Äskeisen presidenttien Sauli Niinistön ja Vladimir Putinin Punkaharjulla järjestämän tiedotustilaisuuden tiimoilta on jääty pyörittelemään julkisuudessakin yhden suomalaisten taholta kaavaillun kysymyksen esittämättä jättämistä. Siis Helsingin Sanomien toimittaja ei päässyt kysymään aiheesta, joka olisi tietämän mukaan koskenut Venäjän vaikuttamista Suomen vaaleihin. Sen kysymysvuoron tilaisuuden järjestäjät kertoman mukaan antoivat amerikkalaisen CNN-yhtiön Moskovan kirjeenvaihtajalle.
Olisikin ollut varsin mielenkiintoista kuulla, mitä itäisen naapurimaamme presidentti olisi vastannut HS:n kysymykseen ja miten aihetta olisi kommentoinut meidän presidenttimme. Taustallahan on kuta kuinkin meidän kaikkien tietämä ja havaitsema jatkuvasti toistunut ulkomailta tapahtunut varsinkin Suomen valtiollisiin (vähemmän kunnallisvaaleihin) vaaleihin kohdentunut vaikuttamisen pyrkimys. Onhan siinä joukossa toki tainnut olla mukana myös itäinen naapurimme. Unohtamatta Ruotsia, Viroa, Saksaa, Iso-Britanniaa, Jenkkilää, ym. monia muita maita sekä esim. EU-taho mukaanluettuna.
Suomen vaalit ja ulkomailta vaikuttaminen
2
115
Vastaukset
- Eiköniin
Meneekö Niinistön ja Putinin/Venäjän suhteet tutkintaan?
Kovin usein on tapaamisia. - W.Leiriniekka
Vaaleihin vaikuttaminen ulkomailta on noussut globaaliksi media-aiheeksi USA:n vaalien mukana eli olisiko Venäjän taholta vaikutettu joko Hillary Clintonin tai Donald Trumpin valituksi tulemisen edistämiseksi tai sitten ehkä eikö olisi vaikutettu laisinkaan?
Sinällään varsin kiinnostavaa tuo Jenkkilässä käytävä polemiikki. Jopa juridista menettelyäkin käytetään "totuuden selvittämiseksi". Samaan aikaan Trumpin johtama USA:n hallinto kehittelee mahdollisia aseellisia väkivaltatoimia vaikuttaakseen Venezuelan presidentin kukistamiseksi.
Vot-Vot-Vot!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477