mitä järkeä MB:llä oli pilata maineensa ruosteella

maineratkaiseeee

en tajua sitä yhtälöä että automerkki luo maineen maailman kestävimpänä automerkkinä ja sitten se pilaa maineensa tekemällä autoistaan helposti ruostuvia. en tajua sitäkään miksi mb valmistaa vitoja espanjassa. vito on kautta aikain huonoimpia pakuja mitä on. ruostuu eikä kestä. moottori ja laatikko kestää mutta ei juuri muu.

miksi, kysyn vaain MIKSI mb toimi näin tyhmästi. pitäisi olla itsestänselvyys että laatuautossa pellit kestää ihan huippuhyvin ruostumista vastaan.

14

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eimeekauaksienään

      No eihän siinä kestä tekniikkakaan kun vertaa vanhoihin w124 korisiin, c ja e sarja täyttä kuraa jos luulee ostavansa pitkäksi aikaa hyvän auton.

      Koittaapa myydä sitten vanhemaa autoa ,niin ei kelpaa monelle enään, koska ne ei ole haluttuja autoja.

      Kuka edes suostuu maksamaan ruosteesta? ei se auta jos myyjä sanoo vanha auto,no miksi se maksaa sitten ostajjalle yleensä liikaa? myyjät ei nää tai halua nähdä ruoste ongelmia.

    • ihanReaalimaailmasta

      Autot kehuttyvät nykyään niin nopeasti ja kaikkea uutta piyää miihin saada upotettua, lisäksi saastejutut ym. pakottaa telemään muutokdia yhtenään ja siksi autojen ilä ja kierto on lyhentynyt. Lisäksi ei ile montaa maata missä ajetaan näin vanhoilla autoilla, joten ei ole kannattavaa satsata yletyömään kestoon kun autojen paalausikä laskee kokoajan.

      • saksalaisespanjalaista

        Olipas ontuva selitys! Miksi näin vaan "laadukkaalla" saksalaisella? Kaikki muut jo kestää ja vastustaa ruostumista kohtuullisen hyvin, mutta Mersun pakut, Sprinter ja Vito ovat pahoja ruostumaan, olleet jo koko ajan. Ei se todellakaan ole niissä mikään uusi ilmiö. Vielä oudommaksi sen tekee merkin kalleus, eli kallein pakumerkki ruostuu pikimmin! Selitykseksi kelpaa ainoastaan ratsastaminen merkin vanhalla kunniakkaalla maineella joka näkyy ainakin hinnassa ja huoltokuluissa.


      • järkeäPeliin

        Toyota nyt on ainakin nopein ruostuja ja ne tehdäänkin ajatellen viiden vuoden käyttöä. Kyllä auton maksimi käyttöikä pitäisi rajata 10 vuoteen ja sen taitaa ruostuvat Mesetkin kestää.


      • Ruostuva.mersu
        järkeäPeliin kirjoitti:

        Toyota nyt on ainakin nopein ruostuja ja ne tehdäänkin ajatellen viiden vuoden käyttöä. Kyllä auton maksimi käyttöikä pitäisi rajata 10 vuoteen ja sen taitaa ruostuvat Mesetkin kestää.

        Olipas oksennus! Jos verrataan kalleinta Toyotan mallia ja Mersun pakuja jotka kutakuinkin ovat samassa hintaluokassa,niin sokea Reetakin jo näkee kumpi on ruosteessa 10-vuotiaana ja kumpi ei!
        Kokemuksesta tiedän kun molempia on omistettu. Pohjois-Karjalan yleisin auto on 16-vuotias Toyota Avensis. Siksikö että ruostuisi nopeimmin? Vai siksikö ettei muita saisi halvemmalla! Tutkitusti,kun Toyotassa arvo säilyy parhaiten. Osaatko ollenkaan tehdä mitään johtopäätöksiä?


    • elinkaari_optimointi

      Sama ruostumis ilmiö on tapahtunut kaikille muillekin autoille, paitsi muovikorisille. Volvo amazonit ja muut paskupeltiset kun hävisivät, niin autoteollisuus otti uuden tavan valmistaa autoja, jotka eivät kestä ikuisesti, vaan tuon 10 v. max.

      • OlliL2

        Höpöhöpö, avaa silmät ja kato ranskalaisia tai vaikka VAG valmisteita. Ei näy lahoja 90- luvun malleissakaan, vastaavan ikäset tähtikeulat on ihan hirveän näköisiä.


      • einappaamersutei

        Miettii nyt vaikka pösöä,on halpa ostaa ja kohtuulinen menemään,ei ruostu hevillä,mersu kun oli niin yksitalvi aiheutti painajaisen.Pösöllä ajelen alle noin 6 litralla sekaajoa ja kyseessä on bensa eli ei edes diesel veroja,kumma sekin kun mersulla ei ole suomessa esim:e sarjasia bensana kovinkaan paljoa vaan kaikki on miltei dieseleitä,eikä dieseliä enään huolita ainakaan meille.

        Jos pitää diesel ottaa niin se on ranskalainen hdi koneella,taatusti huolettomampi tuonne puolen millinpaikkeille saakka,no onhan se mersu ottanutkin a ja c sarjoihin nykyään rellulta koneet ,silti on hulluja hintoja vaikk rellun koneet mersussa.

        Ihmiset maksaa pitkälti logosta kun puhutaan käyttöautoista.


    • 674345735

      No kyllä tuo maine meni nyt myös kiinni jäädessään siitä, että on käyttänyt päästöhuijausohjelmaa.

      • ei.toistaan.parempia

        Kyllä huijausta on myös sekin, että mainoksissa hehkutetaan isoin kirjaimin kulutukseksi 3,3 litraa ja käytännössä kulutus on yli 5 litraa. Ei 1 l maitotölkissäkään saa olla vain 6 dl maitoa.


      • Ad.Blue

      • E220_CDI
        Ad.Blue kirjoitti:

        Kyllä saksassa saa olla kun tehtaat on senkin sopineet keskenään.
        http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/massiivinen-kartelliepaily-uhkaa-saksan-autojatteja-6664619

        Aika helppoa on silti ajaa Mersulla normikulutuksella. Normin alittaminenkin tuhansien kilometrien keskiarvona on täysin mahdollista, kunhan vain muistaa ajaa vähintään rajoitusnopeutta.

        Kartellitutkintaan johtaneen ilmiannon teki muuten Daimler:

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/daimler-puhalsi-pilliin-ensimmaisena-saattaa-valttya-jattirangaistukselta/6514292#gs.jHVPDBk


    • Sprintterit

      Kuitenkin esim. Sprinttereillä ajetaan todella paljon, verrattuna muihin merkkeihin. Ehkäpä se, että mittarissa on jo ensimmäisessä katsastuksessa kolminkertainen kilometrimäärä, kuin ikäluokan autoissa keskinmäärin selittää monet viat ja ruosteet.

      https://www.a-katsastus.fi/documents/10180/341797/A-Katsastus-vikatilastot-2015.pdf/f43092d1-0c44-4efd-af4a-85e9b5bc041f

      Nettiauto on väärällään näitä 500-800tkm veivattuja Vitoja ja Sprinttereitä jotka ovat ihan toimivia ja katsastettuja pelejä. Joten turhan p*skanjauhannan voinee kai tästäkin aiheesta lopettaa.

    • Jtgybj

      Automaailma on muuttunut. Tehtailla ajatellaan ympäristöystävällisyyttä ja sitä, että autolla ajetaan 3-5 vuotta, jonka jälkeen se on kierrätyskelpoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7811
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      78
      3844
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1333
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1032
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      728
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      725
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      39
      687
    Aihe