Taulukon nimen poimiminen kaavaan

Isko

Terve,

Löytyisikö neuvoa miten poimin taulukon nimen solun kaavaan? Minulla on makro, jolla saan listattua kaikki taulukot allekkain, eli jos lisään uuden taulukon, saan poimittua tämän nimen listaan etusivulle. Nyt tarvitsisi poimia myös jokaisesta taulukosta yhden solun arvo taulukon nimen viereen. Olisiko kenelläkään neuvoa tähän?

-Isko

7

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sub TAulukonNimet()
      Dim i As Long
      For i = 1 To Sheets.Count
      Cells(i, 1) = Sheets(i).Name
      Cells(i, 2) = Worksheets(i).Range("C1")
      Next i
      End Sub

Kep EXCELing
      @Kunde

• ORCL

Esim. jos A-sarakkeessa solusta A1 alaspäin taulukoiden nimet luetteloitu ja jokaisesta taulukoista halutaan hakea arvo vaikkapa E1 solusta, niin B1 soluun kaava:
      =INDIRECT("'"&A1&"'!"&"E1") ja siitä kopionti alaspäin.
      suomeksi function nimi “epäsuora”.

• Isko

Tämä oli muuten oikein hyvä, mutta jos "sheetin" solussa ei lue mitään, antaa virheilmoituksen #viittaus! .. Tämä pitäisi vielä ratkaista.

-Isko

• erroristi
        Isko kirjoitti:

Tämä oli muuten oikein hyvä, mutta jos "sheetin" solussa ei lue mitään, antaa virheilmoituksen #viittaus! .. Tämä pitäisi vielä ratkaista.

-Isko

Tuo viittaus-virhe johtuu nyt jostakin muusta kuin tyhjästä solusta. Tyhjä solu antaa vastauksen nolla. Koetas vielä tarkistaa, onko kaikki OK. JOSVIRHE-funktiolla voi korjata virheilmoituksen.
        =JOSVIRHE(EPÄSUORA("'"&A1&"'!"&"E1");""). Nyt kaava antaa tyhjän ("") jos virheilmoitus. Voit lisätä noiden lainausmerkkien väliin myös tekstiä, esim "tyhjä" joka jää myös soluun näkyville.

• Isko

Tarkoitan, että ensimmäisellä sivulla minulla on listattu kaikki sheetit A-riviin ja tämän kaavan pitäisi hakea B-riviin ja jos A-rivi on tyhjä, antaa virheilmoituksen. Mutta nyt toimii oikein loitavasti. Kiitos

-Isko

• Isko

Kiitos paljon ORCL,

näinhän se toimii. Piti vain vaihtaa tuo functio suomenkieliseksi suomalaisessa excelissä. Eikös ennen muinoin toiminut myös englantilaiset functiot suomalaisessa excelissä?

-Isko

• Tämmöinen

Excelin sisäinen esitystapa ei ole selväkielinen, ja funktiot näkyvät Excelissäsi "suomenkielisinä". Excelin kieliversioissa ei leine koskaan pystynyt kirjoittamaan alkukielisiä Excel-funktioita. Tämä on selvä puute.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      963
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      841
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe