YMPÄRILEIKKAUKSET

dennisdert

Oliko yleisempää miehille ympärileikkaukset tuolloin 70 luvulla onko kohtalo tovereita. Jos muistelee koulu ajoilta niin ympärileikkaus tehtiin aika monelle silloin 70 luvulla? Itsellenekin silloin 73 tehty ja muistan useita saman kohtalon käyneitä poikia. Varmaan leikkasivat tosi herkästi silloin nykyisin ei kai tehdä niin herkästi enää. Onko muita 70-80 luvulla ympättyjä?

33

2034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • galilioko

      Kyllä 70 luku oli hurjaa aikaa ympärileikkauksissa moni nyt 45-55v ukko kävelee ilman esinahkaa .

    • Nahaton

      'Kohtalotovereita'??? Itsellä leikattu vauvana terv. syistä,(-67?),mutta en vois olla tyytyväisempi! Helppo pitää puhtaana,ei terskajuustoja ja moni kehunut kauniiksi...😄

      • Nahaton

        Eikä mielestäni ollu yleistä,koulun liikkatuntien jälk. suihkussa muut kyseli:'ootsä juutalainen'? Koita siinä sitten vakuutella;et v#ttu en...😁


    • ferrytyhypolo

      Itse muistan 4 ympärileikattua koulusta tuolloin 80 luvulla. Nykyisinkin näkee uimahallissa silloin tällöin ympätyn suomalaisen.

      • Nahaton

        No,itse en pahemmin käy uimahalleissa,muttahaluaisi kyllä nähdä jonkun toisen ,miel. vanh. miehen ymp. leikatun... itse 52v Hesa


      • Nahaton

        No,eipä ole näkynyt vanhemmilta leikatuilta miehiltä kyläkutsuja...😕


      • Anonyymi
        Nahaton kirjoitti:

        No,itse en pahemmin käy uimahalleissa,muttahaluaisi kyllä nähdä jonkun toisen ,miel. vanh. miehen ymp. leikatun... itse 52v Hesa

        Tämäkin jo näin vanha juttu... nyt jo 54v,ja edelleen haluaisin nähdä vanhemman leikatun,
        Hesassa ketään???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin jo näin vanha juttu... nyt jo 54v,ja edelleen haluaisin nähdä vanhemman leikatun,
        Hesassa ketään???

        Täällä ois 50v leikattu myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ois 50v leikattu myös

        Mistäpäin olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin jo näin vanha juttu... nyt jo 54v,ja edelleen haluaisin nähdä vanhemman leikatun,
        Hesassa ketään???

        Eikö löydy hesasta vanhempaa,miel. yli 60v leikattua??? Kutsu kylään ja vertaillaan niitä😉
        T.54v


    • asrfdthgjyfds

      Paikkakuntakohtaisia eroja.. joillain paikkakunnilla leikkasivat ahkersti, toisilla taas ei.

    • seppolopolopo

      itäsuomessa oli aika yleistä tuolloin muistelen

    • Täälläkans

      Reilu parikymppinen oon ja on leikattu ala-aste ikäisenä

    • siiritkö

      Onko tullu noloja tilanteita eteen

      • Nahaton

        Eipä ihmeemmin,naiset pitää kun on puhdas,siisti ja kuulemma hyvän näköinen😀


    • Leikattu

      Minut leikattiin vasta ja oli mahdotonta löytää mitään järkevää tietoa asiasta. Kiihkoilijoita ja hulluja oli kyllä palstat täynnä. Joku aina uimahallissa vilkuilee, mutta antaa katsoa.Olen hyvin tyytyväinen tulokseen ja se on paljon parempi, kuin vanha malli. Seisokissa suorastaan komea :)

      • MOMWW

        Itseltä leikattu -80 luvulla aikuisena olen tyytyväinen kun tuli tehtyä, en ole ainakaan katunut. Katseita kerää paljas, saahan sitä katsoa. Naiset ei kysele pitävät kyllä selvästi, jopa mainittu komeaksi.


    • risto775

      Itsekkin uimahallissa huomannut katseita mulla aika näkyvä leikkauskin. Tehty lapsena. Terskan takana vaalea alue ja varsi ruskea. Värin muutoksen näkee hyvin löysänäkin.

    • opo2345
      • hytykö

        Tuo kuvan penis outo väri vaihtuu hassusti. Tuollaisella tulee katseita varmasti ympärileikkaus näkyy selvästi.


    • jaanapolopo

      Onpa viety rankalla kädellä nahkaa saattaa kiristää erektiossa tuollanen ja nnäkyy erittäin selvästi että ympärileikattu.....

      • waerstfyguhj

        "Kaikki pois" on kuulemma ainoa oikea tapa


      • mämitääntiedä

        Kaikki pois on paras malli.


    • leikattu80luvulla

      Onko 50-vuotiaana enää ympärileikatussa peniksessä mitään tuntoa jäljellä ja seisooko? Onnistuuko enää seksi ja mitä naiset ovat ajatelleet ympärileikatusta peniksestä?

      • mämitääntiedä

        On. Seisoo. Onnistuu. Tykkäävät.


    • Hjjjio

      Minä itse leikkaitin Virossa kun ei Suomessa suostuttu ympärileikkauksen ja syväviiltoon on se ihanan tuntuinen nyt kun virtsaputki on näkyvissä ja paisuvaskurokseton auki terska on kokonaan halkaistu

    • Paljaspäinen

      Multa leikattiin viisivuotiaana ahtaan esinahkan takia. Aluksi kouluikäisenä hirveästi hävetti paljasterskainen kalu muiden tuppimulkkujen joukossa. Tosin sitten teini-iässä huomasin tyttöjen kovasti arvostavan vähän erinäköistä kalustoani:)

    • huuhaatavaan

      Mitäs väliä tuolla on?

    • mämitääntiedä

      Tuntuu, että nykyään lapsille tehdään vähemmän, mutta nuorille miehille vastaavasti enemmän ympärileikkauksia.

    • Leikkaamaton

      Taitaa olla paikkakuntakohtaista. Tampereen seudulla en muista omilta kouluvuosiltani yhtään leikkausta. On tainnut olla juutalainen lääkäri koulussa jossa leikeltiin paljon. Juutalaisiahan ne ovat hyvin usein nykyäänkin.

      Yleisesti ihmettelen näiden uskontokuntien edustajien kiihkoa leikella sukupuolielimiä. Eikö evoluutio ole osannut muovata niistä juuri sellaisia kuin siiden pitää olla? Tai uskontokuntien edustajien näkemyksen mukaan "Eikä jumalanne ole osannut muovata niitä oikeanlaisiksi?". Leikata nyt terskan alapinnalta se jänne poikki joka antaa miehelle sen suurimman nautinnon.

      Pitkäaikaisella seurannalla on todistettu useaan kertaa että ympärileikattu penis aiheuttaa agression kasvua. Jokainen jolla on ympärileikattu menköön itseensä ja verratkoon vaikka munkkiin. Oletko agressiivisempi? Minä tunne kolme leikattua ja kaikki ovat enemmän tai vähemmän agressiivisia. Yksi on henkisesti koko ajan "nyrkit pystyssä", minä tiedän mies. Toinen tulistuu todella helposti jos kaikki ei mene omien mielihalujen mukaan. Ja kolmas on periaatteesta kaikkea vastaan, joka luo työpaikallekkin negatiivisen ilmapiirin.

      Yleisessä tiedossa ei ole se että keski-ajalla euroopassa poikkeuksetta kaikki miehet olivat ympärileikattuja. Ja voi pojat, kyllä tapeltiin. Ja jos katsoo nykypäivänäkin niitä kansoja joissa ympärileikkaus on enemmänkin tapa kuin poikkeus, niin ne ovat maailman agressiivisimpia kansoja. Jotka uhkaavat koko maailman rauhaa.

      Mutta takaisin politiikasta penikseen... Omaani ei koskaan ole hakuttu liian isoksi. Mutta erektiossa esinahka on juuri sopivan mittainen koska kun penis kasvaa pituuttta, esinahka venyy varren myötäiseksi. Kamottaa ajatuskin siitä että esinahkaa olisi leikattu lyhyemmäksi. Siinä olisi peniksen nahka kireänä ja penis kaarella. Kivuliaskin saattaisi olla kun terskaan kohdalta iho meinaisi revetä. Mutta nyt juuri sopivan mittainen jotta terska jää maksi erilliseksi "palloksi" varren päähän. Ja sellaisesta naiset pitää. Kun saa pelkän terskan suuhun ja ssen ympärillä voi pyöritellä kieltä ja hyväillä sitä huulilla ja hampailla. Ja kielen kärjellä kiusata sitä pientä jännettä terskan alapinnalla.

      Minusta evoluutio on tehnyt omastani ihan hyvän. Sitä ei ole tarvinnut lääkäreiden muotoilla. Vaikka naiset sanovat että ei tunnu mukavalta kun se "osuu pohjaan".

      • Anonyymi

        Vai evoluutio sen on tehnyt!! Höpöti höö ja evoluutiosi! Peniksiä on yhtä monta sorttia kuin miehiäkin.


    • Ei_leikattu

      Minulla ei ole ympärileikkausta. Murrosiässä esinahka oli niin tiukka ja lyhyt, että ensimmäiset erektiot olivat jopa kivuliaita. Sitten kun esinahka oli liukunut ensimmäisen kerran taakse huomasin ettei se niin kivuliasta ollutkaan. Sinne taakse se sitten jäi. Koska se hävetti jonkin verran vedin sen aina takaisin eteen. Mutta ei tarvinnut kuin ajatuksen hiemankaan harhailla kun se liukui uudelleen taakse. Aamuisin esinahka tietysti oli terskan takana, josta sitä yritin sitten kiskoa samanlaiseksi kuin muillakin. Joskus 18 v paikkeilla lakkasin repimästä esinahkaani eteen terskan päälle ja annoin sen olla niin kuin se itse halusi olla.

      Vielä nykyäänkin jos vedän sen eteen, se vetäytyy pikkuhiljaa ennalleen. Tilannetta helpotti että lähes kaikilla saunassa näkemilläni sukuni miehillä, isällä, isoisällä ja sedilläni oli samanlaiset värkit navan alla. Lapsena ajattelin että minullekin kasvaa samanlainen. Niin kuin kävikin.

      Nyt penis on ympärileikatun näköinen vaikkei olekaan leikattu. Mielestäni se helpompi pitää puhtaana ja on paremman näköinenkin. Kuin puoleksi erektiossa.

    • Anonyymi

      Minulla katkesi pari vuotta sitten kiinnike tai jänne terskan alapuolelta. Tätä ennen eskari peitti puolet terskasta ja kovassa erektiossa vetäytyi kauas Jorman varteen.

      Nyt eskari ulottuu pitkälle terskan yli erektiossakin. Kuitenkin mittaa rapiat 18 cm.

      Ongelmana on, että esinahka on kuroutunut eli se pysyy erektiossakin päällä. Näyttää siis vielä pidemmältä tuo kulli. Sitten siihen on tullut oma miehinen ominaishaju luonnollisesti, koska en sitä niin puhtaaksi saa, vaikka paineella suihkutan vettä esinahkan muodostamaan palloon.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe