Pitääkö kirkosta erota jos liittyy helluntaisrk?

kysyvä

Olisin kiinnostunut liittymään paikalliseen helluntaiseurakuntaan. Pitääkö erota evlutista ja miten helluntaiseurakunta hoitaa jäsenmaksun?

27

2590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänhellari

Ei tarvitse erota, jos helluntaiseurakunta on yhdistyspohjainen. En kyllä osaa sanoa, jos on kysymyksessä Helluntaikirkko. Uskovien kasteella kyllä pitää käydä. Se on liittymisen ehto.

• kysyntätä

Voisinko käydä uskottomien kasteella? En ole aivan varma siitä, voinko todella sanoa uskovani. Olen näissä todella tarkka.

• pitkäänhellari

Jos et nyt provoile, niin vastaan jälleen. Jos et ole varma uskostasi, käy seurakunnan, siis hellareilla sanankuulossa. Kaste on nimenomaan uskovaisille tarkoitettu ja vihkiytyminen Jeesuksen opetuslapseuteen. Ja ennen kastetta pitää antaa lyhyt oman suun tunnustus että uskoon Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajana ja on ymmärtänyt Raamatun sanan mukaan että kaste kuuluu uskoontulleelle.

• zurcas

Helluntaiseurakunnissa ei ole jäsenmaksua eikä veroa.

Talous perustuu vapaaehtoisiin rahalahjoituksiin. Rahankeräykset hoidetaan kolehtimuotoisesti kokouksissa tai antajan tekemällä tilisiirrolla.

Vapaisiin rekisteröimättömiin helluntaiseurakuntiin liittyessä ei tarvitse erota ev.-lut.-kirkosta. Helluntaiseurakunnissa on ev.-lut.-kirkkoon kuuluvia jäseniä kohtalaisen paljon.

Helluntaikirkon yhdyskuntaseurakuntaan ei Helluntaikirkon omien sääntöjen vuoksi voi liittyä, jos kuluu johonkin toiseen uskonnonvapauslain mukaan rekisteröityyn kirkkoon tai uskonnolliseen yhdyskuntaan.

• Kusetusta

Ei tarvitse erota. Tiedän helluntaiseurakunnan jossa pastorikin oli myös Evlut-kirkon jäsen ja maksoi veronsa kirkkoon. Hän ei halunnut puhua julkisesti siitä, mutta näin varmisteli taivaspaikkaansa. Kun kuuluu kahteen kirkkoon, niin on saumaa paremmille paikoille kultakaupungissa, vähintään lautakuntapaikoille, manne-logiikkaa.

• kyllä.eroaa

https://evl.fi/tietoa-kirkosta/jaseninfo/liity-kirkkoon

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ei pääsääntöisesti voi samanaikaisesti olla muun uskonnollisen yhdyskunnan jäsen. Kirkon jäsen voi kuulua samanaikaisesti toiseen uskonnolliseen yhdyskuntaan vain, jos kirkolliskokous on hyväksynyt sitä koskevan ekumeenisen sopimuksen jäsenyyden vastavuoroisista edellytyksistä.

Varsinainen kaksoisjäsenyys voisi syntyä käytännössä vain Suomen anglikaanisen kirkon kanssa, johon kuuluu noin sata jäsentä.
      Kirkon jäsenen katsotaan eronneen kirkon jäsenyydestä, jos hän liittyy jonkin muun uskonnollisen yhdyskunnan jäseneksi.

Eli evl. kirkon kirkkolain mukaan ero tulee.

• zurcas

Tuolla jo todettiin että valtaosaan Suomen helluntaiseurakunnista voi ev.lut.-kirkon jäsen liittyä eroamatta tai että joutuu eroamaan ev.lut.-kirkosta.

• zurcas

Vielä se että rekisteröimättömän helluntaiseurakunnan ( näitä on helluntaiseurakunnista valta-osa) jäsen voi liittyä ev.lut.-kirkkoon ja olla edelleen helluntaiseurakuntansa jäsen.
        Kirkkoon liittyessä joutuu vahvistamaan ettei kuulu mihinkään uskonnonvapauslaissa tarkoitettuun uskonnolliseen yhdyskuntaan.

• poistunut.helluntaisrk
        zurcas kirjoitti:

Vielä se että rekisteröimättömän helluntaiseurakunnan ( näitä on helluntaiseurakunnista valta-osa) jäsen voi liittyä ev.lut.-kirkkoon ja olla edelleen helluntaiseurakuntansa jäsen.
        Kirkkoon liittyessä joutuu vahvistamaan ettei kuulu mihinkään uskonnonvapauslaissa tarkoitettuun uskonnolliseen yhdyskuntaan.

Päivittäkäähän tietojanne. Helluntalais-ry:t kirkottuvat ja sen kautta kaksoisjäsenyys on mahdoton. Tieto on väestökirjanpitäjän alaista ja sieltä helluntaikirkolliset ovat leimattu ja yhteisjäsenyys on evluttien kanssa pois.
        Siksi erominen helluntaikirkosta toteutuu väestökirjanpitäjän kautta. Kun se on tehty, voi liittyä evankelisluterilaisiin.

Se, että helluntaikirkko on kirkottunut, he ovat alasajaneet sen paikallis- ry.t eli lakkauttanut.
        Näin olen jos tuota et tiennyt, niin olet ilman seurakuntaa - jos et ole liittynyt kirkkoseurakuntaan.

Vaimoni - joka on kuulunut - eikä edes eronnut vanhasta seurakunnasta - se vain kirkko lakkautti ja näin hänellä ei ole mitään sidonnaisuutta mihinkään.
        No, meillä rupesi säästymään suuret määrät tilille rahaa - kun se kolehti helluntalaisuuteen päättyi. Ehkä noin 500 euroa kuukaudessa, minkä hän uhriin laittoi, jäi kotikäyttöön.
        Ovanhan he kovasti kirkkoon häntä kosineet, mutta ei. Emme ole kirkollisia.

• laukkuryssä

Jos tosiaankin haluat olla pelkästään helluntailainen, niin siitä syystä Sinun täytyy erota ev.luth.kirkosta. Silviisteen toimien se on suoraa ja mutkatonta.

Kun luin aiheesta kirjoitetut kommentit, minua kummastutti monien helluntailaisten mielipiteet asiassa, ettei tarvitse erota ja päläpäläpälä.. *Selitysten maisterit' taas asialla.

Tapasin aikoinaan erään 'paljasjalkaisen' helluntailaisen, joka sanoi, että kun hän liittyi kotikuntansa helluntaiseurakuntaan, hän heti samassa rytäkässä erosi ev.luth.kirkosta, koska ev.luth.kirkon opetus sotii monessa kohtaa Raamattua vastaan. Ja vaikka hän suositteli ev.luth.kirkkoon kuuluville 'helluntailaisille' samaa, ei monikaan ottanut asiaa kuuleviin korviinsa. Ja aika korniltahan tuo kuulostaa, että ev.luth.kirkkoon kuuluvat helluntailaiset kehuvat olevansa helluntailaisia, vaikka todellisuudessa ovat luterilaisia.

En ole kuullut missään enkä kenenkään ilmaisevan olevansa evankelisluterilainen helluntailainen.

Että tällainen mielipide asiassa.

Ja asiasta kolomanteen.. Vapaakirkossa sekä adventistikirkossa ei ole mahdollista kuulua kahteen kirkkoon, vaan ainoastaan yhteen. Ja se on mielestäni Isä Jumalan mielen mukaista toimintaa, että kuulutaan yhteen eikä kahteen tai jopa useampaan samanaikaisesti.

• KristittyLutherilainen

Miksi kuulua kahta eri opoia tunnustavaan seurakuntaan? Helluntailaisuus on kaikessa opissa päinvastainen luterilaisen kirkon oppiin nähden.

Helluntailaisuus kieltää kristillisten kirkkojen kasteen ja opettaa toista kastetta,, oman oppinsa mukaisesti. Helluntailaisten "ehtoollinen" ei ole samamerkityksinen kuin kristilisissä kirkoissa. Helluntailaisuus opettaa kaikessa toisin kuin klassinen kristinusko.

Helluntaiuskonto on vapaamuurareiden koostama näennäishengellinen uususkonto kaikista kristinuskon kieltämistä harhaopeista ja on aina hyökännyt kristinuskon opetuksia vastaan.

Et voi palvella kahta eri Herraa. Valitse toinen.
      .

• kahta.herraa

Eli herrat ovat siis lutherilaisuus ja helluntailaisuus !

Herätkää jo !

Te kuulutte puolueeseen, kuluessanne lutherilaisiin tai helluntailaisiin !

Raamattu EI MISSÄÄN kehoita kuulumaan johonkin puolueeseen !!!

Eikä siis puolueen vaihto auta yhtään mitään !

Paavali varoitti jo aikanaan puolueisiin jakaantumisesta !

11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
        5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
        6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
        8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
        9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
        10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
        11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Te olette puoluetouhullanne JAKAMASSA Kristuksen srk ruumista !!!

Olette siis näiden Sananpaikkojen mukaan lihallisia ja jakamassa Kristusta eli Seurakuntaa !

• laukkuryssä

Pläjäytäs faktadokumentit palstan 'pöytään', jossa todistat helluntailaisuskonnon olevan vapaamuurareiden koostama näennäishengellinen uususkonto. Kumoa siis totuus Azusa-kadun tapahtumista noilla faktoillasi.

Ja ellei sinulla ole dokumentteja aiheesta, olet pelkkä löperöpuhuja, jolla ei kuulosta olevan alaleukaa ollenkaan.

• laukkuryssä
        kahta.herraa kirjoitti:

Eli herrat ovat siis lutherilaisuus ja helluntailaisuus !

Herätkää jo !

Te kuulutte puolueeseen, kuluessanne lutherilaisiin tai helluntailaisiin !

Raamattu EI MISSÄÄN kehoita kuulumaan johonkin puolueeseen !!!

Eikä siis puolueen vaihto auta yhtään mitään !

Paavali varoitti jo aikanaan puolueisiin jakaantumisesta !

11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
        5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
        8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
        9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
        10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
        11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Te olette puoluetouhullanne JAKAMASSA Kristuksen srk ruumista !!!

Olette siis näiden Sananpaikkojen mukaan lihallisia ja jakamassa Kristusta eli Seurakuntaa !

Älä Sinä 'kahta.herraa' sekaannu keskusteluun, jota et ymmmärrä.

Opiskele Raamatun Kiroituksia ahkerasti Pyhän Hengen johtamana, että et seuraavalla kerralla löisi meitä Raamatulla päähän, niinkuin nyt teit.

• kahta.herraa
        laukkuryssä kirjoitti:

Älä Sinä 'kahta.herraa' sekaannu keskusteluun, jota et ymmmärrä.

Opiskele Raamatun Kiroituksia ahkerasti Pyhän Hengen johtamana, että et seuraavalla kerralla löisi meitä Raamatulla päähän, niinkuin nyt teit.

Näköjään ymmärrän, ainakin enemmän kuin sinä !

Miksi et lukenut Raamatunkohtia kunnolla ja ajatuksella Pyhän Hengen opettamana ???

Miksi olet lihallinen ja luotat vanhinten perinnäis sääntöihin ?

Jumala liittää Seurakuntaan jokaisen uudestisyntyvän, eli siis Kristuksen srk ruumiiseen !

Ne Uskovat kokoontuvat paikallisesti Seurakunnissa, joiden nimi perustuu vain paikkakuntaan, ihan kuten Korinton Seurakunta Rooman Seurakunta...

Jos ja kun aletaan olla "apolloksen" (lutherin) puolta tai Paavalin (helluntailaisuuden) puolta, niin ollaan jakamassa Kristusta eli Seurakuntaa AINA !

Raamattu EI MISSÄÄN kehoita liittymään halluntailaisuuten tai lutherilaisuuteen tai mihinkään muuhun -laisuuteen -läisyyteen, vaan Paavali edellä varoitti siitä, Paavalin aikoihin puolue henkisyys oli yhä Seurakunnan sisällä, mutta nykyään on siis Kristus eli Seurakunta jaettu, kun yksi on kenenkin puolta ja toinen toista puolta ja siten toista vastaan !

Totuuden kertominen ei ole Raamatulla päähän lyömistä, se on vain Totuuden kertomista, ja valheiden ja väärien toimien paljastamista Sanan Totuudella !

Mutta sinä et halua edes tutkia asiaa Raamatusta kunnolla, vaan olet niin puoluehenkinen, että intät jopa Totuutta eli Kristusta vastaan, ja väität Kristuksen olevan siis Raamatulla päähän lyöjä !

19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

• VapaaksiVapareista
        laukkuryssä kirjoitti:

Pläjäytäs faktadokumentit palstan 'pöytään', jossa todistat helluntailaisuskonnon olevan vapaamuurareiden koostama näennäishengellinen uususkonto. Kumoa siis totuus Azusa-kadun tapahtumista noilla faktoillasi.

Ja ellei sinulla ole dokumentteja aiheesta, olet pelkkä löperöpuhuja, jolla ei kuulosta olevan alaleukaa ollenkaan.

Tieto löytyy mm. netistä. Charles Fox Parham, eräs helluntaiuskonnon perustajista oli vapaamuurari, Ku Klux Klanin täysivaltainen jäsen ja pikkupoikia hyväksikäyttänyt pedofiili.

Tämä sama, rasistinen KKK-juuri näkyy kaikessa helluntailaisuudessa. Nimitys "vapaat-suunnat" taas... Vapaa-muurareilla oli varmasti hauskaa kehitellessään nimen "hengellisin asein" kristinuskoa vastaan suunnatulle uususkonnolleen.

Sama vapaamuurareiden oppikaava löytyy myös AA-liikkeessä ja sen alkoholistien nk. toipumisohjelmassa. Myös AA:n perustajat (Bill kumppaneineen) olivat vapaamuurareita.

Helluntailaiset opit vaikuttavat näennäisen "raamatullisilta" kunnes toteaa niiden kaikkien perustuvan johonkin vanhaan, tunnettuun harhaoppiin, joita tälläkin foorumilla antaumuksella levitetään.
        .

• laukkuryssä

Selevämpeli..

Ja mitäpä muuta tähän nyt enää kuin tällainen: Nyt metsä kirkkoni olla saa - saan täällä palvella Jumalaa, ja linnut laulavat meille.

Näin on ollut kodallani jo pitkän aikaa, ettei mikään kirkkokunta tai uskonyhteisö ole kyennyt houkuttelemaan puolueeseensa, vaan olen väestörekisterin kirjoilla pelkästään.
        En ikäänkuin "kehu" seurakuntaan kuulumattomuudellani.
        Totean vaan, että näin on Jumalan tahto, ettei minun pidä kuuluakaan minkään seurakunnan jäsenyyteen välttyäkseni konflikteilta yms. saivartelevilta vastaankänittämisiltä. Ja siltikin voin saattaa herätyksen tilassa olevan sielun sanankuuloon esim. helluntai-vapis-yms. seurakuntaan, mihin vain Isä Jumala tahtoo Kristusta Jeesusta etsivän sielun kulloinkin johdattaa.

• laukkuryssä
        kahta.herraa kirjoitti:

Näköjään ymmärrän, ainakin enemmän kuin sinä !

Miksi et lukenut Raamatunkohtia kunnolla ja ajatuksella Pyhän Hengen opettamana ???

Miksi olet lihallinen ja luotat vanhinten perinnäis sääntöihin ?

Jumala liittää Seurakuntaan jokaisen uudestisyntyvän, eli siis Kristuksen srk ruumiiseen !

Ne Uskovat kokoontuvat paikallisesti Seurakunnissa, joiden nimi perustuu vain paikkakuntaan, ihan kuten Korinton Seurakunta Rooman Seurakunta...

Jos ja kun aletaan olla "apolloksen" (lutherin) puolta tai Paavalin (helluntailaisuuden) puolta, niin ollaan jakamassa Kristusta eli Seurakuntaa AINA !

Raamattu EI MISSÄÄN kehoita liittymään halluntailaisuuten tai lutherilaisuuteen tai mihinkään muuhun -laisuuteen -läisyyteen, vaan Paavali edellä varoitti siitä, Paavalin aikoihin puolue henkisyys oli yhä Seurakunnan sisällä, mutta nykyään on siis Kristus eli Seurakunta jaettu, kun yksi on kenenkin puolta ja toinen toista puolta ja siten toista vastaan !

Totuuden kertominen ei ole Raamatulla päähän lyömistä, se on vain Totuuden kertomista, ja valheiden ja väärien toimien paljastamista Sanan Totuudella !

Mutta sinä et halua edes tutkia asiaa Raamatusta kunnolla, vaan olet niin puoluehenkinen, että intät jopa Totuutta eli Kristusta vastaan, ja väität Kristuksen olevan siis Raamatulla päähän lyöjä !

19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

Puolueellisuuden vuoksihan minä erosin seurakunnan virallisesta jäsenyydestä.

Kun kuuluin erääseen seurakuntaan jäsenenä ja vein sitten erään uskomattoman ystävän 'naapuriseurakunnan' rukousiltaan, niin jopa tuli tulikivenkatkuiset nootit seurakunnasta, johonka kuuluin. Sanottiin oikein äyskähtäen, että mitä sinä sinne niistä viet, ommaan seurakuntaanhan se pittää tuua.

Siltikin tuolleen paasattiin, vaikka uskontunnustuksessa luetaan: "minä uskon pyhän yhteisen seurakunnan pyhäinyhteyden".

Persanan pahaa puolueellisuutta.

• kahta.herraa
        laukkuryssä kirjoitti:

Puolueellisuuden vuoksihan minä erosin seurakunnan virallisesta jäsenyydestä.

Kun kuuluin erääseen seurakuntaan jäsenenä ja vein sitten erään uskomattoman ystävän 'naapuriseurakunnan' rukousiltaan, niin jopa tuli tulikivenkatkuiset nootit seurakunnasta, johonka kuuluin. Sanottiin oikein äyskähtäen, että mitä sinä sinne niistä viet, ommaan seurakuntaanhan se pittää tuua.

Siltikin tuolleen paasattiin, vaikka uskontunnustuksessa luetaan: "minä uskon pyhän yhteisen seurakunnan pyhäinyhteyden".

Persanan pahaa puolueellisuutta.

Miksi siis kommentoit seuraavaa, jos olet samaa mieltä asioista kanssani ???

" Älä Sinä 'kahta.herraa' sekaannu keskusteluun, jota et ymmmärrä.

Opiskele Raamatun Kiroituksia ahkerasti Pyhän Hengen johtamana, että et seuraavalla kerralla löisi meitä Raamatulla päähän, niinkuin nyt teit. "

Viestisi on epälooginen nähdäkseni, jos sitä verrataan siihen, mitä nyt olet kirjoittanut !

Eikä Totuuden sanominen suoraan ole mitään raamatulla päähän lyömistä, yritä se ymmärtää.

Jeesus itse sanoi tosi rankasti jopa tietyille eksyttäjille, tässä pari esimerkkiä:

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Niin ja vaikka Jeesus sanoi noinkin kovasti fariseuksille ja kirjanoppineille, niin silti Hän sanoo seuraavaa:

1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään

Siis tuossakin Herra sanoo kovasti noista fariseuksista ja kirjanoppineista, mutta samalla Hän sanoo seuraavaa:

3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

Eli vaikka Jeesuksen mukaan ns. "puusilmät" ja hapatuksen levittäjät toimivat itse väärin monella tapaa, niin jos he Raamatun mukaan kehoittivat opetuslapsia, niin se tuli ottaa vastaan ja pitää ja niin tehdä !

Siis nuo juuri olivat sinun mainitsemiasi "raamatulla päähän lyöjiä", mutta ei Jeesus sanonut sen olevan väärin, vaan sen mukaan mitä Raamattu sanoo, sen Uskovan on pidettävä ja tehtävä, eikä Sanan tuojan oma saastaisuuskaan saa olla meille esteenä Sanan vastaanottamiseen ja sen pitämiseen !

Mieti ja tutkistele asiaa kunnolla, sillä nähdäkseni tuo "raamatulla päähän lyönti" syytös on väärä, ja sillä uskovat vain tekosyyn kautta ja vuoksi jättävät noudattamatta Jumalan tahtoa väärin !

Siis Jeesuksen Sanat ovat hyvin selvät ja sanoma on selvä !

• zurcas

Kun aloittaja haluaa tietää onko mahdollista hellunaiseurakuntaan liittyvän kuulua myös ev.lut-seurakuntaan vai pitääkö kirkosta erota, on se hänen asiansa.

Vastaukset kohdistuvat kysymyksen aiheeseen eikä tarkoitakkaan sisältää mielipidettä muusta asiasta.

Kysyvän on hyvä saada vastauksia asiaansa, ei muuta holhousta.

• kahta.herraa

Olet siis sitä mieltä, että ymmärtämätön jääköön ymmärtämättömyyteen, eikä hänen silmiään pidä avata laajemmin näkemään asioita ???

Hylkäät siis uskovan !

Kysyjän on hyvä ymmärtää se, että mikään lutherilaisuus eikä halluntailaisuus pelasta. eikä auta !

Se on Raamatun vastaista puolue toimintaa, jolla jaetaan Seurakuntaa eki Kristusta Sanan mukaan.

Se uudestisyntynyt uskova, joka siis kuuluu johonkin puolueeseen, on omalla toiminnallaan jakamassa Kristusta eli Seurakuntaa !

Miksi tätä Totuutta ei saisi sanoa ?

Eihän nuori uskova voi millään oppia toimimaan Jumalan tahdossa, jos vanhemmat uskovat eivät sitä hänelle kerro ja näytä Sanasta Totuutta !

Mutta sinun ohjeesi siis on se, että nuorista uskovista ei tarvitse pitää huolta, eikä heitä tule auttaa Totuuteen !

Herää jo hyvä ihminen, tuo on syvää rakkaudettomuutta !

• eenokinuusinikkikö
        kahta.herraa kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että ymmärtämätön jääköön ymmärtämättömyyteen, eikä hänen silmiään pidä avata laajemmin näkemään asioita ???

Hylkäät siis uskovan !

Kysyjän on hyvä ymmärtää se, että mikään lutherilaisuus eikä halluntailaisuus pelasta. eikä auta !

Se on Raamatun vastaista puolue toimintaa, jolla jaetaan Seurakuntaa eki Kristusta Sanan mukaan.

Se uudestisyntynyt uskova, joka siis kuuluu johonkin puolueeseen, on omalla toiminnallaan jakamassa Kristusta eli Seurakuntaa !

Miksi tätä Totuutta ei saisi sanoa ?

Eihän nuori uskova voi millään oppia toimimaan Jumalan tahdossa, jos vanhemmat uskovat eivät sitä hänelle kerro ja näytä Sanasta Totuutta !

Mutta sinun ohjeesi siis on se, että nuorista uskovista ei tarvitse pitää huolta, eikä heitä tule auttaa Totuuteen !

Herää jo hyvä ihminen, tuo on syvää rakkaudettomuutta !

Kiitos kun et kirjoita enempää, nuokin tuossa ylempänä riittävät kertomaan ettet tiedä mitään aiheesta joten tee johtopäätös ihan ite!

• laukkuryssä

Puhut seurakuntapuolueesta Kristuksen jakajana ja toteat seurakunnan olevan kuitenkin tarpeellinen. Sillä mistäs se herännyt ja Jeesusta etsivä lähimmäisemme sitten löytää Raamatun sanan kuulemiseen opastavan vanhemman uskovan, ellei seurakunnasta. Ja olkoompa se seurakunta sitten vaikka helluntailainen tai vapaakirkollinen tai adventisti, yms, niin asia on OK.

• kahta.herraa
        laukkuryssä kirjoitti:

Puhut seurakuntapuolueesta Kristuksen jakajana ja toteat seurakunnan olevan kuitenkin tarpeellinen. Sillä mistäs se herännyt ja Jeesusta etsivä lähimmäisemme sitten löytää Raamatun sanan kuulemiseen opastavan vanhemman uskovan, ellei seurakunnasta. Ja olkoompa se seurakunta sitten vaikka helluntailainen tai vapaakirkollinen tai adventisti, yms, niin asia on OK.

Asia ei ole todellakaan OK !

Siis noiden Raamatun selvien Sanojen mukaan !

Mutta puoluehenkisen mielestä varmaan on.

Eli sen, joka on itsekin jakamassa Kristusta eli todellista Seurakuntaa.

Näytä Raamatusta se kohta, jossa kehoitetaan jakaantumaan eriseuroihin eli lahkoihin eli puolueisiin !!!

Näytä Raamatusta se kohta, jossa Jeesus kehoittaa jakaantumaan hellareiksi, vapaakirkollisisksi tai adventikseiksi !!!

Olet kiinni vanhinten perinnäis säännöissä niin syvällä, että et edes siis ymmärrä Raamatullista Seurakuntaa ja mikä se on ja ketkä sen muodostavat ja miten sen tulisi kokoontua.

Raamatun opettaman Seurakunnan eli Kristuksen srk ruumiin, muodostavat kaikki uudestisyntyneet uskovat, eli todelliset Jumalan lapset !

Heidän tulisi kokoontua YHTENÄ paikkakunnittain, eikä minkään puolueen, esim. helluntailaisuuden tai lutherilaisuuden tai vapaakirkon tai... alla.

Nyt paikkakunnilla voi olla siis useita kuppikuntia eli puolueita, ja siten oikea ja todellinen paikallinen Seurakunta on jaettu puolueisiin, jotka kukin väittävät ITSE omaavansa ainoan oikean opin !

Nyt on siis oppi raja aidat laitettu uudestisyntyneiden uskovien välille, ja siten todellinen Seurakunta, eli Kristus on jaettu.

Ja sitten vielä ihmetellään, että miksi Jumalan voima ei näy !

Siis toimitaan Jumalan tahtoa vastaan ja sitten ihmetellään vielä sitä, että miksi ei Jumala siunaa sellaista väärää Raamatun vastaista toimintaa !

Palautetaan mieliin Raamatun selvät ohjeet :

13 ONKO KRISTUS JAETTU ? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

Vastaus tuohon korostettuun kysymyksen on nyt, KYLLÄ, Kristus on jaettu, ja te olette Kristusta ja siten Seurakuntaa jakamassa, omalla toiminnallanne !!!

Ei tämä asia mitään ydin fysiikkaa ole, lapsenkin tulisi kyetä nuo Paavalin kirjoitukset ymmärtää.

Mutta te ette halua ottaa Totuutta vastaan, vaan vänkäätte vain vastaan !

Teidän pitäisi uskovina mennä Herranne eteen kysymään Hänen arviotaan, jos ette selvää Raamatun ohjetta ymmärrä/halua ymmärtää !

• mikäsuomalaisiavaivaa

ei meinaa uskoa että ollaan suomessa kun lukee näitä tyhmiä kommentteja, tai sittenliian suuri osa suomalaista on pillereissä aamusta iltaan!

siellä yksikin puhuu kuinka säästyi ehkä 500 euroa /kk rahaa kun ei kuulu enää helluntaihin, voi pyhä jysäys millaista ropaskaa voikin olla.!

• BlackBerryWay_EiKirj

Mun neuvo on, että et eroa mistään etkä liity mihinkään. Ole siinä missä olet ja rukoile Jumalan johdatusta.

Helluntaiseurakunnat joko ovat tai ovat menossa uusapostoliseen eksytykseen ja ties minkä sortin "powereihin". Odota ja katsele, pidä huolta itsestäsi, että pysyt Jeesuksen omana. Lue ja opiskele Raamattua.

• kysyvä

Kiitos. Paras vastaus tähän mennessä. Tämä on toinen viestini tässä ketjussa, olen aloittaja.

Kuulun ev. lut. seurakuntaan ja olen 28v. mies. Mielestäni myös ev lut on harhainen. Minulla ei ole naisia vastaan mitään mutta Raamatun valossa kyseenalaistan naispappeuden. Rakastan naisia ja mielestäni sama palkka samasta työstä jne, mutta Raamatun valossa he eivät voi toimia.

Olen pohtinut kolmatta tietä eli kirkosta eroamista pelkästään. Huom! Kirkosta en siis Jumalasta tai Kristuksesta vaan tästä maallistuneesta seurakunnasta ja jatkaisin itsenäisenä kristittynä jos niin voi sanoa. Toivon Jumalan siunausta teille kaikille tasapuolisesti. Amen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7286
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3460
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      2518
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2393
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2309
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2209
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1943
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1902
    Aihe