Myyjä pisti oman hinnan

sellaista_sitten

Minulle sattui outo tapahtumien ketju pari päivää sitten vaateostoksilla, ja olen jäänyt pohtimaan, mistä ihmeestä siinä oli kyse.

Ostin lähes 100 eurolla vaatteita, mukana alehousut. Myyjä löi muut tuotteet normaalisti koneelle, mutta housuista hän repäisi hintalapun irti. Olin häkeltynyt tilanteessa, sillä hän oli ensin kovaan ääneen arvostellut ostoksiani niin, että muut jonossa olevat asiakkaat kuulivat. Hintalapun repiminen kuitenkin kiinnitti huomioni ja heti poistuttuani liikkeestä tarkastin kuitin.

Housuista oli laskutettu neljä kertaa suurempi summa kuin hintalapussa oli ollut. Painelin saman tien takaisin ja ilmoitin palauttavani housut, koska en halunnut maksaa niistä enää mitään toista kertaa. Kysyin samalla, miksi niissä oli tuollainen hinta. Myyjä vastasi, että hänen mielestään housut olivat näyttäneet kalliimmilta, joten hän oli pistänyt hintaa lisää. Palautusreissu oli yhtä erikoinen kuin ostotilannekin, minulle huudeltiin "hetkinen", kun olin poistumassa ja jotenkin tehtiin selväksi, että virhe oli minun.

Laitoin palautetta sekä ko. yritykselle että kuluttajasuojaan ja kyselin, miten yleistä tällainen hintojen poistaminen ja vähän ylöspäin viilaaminen on. Kuluttajasuoja ei ollut koskaan kuullutkaan moisesta, mutta kirjasi tapauksen rekisteriinsä. Yrityksen edustaja vastasi puutaheinää ja väitti, että hintalappu oli irronnut (tällöinhän myyjän olisi pitänyt ilmoittaa siitä ja kysyä, mistä hain housut, ja/tai käydä tarkistamassa niiden hinta sekä sanoa se ääneen). Minut osittain leimattiin valehtelijaksi, koska myyjähän on aina oikeassa vai miten se meni...

Rahat eivät ole vielä palautuneet tilille, seurailen tilannetta, mutta nyt katselin ensimmäistä kertaa palautuskuitteja. Niissä palautetuksi tuotteeksi on merkitty paita, vaikka palautin housut. Kyse on pienestä erosta, hinta on sama, mutta eikö tuo ala jo vaikuttaa kirjanpitoon ja inventaarioon? Lisäksi kaikessa tässä sotkussa vaikuttaa oudolta, että vielä on lyöty palautetuksi väärä tuote.

0

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

        Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
        Maailman menoa
        191
        4025
      2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

        erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
        Ikävä
        194
        2871
      3. Suoraan Sinulle

        En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
        Ikävä
        58
        1746
      4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

        Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
        Ikävä
        118
        1710
      5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

        Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
        Leppävirta
        13
        1528
      6. Nyt sitten ulos ihmiset!

        Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
        Ikävä
        69
        1404
      7. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

        Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
        Hindulaisuus
        423
        1357
      8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

        Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
        Ikävä
        94
        1309
      9. Niin siinä kävi

        Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
        Ikävä
        62
        1291
      10. Mies minkälaisista naisista yleensä

        Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
        Ikävä
        76
        1229
      Aihe