Toimitetaanko Amazonista tilatut tuotteet suoraan kotiin vai lähimpään postiin? Ostamani tuotteen kuljettajaksi on merkitty i-Parcel, ilmeisesti tuote tulee normaalin postin mukana vai onko tuo joku kuriiri? En ottanut nopeutettua kuljetusta.
Sain lähetykseen seurantakoodin, jonka mukaan se on ollut keskiviikosta asti tullissa. Toisaalta onko niin että ulkomaalainen seurantakoodi päättyy siihen, kun lähetys tulee tulliin? Eli lähetys voi olla jo lähtenyt tullista, mutta tiedot eivät näy seurantakoodissa, koska kyseinen koodi on i-Parcelin eikä Postin? Kokeilin laittaa koodia myös Postin sivuille mutta se ei toiminut siellä.
Minulla on vähän huonoja kokemuksia Amazonista ja Postin toiminnasta, koska noin kuukausi sitten tilasin toisen tuotteen ja ihmettelin kun lähetystä ei saapunut. Myyjä ei antanut lähetykseen edes mitään seurantakoodia. Sitten otin yhteyttä myyjään, joka antoi minulle lopulta seurantakoodin, ja kertoi että lähetys on ollut yli viikon tullissa! Aioin jo soittaa tulliin mutta sitten älysin laittaa kyseisen koodin Postin sivuille josta kävi ilmi että tuote oli saapunut jo lähipostiini (vaikka alkuperäisen kuljettajan sivuilla näkyi että tuote olisi yhä tullissa). Ihmeellistä on etten saanut postista mitään saapumisilmoitusta. Eikö sellainen pitäisi tulla?
Nyt sitten pähkäilen onko tuote oikeasti vielä tullissa, vai jo lähipostissa, vai missähän se on. No oikeastaan arvioitu saapumisaika on vasta maanantaina, eli ei tässä sinänsä mitään hätää ole mutta saa nähdä joutuuko tässä taas itse alkaa selvittelemään asioita.
Amazonin tuotteen toimitustapa?
4
244
Vastaukset
- kummastelua
Vastaan omaan viestiini: Tilasin Amazonista kaksi tuotetta, toinen tuli postilaatikosta keskiviikkona ja toinen meni lähimpään Postiin maanantaina, josta sain saapumisilmoituksen (se ei mahtunut postilaatikosta). Jostain syystä tosiaan seurantakoodin, jonka sain Amazonilta/kuriirilta i-Parcelilta, viimeinen päivitys on se, kun tuote saapui Suomen tulliin. No loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin.
- EbayssakinPystyyMaksamaa
Amazon.comin pitäisi lisätä paypalin maksutapoihin.
- Amazon___
Onhan ebayssakin niin miksei noilla ole paypal maksutapaa?
- Tulliman
Lähetyksesi ei ole missään vaiheessa ollut Tullin hallussa.
http://tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411765- 401668
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631420- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2101167Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791113- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19968- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898