Leipäjonot yli kilometrin

mikä-mättää

89

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joutavaa

      Leipää leipää.
      Ilmasta leipää kannattaa hakea vaikkei olisi puuutetta sen tiedän, on omat asunnot ja autot sun muut, mutta silti käyvät ilmasta leipää jonottamassa näin . Juopot käyvät, toki jollain on puutetta muttei suomessa anneta kuolla leivän puutteeseen

      • 6244

        Törkeää vähättelyä.


      • Joutavaa

        Eikä ole, mulla on tietoa vaikken enää käy jonossa.


      • nälkä-ei-ole-ilo

        Aivan sama kuka siellä jonossa on, koska en usko kenenkään haalivan vanhaa leipää kotiinsa jos on rahaa ostaa kaupasta tuore. Auton omistavinen ei ole osoitus varakkuudesta, köyhä tarvitsee auton siinä kun rikaskin, kalliimmaksi tulee kulkea maksamalla busseissa, eikä leivänjakelupiste ole jokaisen nurkalla.

        Provokaatiotas voi jakaa, olla ilkeä ja vihjailla jotain, mutta leipä kuuluu kaikille. Presidenttikin syö leipää!


      • olli.oikaisija
        nälkä-ei-ole-ilo kirjoitti:

        Aivan sama kuka siellä jonossa on, koska en usko kenenkään haalivan vanhaa leipää kotiinsa jos on rahaa ostaa kaupasta tuore. Auton omistavinen ei ole osoitus varakkuudesta, köyhä tarvitsee auton siinä kun rikaskin, kalliimmaksi tulee kulkea maksamalla busseissa, eikä leivänjakelupiste ole jokaisen nurkalla.

        Provokaatiotas voi jakaa, olla ilkeä ja vihjailla jotain, mutta leipä kuuluu kaikille. Presidenttikin syö leipää!

        Aivan sama kuka siellä jonossa on, koska en usko kenenkään haalivan vanhaa leipää kotiinsa jos on rahaa ostaa kaupasta tuore. Auton omistavinen ei ole osoitus varakkuudesta, köyhä tarvitsee auton siinä kun rikaskin, kalliimmaksi tulee kulkea maksamalla busseissa, eikä leivänjakelupiste ole jokaisen nurkalla.

        Provokaatiotas voi jakaa, olla ilkeä ja vihjailla jotain, mutta leipä kuuluu kaikille. Presidenttikin syö leipää!

        Valitettavasti joudun tuottamaan yllä olevalle kirjoittajalle pettymyksen. KYLLÄ NIITÄ KÖYHIÄ ON SUOMESSA VAIKKA MILLÄ MITÄLLA JOILLE PIENIKIN LEIPÄPALA MERKITSEE TOSI PALJON. EIKÄ SILLÄ VÄLIÄ ONKO SE MUUTAMAN PÄIVÄN VANHAA IHMINEN SYÖ NÄLKÄÄNSÄ VAIKKA EI OLISI AIVAN TUORETTAKAAN.

        Ketä nämä ihmiset sitten ovat?

        Iäkkäitä vanhuksia kotiäitejä, opiskelijoita, työttömiä ym ym. Nämä ihmiset joutuu elämään äärimmäisen pienillä tuloillaan


    • hallituksen.häpeä

      Häpeä tuollainen ihmisten nöyryytys Suomen hallitukselle ! Samaan aikaan kutsumattomille vieraille katetaan ateria nokan eteen 5 kertaa päivässä ja vielä kehtaavat valittaa.

      • Hus.hus

        Mee matuilee kaltaistesi kanssa muualle, täällä heitä ei kaivata.


      • Juuri tuo karkottaa meidät palstalta.
        Aihe kuin aihe vääntyy "kutsumattomille vieraille" ja niihin kuuluisiin viiteen ateriaan päivässä.
        Kertokaa totuus, mitä ne ateriat sisältävät.
        Palstalaiset ne valittavat, en ole lukenut ensimäisenkään maahanmuuttajan valitusta miltään julkiselta kirjoituspalstalta.

        Mutta palstan keskustelut lopahtavat aina tuohon samaan. On vaikea jatkaa alkuperäistä aihetta.
        Se päättyy osaltani useinkin myös siihen, että minua kehotetaan asuttamaan matuperhe.


      • friidustadin

        http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201707252200286023_u0.shtml

        Monikin on kertonut ettei siellä leipäjonoissa näy matuja näitä ns. pakolaisia. Kysymys kuuluu miksi ?

        Vastaus:

        Heille katetaan pöytä valmiiksi. Eli täysi ylöspito jonka lisäksi monia muita etuja joita ei suomalaiset veronmaksajat saa.

        Mitä tämä kustantaa ? miljardeja euroja. Samaan aikaan säästetään. Etsitään yhä uusia ja uusia säästökohteita. Lääkekorvauksia leikataan rajusti. ym ym ym

        Millaisia ihmisiä sitten o n siellä leipäjonoissa?

        Köyhiä opiskelioita ja eläkeläisiä ym. vähäosaisia joiden etuja entisestään on leikattu. Ei kukaan huvikseen seiso siellä leipäjonossa tuntikausia.

        Olisiko päättäjien syytä katsoa peiliin ja ottaa huomioon oman maan kansalaiset nimmenomaan kaikkein heikommassa asemassa olevat. Rahaa varmaankin löytyy koskapa sitä löytyy vieraan maan kansalaisillekin reilusti.


      • vcbn

        http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201707252200286023_u0.shtml

        Monikin on kertonut ettei siellä leipäjonoissa näy matuja näitä ns. pakolaisia. Kysymys kuuluu miksi ?

        Vastaus:

        Heille katetaan pöytä valmiiksi. Eli täysi ylöspito jonka lisäksi monia muita etuja joita ei suomalaiset veronmaksajat saa.

        Mitä tämä kustantaa ? miljardeja euroja. Samaan aikaan säästetään. Etsitään yhä uusia ja uusia säästökohteita. Lääkekorvauksia leikataan rajusti. ym ym ym

        Millaisia ihmisiä sitten o n siellä leipäjonoissa?

        Köyhiä opiskelioita ja eläkeläisiä ym. vähäosaisia joiden etuja entisestään on leikattu. Ei kukaan huvikseen seiso siellä leipäjonossa tuntikausia.

        Olisiko päättäjien syytä katsoa peiliin ja ottaa huomioon oman maan kansalaiset nimmenomaan kaikkein heikommassa asemassa olevat. Rahaa varmaankin löytyy koskapa sitä löytyy vieraan maan kansalaisillekin reilusti.


    • klevin

      Suomalaiset jonottaa jos jotain ilmaista on tarjolla jonon toisessa päässä....ämpäreitä....leipää...
      Paljonkohan jono lyhenisi jos siinä olisi vain ne jotka todella tarvitsevat ??

    • skeptikkoko

      Ei nykyään ole häpeä seistä odottamassa ilmaista ruokaa. Kukaan ei tarkista köyhyyttäsi. Me ollaan vain vielä niin vanhanaikaisia tällaisiin ilmiöihin suhtautumisessa. Köyhyydellähän ihan kerskaillaan ja poliitikot käyttävät kyllä näiden jonojen venymistä hyväkseen eivätkä ole näkevinään jonosuosion syitä.
      Isoissa markeissa syntyy myyntikelvotonta ruokaa paljon edelleen tiukentuneiden säädösten myötä. Hyvähän tuo ettei kaatopaikoille nuo ruokamassat joudu.
      Kuulin eräänkin kertovan korvaavansa ruokakassilla tupakka ja alkoholiostoksensa. Sanoi laskeneensa kassin arvoksi yli parisataa euroa ja hakee sen pari kertaa viikossa. Kuulema oikein tyrkyttävät kaikenlaisia herkkuja siellä. Sanoi jääkaappinsa ja pakastimensa olevan täysiä . Lihaakin kertynyt yli oman tarpeen, kävivät järven rannalla kavereiden kanssa grillaamassa niitä.

      • käyhän tarkistamassa se parin sadan kassin sisältö, kalakin kasvaa tiemmä kuoltuaan, mikä ettei kassian sisällön arvo kertaalleen käytettynä


    • Isot

      Minusta meidän turva paikanhakijoille Valtio kustantaa erityisen hyviä ja maukkaita aterioita ja ruokaa kuulemma jää ylikin useassa pakolaiskeksuksessa.
      Miksi ei leipä jonolaiset vosi käydä aterioimassa siellä lämmin ateria ja hyvä ruoka.
      Osahan maahanmuuttajista boikotoikin ruokaa,miksi Valtio sallii tämän. Maassa maan tavalla.
      Heille ostetaan Halal-lihaa, joka on kallista,miski näin?
      Miksi ei leipä jonolaisille osteta sisäfileetä, ai niin se onkin herrojen herkkua nykyään.

      Nyt tulee minusta Suomen päättäjien hävetä, kansanedustajat,ministerit, Presidenttikin kun nauttivat hanhen maksa palleroita siellä Punkaharjulla.

      Nyt voisi Suomi ja Valtio maksaa verovaroilla leipäjonolaisille sen sisäfileen juhlan kunniaksi.

      Ja vosis Putinillekkin kehaista100v juhlan urotekoaan! Ehkä Putinkin voisi ottaa mallia samalla!

      Myös terveydenhuolto, ambulanssi kyyditykset sekä automatkoja tehdään heille tuon tuosta. Näitähän ei esimerkiksi suomalainen saaja usein ambulanssikaan ei vie vaan kehottaa tilaamaan itse taksin.

      Nyt päättäjät hoitamaan näitä ruokajonojen asioita.

      Sopeutumiseläkkeet kansanedustajilta pois ja rahat ruokaan vähäosaisille ja Karpela, Linden oikeaan työhön hehän ovat jo saaneet sopeutumiseläkkeitä lähes 20-vuotta.
      Miksi he eivät mene oikeaan työhön? Ammatit on ja kortistoon vaan tälläiset luuserit.
      Hävetkää, he eivät ole edes kortistossa kuten muut joutuvat mikä ero heillä on työttömiin?

      Otappa Jari Lindström tästä koppi ja hoida asiaa!

      Hävetkää! Entiset päättäjät ja suomen Valtio miten kohtelette eriarvoisesti kansalaisia!

      • skeptikkoko

        Olen samaa mieltä, koska olen löytänyt tämän ruokajakelun ja toden`totta sain sisäfilettä kaksi vakuumiin pakattua ja viimeksi 1,5 kg sianlapaa ja usein on naudan kokolihaa tai possun kaslereita. Olen saanut tutustua sellaiseenkin, mitä itse en ole koskaan ostanut kaupasta, kuten jotain kahvilaatuja sen ainaisen Juhla-Mokan sijaan. Uudet/vanhat perunatkin oli mielestäni uuden veroisia, vaikka ei olleet tietenkään sitä, mitä lapsena kotona sain, mutta ilmaisena maistuivat hyviltä

        Makkaroissa on valtavat valikoimat, mutta perunamakkaraa en ole vielä tohtinut ottaa, mutta kyllä sitäkin joskus kokeilen. Samoin yokurtit, viilit, tuoremehut on sellaisia, joita en kaupasta osta, koska olen aina tehnyt viilini itse. Yllättävän hyvän makuinen oli myös ananas-kokos tuoremehu.



        Ja sinulle-- Isot
        Onko kalliimpaa? Noinhan maalla tehtiin, ...muistaakseni?.
        Heille ostetaan Halal-lihaa, joka on kallista,miski näin?(niin, miski)
        Wikistä
        "Halal-liha tulee teurastaa leikkaamalla eläimen kaulavaltimo auki terävällä veitsellä, kun eläin on tajuissaan."

        Oletko jotenkin kateellinen toisten ansoista? Olitko Kekkosen kulta-aikaan edes töissä, jos et nyt saa riittävää eläkettä? Luuletko todella, että hallitus ratkaisee sinun köyhyys ongelman, koska mielestäni on tehnyt riittävästi, että on edes takuueläke ja työttömille työttömyys korvaus.

        On vanhempain vapaata ja isyyslomaa, lapsille tarhoja, joissa myös esiopetusta. Kuinka oli sinun nuoruudessa?

        Minä alan sitten säälimään "köyhiä", kun yksikään ukko/mummo ei seiso marketin aulassa pelaamassa ja istumassa terassilla kaljan äärellä tupakoimassa.

        No, tämäpä tässä. Kaikki osaa paistaa leipää ja laskekaa hinna. Jauhot, hiiva, vettä, tai maitoa. Paljonko maksaa?


      • Oikeinko olet tosissasi, Kristiina?
        Sisäfilettä, kahvilaatuja!
        Vaikka ehkäpä juuri kalleimmat artikkelit ohittavat useimmiten viimeisen myyntipäivän. Kukapa niitä vakltuisesti kaupasta ostaa!


      • Makriina kirjoitti:

        Oikeinko olet tosissasi, Kristiina?
        Sisäfilettä, kahvilaatuja!
        Vaikka ehkäpä juuri kalleimmat artikkelit ohittavat useimmiten viimeisen myyntipäivän. Kukapa niitä vakltuisesti kaupasta ostaa!

        "Makriina
        26.7.2017 20:19
        Oikeinko olet tosissasi, Kristiina?
        Sisäfilettä, kahvilaatuja!"

        Miksi tuollaista täällä valehtelisin, koska totta on joka sana.
        Oletan, että hakevat ylijäämäruoan lähimmästä S-marketista ja siellä on lappu noiden kalliimpien lihatuotteiden hyllyssä, että kysykää myyjältä, mikäli haluatte ostaa. Ilmeisesti kaupan hävikki on ollut suurta myymälävarkaiden vuoksi. Kovasti siellä tavarat "kulkeutuvat" vääriin hyllyihin, kun varkaalta pettää ilmeisesti hermo.D

        Koskahan saavat tarkemman sisäänostajan, että ei jää noinkin paljon vanhentumaan elintarvikkeita?

        Minä haen ainakin ilmaista ruokaa mieluummin, kuin lähden kauppaan varastelemaan, vaikka kai siinäkin lienee oma jännityksensä, että onnistuuko?D


      • uskoma-tonta
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Makriina
        26.7.2017 20:19
        Oikeinko olet tosissasi, Kristiina?
        Sisäfilettä, kahvilaatuja!"

        Miksi tuollaista täällä valehtelisin, koska totta on joka sana.
        Oletan, että hakevat ylijäämäruoan lähimmästä S-marketista ja siellä on lappu noiden kalliimpien lihatuotteiden hyllyssä, että kysykää myyjältä, mikäli haluatte ostaa. Ilmeisesti kaupan hävikki on ollut suurta myymälävarkaiden vuoksi. Kovasti siellä tavarat "kulkeutuvat" vääriin hyllyihin, kun varkaalta pettää ilmeisesti hermo.D

        Koskahan saavat tarkemman sisäänostajan, että ei jää noinkin paljon vanhentumaan elintarvikkeita?

        Minä haen ainakin ilmaista ruokaa mieluummin, kuin lähden kauppaan varastelemaan, vaikka kai siinäkin lienee oma jännityksensä, että onnistuuko?D

        Otat ison riskin syödessäsi ja syöttäessäsi tuollaista pilaantumassa olevaa ruokaa. Se filee on voinut olla pitkät ajat jossain väärässä hyllyssä lämpimässä. Vakuumipakkaus on voinut rikkoontua. Aika oudon kuvan annat kristiina itsestäsi täällä muutenkin. Syö vain fileesi , mitä lienee hormoonilihaa jostain argentiinasta asti. Ahneella on paskanen loppu, sanotaan. Ainakin ripulivaara on.


      • uskoma-tonta kirjoitti:

        Otat ison riskin syödessäsi ja syöttäessäsi tuollaista pilaantumassa olevaa ruokaa. Se filee on voinut olla pitkät ajat jossain väärässä hyllyssä lämpimässä. Vakuumipakkaus on voinut rikkoontua. Aika oudon kuvan annat kristiina itsestäsi täällä muutenkin. Syö vain fileesi , mitä lienee hormoonilihaa jostain argentiinasta asti. Ahneella on paskanen loppu, sanotaan. Ainakin ripulivaara on.

        " Aika oudon kuvan annat kristiina itsestäsi täällä muutenkin. "

        Vai niin, vai niin.DD Minä en syötä ketään, joten itse kärsin ripulini.


      • uskoma-tonta kirjoitti:

        Otat ison riskin syödessäsi ja syöttäessäsi tuollaista pilaantumassa olevaa ruokaa. Se filee on voinut olla pitkät ajat jossain väärässä hyllyssä lämpimässä. Vakuumipakkaus on voinut rikkoontua. Aika oudon kuvan annat kristiina itsestäsi täällä muutenkin. Syö vain fileesi , mitä lienee hormoonilihaa jostain argentiinasta asti. Ahneella on paskanen loppu, sanotaan. Ainakin ripulivaara on.

        Ei tuote pilaannu, jos sen viimeinen käyttöpäivä on ohimennyt. Pitäähän tuotteella olla varoaika, eihän se ajan umpeutuessa pilaannu silmänräpäyksessä.

        Sitä minä vain Kristiinalle päivittelin, että ruokajonoissa on niin laadukkaita tuotteita vanhentuneilla päivämäärillä, mutta kun ajattelee niiden hintoja, niin eihän se ihme ole.
        Ei minusta ole moitittavaa, jos käy ruokajonossa, sillä ruokaa jaetaan juuri siitä syystä, ettei sitä tarvitse hävittää jätteenä.
        Huolellisesti hoidetuissa myymälöissä ei fileepaketit loju väärissä paikoissa, ja uskoisin, että asiakkaatkin huomauttavat herkästi, jos huomaavat.

        Muutama vuosikymmen sitten jääkaapit olivat harvassa. Lihapaketit voipaperissa ja pakkauspaperissa komerossa. Jos se haiskahti vanhalta, huuhdeltiin etikkavedessä.
        Ja voi vain arvailla, mitä siihen aikaan jauhelihaan työnnettiin!


      • Makriina kirjoitti:

        Ei tuote pilaannu, jos sen viimeinen käyttöpäivä on ohimennyt. Pitäähän tuotteella olla varoaika, eihän se ajan umpeutuessa pilaannu silmänräpäyksessä.

        Sitä minä vain Kristiinalle päivittelin, että ruokajonoissa on niin laadukkaita tuotteita vanhentuneilla päivämäärillä, mutta kun ajattelee niiden hintoja, niin eihän se ihme ole.
        Ei minusta ole moitittavaa, jos käy ruokajonossa, sillä ruokaa jaetaan juuri siitä syystä, ettei sitä tarvitse hävittää jätteenä.
        Huolellisesti hoidetuissa myymälöissä ei fileepaketit loju väärissä paikoissa, ja uskoisin, että asiakkaatkin huomauttavat herkästi, jos huomaavat.

        Muutama vuosikymmen sitten jääkaapit olivat harvassa. Lihapaketit voipaperissa ja pakkauspaperissa komerossa. Jos se haiskahti vanhalta, huuhdeltiin etikkavedessä.
        Ja voi vain arvailla, mitä siihen aikaan jauhelihaan työnnettiin!

        "Sitä minä vain Kristiinalle päivittelin, että ruokajonoissa on niin laadukkaita tuotteita vanhentuneilla päivämäärillä, mutta kun ajattelee niiden hintoja, niin eihän se ihme ole."

        Ei siellä aina ole sisäfilettä ja eka kerran sattui minun kohdalle se kahden pakkaus. Lohdutukseksi voin kertoa, että senkin paistamalla pilasin, koska se olisi pitänyt paistaa tosi kuumalla pannulla nopeasti molemmin puoli, tai syödä raakana pippurin/suolan kanssa.D

        Laadukasta tavaraa S-market myy, tosin kahvipaketit on aina ilmaa saaneita, mutta ei minulle siitä ripuli tule!D Täysin erimieltä olen myös tuon ripulin peloittelijan kanssa, että se ruoka olisi pilaantunutta? Joskus omassa jääkaapissakin pääsee ruoka pilaantumaan, etenkin maksamakkara tai joku leikkele makkara, jopa juustokin.

        Onneksi edes sinä muistat, mitä ennen syötiin, kun ei ollut jääkaappeja. Maito oli tietenkin aina tuoretta ja kala, mutta liha, joka syksyllä teurastettiin ja suolattiin oli sitten mitä oli. Minulla ei ole koskaan ollut ruokamyrkytys ripulia, enkä liioin ymmärrä, että joku voi olla huolissaan, mitä minä syön.

        Voi olla, että tuollakin valikoima pienenee, koska nyt on S-marketeissa ilta klo 8-9 (20-21) 60% alennuksia, mutta minä en tuohon aikaan lähde kauppaan, vaikka ilmaiseksi saisin, sillä ruokajakelu alkaa täällä aamulla klo 9 ja se sopii minulle.


      • Satunnaisasiakas

        Ei ole S-marketissa koskaan näkynyt noita 30 % alennusruokia. Ja sitten vielävähemmän klo 20 tai 21 jälkeen tupla-alennuksella! Pelkkä mainostemppu.
        Lidlissä joskus on alennuksella ja Tokmannilla. Ja yhden kerran oli K-marketissa Kärkkäri 30 % alennuksella - ja hyvää oli, ostan vastakin vaan en normaalihinnalla!


      • Tarkennus
        Kristiina23 kirjoitti:

        skeptikkoko

        Olen samaa mieltä, koska olen löytänyt tämän ruokajakelun ja toden`totta sain sisäfilettä kaksi vakuumiin pakattua ja viimeksi 1,5 kg sianlapaa ja usein on naudan kokolihaa tai possun kaslereita. Olen saanut tutustua sellaiseenkin, mitä itse en ole koskaan ostanut kaupasta, kuten jotain kahvilaatuja sen ainaisen Juhla-Mokan sijaan. Uudet/vanhat perunatkin oli mielestäni uuden veroisia, vaikka ei olleet tietenkään sitä, mitä lapsena kotona sain, mutta ilmaisena maistuivat hyviltä

        Makkaroissa on valtavat valikoimat, mutta perunamakkaraa en ole vielä tohtinut ottaa, mutta kyllä sitäkin joskus kokeilen. Samoin yokurtit, viilit, tuoremehut on sellaisia, joita en kaupasta osta, koska olen aina tehnyt viilini itse. Yllättävän hyvän makuinen oli myös ananas-kokos tuoremehu.



        Ja sinulle-- Isot
        Onko kalliimpaa? Noinhan maalla tehtiin, ...muistaakseni?.
        Heille ostetaan Halal-lihaa, joka on kallista,miski näin?(niin, miski)
        Wikistä
        "Halal-liha tulee teurastaa leikkaamalla eläimen kaulavaltimo auki terävällä veitsellä, kun eläin on tajuissaan."

        Oletko jotenkin kateellinen toisten ansoista? Olitko Kekkosen kulta-aikaan edes töissä, jos et nyt saa riittävää eläkettä? Luuletko todella, että hallitus ratkaisee sinun köyhyys ongelman, koska mielestäni on tehnyt riittävästi, että on edes takuueläke ja työttömille työttömyys korvaus.

        On vanhempain vapaata ja isyyslomaa, lapsille tarhoja, joissa myös esiopetusta. Kuinka oli sinun nuoruudessa?

        Minä alan sitten säälimään "köyhiä", kun yksikään ukko/mummo ei seiso marketin aulassa pelaamassa ja istumassa terassilla kaljan äärellä tupakoimassa.

        No, tämäpä tässä. Kaikki osaa paistaa leipää ja laskekaa hinna. Jauhot, hiiva, vettä, tai maitoa. Paljonko maksaa?

        Unohdit kaviaarin ja hanhenmaksan.


      • Tarkennus kirjoitti:

        Unohdit kaviaarin ja hanhenmaksan.

        "Tarkennus"

        Kiitos huomautuksestasi, koska ne "hanhenmaksa pallerot" ovat herkuani, mutta Uuno Turhapuro ehti aina yleensä ensin!DD.

        Myös satunnainen asiakas saa myötätuntoni, koska asumme ilmeisesti niin eri paikkakunnilla ja sitäpaitsi ei täälläkään ole tietääkseni noita alennuksia, siis että olisi jopa 70%, koska oletan, että nämä "hanhenmaksa pallerot" tulevat jakoon täällä joka tiistai ja perjantai, tosin pakastettuina, mutta ei haittaa.

        Kateusko se kansaa ruokii parhaiten?


      • Herranen..aika

        " Aika oudon kuvan annat kristiina itsestäsi täällä muutenkin. Syö vain fileesi "
        ja pidennä kilometrin leipäjonoa mielesi mukaan!En tiedä mitä pitää ajatella.


      • dsfghj

        olisiko nämä partalapset yms maahantunkeutujat kunniakansalaisia ?

        toki heille pitää tarjota kunnon ruokaa ja muukin hyvinvointi ihan viimeisen päälle


    • Verot ovat Suomessa pieniä, mutta monella taholla, koska eläkettä on joka lähtöön-- siis täytyy olla myös tuloja!

      Pyöräilijät Venäjältä ovat loppuneet--- Niinistöllä ei ole kai pukamia kielessä?

    • eiolemaajusseja

      Sipiläntollon aikaansaannos..

      • Sano.Sipilä

        Niii mikä, ai talouden nousu juu ja kansa on onnellinen.


    • Perseen nuolia kahvipirtti--- suomi-apinat siis todella apinat--- kansa on siis apina.

      Niinistö tietää kuinka apinoita hoidetaan, vaikka itse ole puussa!!!

      • vesivanhinvoitehista

        Pysyhän nyt siellä lahden toisella puolella ja mieti omaa skit hallitustanne, tai venäjän hysteriaanne! Anna isänmaasi olla rauhassa ruotsalaisten paskajutuilta!


      • vesivanhinvoitehista kirjoitti:

        Pysyhän nyt siellä lahden toisella puolella ja mieti omaa skit hallitustanne, tai venäjän hysteriaanne! Anna isänmaasi olla rauhassa ruotsalaisten paskajutuilta!

        Pysyn ja sinä tosi apina samoin.

        Apinat hallitsevat maailmaa itse olet yksi niistä koska olet apina suomesta.

        Niinistö apina elää.


      • gaias

        En minä ole suomesta, niinpä saat ihailla Niinistöä ja Putinia sieltä Ruotsista käsin. Huomaat kai miten hyvin olen oppinut kirjoittamaan Suomea? Olin 9 v kun tulin tänne, jäänkö en tiedä. Jos saan koulutustani vastaavan paikan amerikasta lähden sinne, sen maan vapauden vuoksi.


    • Himmelsauge

      Ei kannata ottaa niin vakavasti tuota leipäjonoa, vähän kuin harrastuksenkin vuoksi moni käy, toiset tarpeeseensa. Se että kävijät menevät häpeilemättä ilman pakottavaa tarvetta ottamaan osansa tekee asian helpommaksi kaikille. Siitä on tullut "maantapa" itsestään selvää "pässinlihaa."
      Mikäpä siinä jos kerran kaupoista jää hyvää ruokaa yli ei sitä passaa hukata. Jos jono sattuisi mukavasti matkanvarrelle niin minun luonteelleni ei olisi vierasti ottaa osani ja olla kiitollinen. Siinä voisi seurustella ja vaihtaa mielipiteitä loppuuko ruoka juuri kun minulle tulee vuoro. Tuttava antoi minulle kerran makaronia jonka oli sieltä jonosta hakenut, hänelle oli kasaantunut niitä paketteja ihan liikaa. Minä otin makaronit ja koin sen jotenkin arvokkaaksi ja liikuttavaksi, hyvä ettei kyynel silmästä vierinyt. Ihmisen ei pidä koskaan olla liian ylpeä eikä ylenkatsoa mitä hyvää maailma antaa, eikö vaan ☺️ 🍞 💟

      • "Tuttava antoi minulle kerran makaronia jonka oli sieltä jonosta hakenut, "

        Tuttavasi on ilmeisesti käynyt EU-ruokakassin hakemassa, jossa on vehnä- ja sämpylä jauhoja, hapankorppuja, säilykelihaa, hernekeittoa ja sitä makaroonia myös pusseissa, jossa on juusto, tai joku sekoitus valmiina. Täällä niitä jaettiin viime syksynä ja Joulun aikaan sai jokainen seurakunnan lahjoittaman 30,-€ S-markettiin.

        Kerron senkin, että parivuotta sitten, kun täällä oli avo roskis, niin sinne oli heitetty siisti muovikassi täynnä juuri tuota EU-ruokaa. Arvaa, otinko? Oletan, että tänne on seurakunta tuonut kotiin tuon kassin sellaiselle liikuntakyvyttömälle, joka ei ole sitä tarvinnut Onhan täällä noita vanhoja miehiä rollaattorien kanssa, joten tuskin he käyvät sämpylän paistoon, hyvä kun jaksavat kaljansa hakea tuosta 200 m päästä kaupasta ja ruokapalvelu tuo lämpimän aterian kotiin, mikäli ovat tilanneet sen.


    • marjamummonen

      Parempi on että ilmainen leipä haetaan pois.
      Miksi täällä pilkataan ihmisiä joille ilmainen ruoka kelpaa, kunnioitan ja arvostan niitäkin ihmisiä jotka on leipä jonossa, ei se ole kuin joutavien ainoa ilo arvostella heitä.
      Viinakaupanjonot ovat etovia, on jo tarpeeksi viinan vaurioittamia täälläkin joukossamme arvostelemassa ja väheksymässä ihmisiä.

    • Tosi.on

      On jupoillakin joskus nälkä kun käyvät tonkimassa kauppojen jäteastioita. Äänestä

    • Joskus olen lukenut artikkelin tai kaksi pelkällä roskisdyykkauksella elävistä ihmisistä. Ovatko hekään kovin kunnioitettavia elämäntavoiltaan? Tekstistä tulee ilmi, ettei kyse ole rahattomuudesta, vaan periaatteesta.

      Minun kotikulmani ostarilla on joku ruuanjakelupiste, en tiedä, mikä yhteisö sitä pyörittää. Jonossa on etupäässä nuoria, lapsiperheitä ja ehkä muutama maahanmuuttaja, joita on asettunut lähiöön aika suuri määrä. Takavuosina ostarillamme istuskeli joukko laitapuolen hemmoja, mutta nykyisin heitä ei juuri näe. Heille jono varmasti olisi tarpeen.
      En ole koskaan ajatellutkaan mennä jonottamaan. Olen luullut, että jakajille tulee jotenkin osoittaa olevansa tuen tarpeessa.
      Minulla leipä tahtoo kuivua tai homehtua, kun olen sitä yksin syömässä, siksi ei ole tullut mieleenikään mennä jonon päähän hakemaan lisää. Mutta en epäröisi tositilanteen kohdalla.

      • ykviisas

        Köyhän maan jonot ovat lyhät. Pitäishän tuollainen yksinkertainen asia jo mennä kaaliin.


      • jonooooo

        Sieltähän saa sisäfilettä ja vaikka mitä herkkuja, sanoi tuo kristiina. Saahan matutkin täyden ylöspidon, vaikka ei osoita tarvetta. Senkun tunkee maahan ja vaatii elatuksen. Erona se ettei matujen tarvii jonoihin mennä, vokkiin tarjoillasn 5 kertaa päivässä ateria nokan eteen.


      • Niin.kateellinen
        jonooooo kirjoitti:

        Sieltähän saa sisäfilettä ja vaikka mitä herkkuja, sanoi tuo kristiina. Saahan matutkin täyden ylöspidon, vaikka ei osoita tarvetta. Senkun tunkee maahan ja vaatii elatuksen. Erona se ettei matujen tarvii jonoihin mennä, vokkiin tarjoillasn 5 kertaa päivässä ateria nokan eteen.

        Mahtaa täällä on iso liuta meitä kateellisia kirjoittajia, jotka murehdimme, kun emme pääse matuiksi vaikka mikä tulisi. Kun oleskelulupa on syntymässä saatu.
        Sapperment!

        Nyt ei tule sapuskaa 5 krt päivässä, ei vaikka kuinka huutaisi.


    • Miksei pakolaisille myönnetä sesonkityölupia sen sijaan, että tänne palkataan marjanpoimijoita ulkomailta?

      • Metsään.siis

        Kyllä marjoja saa poimia kuka tahansa ja niistä saatu tulo on verotonta.


      • Tiedän. mutta ei ole järjestelmästi ohjausta eikä kuljetuksia marjametsiin ja ammattimaisessa marjanpoiminnassa verottaja ottaa osansa eikä onnistu ilman työlupaa.


      • sdfghr

        suomessa on paljon tekemätöntä työtä

        Miksi ei matuja komenneta vaikka risusavottaan ja raivaamaan vesakoita ?
        Voisi perustaa erityisiä työleirejä palkaksi saisivart ruuan ja asunnon


    • Suomi on apina valtio.

      • eI OLE--- SUOMI on hyvä maa tänään.

        Kuika näen on tavallaan ihmiset ei valtio.


    • Ajassa kun elin suomessa ei ollut leipäjonoja.

      Kansan täytyy ollla tänään ilman järkeä.

    • Petollisuutta

      Ilmainen "lounas" houkuttaa 70% on turhia tarvitsijoita . Joutilaat kansoittavat kaik jonot vaikka ihan oikeasti olisivat paaston tarpeessa .

      • miksipuolustanuija

        Kerro, tollo kuka mene huvikseen jonottamaan tunteja vanhentunutta evästä>! Oletko kepuloinen, jolle tukia nostettu ja muilta leikattu?


      • oletkokepuloinen

        Haiset tollolle? Kuka harastaa räntäsateessa jonotusta monta tuntia vanhan leivän takia..


    • Vitunkepuloist

      Työttömiä kepuloiset mollannut tähän asti.. Nyt ne alkaa nälässä kuolevia leipäjonolaisia lisäksi! Kun kepun vika!

      • Niinkö.vai.kuinka

        Tälläkertaa ei ollut Lipposen vika.


      • jajonotkasvaa
        Niinkö.vai.kuinka kirjoitti:

        Tälläkertaa ei ollut Lipposen vika.

        Lipponen löi hyvät pohjat.. Sipilä ja Soini jatkanut perssuoli ulkona..


    • Himmelsauge

      Jono on pitkä ja nälkä voi tulla ootellesa. Ei kuitenkaan kannata alkaa eväitä syömään ja termarista kahvia kaatamaan, se ei ole sopivaa..😟☕️🍰

      • Jo.vain

        Niin ei, yritän syödä mahdollisimman vähän painonnousun takia eikä oikein osaa ostaa niin vähän ettei menisi osa roskiin.


    • teretule

      Ruotsissa ei ole leipäjonoja.

    • tsottsot

      Jonotetaanhan ilmaisia muoviämpäreitäkin miks ei sitten ilmaista ruokaa. Tottakai jonot kasvaa.

    • teretule

      Finni on apina.

      • teretule

        Apina ohjelma idästä---ilman aivoja 24- ilmanvaivoja


      • totuuskomitea.fi
        teretule kirjoitti:

        Apina ohjelma idästä---ilman aivoja 24- ilmanvaivoja

        Teremeno ruune suomalaisten apinoiki haukkuja. Ovatko banaanisi noin käyneitä että dementiasi nousee c-tasolle.?
        Sanot kirjoitustesi ruunena olevan korkeatasoisia - Raision apinana alitat pohjamutatason.


    • huijausta

      Leipäjonot on tehty ilmaisen ruoan takia. Kukaan Suomessa ei tarvitse leipäjonossa seista kun opettelee rahan käyttönsä. Röykeät eläkeläiset, alkoholistit ym. siellä pyörii että jää rahaa viinaan tai uuteen kännykkään. Milloinkahan työtönkin oppisi että ei voi elää ylivarojensa. Ruoanjakelijat ottaa paremmat päällä, mitä vapaaehtoistyötä se on jos kuormasta saa ensin, loput menee jakeluun. Onneksi monet kaupat on jo tajunneet homman nimen ja myyvät nyt itse halvemmalla. Työttömän ja alkoholistinkin pitää oppia rahan käyttönsä, ruokaan ne sossun rahat on tarkoitettu.
      Näitä yhteiskunnanelättejä riittää valitettavasti ja ainoita jotka valittaa vaikka laiskana joka kuukausi rahaa saavat.

    • teretule

      leipä jonot ovat vain Apinoilla jotka ovat maan johdossa!!!

    • tapaustäällä

      " Aika oudon kuvan annat kristiina itsestäsi täällä muutenkin. Syö vain fileesi "

      • "tapaustäällä"

        Kiitä Luojaasi, että et asu minua lähellä, koska "maailman kuvasi" hyvyydestä saisi pahan kolauksen nähessäsi minunlaisia ihmisiä, jotka käymme hakemassa ilmaista ruokaa, vaikka aina ei ole niitä "hanhemaksapalleroita" tai "sisäfilettä", mutta lohta, lihapullia ja makkaroita on aina, puhumattakaan tuosta leipä ja pulla-puolesta ja ainakin ne suklaiset leivokset ovat hyviä.

        Outohan minä olen, mutta mielestäni sinä olet myös outo, ainakin minulle, joten ollaan tasoissa, jooko?


    • rahatkoloppu-tyhjävatsa

      Se on totta, että leipäjonossa on paljon sellaisia ihmisiä periaatteella, että ensin viina ja sitten leipä. Jos sitä leipää ei niin herkästi ilmaiseksi annettaisi muutuisiko päinvastoin? Näitä jonossa olevia ihmisiä on paljon joilla ei ole mitään käsitystä kuinka raha-asiat hoidetaan. Työskentelin itse sosiaatoimistossa jossa annettiin mm.maksusitomusksia lähikauppaan. Kuinka ollakkaan sillä ostettiin kalleinta makkaraa ja muita "herkkuja" tavallinen ruoka jäi kauppaan ja lapset nälkään.
      Kun kauppias suositteli heille niin sanottua arkiruokaa, joka olisi riittänyt useamalle päivälle ei kelvannut. Puhuimme usein kauppiaan kanssa kannattaisko
      heille antaa suoraan tavarana ja maksaa kaauppiaalle lasku. En tiedä mikä on nyky meininki . Välin pitämättömyys omien raha-asioden hoidossa on aivan käsittämätöntä monille. Nämä ihmiset luottavat, että " luukulta " saa lisää.

      Voi aikoja, voi tapoja !

      • kenen.syy.oma.syy

        Eikös se Osmo Soininvaara kirjoittanut että EU:n ruoka-apu on häpeälllistä suomelle ja että siitä olisi hyvä päästä kokonaan eroon.
        Ode meinaa ettei kenelläkään voi olla nälkä tai elämä tiukkaa kun kerran hänellä itsellään on 5000 € kuukausitulo.


    • tehkääkristiinat

      Sossun asiakkaille pitäisi viedä jauhoja ja ryynejä, tekisivät aikansa kuluksi leivät ja puurot. Perunoita juureksia jauhelihaa ja lohta kun on tarjouksessa alle 7 euroa. Niistä hyvää arkiruokaa eikä maksa paljon. Syksyllä marjametsään ! Näin teen itse vaikka en ole sossuapua saanut. Kun annetaan rahaa, se menee tupakkaan , kaljaan ja roskaruokaan. Sitten syytetään hallitusta että nähdään nälkää ja pakotetaan leipäjonoon. Voi tehdä myös ”kristiinat” eli kuoria kermat ruuanjakelusta, säästyy rahaa vaikka ylellisyyteen.

    • Kristiinakin.siellä

      kristiinakin siellä, näittekö sen?

    • HAVANNOINTI

      TUO ON VANHAA TIETOA
      NYKYISIN VÄLILLÄ ON JOPA 2 KILOMETRIN PITUISIA

    • näisevaamenee

      ei se leipä, vaan ku saa jonottaa! saa kuulua johonki(siihe jonoon)..

      sama ku ämpärijonotus(aamuyöstä kaatosateella 40 000 egen pirssillä jonottaan ilmaista ämpäriä..)

      • hups-is

        🤭🤔😊😄


    • Arkiruokaa

      Sahanjauhovelli on poikaa, höylälastuista en tykkää.

    • terveellistäkin

      🕊 "Pane leipään puolet petäjäistä, veihän naapurimme",... sadon: ☀️🌵☀️🐸🦎🐪☀️🌵 🕊

    • Mieihanite

      Hejssan falleraaa. Peuran pyllonia pataan vaan!DDDDDD!!!!?????&&&&€€€€€@@@@@

    • VarakasEläkeläinenPori

      Työttömyyskorvaukset sekä leipäjonojen ilmainen leipä passivoittaa ihmisiä, he makaavat sohvillaan ylensyöneinä ja vahtaavat salkkareita sensijaan että menisivät töihin. Mikseivät romanit ja somalit viihdy leipänoissa, syy on se että he tekevät jotain muutakin ruokansa eteen kuin toljottavat apaattisina leipäjonoissa jonkun muun jonottajan toppatakin selkää. On niin kiva syödä kinkkuva ja ryystää päälle kotikaljaa, ostan taas joulun jälkeen 10-12 isoa alennus kinkkuva varastoon jotta sitä riittää koko suven. Ei tarvitse mennä leipäjonoon kerjuulle tai tyttärien luo "vahingossa" juuri ruoka-aikaan kylään kun on aina maukasta kinkkuva ja kotikaljaa omassa pöydässä.

      • vinkkisinulle

        Voit leipoa siitä kotikaljan mäskistä herkullista leipää. Näin joulun aikaan ennen tein sellaista , laitoin siirappiakin.Maistui hyvältä kinkun kanssa.


    • huoltopelaa

      Ota selvää som... ja rom... työssä käymisprosenteista ennenkuin tulet päätäsi tänne aukomaan ! Totta on tosiaan, että leipäjonossa ei niitä näy, pelaa huolto niin hyvin suoraan kotisohvalle. Ja uutisten mukaan on kyllä eräänlaista toimeliaisuutta.

      • Ilmeisesti EU:ssa joudumme kaikki enemmän avustamaan eteläeuroopan maita Italiaa ja Kreikkaa, johon pakolaisten ensi tulva kohdistuu.

        Suomessa hyvinvointivaltion kansalaiset pärjännee sentään paremmin, kun nuo nyyttiensä varassa maanosaamme paenneet.


    • mepahimmassaasemassa

      Vartioikoot rajojaan tarkemmin nuo maat ! Kyllä sinne on avustuksia lapioitu miljardeja ja miljardeja ja sieltä voivat ohjata nyyttiensä ( lue älykäännyköiden ja muotivaatteissa) kanssa vaeltavat (lue salakuljettajien kyydissä, rahaa siis on ) tänne parhaimpiin ja tyhmimpiin sossuturvan maihin. Matkalippujakin heille ostaa valtiot kohti pohjolaa. Suomi ei voi ohjata eteenpäin kuten vielä Ruotsi, me ollaan se viimeinen pussinperä. Suomi ylpeilee miten hyvin kaikki rekisteröitiin. Se tarkoittaa sitä, että ne on myös Suomessa käsiteltävä , vaikka olis tullut kymmenen maan halki. Ja tänne ne lopullisesti jää. Just laajennettiin laittomille kaikki oikeudet.

      • Voi.että

        Seli seli nuija


      • Miten.oikeasti.on

        Ajattelepas itse, jos joutuisit pakenemaan kahta kassia kantaen kodistasi ja jättämään kaiken muun omaisuutesi sinne, niin etkö itsekin pukisi päällesi nimenomaan ne parhaimmat ja tuoreimmat vaatteesi ja ottaisi kassiisi parasta mitä sinulla on! Olisit onnellinen, kun saisit mukaasi edes älykännykkäsi, eikä se hukkunut matkan varrella.
        Tämä pakolaisten kadehtiminen on minun mielestäni halpamaisinta ja ala-arvoisinta mihin ihminen pystyy.
        Käännytettävillä ei ole papereita, ja he joutuvat elämään epävarmuudessa ja stressissä joka päivä ja odottamaan käännytystä. Jos heistä ei valtiovalta huolehdi, niin hehän katoavat kuin akanaparvi tuulessa ympäri maata, Miten he selviäisivät tässä ilmastossa, asunnottomina ja vailla elinmahdollisuuksia?
        Ole tyytyväinen. että hekin ovat silmälläpidon alaisia. Mitä muuten tarkoitat "kaikilla oikeuksilla"? Sosiaaliturvatunnusta, asuntoa, toimeentulotukea, koulutusta, terveydenhuoltoa, työpaikkaa? Mitä muuta? - Ai niin, niitä viittä ilmaista ja herkullista ateriaa päivässä! Jos tämä kaikki heille annetaan, en ihmettele, että kadehdit.


    • meköpahoja

      Miksi ei ole papereita, mieti sitä ! Paljn huijattu viranomaisia, alaikäiseksi tekeytymistä ja vainokertomuksia, jotka ei pidä paikkaansa. Paperit on hävitetty tarkoituksella, ettei voi tarkistaa henkilöllisyyttä ja karkottaminen vaikeutuu. Sillä Turun terroristillä oli monta keksittyä henkilöllisyyttä. Miksi pitää aina suomalaisia haukkua ja uskoa sokeasti että kaikki turvapaikanhakijat puhtaita pulmusia ? Valtaosalla ei ole syytä turvapaikkaan,on tutkittu kaikissa oikeusasteissa. Etkö luota Suomen oikeuslaitokseenkaan ?
      Ei olla kateellisia, mutta kyllä nuo leipäjonot kielii suomalaisten hädästä ja nälästä.

      • tajuisit.jo.tilanteesi

        Höpö höpö,,,jos ei muuta maailmaankuvaasi mahdu kuin suomalaiset, kutsutaan sitä vain - ITSEKKYYDEKSI!


      • Miten.oikeasti.on

        Kysymys ei ole siitä, miksi heillä ei ole papereita. En pidä heitä pulmusina. En minä tiedä, miksei papereita ole. Et tiedä sinäkään, arvailet vain ja esität arvailusi totuutena.
        Ja kysymys ei muutenkaan ollut tästä asiasta, vaan siitä, että turvallisesti omassa kotimassaan asuvat suomalaiset kadehtivat vihaan asti ihmisiä, jotka ovat paennet, kuten sanotte itsekin, kymmenen maan läpi kahta kassia ja älykännykkää kantaen, "merkkivaatteissa", tänne vauraaseen Suomeen siinä uskossa, että matkan järjestäjien puheet ovat totta. Tänne he tulevat, jokainen oman kohtalonsa ajamana, ja karvas totuus on nyt selvinnyt heillekin: heitä ei haluta tänne, täällä on kaikki eri tavalla kuin kotimaassa, täällä ovat omatkin työttömät ja vähävaraiset, täällä on enemmän rasismia kuin missään muualla, täällä ollaan väkivaltaisia ja viinaanmeneviä.
        Heitä kadehditaan. Mahtaa se olla heille yllätys.
        Tulijoiden määrä on yhä pienempi ja pienempi. Sana on mennyt perille, ja ehkäpä nyt, kun Isis on nujerrettu, halu palaamiseen kasvaa.
        Syyriasta palaa tänne Isisin riveissä taistelleita suomalaisia. Se on ongelma, johon kaikkien tahojen pitää tarttua. Heillä ei ole enää oikeutta tulla tänne. He tietävät oikein hyvin, miksi Eurooppa on täynnä pakolaisia. Siinä asiassa he ovat asiantuntijoita. Pysykööt unelmavaltiossaan.


    • Eikö.niin

      En väitä ettei olisi todellisesti pulassa olevia,
      Alkoholisti on avuton, ehkä peliriippuvainen tai muuten kykenemätön hoitamaan itseään.
      Suomessa ei kuole nälkään ja katonkin saa suojaksi, jos olet pulassa sinua autetaan.
      Leipäjonossa olijat ovat pääasiassa itse aiheuttaneet tilanteensa, niitäkin jotka käyvät ahdeuttaan.

    • nettisyntinen

      Asiat jonottuu. Ennen helvettiä on hetki miettiä rakkautta. Juhasipilä eskoahon jatkoineen on aika pieni syy jonottaa.

      • läpinäkyy

        Politiikkaahan nuo panevat jopa leivän väliin! Kunhan saavat irvailla omaa tyytymättömyyttään.

        Syyn vierittäminen hallitukselle on usein se helpoin tapa välttää peiliin katsomista! Saa muka sumutettua muita.


    • aku.80v

      Suomalaisilla työläisillä tai pienellä eläkkeellä kituuttavilla on edessä pitkä nälkämarssi. Syynä liian ison valtionvelan lisäkasvattaminen ja jopa vähinerin velan takaisin maksaminen velanantajille.
      Luin viikonvaihteessa että olemme eläneet velaksi tätä nykyä norjalaisrahoituksella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe