on vain tunnistamista varten. Muissa Testamenteissa kyyhkysen rooli on ”lievempi”.

        Sitten kysymykseen;

        Hengen voitelua ei mainita. Jos Hänet olisi Voideltu SILLOIN, olisi se mainittu, mutta siitä Hän sai voiman alkaa maallisen opetuksensa ja tunnustekojen tekemisen.

        Hän eli, joten ei tarvinnut tehdä enää eläväksi.

        Kysymykseen, mihin Messias meni, Luuk 24;
        51 Siunatessaan hän erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
        52 He kumartuivat maahan asti ja osoittivat hänelle kunnioitustaan, ja sitten he riemua täynnä palasivat Jerusalemiin
        53 He olivat alati temppelissä ja ylistivät Jumalaa.

        Hän meni valmistamaan uudestisyntyneille tilaa ja tulee hakemaan meidät sinne 7 vuodeksi, jonka jälkeen 1000v Valtakunta ja sitten saapuu Israeliin itse Pyhä Jumala.

        Hän on nyt jos muutamien Pyhien kanssa, kuten Hanok ja Elia siellä ja odottaa myös Sinua, jos olet ottanut Hänet vastaan.

        Tälläisikin kysymyksiin on ilo vastata.

        Siunauksella.

        Kes.


      • hörhönharhoi
        Kesitas kirjoitti:

        On luonnollista, että ristillä kuolee;
        Matt. 27:50
        Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.

        Raamatun mukaan Hän meni Tuonelaan ja saarnasi siellä olleille kuolleiden ihmisten Hengille, joka kertoo sen, että heillä oli jäljellä ymmärrys.

        Nämä ihmiset olivat syntyneet Tulvan sekä Jeesuksen kuoleman välillä.

        Jeesus oli myös Hengellisissä ruumissa, sillä fyysinen ruumishan oli vartijoiden takana.

        Kaikki ihmiset jäävä Sieluina elämään Tuonelaan, odottamaan tulevaa.

        Mistä päättelet, että Jeesus Jumalana sai PH;n, sillä Pyhä Henkihän on kolmas Jumala Persoona ja Hänen kirkkain tehtävä on kirkastaa Jeesusta.

        Otatko sen tuosta Matt. 3; 16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

        Mutta jos luet tarkoin (sama teksti Kreikassa), siinä ei puhuta Pyhän Hengen voitelusta vaan ensimmäistä kertaa Pyhän Hengen näkyvänä olemisesta ja samalla Jumalan ääni, jossa Hän tunnusti Jeesuksen Pojakseen.

        Hänhän ei ole puhunut yhdellekään ihmiselle muutoin 2500 vuoteen, vaan on antanut vallan Pojalleen.

        Pyhän Hengen voitelusta ei ollut kysymys, vaan sen näyttäytymisestä kirkastamaan tulenliekkien tavoin Jeesuksen Messiaanisuutta.

        Johannes kertoo 1 luvussa jakeissa;
        33 Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.
        34 Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika."

        Niin, että lintu on vain tunnistamista varten. Muissa Testamenteissa kyyhkysen rooli on ”lievempi”.

        Sitten kysymykseen;

        Hengen voitelua ei mainita. Jos Hänet olisi Voideltu SILLOIN, olisi se mainittu, mutta siitä Hän sai voiman alkaa maallisen opetuksensa ja tunnustekojen tekemisen.

        Hän eli, joten ei tarvinnut tehdä enää eläväksi.

        Kysymykseen, mihin Messias meni, Luuk 24;
        51 Siunatessaan hän erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
        52 He kumartuivat maahan asti ja osoittivat hänelle kunnioitustaan, ja sitten he riemua täynnä palasivat Jerusalemiin
        53 He olivat alati temppelissä ja ylistivät Jumalaa.

        Hän meni valmistamaan uudestisyntyneille tilaa ja tulee hakemaan meidät sinne 7 vuodeksi, jonka jälkeen 1000v Valtakunta ja sitten saapuu Israeliin itse Pyhä Jumala.

        Hän on nyt jos muutamien Pyhien kanssa, kuten Hanok ja Elia siellä ja odottaa myös Sinua, jos olet ottanut Hänet vastaan.

        Tälläisikin kysymyksiin on ilo vastata.

        Siunauksella.

        Kes.

        Nyt voisit hillitä tuota soopasi syöttöä. Väität itse Jumalan tulevan Israeliin, mutta Raamatun mukaan näin ei tapahdu. Ilmetyskirjahan kertoo Johanneksen nähneen uuden taivaan ja uuden maan eikä merta enää ollut. Hän näki myös uuden Jerusalemin laskeutuvan taivaasta ja sinä kuvittelet tai pahuuden vallassa vääristät Raamattua, luullen Jumalan tulevan tähän ajalliseen Israeliin. Hengettömän höpinöitä.
        Ilm. 3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
        Ilm. 21:1
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Ilm. 21:2
        Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.


      • hörhönharhoi kirjoitti:

        Nyt voisit hillitä tuota soopasi syöttöä. Väität itse Jumalan tulevan Israeliin, mutta Raamatun mukaan näin ei tapahdu. Ilmetyskirjahan kertoo Johanneksen nähneen uuden taivaan ja uuden maan eikä merta enää ollut. Hän näki myös uuden Jerusalemin laskeutuvan taivaasta ja sinä kuvittelet tai pahuuden vallassa vääristät Raamattua, luullen Jumalan tulevan tähän ajalliseen Israeliin. Hengettömän höpinöitä.
        Ilm. 3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
        Ilm. 21:1
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Ilm. 21:2
        Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

        Vai ei Jumala tule Israeliin, Ilm 21;
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMISN, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Eikö mene kaaliin, vai onko lukemisessa ongelmia.

        Miten se Jerusalem mereen liittyy ja merta todella ei enää silloin olekaan.

        Muita Israeleita ei ole kun yksi, ja tuo ajallisuus on niitä pedofiilien juttuja, nehän tapahtuvat ajallisessa elämässä, vai kuinka.

        Jos et tiedä, mihin tulee PYHÄ TEMPPELI, SE TULEE JUURI NYKYISEEN JERUSALEMIIN.

        Työt on jo aloitettu.

        >>Ilm. 21:1
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.** Ei tietenkään ole Taivasta, kun Jumala jättää sen ja tulee Israeliin. Maa taas on putsattu niin, että ihmisistäkin jää vain kolmannes ja Jerusalemin koko on Raamatun mukaan 2304 km kanttiinsa ja sen löydät Hesekielestä, jos on edes Raamattua.

        Ei niitä VL saarnaajat tiedä.
        Miksi toistelet Ilm 21 lukua, olen sen laittanut sata kertaa tutkittavaksi ja et kuitenkaan usko?

        Et tunne edes käsitettä "morsiamen häät", vähän hävettää puolestasi.


      • hörhönharhoi
        Kesitas kirjoitti:

        Vai ei Jumala tule Israeliin, Ilm 21;
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMISN, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Eikö mene kaaliin, vai onko lukemisessa ongelmia.

        Miten se Jerusalem mereen liittyy ja merta todella ei enää silloin olekaan.

        Muita Israeleita ei ole kun yksi, ja tuo ajallisuus on niitä pedofiilien juttuja, nehän tapahtuvat ajallisessa elämässä, vai kuinka.

        Jos et tiedä, mihin tulee PYHÄ TEMPPELI, SE TULEE JUURI NYKYISEEN JERUSALEMIIN.

        Työt on jo aloitettu.

        >>Ilm. 21:1
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.** Ei tietenkään ole Taivasta, kun Jumala jättää sen ja tulee Israeliin. Maa taas on putsattu niin, että ihmisistäkin jää vain kolmannes ja Jerusalemin koko on Raamatun mukaan 2304 km kanttiinsa ja sen löydät Hesekielestä, jos on edes Raamattua.

        Ei niitä VL saarnaajat tiedä.
        Miksi toistelet Ilm 21 lukua, olen sen laittanut sata kertaa tutkittavaksi ja et kuitenkaan usko?

        Et tunne edes käsitettä "morsiamen häät", vähän hävettää puolestasi.

        Turhaan harhoissasi melskaat. Olet saatanan vertainen valehtelija. Kun Raamatussa sanotaan, että ensimmäinen maa ja taivas ovat kadonneet, niin se tarkoittaa, ettei niitä enää ole. Mielestäsi taivas katoaa, kun Jumala sieltä lähtee. Onko Jumala mielestäsi taivas? Nykyinen Israel on pinta-alaltaan 20770 neliökilometriä ja jutskut meinaa tuupata pinta-alaltaan 5308416 neliökilometrisen Jerusalemin sinne.
        Ilm.21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        Vai meinaa jutskut rakentaa temppelin. Tekeekö oman jumalan ja jeesuksen, kun työt on aloitettu? Olet sinä aika pedofiilinen jerkele.


      • hörhönharhoi kirjoitti:

        Turhaan harhoissasi melskaat. Olet saatanan vertainen valehtelija. Kun Raamatussa sanotaan, että ensimmäinen maa ja taivas ovat kadonneet, niin se tarkoittaa, ettei niitä enää ole. Mielestäsi taivas katoaa, kun Jumala sieltä lähtee. Onko Jumala mielestäsi taivas? Nykyinen Israel on pinta-alaltaan 20770 neliökilometriä ja jutskut meinaa tuupata pinta-alaltaan 5308416 neliökilometrisen Jerusalemin sinne.
        Ilm.21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        Vai meinaa jutskut rakentaa temppelin. Tekeekö oman jumalan ja jeesuksen, kun työt on aloitettu? Olet sinä aika pedofiilinen jerkele.

        Älä harhaile, se on sinullekin Raamatussa luettavissa.
        Pyydä joltain apua, jolla on Raamattu.

        Tuosta Temppelistä;
        Vihan ajan jälkimmäisellä 3,5 vuosiviikon osalla Paha ja saatana astuvat sinne, jolloin profetio vahvistuu;Luuk.

        21:24
        ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

        Toisaalta mielenkiintoista, toisaalta turhauttavaa antaa tietoa ihmselle, joka on hieman yksinkertinen ja omat ei osaa opettaa.


      • hörhönharhoi
        Kesitas kirjoitti:

        Älä harhaile, se on sinullekin Raamatussa luettavissa.
        Pyydä joltain apua, jolla on Raamattu.

        Tuosta Temppelistä;
        Vihan ajan jälkimmäisellä 3,5 vuosiviikon osalla Paha ja saatana astuvat sinne, jolloin profetio vahvistuu;Luuk.

        21:24
        ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

        Toisaalta mielenkiintoista, toisaalta turhauttavaa antaa tietoa ihmselle, joka on hieman yksinkertinen ja omat ei osaa opettaa.

        Voisitko ystävällisesti vastata, kun noin ajallisesti ajattelet, miten noilla mitoilla oleva Jerusalem mahtuu Israeliin vai venyykö rajat? En ole lesta, joten turhaan riekut. Lestat on sentään ihmisiä sinuun verrattuna.


      • kahina_Ammanissa

        Mitähän ihmettä siellä temppelivuorella touhutaan?
        Taitaa sittenkin käydä niin, että sieltä se sota alkaa eikä Korean niemimaalta tai Ukrainasta.
        Voiko Kesitas avata enemmän?


      • hörhönharhoi kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti vastata, kun noin ajallisesti ajattelet, miten noilla mitoilla oleva Jerusalem mahtuu Israeliin vai venyykö rajat? En ole lesta, joten turhaan riekut. Lestat on sentään ihmisiä sinuun verrattuna.

        Kysy Hesekieliltä. Hän on sen maininnut, kuten sanoin.
        Eikö sinulla ole Raamattua? Vai etkö löydä sitä.

        No panen esille.

        Hes 48;15 Mutta viittätuhatta leveä maa, mikä jää yli kahdenkymmenenviiden tuhannen sivusta, on kaupungin yhteisomaisuutta asumuksia ja avointa tilaa varten; ja kaupunki olkoon sen keskellä.
        16 Ja nämä olkoot sen mitat: pohjoispuoli neljätuhatta viisisataa, eteläpuoli neljätuhatta viisisataa, itäpuoli neljätuhatta viisisataa ja länsipuoli neljätuhatta viisisataa.
        17 Ja kaupungilla olkoon avoin tila: pohjoiseen päin kaksisataa viisikymmentä, etelään päin kaksisataa viisikymmentä, itään päin kaksisataa viisikymmentä ja länteen päin kaksisataa viisikymmentä.
        18 Mutta niin pitkälti kuin jää yli pyhän antimaan viereltä, kymmenentuhatta itään päin ja kymmenentuhatta länteen päin, se olkoon pyhän antimaan vierellä, ja sen sato tulkoon leiväksi kaupungin työmiehille;
        19 ja sitä viljelkööt kaupungin työmiehet kaikista Israelin sukukunnista.


      • kahina_Ammanissa kirjoitti:

        Mitähän ihmettä siellä temppelivuorella touhutaan?
        Taitaa sittenkin käydä niin, että sieltä se sota alkaa eikä Korean niemimaalta tai Ukrainasta.
        Voiko Kesitas avata enemmän?

        Valmistelijoina on Jumala omalta osaltaan, Hänhän se on idean Isä.
        - Temppelin arkkitehtuuria kuvataan yksityiskohtaisesti Hesekielin kirjan 40.–42. luvuissa
        - Tämä Temppeli on ikuinen.
        - Vahvistaa halkeamaa, joka tuo aikanaan virtaavan veden Jerusalemiin. Asia, joka vahvistaa sen, että kysymys on juuri nykyisestä Jerusalemista, mikä tulee Uudeksi Jumalan tulossa Taivaasta.
        - Halkeama leveää vuosittain muutamia senttimetrejä, ja on selkeästi havaittavissa, kun tietää missä se on.

        Ihmisen tehtävät;
        On perustettu järjestöjä, joiden tarkoituksena on saada temppeli välittömästi rakennetuksi mahdollisimman pian, mutta ne edustavat vain pientä vähemmistöä edes ortodoksijuutalaisista. Sellaisia järjestöjä ovat:
        Niitä on Temppeli-instituutti (Machon HaMikdash), ja Temple Mount and Eretz Yisrael (Land of Israel) Faithful Movement, sekä lukuisia pieniä ryhmiä.
        Temppeli-instituutti on jopa valmistanut temppelin rakentamisessa käytettäviksi tarkoitettuja esineitä. Israelin valtio ei ole myöntynyt tällaisiin hankkeisiin eikä tukenut niitä, vaan se on jättänyt Temppelivuoren hallinnan islamilaiselle waqf-säätiölle.
        Sitä vastoin eräänlaisena korvikkeena temppelialueen rajalla sijaitseva Länsimuuri eli Itkumuuri on saanut entistäkin korostuneemman uskonnollisen ja valtiollisen aseman.
        Israelin puolustusvoimien päärabbi Shlomo Goren ilmoitti 1960-luvulta lähtien toistuvasti kannattavansa kolmannen temppelin rakentamista Temppelivuorelle. Eräässä 1960-luvulla pitämässään puheessa hän jopa ilmoitti mielipiteenään, että Kalliomoskeija olisi pitänyt räjäyttää.
        Raamattu tukee kaikkia näitä toimintoja sekä sieltä löytyy myös aika, lopun aika.
        Mutta se tulee muistaa, vaivan aika ei tule, ennen kuin kolmas Temppeli valmistuu, sillä sen häpäisy pakanoiden sekä Pahan ja saatanan osalta on ento.
        Se sota, joak sieltä alkaa, on vasta milleniumin jälkeen ja sata kertaa suurempi mitä mainitsemasi sodat. Kaikki paha siellä tuhotaan. Muistaakseni niiden tapettujen luita poltetaan 3 vuotta. Tämän vain muistikuva, en ehdi nyt hakea sille tukea, mutta luut olivat alttarin alla.

        Kes.


      • tietotuusjaelämä
        perisynti_ kirjoitti:

        Sen verran, että sinäkin sekoitat uudestisyntymisen ja ylösnousemuksen henkiluomuksena, jolla ei ole enää lihaa eikä verta.

        Jeesuksen "ylösnousemusruumis " oli nimenomaan lihaa ja verta. Hän ei ollut näkymätön henkiluomus koska:
        Luuk.24
        38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.

        Kun Raamatussa puhutaan hengistä, ne ovat näkymättömiä, kuten
        Mark.1.
        23 Ja heidän synagoogassaan oli juuri silloin mies, jossa oli saastainen henki; ja se huusi
        24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
        25 Niin Jeesus nuhteli sitä sanoen: "Vaikene ja lähde hänestä".
        26 Ja saastainen HENKI kouristi häntä ja lähti hänestä huutaen suurella äänellä.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Valmistelijoina on Jumala omalta osaltaan, Hänhän se on idean Isä.
        - Temppelin arkkitehtuuria kuvataan yksityiskohtaisesti Hesekielin kirjan 40.–42. luvuissa
        - Tämä Temppeli on ikuinen.
        - Vahvistaa halkeamaa, joka tuo aikanaan virtaavan veden Jerusalemiin. Asia, joka vahvistaa sen, että kysymys on juuri nykyisestä Jerusalemista, mikä tulee Uudeksi Jumalan tulossa Taivaasta.
        - Halkeama leveää vuosittain muutamia senttimetrejä, ja on selkeästi havaittavissa, kun tietää missä se on.

        Ihmisen tehtävät;
        On perustettu järjestöjä, joiden tarkoituksena on saada temppeli välittömästi rakennetuksi mahdollisimman pian, mutta ne edustavat vain pientä vähemmistöä edes ortodoksijuutalaisista. Sellaisia järjestöjä ovat:
        Niitä on Temppeli-instituutti (Machon HaMikdash), ja Temple Mount and Eretz Yisrael (Land of Israel) Faithful Movement, sekä lukuisia pieniä ryhmiä.
        Temppeli-instituutti on jopa valmistanut temppelin rakentamisessa käytettäviksi tarkoitettuja esineitä. Israelin valtio ei ole myöntynyt tällaisiin hankkeisiin eikä tukenut niitä, vaan se on jättänyt Temppelivuoren hallinnan islamilaiselle waqf-säätiölle.
        Sitä vastoin eräänlaisena korvikkeena temppelialueen rajalla sijaitseva Länsimuuri eli Itkumuuri on saanut entistäkin korostuneemman uskonnollisen ja valtiollisen aseman.
        Israelin puolustusvoimien päärabbi Shlomo Goren ilmoitti 1960-luvulta lähtien toistuvasti kannattavansa kolmannen temppelin rakentamista Temppelivuorelle. Eräässä 1960-luvulla pitämässään puheessa hän jopa ilmoitti mielipiteenään, että Kalliomoskeija olisi pitänyt räjäyttää.
        Raamattu tukee kaikkia näitä toimintoja sekä sieltä löytyy myös aika, lopun aika.
        Mutta se tulee muistaa, vaivan aika ei tule, ennen kuin kolmas Temppeli valmistuu, sillä sen häpäisy pakanoiden sekä Pahan ja saatanan osalta on ento.
        Se sota, joak sieltä alkaa, on vasta milleniumin jälkeen ja sata kertaa suurempi mitä mainitsemasi sodat. Kaikki paha siellä tuhotaan. Muistaakseni niiden tapettujen luita poltetaan 3 vuotta. Tämän vain muistikuva, en ehdi nyt hakea sille tukea, mutta luut olivat alttarin alla.

        Kes.

        Jumala hylkäsi Israelin nimikkokansanaan sen jälkeen kun se palvoi epäjumalia. Millään kansalla ei ole etuoikeutta vaan Jumalan kansa koostuu yksittäisistä ihmisistä joissa asuu Jumalan Pyhä Henki. Senkin todisti Jeesus.


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Jumala hylkäsi Israelin nimikkokansanaan sen jälkeen kun se palvoi epäjumalia. Millään kansalla ei ole etuoikeutta vaan Jumalan kansa koostuu yksittäisistä ihmisistä joissa asuu Jumalan Pyhä Henki. Senkin todisti Jeesus.

        Soopaa.
        Raamatussa on kymmeniä kohtia, missä Jumala antaa Israelille anteeksi ja lupaa asua heidän keskellään.

        VT;
        2. Aik. 33:4
        Hän myös rakensi vieraiden jumalien alttareita Herran temppeliin, vaikka Herra oli sanonut: "Jerusalem on ikuisesti oleva minun nimeni asuinsija."

        Jes. 65:18
        Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja ikuisesti siitä, mitä minä luon. Katso, ilon kaupungiksi minä luon Jerusalemin, teen riemuitsevaksi sen kansan.

        Hes. 16:60
        Kuitenkin minä muistan liittoni, sen, jonka kanssasi tein, kun vielä olit nuori, ja minä vahvistan välillemme liiton, joka kestää IKUISESTI

        UT;
        Jossa tärkein ja se vahvistaa kaiken Israelin pelastumisessa.

        Room. 11:26
        Sen tapahduttua KOKO ISRAEL ON PELASTUVA., niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

        Panetko paremmaksi?

        Israel on Jumalan silmäterä;

        Sakarja 2
        7 Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona!
        8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
        9 Sillä katso, minä heilutan kättäni heitä vastaan, ja he joutuvat orjiensa saaliiksi. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut.
        10 Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra.

        Henki todistaa vain Kristusta, ja Jeesus ei koskaan puhunut pakanoiden pelastuksesta, vaan vastasi siihen;

        Matt. 15:24
        Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

        Jeesus ei koskaan todistanut pakanoiden puolesta.

        Myöhemmin kyllä myös Uudestisyntyneet pakanat saivat Häntä seuraten mahdollisuuden pelastua.

        Muista se, jonka itse Jumala on sanonut; Kuka koskee silmäterääni se tuomitaan.

        Kes.


      • henkiruumis
        tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Jeesuksen "ylösnousemusruumis " oli nimenomaan lihaa ja verta. Hän ei ollut näkymätön henkiluomus koska:
        Luuk.24
        38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.

        Kun Raamatussa puhutaan hengistä, ne ovat näkymättömiä, kuten
        Mark.1.
        23 Ja heidän synagoogassaan oli juuri silloin mies, jossa oli saastainen henki; ja se huusi
        24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
        25 Niin Jeesus nuhteli sitä sanoen: "Vaikene ja lähde hänestä".
        26 Ja saastainen HENKI kouristi häntä ja lähti hänestä huutaen suurella äänellä.

        Henkiluomukset ovat jo kauan ennen Jeesusta ottaneet liharuumiin tilapäisesti suorittaessaan Jumalalta saamiaan tehtäviä. Tunnetuin heistä lienee enkeli Gabriel, joka muun muassa näyttäytyi neitsyt Marialle ja tehtävän jälkeen hajotti näkyvän liharuumiin.
        Myös tottelemattomat enkelit, joista tuli demoneja, ottivat liharuumiin ja jopa menivät naimisiin valitsemiensa naisten kanssa ja synnyttivät jättiläiskokoisia jälkeläisiä. Vedenpaisumuksessa nämä hajottivat liharuumiinsa ja palasivat henkiluomuksina taivaaseen (joutuivat erotettuun ja rajoitettuun tilaan) ja nämä heidän jälkeläisensä tuhoutuivat vedenpaisumuksessa.


      • hylätty_Israel
        Kesitas kirjoitti:

        Soopaa.
        Raamatussa on kymmeniä kohtia, missä Jumala antaa Israelille anteeksi ja lupaa asua heidän keskellään.

        VT;
        2. Aik. 33:4
        Hän myös rakensi vieraiden jumalien alttareita Herran temppeliin, vaikka Herra oli sanonut: "Jerusalem on ikuisesti oleva minun nimeni asuinsija."

        Jes. 65:18
        Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja ikuisesti siitä, mitä minä luon. Katso, ilon kaupungiksi minä luon Jerusalemin, teen riemuitsevaksi sen kansan.

        Hes. 16:60
        Kuitenkin minä muistan liittoni, sen, jonka kanssasi tein, kun vielä olit nuori, ja minä vahvistan välillemme liiton, joka kestää IKUISESTI

        UT;
        Jossa tärkein ja se vahvistaa kaiken Israelin pelastumisessa.

        Room. 11:26
        Sen tapahduttua KOKO ISRAEL ON PELASTUVA., niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

        Panetko paremmaksi?

        Israel on Jumalan silmäterä;

        Sakarja 2
        7 Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona!
        8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
        9 Sillä katso, minä heilutan kättäni heitä vastaan, ja he joutuvat orjiensa saaliiksi. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut.
        10 Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra.

        Henki todistaa vain Kristusta, ja Jeesus ei koskaan puhunut pakanoiden pelastuksesta, vaan vastasi siihen;

        Matt. 15:24
        Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

        Jeesus ei koskaan todistanut pakanoiden puolesta.

        Myöhemmin kyllä myös Uudestisyntyneet pakanat saivat Häntä seuraten mahdollisuuden pelastua.

        Muista se, jonka itse Jumala on sanonut; Kuka koskee silmäterääni se tuomitaan.

        Kes.

        Sinä vaan erehdyt raskaasti, kun sovellat luonnollisen Israelin hengelliseen Israeliin. Luonnolliset Aabrahamin jälkeläiset menettivät lopullisesti esikoisoikeutensa kansana, kun hylkäsivät Aabrahamin Siemenen, joka on Kristus. Kristuksen ohella tähän Aabrahamin luvattuun siemeneen, jonka kautta kaikki kansat siunataan, kuuluvat myös ne, jotka Jumala valitsee ja uudestisynnyttää hengellään Jeesuksen hallitsijatovereiksi taivasten Valtakuntaan. He ovat se hengellinen Israel ja Uusi Jerusalem, josta Ilmestyskirja puhuu.

        Voit olla varma, että Jerusalemiin ei rakenneta Jumalan toimesta yhtään ainutta temppeliä enää. Se mitä ihmiset siellä uskovat ja tekevät edistää vain uskontojen kaatamista, ja jos menevät riittävän pitkälle, niin vastassa on YK.


      • hylätty_Israel kirjoitti:

        Sinä vaan erehdyt raskaasti, kun sovellat luonnollisen Israelin hengelliseen Israeliin. Luonnolliset Aabrahamin jälkeläiset menettivät lopullisesti esikoisoikeutensa kansana, kun hylkäsivät Aabrahamin Siemenen, joka on Kristus. Kristuksen ohella tähän Aabrahamin luvattuun siemeneen, jonka kautta kaikki kansat siunataan, kuuluvat myös ne, jotka Jumala valitsee ja uudestisynnyttää hengellään Jeesuksen hallitsijatovereiksi taivasten Valtakuntaan. He ovat se hengellinen Israel ja Uusi Jerusalem, josta Ilmestyskirja puhuu.

        Voit olla varma, että Jerusalemiin ei rakenneta Jumalan toimesta yhtään ainutta temppeliä enää. Se mitä ihmiset siellä uskovat ja tekevät edistää vain uskontojen kaatamista, ja jos menevät riittävän pitkälle, niin vastassa on YK.

        >>Sinä vaan erehdyt raskaasti, kun sovellat luonnollisen Israelin hengelliseen Israeliin. ** Tässä näkee mitä Raamatun vastaista antisemitismiä lestadiolaiset levittää, luonnollinen ja hengellinen Israel, voihan paska, mitä soopaa.

        KUMPAAKAAN SANAPARIA EI RAAMATTU TUNNE, se on kirjoitettu vain SRK;N pakanalliseen raamattuun.

        Näin saatana toimii Jumalan silmäterää kohtaan, Suomessa se edustaja on SRK.

        Ei Israelilaiset, ei juutalaiset ole menettäneet Jumalan huolenpitoa omistaan, mutta lestadiolaiset Hän hylkäsi hoitokokouksissa ja pedofiliassa, joita on tuhansia.

        Olet niin kiimassa saatanaan, ettet kommentoi sanomiani, ei edes sitä, että lopulta koko Israel on pelastuva.

        En viitsi jatkaa tyhmän saatanan palvojan kanssa, jatka vain samaan malliin, tulimeri odottaa. Mätäänhän et tajua, etkä osaa kommentoida, hengellinen lesta.

        Temppelin tekee Jeesus kolmessa päivässä, ei Nivalaan, vaan Jerusalemiin. Etsi kohta Raamatusta, jos se siellä on.


      • 123-4
        hylätty_Israel kirjoitti:

        Sinä vaan erehdyt raskaasti, kun sovellat luonnollisen Israelin hengelliseen Israeliin. Luonnolliset Aabrahamin jälkeläiset menettivät lopullisesti esikoisoikeutensa kansana, kun hylkäsivät Aabrahamin Siemenen, joka on Kristus. Kristuksen ohella tähän Aabrahamin luvattuun siemeneen, jonka kautta kaikki kansat siunataan, kuuluvat myös ne, jotka Jumala valitsee ja uudestisynnyttää hengellään Jeesuksen hallitsijatovereiksi taivasten Valtakuntaan. He ovat se hengellinen Israel ja Uusi Jerusalem, josta Ilmestyskirja puhuu.

        Voit olla varma, että Jerusalemiin ei rakenneta Jumalan toimesta yhtään ainutta temppeliä enää. Se mitä ihmiset siellä uskovat ja tekevät edistää vain uskontojen kaatamista, ja jos menevät riittävän pitkälle, niin vastassa on YK.

        On siinä saatana palvoja vauhdissa ja yrittää vetää muitakin mukaan.


      • hylätty_Israel
        Kesitas kirjoitti:

        >>Sinä vaan erehdyt raskaasti, kun sovellat luonnollisen Israelin hengelliseen Israeliin. ** Tässä näkee mitä Raamatun vastaista antisemitismiä lestadiolaiset levittää, luonnollinen ja hengellinen Israel, voihan paska, mitä soopaa.

        KUMPAAKAAN SANAPARIA EI RAAMATTU TUNNE, se on kirjoitettu vain SRK;N pakanalliseen raamattuun.

        Näin saatana toimii Jumalan silmäterää kohtaan, Suomessa se edustaja on SRK.

        Ei Israelilaiset, ei juutalaiset ole menettäneet Jumalan huolenpitoa omistaan, mutta lestadiolaiset Hän hylkäsi hoitokokouksissa ja pedofiliassa, joita on tuhansia.

        Olet niin kiimassa saatanaan, ettet kommentoi sanomiani, ei edes sitä, että lopulta koko Israel on pelastuva.

        En viitsi jatkaa tyhmän saatanan palvojan kanssa, jatka vain samaan malliin, tulimeri odottaa. Mätäänhän et tajua, etkä osaa kommentoida, hengellinen lesta.

        Temppelin tekee Jeesus kolmessa päivässä, ei Nivalaan, vaan Jerusalemiin. Etsi kohta Raamatusta, jos se siellä on.

        Kyllähän Jeesus teki temppelin kolmessa päivässä, se on hänen ruumiinsa temppeli, koitahan luetella, mitä kaikkea Jeesuksen kuolema sai aikaan, lakkautti esikuvalliset teurasuhrit ja antoi täydellisen uhrin ihmiskunnan puolesta ikuisiksi ajoiksi.


      • hylätty_Israel kirjoitti:

        Kyllähän Jeesus teki temppelin kolmessa päivässä, se on hänen ruumiinsa temppeli, koitahan luetella, mitä kaikkea Jeesuksen kuolema sai aikaan, lakkautti esikuvalliset teurasuhrit ja antoi täydellisen uhrin ihmiskunnan puolesta ikuisiksi ajoiksi.

        Matt 26;61 jotka väittivät Jeesuksen sanoneen: "Minä voin hajottaa Jumalan temppelin ja rakentaa sen uudelleen kolmessa päivässä.

        Miten hajoitat Jumalan Temppelin ja kasaat sen itselläsi?
        Pidä huoli Leegoistasi.

        Älä hengellistä.


      • hylätty_Israel

        Et sinä nyt ymmärrä varmaankaan merkitystä.


      • hylätty_Israel kirjoitti:

        Et sinä nyt ymmärrä varmaankaan merkitystä.

        Mitä merkitystä?

        Laita kysymys vain, kunhan se ei koske äitiäsi.


      • 00700

        Joonaan merkki.
        Mikä se oli?


    • perisynti_

      Luther ei ehkä tajunnut, että Paavali asetti vastakkain uskon Kristukseen ja Mooseksen Lain teot. Elävällä uskolla on seurauksena uskon teot.

      • Paavalihan teki parannuksen Laista Kristuksen uuteen Lakiin.

        Matt 22;
        36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
        38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
        39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
        40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Paavalihan teki parannuksen Laista Kristuksen uuteen Lakiin.

        Matt 22;
        36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
        38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
        39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
        40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

        Juu, muita käskyjä ei uudessa liitossa ole ja Jeesus teki uuden liiton omassa veressään. Mutta on vielä lahkoja jotka patistavat ihmisiä elämään kuolleen lainkirjaimen mukaan. Jeesus todisti:

        Joh. 15:10
        Jos te pidätte MINUN KÄSKYNI, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        Ja niitä Jeesuksen antamia käskyjä on tasan tarkkaan kaksi.


    • perisynti_

      Anteeksi Tähtiryhmä, meni teidän ketjuun, ei enempää.

    • tietotuusjaelämä

      Aloittaja markkinoi nettiseurojen kuuntelemista. No, mikäs siinä on, tottahan niitä voi kuunnella mutta se on tunteilla kuorrutettua epäraamatullista viihdettä.

    • Ierika

      Usko on iloinen asia, kuin pitäisi sadepukua helteillä.
      Ja markkinamiehet kiittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe