Oletko onnellinen? Jos et ole niin mikä varjostaa?

hehehehee

Jos joku sattuisi haluamaan tietää sen, että olenko minä onnellinen. Niin vastaus on, että olen. Elän tähänastisen elämäni onnellisinta aikaa.

33

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tässä mitään hätää ole, pihakeinussa istun ja päiväkahvia hörpin.
      Huomisesta ei ole takeita, tilanteet vaihtelevat hyvinkin nopeasti.

    • Ei varjosta mikään. Kaikki on niin hyvin kuin olla voi.
      Nautin eläkepäivistäni, kaveri joutuu lähtemään töihin kun loma loppuu, mutta on hänellä vapaata viikonloppuisin. Ollaan mökkeilemässä kissan kans.
      En keksi mitään valittamista vaikka kuinka miettisin.

    • KerroKerrolisää

      Perustele, mikä tekee sinut onnelliseksi.
      Sanoit eläväsi elämäsi onnellisinta aikaa nyt. Kerro lisää.

    • Ei.sen.kummempaa

      Elokuun viimeinen päivä arveluttaa.

    • Jaa. Onneksi olkoon, onnellinen (aloittaja), Itse teen saman varauksen kuin Ancelina: tänään - tai tällä hetkellä - voin olla onnellinen, jatkosta en tiedä.
      Käsittääkseni aika moni kokee elävänsä elämänsä parasta aikaa nyt - työelämästä vapautuneena, terveenä (?) - ellei ole liikaa sidoksia mihinkään päin.
      Sairaudet -. omat tai läheisten - ovat ainakin minulle se varjo, josta ei näillä vuosin juuri jää paitsi.

    • Heikunkeikku

      En nyt ratkiriemukkaan onnellinen, mutta tyytyväinen. Tyytyväinen on hyvä sana.
      En elä tähänastisen elämäni onnellisinta aikaa. Paljon on ollut yli-mahtavia aikoja, jotka ovat olleet huomattavasti mukavempia, kuin nykyhetki.

      Tavallisuudesta poiketen, olen tänä kesänä ollut menevämmällä tuulella. Oon kyläillyt paljon, käskenyt mun luo vieraita ja ollut vähemmän saaressa. Ilmojen puolesta ei ole voinut tai viitsinyt mennä saareen, mutta syynä on ollut myös se, että ei ole huvittanut mennä sinne yksin.
      Tyrnimarjoja menen tietysti puristamaan, jahka kypsyvät ja silloin pari kolme päivää aion sielä olla.
      Menen aikaisemminkin jos alkaa siltä tuntumaan, mutta nyt tuntuu siltä, että huvittamattomuus jatkuu ja jatkuu.

    • KUNINQATAR

      Olen onnellinen vain itseni ja alamaisteni kanssa.

    • Sellainen pieni musta pilvi horisontissa on varjostanut onnellisuuttani viimeisen reilun kuukauden ajan. Alkaa se vähän hälvetä sieltä, mutta prognoosin mukaan ei tule häipymään kokonaan vaikka tapahtuuhan niitä ihmeitä ja kaikkeen tottuu, sanoi se pässi kun ...

    • Ehkä onnellinen on pikkasen liiotetua sanoa mutta kaikenkaikkiaan tyytyväinen tällä hetkellä. Monta on ilonaihetta, mutta myös huolenaiheita löytyy, lienen myös sellainen huolehtjatyyppi, en koe eläväni jos ei ole huolia :D.Omia tai läheisten.

      • 1eero

        Onko koira onnellinen ilman huolia.


      • New-age

        Valehtelisin, jos väittäisin olevani onnellinen: jälkipolvi palaa kotiinsa pian ja menee aikaa, kun taas nähdään. Se haikeus.
        Pienen seuraaminen on ollut jännittävää. Kaupassa annoin ottaa pikkuiset ostoskärryt. Hän valitsi yhden multaisen perunan ja suklaapatukan - alahyllyiltä ja jonkin soijapullon. Kassalla kun tavarat oli nostettu hihnalle, pikkuinen oli menossa hurjaa vauhtia kärryjen kanssa pihalle. Ei muuta kuin perään.
        Toisena päivänä annoin pyöriä multakasassa, mistä tuli hirveän likaiseksi ja hyppiä vesilätäkössä niin, että kastui. Likapallero. Hillumista ja hihkumista. Riemunkiljahduksia. Ja sitten makkarana kannoin sisälle suihkuun. Tässä lähellä on isompi leikkipuisto, jossa tällä käynnillä oltiin oltu kerran. Pikkuinen viittaili eräänä päivänä, minne mennään. Reitti on aika siksak, mutta hän vei epäröimättä perille. Uskomatonta, mikä muisti ipanalla on, kun on aikaa seurata.


      • 1eero kirjoitti:

        Onko koira onnellinen ilman huolia.

        Koirat on siitä viisaita et ne vaistoaa ihmisten huolet. Jos koiralla ei ole huolia, ih misten aiheuttamiakaan, se lienee onnellinen.


    • flegmaatti

      Kesto-onnellisuus on minulle tuntematon ilmiö. Onnen hetkeni ovat lyhyehköjä mutta onneksi niitä vielä on!
      Tyytyväisyyttäni varjostavia tekijöitä on hyvin vähän ja niistäkin osa on varmaan monen mielestä turhanpäiväisiä kuten tyytyväisyyteni esteenä olevat 2 senttimetriä. Nuo sentit olivat tarpeen kun sen korkuisen korokkeen päältä maasta tavoitteeni 200kg. Lavasta vetäessäni alkoivat polveni protestoimaan 180kg:ssa.
      Tuo nyt tällä kertaa päällimmäisenä tyytymättömyyden aiheuttajana.

    • mimmimum-..mi

      Riippuu vähän siitä...miten sen onnellisuuden mittaa....Jotakin on ....jotakin puuttuu...mutta ihan tyytyväinen olen näinkin....kun elää saisi...

    • miehistä-onnea-paljon

      - Olen onnellinen
      näänhän taivaan sinen
      olen onnellinen
      näänhän pilven rippeen
      sitten
      jyrisee ja salamoi
      sille en tässä muuta voi
      kuin sateenvarjon aukaisen
      ja sohvalle itseni raukaisen.

    • No.näin.tässä

      Just nyt kaikki hyvin. Kutsut odottaa ihanien ihmisten seurassa.
      Piipahdin lastenlasten luona, tukkaa piti leikata, pyöräily oli just opittu ilman apupyöriä. Voi mikä meno. New-age, Joo minäkin annan tehdä paljon, mutta aina lapseni valittaa, ei saisi tehdä sitä eikä tätä. Minusta siinä ihmisessä on jotain vikaa. Vai olenko tosiaan itsekin ollut noin vaativa ja jämpti kaikessa. Persuuksilleen kasvattanut. Lapsi huusi että pitäisi päästä äidin tai isän syliin, kumpikaan ei ottanut, joku riita heillä. Ja minä menin vain asian takia käymään.
      Sitten puikahdin rantakahvilaan, jos vaikka unohtuisi, heidän ovat huolensa.

      • New-age

        Pzzzz. Kerroin vasta jälkeenpäin. Olen vähän kuriton. Mummin kanssa saa tehdä eri juttuja. Ei siis mitään vaarallista. Kyllähän sitä tarkastelee omaakin kasvatustaan välillä kriittisesti, että oliko liian vähän aikaa lapselle, työn ohjessa kasvattamista. En ole kaikessa onnistunut. Näin moni muukin miettii. Lapsista kasvaa omanlaisia persoonia. Muutkin vaikuttavat kuin me. Minun äitini oli vähän siisteysfriikki, varsinkin vaatteiden suhteen. No, 50-luvulla ei lapsilla ollut sellaista määrää vaatteita kuin nykylapsilla. Joten ehket ole ollut sen jämptimpi kuin muut ja lienet elänyt samoja aikoja kuin minä..Älä moiti itseäsi...Meni nyrkkipyykiksi mulla, että kivat shortit sai taas käyttöön. Toki kuravaatteet ja saappaat ois ollut parempi varustus, mutta helle....Vitsi on siinä, että kun oli rymistelty, tultiin sisälle. Eli joka kerta leikki ei toimi näin.
        Vaatehuoneessa hän yritti kiipeillä hyllyjä pitkin....ei ihan vielä riitä koko.
        Leikkipuistossa oli verkko, missä oli kiipeillyt avustuksella, joten kotona yritti soveltaa...
        Lantilla on se toinen puoli: elohopeaa pitää tarkkailla koko ajan.


    • Pirreåäjuups

      En ole, en tänään, en tiedä huomenna josko jo.
      Olen perus luonteeltani positiivinen, tai olin luullut olevani, mutta nyt alkaa usko mennä ihmisiin.

    • heinäelonen

      Oomme onnellisia totesimme kultani kanssa tänään. Saimme viettää yhteistä aikaa. Mieluummin olen hänen kainalossaan kotosalla kuin esim. luxusristeilijällä yksin. Lisä yhteistä aikaa on tiedossa tiistaina.

      • Omaan-kainaloon

        Minä nuuskutin omia kainalotuoksuja kun riisuin paidan ja totesin, kelpaa ne parempien deodoranttien puutteessa. Ranttejakin olisi mutta harvemmin käytän koska en kuitenkaan "lemua" ympäristölle haitallisesti tai luotani työntävästi.


    • reppuriika

      Voin sanoa että olen erittäin onnellinen. Jos onnellisuudella tarkoitetaan, niin kuin itse sen määrittelen, että on hyvä olla ja elämä hymyilee. Tällä hetkellä ei ole sitten minkäänlaista huolta, olen terve, sisimmässä on harmonia ja rauha. Päivä oli kesäinen ja lämmin, aurinko paistoi. Sain viikolla kuulla että eräs nuori mies, joka on ollut muutaman vuoden sivussa uskonasioista ja hänellä ei ole mennyt hyvin, on palanut takaisin Vapahtajan yhteyteen ja tapasin hänen tänään. Seurakunnassa oli käymässä lähettiperheemme ja heidän mukana saksalainen mies. Ihmeen hyvin ymmärsin saarnaa saksaksi, vaikka en ole puhunut kieltä pitkään aikaan ja luin aikoinaan lukion vain lyhyen saksan.
      Mikäpä tässä on istua kesäyönä netillä ja kuunnella taustalla kaunista barokkimusiikkia.
      Minä vastasin aloittajan kysymykseen ja perustelin myös onneni salaisuuksia.
      Toinen nimeni on Helena ja huomenna pitää käydä eräässä paikassa, jossa vietetään perinteistä Helenan nimipäivää aikaisemman emännän kunniaksi.

    • hehehehee

      Kiitos vastaajille. Hyvä mieli tuli lukiessani.
      Liekö se vain meillä suomalaisilla vaikeaa uskaltaa tunnustaa onnellinen olevansa. On muka fiksumpaa ja normaalimpaa valittaa puutteita ja epäkohtia ja moittia toisia ihmisiä.
      Varmaan tämä, mikä minulle riittää onneen, ei riittäisi jollekin toiselle.
      Jotkin yritykseni ovat onnistuneet yli odotusten. Toiset menivät mönkään mutta leuka rintaan ja reippaasti kohti uusia pettymyksiä olen silti mennyt. Nyt on tullut ajatus, että on aika pysähtyä ja nauttia tyytyväisenä/onnellisena niistä ihanuuksista, mitä on.
      Ainahan elämän yllä leijuu epävarmuus. Mutta jospa sitä voisi elämän kipuisassa pyörityksessä kypsyä nykyäänkin kovia kokeneen Oprin kaltaiseksi hymyä hyriseväksi viisaaksi ja lämpimäksi mummoksi,. Tai miehet samanmoiseksi viisaaksi hyväntuuliseksi papaksi.

    • Riittääkötyytyväisyys

      En tiedä onko se onnellisuutta että kaikki asiat ovat hyvin. Ristiriitaiselle ihmiselle se ei näytä riittävän, onnen tunne vaatisi jotain ylimaallista, ehkä, kenties. Nyt elämän tasaisuutta "varjostaa" kuitenkin läheisen vakava sairaus. Se varjo on pitkä ja pimeä ...

    • Salmensyrjä

      Kerrankin oli ip-lehdessä jokin ihan hyvä arvio:


      http://www.iltalehti.fi/pinnalla/201707312200296412_iq.shtml

      Olen suht tyytyväinen. Terveysjuttuja pitää tutkia, mutta ehkä ei vakavaa tai ei-korjattavaa. Joskus vähän ärsyynnyn jostain toisten käytöksestä. Sitten mietin, että ei se lopulta niin vakavaa jos pidän puoleni.

    • kesä-ja-kärpäsiä

      alotukseen:


      Varjostaa vanhuus,
      myös se, yksin jäin,
      puoliso kutsuttiin luojan luo,
      jos alotuksen tekijällä on iloista sanottavaa
      jotain semmosta joka toisi elämän takasi,
      kaikki hyvät ajatukset otetaan kiitollisen vastaan,

    • Anonyymi

      Olen aivan hassusta asioista onnellinen, mm. siitä kun kaikki poikani meni naimisiin 4 kk nuoremman tai 4 kk vanhemman naisen kanssa.

    • Anonyymi

      Niinpä miksi pitäisi olla onneton?

    • Anonyymi

      Olen muuten onnellinen, mutta siinä suhteessa onneton ja pettynyt itseeni, kun olen niin huono ihmissuhteissa☹️

    • Anonyymi

      Kyllä voisin sanoa että viimeiset 10 vuotta olen ollut onnellisempi kuin aiemmin kun saan käyttää aikani miten tahdon eikä kukaan ole sanomassa miten minun pitää loppuelämäni elää.

    • Anonyymi

      Välillä olen onnellinen, välillä tyytyväinen ja joskus tympäisee; luultavasti aivan tavallista ja ei kai sitä onnellisuuttakaan huomaisi, jos ei olisi huonompia aikoja, joihin tunnetta ja tilaa verrata.

      Ei ole rahahuolia, se on todella helpottavaa. Rikas en ole mutta pärjään. Terveys on kohtuullinen, kremppoja on mutta liikkumaan pystyn ja nauttimaan ulkoilusta, kesäuinneista jne. Parisuhde on hyvä ja vakaa sekä aikuisiin lapsiin lämpimät välit. Ystäviä on ja sosiaalinen elämä tarpeeksi vilkasta. Mitä muuta edes haluaisin?

    • Anonyymi

      Vieläköhän aloittaja 2017 vuodelta on onnellinen ?

    • Anonyymi

      Onnellisuus? Minun käsiteistössäni onnellisuus on enemmän tai vähemmän määräikaista, johonkin ajallisesti rajalliseen tilanteeseen tai asiaan liittyvää.
      En voi kuvitella kokoaikaista onnellisuutta.
      Tyytyväisyys voi olla likimain jatkuva olotila.
      Sekin riippuu omasta vaikutusmahdollisuudesta. Jos tyytymättömyyden aiheuttajalle ei mahda mitään niin sen kanssa on turha puristella kiveksiään.
      Esimerkkinä 54 vuotta kestäneen avioliiton "heikomman astian" viimeisten vuosien terveyden oikuttelu joka ei tullut yllätyksenö muuten kuin yli 20 vuotta ennusteita myöhemmin. Oikeastaan tuohon viiveeseen on oltava tyytyväinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe