Myyjä pisti oman hinnan

sellaista_sitten

Minulle sattui outo tapahtumien ketju pari päivää sitten vaateostoksilla, ja olen jäänyt pohtimaan, mistä ihmeestä siinä oli kyse.

Ostin lähes 100 eurolla vaatteita, mukana alehousut. Myyjä löi muut tuotteet normaalisti koneelle, mutta housuista hän repäisi hintalapun irti. Olin häkeltynyt tilanteessa, sillä hän oli ensin kovaan ääneen arvostellut ostoksiani niin, että muut jonossa olevat asiakkaat kuulivat. Hintalapun repiminen kuitenkin kiinnitti huomioni ja heti poistuttuani liikkeestä tarkastin kuitin.

Housuista oli laskutettu neljä kertaa suurempi summa kuin hintalapussa oli ollut. Painelin saman tien takaisin ja ilmoitin palauttavani housut, koska en halunnut maksaa niistä enää mitään toista kertaa. Kysyin samalla, miksi niissä oli tuollainen hinta. Myyjä vastasi, että hänen mielestään housut olivat näyttäneet kalliimmilta, joten hän oli pistänyt hintaa lisää. Palautusreissu oli yhtä erikoinen kuin ostotilannekin, minulle huudeltiin "hetkinen", kun olin poistumassa ja jotenkin tehtiin selväksi, että virhe oli minun.

Laitoin palautetta sekä ko. yritykselle että kuluttajasuojaan ja kyselin, miten yleistä tällainen hintojen poistaminen ja vähän ylöspäin viilaaminen on. Kuluttajasuoja ei ollut koskaan kuullutkaan moisesta, mutta kirjasi tapauksen rekisteriinsä. Yrityksen edustaja vastasi puutaheinää ja väitti, että hintalappu oli irronnut (tällöinhän myyjän olisi pitänyt ilmoittaa siitä ja kysyä, mistä hain housut, ja/tai käydä tarkistamassa niiden hinta sekä sanoa se ääneen). Minut osittain leimattiin valehtelijaksi, koska myyjähän on aina oikeassa vai miten se meni...

Rahat eivät ole vielä palautuneet tilille, seurailen tilannetta, mutta nyt katselin ensimmäistä kertaa palautuskuitteja. Niissä palautetuksi tuotteeksi on merkitty paita, vaikka palautin housut. Kyse on pienestä erosta, hinta on sama, mutta eikö tuo ala jo vaikuttaa kirjanpitoon ja inventaarioon? Lisäksi kaikessa tässä sotkussa vaikuttaa oudolta, että vielä on lyöty palautetuksi väärä tuote.

0

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
        Maailman menoa
        247
        1866
      2. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
        Ikävä
        96
        1849
      3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
        Ikävä
        91
        1393
      4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
        Ikävä
        69
        1077
      5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
        Suomussalmi
        13
        979
      6. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
        Ikävä
        46
        951
      7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
        Ikävä
        38
        938
      8. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
        Ikävä
        47
        938
      9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
        Ikävä
        46
        902
      10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
        Sanaristikot
        39
        885
      Aihe