Seitenkymmisille sedaatio

eiköniin

olisi kai oikein

11

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JormaKovanex

      Erektio on parempi vaihtoehto.

    • virilex

      Varmuuden vuoksi kastratio!

      • Sedaatio
        Sedaatio on lääketieteen termi, jolla tarkoitetaan ihmisen tai muun eläimen rauhoittamista tai lamaamista keskushermoston toimintaa vaimentavalla lääkeaineella eli sedatiivilla siten, että tajunnan taso laskee[1][2].

        Sedaation aste vaihtelee lievästä voimakkaaseen. Lievä sedaatio on lähinnä potilaan maltillista rauhoittamista siten, että potilas kykenee esimerkiksi vastaamaan suullisiin kysymyksiin. Sedaation asteen kasvaessa potilaan muisti, keskittymiskyky ja lihastoiminnot heikkenevät ja lopulta potilas nukahtaa. Sedaation vahvin muoto on niin sanottu nukutus eli yleisanestesia, jossa potilaan tajunnan taso on laskenut niin vahvasti, ettei tuntoaisti enää toimi eikä potilas pysty yleensä myöskään hengittämään ilman lääketieteellisiä apukeinoja.[3][4]

        Luin Wikistä, koska sana oli outo minulle mutta näin`ollen uskoisin, että kaikille 70 alkaa tulla tuo Sedaatio ilman lääketieteen apuakin!:))

        Aika moni on jo rauhoittunut siitä nuoruuden kiihkosta, jolloin oli kaiken tietävä, osaava ja kaikkeen pystyvä. Sitä itsekkin ihmettelen, että mihin nuo opitut kyvyt katoa? Sanotaan niinkin, että opittuaan polkupyörällä ajamaan, niin aina osaa ja sekään ei pidä paikkaansa, koska nyt vain hoipertelee ja taas tarvitaan apupyöriä!;)) Kokeilin minäkin naapurin aikuisten kolmipyörää ja "metsään meni" siis en osannut edes sillä ajaa!D

        Kaikki pystymme vastaamaan suullisiin kysymyksiin ja jopa ärhentelemään kirjallisiin mielipiteisiin, jotkut uskaltavat jopa rähinöidä julkisilla paikoilla, tai ainakin kotioloissa, mutta aika monelle on kehittynyt sitä itsehillintää, että ei tarvitse joka paikassa olla ns. "suunapäänä" mesomassa ja mielestäni se on sitä sivistystä.


      • erere

        Kristiina puhuu kerrankin asiaa!


      • erere kirjoitti:

        Kristiina puhuu kerrankin asiaa!

        Kiitos sinulle, koska yleensä olen täällä se "väärin sammutettu palopaikka", sillä useimmat tietävät minua paremmin, kuinka minun pitäisi toimia, mutta onneksi on toisiakin, joita ei ymmärretä!;)


      • virilex
        Kristiina23 kirjoitti:

        Sedaatio
        Sedaatio on lääketieteen termi, jolla tarkoitetaan ihmisen tai muun eläimen rauhoittamista tai lamaamista keskushermoston toimintaa vaimentavalla lääkeaineella eli sedatiivilla siten, että tajunnan taso laskee[1][2].

        Sedaation aste vaihtelee lievästä voimakkaaseen. Lievä sedaatio on lähinnä potilaan maltillista rauhoittamista siten, että potilas kykenee esimerkiksi vastaamaan suullisiin kysymyksiin. Sedaation asteen kasvaessa potilaan muisti, keskittymiskyky ja lihastoiminnot heikkenevät ja lopulta potilas nukahtaa. Sedaation vahvin muoto on niin sanottu nukutus eli yleisanestesia, jossa potilaan tajunnan taso on laskenut niin vahvasti, ettei tuntoaisti enää toimi eikä potilas pysty yleensä myöskään hengittämään ilman lääketieteellisiä apukeinoja.[3][4]

        Luin Wikistä, koska sana oli outo minulle mutta näin`ollen uskoisin, että kaikille 70 alkaa tulla tuo Sedaatio ilman lääketieteen apuakin!:))

        Aika moni on jo rauhoittunut siitä nuoruuden kiihkosta, jolloin oli kaiken tietävä, osaava ja kaikkeen pystyvä. Sitä itsekkin ihmettelen, että mihin nuo opitut kyvyt katoa? Sanotaan niinkin, että opittuaan polkupyörällä ajamaan, niin aina osaa ja sekään ei pidä paikkaansa, koska nyt vain hoipertelee ja taas tarvitaan apupyöriä!;)) Kokeilin minäkin naapurin aikuisten kolmipyörää ja "metsään meni" siis en osannut edes sillä ajaa!D

        Kaikki pystymme vastaamaan suullisiin kysymyksiin ja jopa ärhentelemään kirjallisiin mielipiteisiin, jotkut uskaltavat jopa rähinöidä julkisilla paikoilla, tai ainakin kotioloissa, mutta aika monelle on kehittynyt sitä itsehillintää, että ei tarvitse joka paikassa olla ns. "suunapäänä" mesomassa ja mielestäni se on sitä sivistystä.

        Oletko opettaja? Jos et, niin olenhan erehtynyt joskus ennenkin.


      • virilex kirjoitti:

        Oletko opettaja? Jos et, niin olenhan erehtynyt joskus ennenkin.

        virilex

        En ole opettaja ollut koskaan, mutta nyt olen eläkeläinen, joten erehdyit arvauksessasi tälläkin kertaa.

        Onko sinulla joku mielipide tuosta sedaatiosta 70 ikäisille, tai edes aloituksen tekijän motiivista ehdottaa moista?


    • kaijsalisa

      Takerruin hymyhuutoon "Seitenkymppisille sedaatio" joku tätäkin kaipailee, siitä vain ei koske meitä muita!
      Vuosia kertyy, joten sedaatiota toivova voi olla ihka tyytyvänen, sitä tuleman pitää. Jos haluua Hesan liepeillä olevaan kartanoon vanhusvuosia viettämään, totean meillä on tärkeintä vatsan toiminta, ruokailut, hartaushetket ja unta palloon klo 19,00.

      Jotkut ovat niin virkeitä hyppäävät aamuratikkaan ja menoksi Palvelutalojen rientoihin, joissa somast kuluu päivä yhteistoiminnan merkeissä, jos tanssijalka vipattaa, sitäkin on tarjolla parina päivänä vikossa. Makoisat ateriat juomineen. Siispä tänne kulkumme johtakoon.

    • Sivistyssanat on vaikeita.
      Mies oli palkannut konttoriinsa konttoristeja, vei vaimon katsomaan, sanoi vielä vaimolleen palkanneensa prostituoituja he kun kuuluvat olevan ahkeraa väkeä. Vaimo katseli konttoristeja ja sanoi sitten : "En tunne noita sivistyssanoja mutta näyttää että on tänne muutama huorakin tullut joukkoon"

    • flegmaatti

      Sedaatiota parempana vaihtoehtona pidän aneurysmaa.
      Lekurin mukaan lähtö on niin nopea, etten ehdi leikkauspöydälle jos en satu olemaan sairaalan pihalla.
      Onlen kuulemma 5mm:n päässä leikkausrajasta. Lekuri varoitti ponnistelusta. Isäni kuoli lumitöitä tehdessään mokomaan repeämään 62 vuotisena.
      Olen yrittänyt pitää itseäni kunnossa, ettei lesken tarvitsisi hävetä repeämän aiheuttamia, turhan pieniä painoja.

    • eiikäloppu

      Aion katsella tätä ihanaa maailmaa vielä pitkään .
      Ja kun vielä itsekkin saan päättää -- Mikä raja se 70 on -- Minä olen jo aikaa saavuttanut 80 --ja elämä hymyilee-- Eino Leino sanoi kyllä runossaan totuuden -- Lapsetkin ovan jo syntyessää valmiit hautaankin ---jo .
      Otetaan nyt vaan tämä ikäasia ihan Henk. koh --niin on paras kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe