En tiedä onks tääl asiasta ollut keskusteluja, mutta joki aika sitten Pamin jäsenlehdessä oli kuinka henkilöunta joutuu tekee siis JOUTUU! ja maksaakin viel, jos ei mene kaupas kimppapelejä.
Niitä on pakko olla myynnissä.
Mutta asian ydin pelaajan kannalta, johon lehdessä ei puututtu, on pikapeli porukat, lotto on aina pikana, eikö ois fiksumpaa, pitää samaa esim 18 rastin haravaa, todennäköisyys kasvaa, vai onks se just kielettyä? kommentteja
ÄRRÄN KIMPAT
10
2414
Vastaukset
- Pete
On aika jännää jos todellakin joissain veikkausmyyntipisteissä työntekijä joutuu ostamaan myymättä jääneet porukat! En tätä epäile, mutta ihmettelen. Työskentelen itse veikausmyyjänä isohkossa tavaratalossa, eikä meillä ole moista sääntöä.
Ei ole mitään laitonta pitää samoja ns. vakiorivejä vaikka joka viikko. Meilläkin on joitain porukoita, joissa samat numerot aina. - R.T
Todellakin asiahan on niin pöyristyttävästi,että R-kioskin myyjien pitää pitää porukoita myynnissä,senkin uhalla,että myymättömät porukat maksaa itse.
Mutta.Kerrotko minulle miten voiton todennäköisyys kasvaisi siitä,että pidetään samaa 18 rastin haravaa aina.Se ei kasva prosentin osaakaan.Ja sama juttu,onko numerot koneen arpomia vai itse tehtyjä.Arvontaan perustuvassa pelissä yksikään numero(tai 7 numeron sarja) ei ole toistaan todennäköisempi.
Vaikka ensi lauantaina arvottaisiin se legendaarinen 1,2,3,4,5,6,7 rivi lotossa.Niin sen osumistodennäköisyys seuraavana lauantaina olisi TÄSMÄLLEEN yhtä suuri,kuin minkä tahansa muunkin rivin.
Mietit hieman,ja tajuat sen itsekin.Sattuman varaisiin juttuihin ei arkijärjen käyttö tehoa.
Toki inhimmillisenä ihmisenä myönnän,että minäkään en jaksa uskoa,että todennäköisyys esimerkiksi saman rivin uudelleen esiintymiselle olisi yhtä suuri kuin jonkun muun rivin.Mutta niin se on. - kkkkk
Siis että jos olisin vaikka automyyjä, mun pitäisi ottaa joku tietty malli myyntiin. Ja jos sitä ei kukaan ostaisi tiettyyn päivään mennessä, joutuisin ostamaan sen itse? En kyllä ihan jaksa uskos tuota kimppapelijuttua.
Vähän eri juttu :)
Mutta mietis, että ei se autokauppa niitä autoja ilmatteeks saa myytäväks.. joku siinä aina ensin maksaa. Ja ne pelitositteet kun on tehty jo myyntiä varten, niin ei niitä voi jättää maksamatta.- Myyjä
tersa kirjoitti:
Vähän eri juttu :)
Mutta mietis, että ei se autokauppa niitä autoja ilmatteeks saa myytäväks.. joku siinä aina ensin maksaa. Ja ne pelitositteet kun on tehty jo myyntiä varten, niin ei niitä voi jättää maksamatta.Ei ärrällä ole niitä pakko ostaa mutta suositellaan jos jää jotain porukoita myymättä niin että myyjä ostaisi ne itselleen. Tämän olen kuullut entiseltä ärrämyyjältä, mutta rippuu myös pitkälti siitä miten ovat sopineet että kyseisellä ärrällä tehdään jos niitä jää myymättä.
- MMo
Juttu on niin että tuo em. "pakko-osto"
koskee vain yksityisiä ONLINE-pisteitä.
( pikkukioskit joissa veikkauksen online-piste).
Tämä tarkoittaa siis sitä että pienet
kioskit eivät tee porukkalottoja, -monivetoja yms.
kovinkaan paljoa koska pelko ilmeinen että kioskin pitäjä joutuu lunastamaan itse myymättä jääneet osuudet... :) - teijteijt
Kai ne sen voi tehdä? En tiedä, pitäis käydä kysymyssä...
- tiedän
mitätöinnin voi tehdä vain 30 minuutin kuluessa, pelin pelaamisesta. tietenkään ei enää silloin, kun peliaika 20.00 lauantai-iltana on mennyt lotossa umpeen..
toinen asia. noista myymättömistä porukoista: se on totta, että esim. R-kioskeilla, joissa on yksityinen yrittäjä (kauppias), joutuu kauppias itse ostamaan porukat. tietenkin jos jotain voittaa, niin kauppias voi maksaa sitten vanhoja myymättömiä porukoita. - myyjä
tiedän kirjoitti:
mitätöinnin voi tehdä vain 30 minuutin kuluessa, pelin pelaamisesta. tietenkään ei enää silloin, kun peliaika 20.00 lauantai-iltana on mennyt lotossa umpeen..
toinen asia. noista myymättömistä porukoista: se on totta, että esim. R-kioskeilla, joissa on yksityinen yrittäjä (kauppias), joutuu kauppias itse ostamaan porukat. tietenkin jos jotain voittaa, niin kauppias voi maksaa sitten vanhoja myymättömiä porukoita.Ei ole vain pikkukioskien tai kauppiasvetoisten ärrien juttu tuo myymättömien porukoiden osto. Eli kyllä isommissakin kiskoissa myyjänä sun on PAKKO tehdä tietyt porukat ja lunastat myös, ellei kauppa käy. Useimmiten kauppa kyllä käy, eli persnettoa ei pääse myyjälle syntymään, jos nyt ei enää vähän ennen sulkemista ala paukuttamaan lisää porukoita. Sit myy vaikka illan viimeiset hetket "ei oota".
Ja mitä MITÄTÖINTIIN tulee niin miten porukkapelin mitätöit, hä???? Jos mitätöit pelin ja olet myydyt yhdenkin osuuden, mitätöityy samalla sen asiakkaan peli. Siinä olisikin selvittelemistä, jos voitto sattuisi kohdilleen ja asiakkaan peli olisikin yhtäkkiä mitätön. Ja tosiaan tuo 30 minuuttia on yleensäkin aikaraja mitätöinnissä. Yleensä porukka on tarjolla ko. aikaaa kauemmin, joten luultavasti ainakin muutaman osuuden myyt. - myyjä
tiedän kirjoitti:
toinen asia. noista myymättömistä porukoista: se on totta, että esim. R-kioskeilla, joissa on yksityinen yrittäjä (kauppias), joutuu kauppias itse ostamaan porukat. tietenkin jos jotain voittaa, niin kauppias voi maksaa sitten vanhoja myymättömiä porukoita.Ei ole vain pikkukioskien tai kauppiasvetoisten ärrien juttu tuo myymättömien porukoiden osto. Eli kyllä isommissakin kiskoissa myyjänä sun on PAKKO tehdä tietyt porukat ja lunastat myös, ellei kauppa käy. Useimmiten kauppa kyllä käy, eli persnettoa ei pääse myyjälle syntymään, jos nyt ei enää vähän ennen sulkemista ala paukuttamaan lisää porukoita. Sit myy vaikka illan viimeiset hetket "ei oota".
Ja mitä MITÄTÖINTIIN tulee niin miten porukkapelin mitätöit, hä???? Jos mitätöit pelin ja olet myydyt yhdenkin osuuden, mitätöityy samalla sen asiakkaan peli. Siinä olisikin selvittelemistä, jos voitto sattuisi kohdilleen ja asiakkaan peli olisikin yhtäkkiä mitätön. Ja tosiaan tuo 30 minuuttia on yleensäkin aikaraja mitätöinnissä. Yleensä porukka on tarjolla ko. aikaaa kauemmin, joten luultavasti ainakin muutaman osuuden myyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3703184Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151516En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847