Aivan älytön kipsi pilaa sosiaaliset suhteeni

sietämättömyys

Se tulee ihan yllättäen, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Olen alkanut pikkuhiljaa karttamaan sosiaalisia tilanteita kipsin takia. Muistan kun sama kipsi tuli pahiten opiskeluaikoinani, jouduin paniikkikohtauskierteeseen sen jälkeen ja jouduin pakenemaan kotiin saakka, lopetin opiskelut kipsin takia. Nyt minulla kuitenkin on takana kolmisenkymmentä vuotta onnellista työelämää, kunnes vanhempani kuolivat ja se kai oli alkusysäys avieroon. Olin unohtanut viime vuosina koko kipsin, kunnes olin vähän aikaa sitten viettämässä veljen perheen luona iltaa, niin sama vanha vaiva iski, taas, kuin salama kirkkaalta taivaalta, ihan yllättäen. Menin ihan lukkoon ruokapöydässä, veli ihmetteli että mikä minulle tuli kun en enää puhunut mitään. Vetäydyin, ja yritin salaa juoda taskumatista paukkua jotta olisin rentoutunut, mutta veli haukkui myöhemmin minua jutusta, oli nähnyt sen, ihmetteli tylyä käytöstäni eikä tajunnut ollenkaan sisäistä pelkotilaani.

Tässä lyhykäisesti ongelmani. Hei, te palstan viisaat, sanokaa mikä neuvoksi? Miten purkaa tällainen sietämätön kipsi? Miten voisin saada takaisin itseluottamukseni?

Olen erakoitumassa hyvää vauhtia jo. Rauhoittavia lääkkeitä en haluaisi syödä tämän takia, vaikka tiedän niiden rentouttavan vaikutuksen. Juopoksikaan en ongelman takia halua ryhtyä, vaikka otankin nyt paukkua kun soitan esim. työhön liittyviä puheluja, muuten en pysty rentoutumaan.

1

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Resienssi

Nettiosoitteesta: Jännittäminen, pelot, unettomuus, haitalliset tavat ...Oheisten sanojen kautta internetistä saattaisi löytyä apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      221
      7462
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      4850
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4752
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3418
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2005
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      30
      1870
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1819
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1667
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      37
      1578
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      148
      1337
    Aihe