Kohtuujuojat

alkoholisti3465869

Onkoha tuo totta, ku vaikka alkon sivuilla väitetään että suurin osa ihmisistä juo kohtuudella ?
Mikä se kohtuus sitten on ? Onko kohtuus semmonen että se vaihtelee joka ihmisellä, toinen juo vähemmän ja toinen enemmän. Itestä ku tuntuu että ei tuommosta kohtuujuomista hirveästi suomessa oo. Joko juo tai sitten ei juo ollenkaan.

Minulla käy itel sillai että välillä pidän juomisessa taukoja, mutta sitte ku alan juoda, niin se vaihtelee aika kovasti paljonko juon, liekö se sitten kohtuutta. Tuntuu etten haluais juoda mutta toisaalta tuntuu että on mukava kun saa ihmisiä tavata kun tulee juotua, jos niitä ei muuten tule tavattua.

12

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkoholisti3465869

      Toivottavasti täs mun puheissa oli jotain järkeä

    • mitä.tehä

      Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on liian vähän.

    • Aunuksen_Karjala

      Asiantuntijat ovat määritelleet suurkulutuksen alkoholimäärät.
      Jos ottaa yhdellä kertaa 5-7 paukkua tai olutta niin suurkulutuksen raja ylittyy.Kaikilla miespuolisilla ystävilläni ylittyy tuo raja eli en tunne ketään kohtuukäyttäjää enkä myöskään itse ole kohtuukäyttäjä.
      Yhden aineen suurkulutus ei välttämättä vaikuta terveyteen mutta suomalaisilla on taipumusta suurkuluttaa alkoholin lisäksi sokeria,suolaa ja ruokaa ja sitä kaikkea maksa ei aina kestä vaan voi tulla suomalaisille tyypillinen rasvamaksa tai diabetes tai jokin muu sairaus.

    • eisyytäkritiikkiin

      Juoppo juo aina kohtuullisesti. Ei siis mitään hätää rakkaat lähimmäiset!

    • Loppuvaiheen alkoholisti saattaa juoda hyvinkin kohtuullisesti, esimerkiksi väkeviä ei elimistö välttämättä kestä enää lainkaan ja oma talous ei enää kestä kuin sen sixpackin halvinta rapakaljaa päivässä.

      Sitä vaan tissuttelee, ennenaikaiseen hautaan asti...

      • Vastauksia_aloitukseen

        Aloituksen otsikko on kohtuukäyttäjät sekä aloituksessa kysytään että mikä on kohtuukäyttö?Onko täällä luetun ymmärtämisessä vaikeuksia vai jonkinlainen pakkomielle vastata aina ylimpänä olevaan aloitukseen vaikka ei olisi mitään sanottavaa aiheeseen liittyen?
        Jos haluat kuluttaa rahasi alkoholijuomiin ja lopulta tissutella rapakaljaa niin miksi et tee aiheesta aloitusta?


    • ei.mitään.onkelmaa

      Otan joka päivä pari snapsia. ruokaryypiksi. Sen jälkeen otan päivänokoset. Kohta herättyäni lähdin ajoon. Nukkumaan mennessä taas snapsi.

    • kokenut.tietäjä

      17 alkoholiannosta päivässä on suositus.

      • alkoholisti3465869

        eikö toi oo aika iso annosmäärä :D


    • alkoholisti3465869

      mulla ei kyl itel oo kohtuutta oon täs useemman päivän juonu, välil vähemmän välil enemmän

    • Tri_Bodyindex

      Asiaan perehtymättömät puoskarit tekevät virhearvioita alkoholin kulutuksen määrittelyssä.
      Oikeaan analyysiin tarvitaan henkilön rasvaprosentti,lihasmassa ja viskeraalirasva joiden perusteella määritellään sopiva alkoholin kulutusmäärä.

    • Rapa-------juoppo

      Kohtuukäyttö tarkoittaa satunnaista käyttöä tyyliin lasi silloin, lasi tällöin. Kohtuukäyttäjällä tai tämän läheisillä ei ole koskaan tarvetta miettiä tai määritellä kohtuukäyttöä. Kohtuukäyttäjä ei juo alkoholijuomia, vaan esim viiniä tai olutta, joka sattuu sisältämään alkoholia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe