Saikkosten hoitola

Söhkömopo

Eilen 30.07.-17 karjalainen julkaisi jutun Saikkosten "ikinuorten" perustamasta hoitokodista, joka nähtävästi perustuu siihen, että hoidokit pystyvät itse huolehtimaan itsestään Minusta hyväkuntoiset ikäihmiset eivät tarvitse hoitolaa, jossa he maksavat vain yöpymisestä ja kaikesta musta huolehtivat itse Sain sen käsityklsen, että yksityisyys perustuu pieneen kämppään ja mm. hygienia hoidetaan yhteisissä tilossa. Ei hyvä, kolhoosi, mikä kohoosi, joka on lainattu entisestä sosialismin mahtimaasta.
Minua ihmetytti artikkelissa maininta: Uskovaiset älööt vaivautuko edes kyselemään paikkaa... Olen ikäihmien ja uskonnolla on minulle aina ollut joltinenkin merkitys, joten ei hyvä..
Mikli olen pysynyt ajan tasalla, ovat Saikkoset saaneet perustamalleen kolhoosille valtion apurahaa. Jos näin on , tuilisi uskonnon vastaisten lausuntojen antaminen ehtona asumaan pääsemiseksi jyrkästi viranomaisten taholta tuomita.
Kaikesta huolimattaa, ei liene ensimmäinen kerta, kun... ja taas pyyhkii hyvin!!!

84

4560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SollinOikko

      Olet uskovainen ja kirjoitat tänne paskapalstalle hurskastellen. Kyllä sinut USKOVAINEN tunnistettiin heti.
      Sulle käy välillä viina ja uskonto vuorotellen.

    • Jalasmono

      Sinä "SollinOikko" et tiedä mistään mitään. Toinen jalkasi on jo tippunut jalakselta ja ehdottoman ikävää olisi, jostoinenkin tipahtaisi. Siloin sinä rääpäle joutuisit ihan itse vastaamaan teoistasi.. Ikävää, eikös juu...
      Viina on viisasten juoma ja siksi sitä aina joskus, ainakin minä, nautiskelen. Enede minä voi tunnistaa tämän ketjun alullepanijaa, joten annetaan olla...

      • MiksiVihaatOllia

        Sinä siis tunnustit olevasi aloittajana tässä ketjussa.


    • Jalasmono

      En ole aloittaja, enkä vihaa Ollia. Kirjoitinpahan tuntemuksiani ja tietojani po projektista...

      • Jalasmonoo

        Nyt sitten vahvistit kännialoituksesi!


    • OllinpelkoOK

      Jalasmono vihaa Ollia ja haluaa korostaa ns. Uskovia.
      Luoja suokoon että tämäkin aloitus lasketaan viaksi ja synniksi aloittajalle viimeisellä tuomiolla.
      Tulikiven katkuinen on tämäkin aloitus.
      No Ollipa ei oo moksiskaan moisesta vihakirjoituksesta.

    • Jäsikurvine

      Antakaa yrittää ,jotakin pitää tehdä vanhusten hoidon eteen.
      Hanke on läpinäkyvä on tiedotusvälineissä esillä , todella hienosti hoidettu .
      Ottakaapa selvää miten leton hoitola toimii ja miten hankii asiakkaat ja asukkaat ja ystävät.

    • Jatsarisaapas

      En kirjoita! On niin Typerä aihe???

    • Perus50

      Parempihan se, ettei uskovaisia päästetä joka paikkaan sotkemaan asioita.

    • Huilali

      Jotenkin piti saada rahoitettua ränsistyneen talon peruskorjaus

      • Perus50

        Minä ainakaan en lähtisi hihhulien kanssa saman katon alle.


    • Ateisti2017

      Uskovia hyljeksitään nykyään joka paikassa.
      Ei liene ihme että yrittäjätkin tämän on huomanneet.
      Uskon takia on sotia ja suuria erimielisyyksiä ihmiskunnan kesken.
      Parasta oliskin että uskontoja ei erityisesti korostettaisi missään ihmisten toiminnassa.

      • Käräjille

        Olli voi saada syytteen syrjinnästä. Suomessa ihmiset ovat lain mukaan yhdenvertaisia elämänkatsomuksesta, seksuaalisesta suuntautuneisuudesta jne. jne. huolimatta


    • Omapa

      Ateisti, olet aivan oikeassa ajatuksinesi noin laajasti ottaen. Mutta pienissä ympyröissä on typerää ruveta syrjimään jotakuta KIRJA kainalossa hyökkäilevää mumisevaa mummoa tai vaaria. Syrjintä aiheuttaa ties mitä höpinöita, kuten tämäkin mielipideketju osoittaa... Vai mitä?

    • HYIHYI

      Saikkonen on sutki pahimmasta päästä. Pelailee ihan tilanteen mukaan ja ei välitä oikeudenmukaisuudesta tippaakaan.
      Mies on pahempi kun härskeimmät poliitikot.

      • Soskunelätille

        Elä sinä ala Ollia haukkumaan. Olli on tehnyt yhteiskunnan hyväksi muutakin kuin hakenut soskusta maksumääräyksiä, kuten sinä pöljä.


    • VenkulaOlli

      Joo. On ne Olli Saikkosen tekemiset nähty. Kun äijän olisi pitänyt olla suoraselkäinen niin ei osaa muuta kun venkoilla.
      Rehellisyydestä ei ole tietoakaan.

    • munatonjätkä

      Olli on pelkuri.

    • Paavokekkonen

      Hohhoijaa tätä tyhmyyttä ja paskanhujia .
      Omilla nimillä pitäkirjoittaa.

    • m-u-l-k-k-u

      Mitään paskanpuhumista ole kun totuuksia. Raukkis ei ansaitse kunnioitusta.

    • Koulukiusattuna

      Eikö nyt olisi palattava yleiselle tasolle tässäkin keskustelussa. Ketjun aloittaja näyttää huolestuneen siitä, että yheiskunnsn varoja on saatu ihan oikeaan asiaan, mutta Saikkoset ovat itse syyllistyneet syrjintään ns. uskovaisten kohdalla.
      Ajatelkaapa, mtä tapahtuisi, jos joku ilmoittaisi, ettvät "mamut " ole tervetulleita sinne ja tänne? Käräjätupa odottaisi. Kannattaa miettiä näitä asioita ainakin kaksi kertaa..-
      Lopetetaan parjaus???

    • peikontyttö

      VUORENPEIKONMAA ???
      MÄ VAAN KYSYN:::???

    • mitäseollinyt

      Ollille on noussut oma katoava ego hattuun. Näitä aika-ajoin nousee tyyppejä suurine luuloineen.

    • menehoitoon

      eihän tuonne ollin hoitolaan kukaan uskalla mennä kun tämä luokittelee ihmiset uskonnollisen vakaumuksen mukaan

      tuohan olisi "vuokraisäntänä" ihan hirmu

    • 89779

      Olli on hyvä jätkä ja uskonnot on perseestä...

    • Mahdollinenvankeus

      Olli ei ole hyvä jätkä koska ei hoida hommiaan asiallisesti, ihmisten vakaumuksia ja perustuslakia noudattaen. Olli on mielivaltainen, syrjvä ja toimii mm. alla olevia lakeja vastaan. Lakien rikkomisesta voi seurata vankeutta.

      Suomen perustuslain (731/1999) 11 §:n mukaan

      Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus. Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan.

      Suomen Perustuslain 6§:n mukaan:

      ”Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.”

    • 07082017

      Olli Saikkonen lienee aikoinaan ollut SDP:n pääagentti Outokummussa. Tämä tapahtui silloin, kun Vuorenpeikonmaa "kukoisti". Sdp oli siloin kaikki ja muut eivät olleet mitään. Olli oppi olemaan minä itse ja teki kuinka itse halusi. Vuorenpeikonmaa kuihtui, mutta Ollin kukkopoikakäytös ei kun vain jatkui.
      Nyt ollaan tässä päivässä ja kuten olemme huomanneet ei hyvältä näytä. En yhtään ihmettele, vaikka joku haastaisi Ollin käräjille kiihottamisesta uskovaisia vastaan. Toivottavasti näin ei käy, mutta Ollin olisi syytä esittää julkinen anteeksipyyntö

      • 123Koodi

        Ollin ei tarvitse harjoittaa uskontoja vasten omaa tahtoa eikä ottaa uskovaisia oman kattonsa alle jos hän ei halua !!!
        Kaikki vanhat ihmiset eivät ole uskovaisia eivätkä halua palvontaa elämäänsä vaan ainoastaan elää omaa elämää omien tarpeiden mukaan yhteisössä !!! Itsekin olen ateisti enkä muuksi muutu..
        Outokummun kateelliset nyt suut suppuun ja kynät laatikkoon tässä asiassa, olkaa tyytyväisiä jos joku hoitaa vanhuksia omasta halustaan...


      • todennäköisesti
        123Koodi kirjoitti:

        Ollin ei tarvitse harjoittaa uskontoja vasten omaa tahtoa eikä ottaa uskovaisia oman kattonsa alle jos hän ei halua !!!
        Kaikki vanhat ihmiset eivät ole uskovaisia eivätkä halua palvontaa elämäänsä vaan ainoastaan elää omaa elämää omien tarpeiden mukaan yhteisössä !!! Itsekin olen ateisti enkä muuksi muutu..
        Outokummun kateelliset nyt suut suppuun ja kynät laatikkoon tässä asiassa, olkaa tyytyväisiä jos joku hoitaa vanhuksia omasta halustaan...

        olli voi joutua käräjille lain rikkomisesta


    • TunneälytönOlli

      Se jätkä ei osaa pyytää virheitään anteeksi saati toimia reflektiivisesti ja muuttaa käytöstään. Menneisyydestä ja nykyisyydestä nähty sen röyhkeä, öykkärimäinen ja välinpitämätön käytös. Saikkonen on saanut palautetta toiminnastaan mutta ei silti tunnu ymmärtävän suoraselkäisen käyttäytymisen päälle.

      • Asumaan2020

        Miksi täällä kälätät ja Olii morkkoot
        Olli on mies eikä mikään hiiri niiku sinä


    • HANTTAPULIOLLI

      Olli on munaton sutki joka ei uskalla suorittaa tehtäviään asianmukaisella tavalla. Menee aina sieltä missä aita on matalin ja miten oma etu tulee ajettua.

      • VihapuhePoiS

        Lepakkomiehen viha kohdistuu nykyään Olliin.


      • Eläkkeelle

        Olli ei anna uskonhöpelöiden hallita elämäänsä ja asukkaitaan.
        Tervettä suuntausta.
        Voisi vaikka 11 vuoden päästä muuttaa asumaan Saikkosten kommuuniin..


      • VINKKEJÄKAIVATAAN
        VihapuhePoiS kirjoitti:

        Lepakkomiehen viha kohdistuu nykyään Olliin.

        KUKA TÄMÄ LEPPAKOMIES ON. ESIINTYY NIIN MONESSA KESKUSTELUSSA?


      • Lepakkomies-
        VINKKEJÄKAIVATAAN kirjoitti:

        KUKA TÄMÄ LEPPAKOMIES ON. ESIINTYY NIIN MONESSA KESKUSTELUSSA?

        Vanhat lepakkoluolan sanonnat:


        •Lepakkomiehellä on kymmenen tiikerin voimat.


        •Toisinaan Lepakkomies poistuu lepakkoluolasta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä.


        •Kun Lepakkomies puhuu, silloin kunnellaan.


        •Kun Lepakkomies kysyy, silloin vastataan.


        •Joka näkee Lepakkomimehen kasvot, häntä kohtaa kauhea kuolema.


        •Lepakkomies on kova koville.


        •Lepakkomiehen ääni saa veren hyytymään.


        •Kun Lepakkomies liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.


        •Herätä pimeässä ja nähdä Lepakkomies - mikä kaamea kohtalo konnille.


        •Lepakkomiehellä on tuhat silmää ja tuhat korvaa.


        •Et koskaan löydä Lepakkomiestä - hän löytää sinut.


        •Lepakkomies hiipii äänettömästi kuin aave.


        •Lepakkomies liikkuu nopeammin kuin helikopteri.


        •Älä koskaan tähtää Lepakkomiestä aseella.


    • Atteist1

      Ateisteillekin on oltava omat paikkansa koska on maassamme uskonvapaus . Kumma kyllä kun kukaan ei ajattele asiaa esim tästä näkökulmasta. Kaikki eivät ole uskovaisia vaan rehellisiä kansalaisia jotka haluavat heitä kohdeltavan sellaisena kuin olemme..

    • Ahnastelijoille

      Usein ns. Tosiuskovaiset ovat ahneimpia yhteiskunnan rahojen perään.
      Pientä hillintää ahnauteen.
      Kymmenyksenne yhteiskunnan käyttöön mieluiten.
      Ateisti maksaakin kiltisti veronsa yhteiskunnalle.

    • Mörökölliseurailija

      Kiitos Olli! Oli hieno asia, että hiukan oijoit lausumisiasi Seudun kolumnissasi. Olisikohan nyt aika jättää Teidät rauhaan rakentelemaan "Rauhansatamaa" remontoituun miljööseenne?

    • Kysymys-

      Pyysikö Olli Saikkonen anteeksi kristittyjä kohtaan syrjiviä lausuntojaan?

      • tejopyhyyttäloikkarit

        Miksi? Suomessa on vapaus uskoa tai olla uskomatta. Kuinka uskovaiset ovat noin herkkähipiäsiä. Itsehän te pääministerin johdolla sorratte ei uskovaisia. Sielunveljet pitävät aina yhtä.


      • Olliväärässä
        tejopyhyyttäloikkarit kirjoitti:

        Miksi? Suomessa on vapaus uskoa tai olla uskomatta. Kuinka uskovaiset ovat noin herkkähipiäsiä. Itsehän te pääministerin johdolla sorratte ei uskovaisia. Sielunveljet pitävät aina yhtä.

        Vapaus olla uskomatta tai uskonnollista tarkoittaa kaikkien ihmisten kohtelemista samalla tavalla. Olli on rikkonut sitä lakia.


    • Aloittajan_anteeksi

      En ollut lukenut Saikkosten haastattelua lehdestä kunnolla. Olin lisäksi ehkä hieman huonossa kunnossa kirjoittaessani. Sen näkee lapsellisista kirjoitusvirheistä.
      Olen pahoillani aiheuttamastani tunteiden kuohusta. Kristittynä pyydän anteeksi.

      • Niinkunii

        Aloittaja eli lepakkomies on liikuttunut Ollin kohtelusta


    • Oudonlainen

      Ja niin sopu laskeutui tarinoiden ylle ja sekä ateistit ja uskovaiset, luuserit ja leuka pystyssä kulkevat saivat sielullensa autuaaksi tekevän rauhan.
      Odotan sitä hetkeä, kun Saikkoset, nuo mainiot ekonomit, pitävät kartanossaan tupaantuliaiset? Monet varmaan kutsutaan, mutta portilla vain harvat valtaan. Näin uskon ja tämä uskoni tä'ssä asiassa ei ole mitään puhdasoppisuuden aikaansaamaa hapatusta, vaan koetttua harkitsevaa tosiasioiden tunnustamista.
      Lopputulos on, että laupiaita samarialaisia tarvitaan antamaan turvaa isosta rahasta?

    • Kusinoussutpäähän

      Olli on sen verran nuija ettei edes älyä pyytää anteeksi käytöstään.

    • eimielellään

      Vastenmielinen. Ei paljon huvittaisi tuommosen tyypin "huusholliin" muuttaa vaikka ilmaiseksi pääsisi.

    • kjgvkjgvkjkghvkjg

      Olli sössii omat hommansa ylimielisellä käytöksellään.

    • Kunnalliskotiin

      Lepakkomies ei halua Ollia ahdistella, hän nostaa kissan pöydälle ja näyttää esimerkkiä.
      Lepakkomies muuttanee ensimmäisten joukossa pois slummiutuvalta Kaasilan asuntoalueelta-

    • Karjalan-poikii

      --- Miksi uskontoa pitää tunkea joka paikkaa ??

      --- Ateismi on myös eräs hyvä tapa elää ilman mitään tyhjänpäiväisiä satuja ja rituaaleja, minä olen ateisti ja ylpeä siitä ettei minua ole aivopesty. Koen olevani etuoikeutettu tasapuolisesti kaikkeen siinä missä uskovaisetkin.. En ole sen huonompi ihminen kuin uskovaiset, reilu ja rehellinen mitä harvoin uskovaiset ovat..

      --- Olli saa valita kattonsa alle ketä haluaa, jos uskovaisuus ei ole kerran valintakriteeri niin silloin mahdollisuudet on tasapuoliset kaikilla ilman rangaistuksia. Vanhus ja uskovaisuus ei ole eikä käy käsi kädessä.

      --- Itse lähestyn 70 ikävuotta ja yksinäinen ukko ja näen ja toivon että pääsen pian jonnekin ihmisten lähelle lopuksi ikääni, paikkaan jossa hyvä henki ja lähimmäisten apua saa tarvittaessa ilman uskonnon tuomaa kirousta..

    • Ollinkortteeri

      Uskovainen pelkää peilikuvaansakin.
      Ateistilla ei tätä pelkotilaa ole havaittu.

    • Mörököllitar

      Vähitellen rauhoittuu, rauhoittuu ja se on hyvä.
      Rauhoittuu , meinaan tämä asiaton parjaus.

    • Rrireipi

      Haistakaa vittu koko keskustelu porukka.
      Miten ois ottakaa selvää miten Virkkula toimii.
      (Tytär toimittaa ..............äää)

    • Ollikka-

      Eläpä kaveri hermostu. Onhan ne asiat nyt ruodittava kunnolla.

    • Sateenkaariasunto

      En muuta ainakaan Kaasilaan sen huikentelevan lepakkomiehen perään, mies hylkäsi raamatun opetukset ja alkoi katsella toisen uroon jälkeen.


      T. Lepakkomiehen entinen miesystävä.
      Menen Ollin Sateenkaariasuntoon mieluimmin.

    • ErikoinenOlli

      Taas aika epäilyttävää toimintaa Olli Saikkoselta.

    • voiollia

      Taitaa olla Olli pikkusen vilunkiukko.

    • Sateenkaarilippu

      Sateenkaarimies.

    • Kulissisuhdekko

      Ollissa onkin jotenkin feminiinisiä piirteitä. Siltä puuttuu sellainen miehekäs suoraselkäisyys.

    • Kaasilanlepakkomies

      On taas saanut kännistä kiinni ja vihapuhetta lentää. Hän ei taida oivaltaa, että kirjoituksensa ovat herjauksia.

    • kaikkienkukkien

      Ollin asutukseen on sateenkaariväki tervetullutta.

    • AlbertViljo

      Hyvät ihmiset! Tässä maailmassa ovat vihatuimpia ja kadehdituimpia ihmiset, jotka yrittävät, kaatuvat, nousevat pystyyn ja yrittävät taas uudelleen!

    • gfhhngfnh

      Ja uskovaiset

    • Samavanha-

      Olli nyt on Olli. Ekonomisti hommaa itsellensä juustot leivän päältä keinoja kaihtamatta.

    • porkele

      Voihan Ollikka

    • sutkiiiiiiii

      Ollllliiiiiiiiiiiii......

    • Söhkömopo

      Juohtuipa mieeleeni katsastaa läpi tämä viestiketju, jonka polkaisin alulle silloin joskus. Totean vain siunatuksi lopuksi, että paljon melua tyhjästä? Mitä kauemmaksi alusta etenin, sitä vakuutuneemmaksi tulin, etei joutavan takia pitäisi höperöille antaa aihetta elämöintiin. Asiallisuus katosi matkan varrella tykkönään ja kateus, tuo ihmisen helmasynti nousi esiin hyvin voimakkaana.
      No, tehty mikä tahty! Enkä usko, että Olli on yöuniaan menettänyt, mikäli on vaivautunut nämä lässytykset edes lukemaan. Viisaasti hän on toiminut, kun ei ilmeisestikään ole alentunut vastailemaan näihin "hengentuotteisiin".
      Tämä tästä ja sitten muihin aiheisiin, jos tarvetta on?

      • TAIKAJUOMA

        Erilaiset vaihtoehdot on tervetulleita Outokumpuun.
        Ratkaisevaa tässä on mikä on kuukausimaksu hoitolaan.
        Hyvä että Olli on Ekonomi.
        Kaikki voimat menee jo arjesta selviyntymiseen.Se on vain näin.


    • sutkelehtaja

      Olli on pelimies sutki.

    • rahakorpit

      Olli hamuaa rahaa ja hyviä asemia itselleen aina.
      Nämä korpit eivät toistensa silmiä noki.

    • Verotettuna

      Olli on rehti mies. Maksanut paljon veroja kaupunkilaisten hyväksi.

    • Ollikka-

      Olli ei ole rehti mies. Kaikki meistä ovat maksaneet veroa kaupungin hyväksi.
      Olli tekee tiliä keinoja kaihtamatta. Kanssaihmiset ovat hänelle pelinappuloita omassa kipeässä epärehdissä toiminnassaan.

      • Talousankkuri

        Olli on rehti


      • Anonyymi
        Talousankkuri kirjoitti:

        Olli on rehti

        Rehtiä vedätystäkö. Lypsyä lähinnä omaisille


    • Valmentaa

      Ei kai Olli enää pelaa. On kyllä junioreiden valmentaja jalkapallossa

    • Merkantti

      Olli on ns. Upsalam ekonomi. Vastanneee suomalaisen kauppakoulun merkantin tutkinta? (ei liene tittelinä enää?)

      • Anonyymi

        Ei ole, eikä ole väittänyt sellaista. Osanneeko ruotsinkieltä lainkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, eikä ole väittänyt sellaista. Osanneeko ruotsinkieltä lainkaan?

        Huono muisti kultaa kerskailut. Kommuunin siivellä laajennettavaa lisää tukiviidakon avulla ja lampailta rahat pois!


      • Anonyymi

        Mummo katraalleen on kehunut yhtä ja toista. Sukulaiseni meinasi mennä asiakkaaksi Saikkosten kommuuniin mutta onneksi kuuli asioita niin päätös oli toinen.


    • Ollikka-

      Voehan Ollikka sentään!

    • Joopajoo21

      Eikö tässä oo jo kaikki, kiitos ja aamen

    • Yhtyjä

      Yhdyn edelliseen, kylläkin vain verbaalisesti. Jos muuta luulit, sinulla on kakkainen fantasia!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe