Estettäisiin kansan tyhmyyksissään tekemät haitalliset päätökset kuten esim. Brexit. Kansanäänestykset ovat oikean demokratian kannalta pelkästään haitallisia. Kansalla on kerran neljässä vuodessa mahdollisuus vaikuttaa. Muina aikoina se keskittyköön omiin tehtäviinsä ja noudattakoon annettuja ohjeita.
Mallissani demokratiapisteitä voi parantaa kiitettävällä demokratiapassin suorittamisella.
Demokratiapisteillä ja demokratiapassilla
8
90
Vastaukset 8
Ongelma on siinä, että politikkoihin ei voi luottaa, eli kerran 4;ssä vuodessa on liian harva väli vaikuttamiseen. Politikot saavat jumalattomia vahinkoja aikaiseksi kusettaessaan äänestäjiään vrt. ex-persut, nykyiset jonkun väriset loikkarit.
Mitä tulee Brexitin virheellisyyteen, sellaista ei ole. Politikot, EU-paskasakki ihan itse aiheutti tilanteen, jossa ei ollut kansalla muuta mhdollisuutta kuin tuolla tavalla herättää kaikenmaailman Junkerit ja muut loiset.
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Mitä tulee Brexitin virheellisyyteen, sellaista ei ole. Politikot, EU-paskasakki ihan itse aiheutti tilanteen, jossa ei ollut kansalla muuta mhdollisuutta kuin tuolla tavalla herättää kaikenmaailman Junkerit ja muut loiset.
Onhan se päätös herrajumala virheellinen jos se on selkeästi kansakunnan etujen vastainen. Ovat tämän itsekin tajunneet. Luultavasti Putinilla oli sormensa pelissä tässäkin.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Onhan se päätös herrajumala virheellinen jos se on selkeästi kansakunnan etujen vastainen. Ovat tämän itsekin tajunneet. Luultavasti Putinilla oli sormensa pelissä tässäkin.
Onko se kansakunnan etujen vastainen ? Sellaista EU siitä koettaa tehdä, mutta luultavimmin siinäkin kusevat vain omaan saappaaseensa. Niinpä, totta kai Putinha se, valitsi Usahan presidentinkin ;D Vaikka ovat niin kovasti jäljessä kaikessa, sellainen kehitysmaa ;D
Turmiola.Tommi kirjoitti:
Eihän EU_lla ole asian kanssa tekemistä sehän oli puhtaasti konservatiivi Cameronin moka, ja kun sekään ei riittänyt PM May toisti saman mokan.
DV8_HellRaiser kirjoitti:
Eihän EU_lla ole asian kanssa tekemistä sehän oli puhtaasti konservatiivi Cameronin moka, ja kun sekään ei riittänyt PM May toisti saman mokan.
Luetun ymmärtämisvaikeuksia?
Eikös kansanäänestysten epätoivotut tulokset ole yksinkertaista estää niin, ettei järjestetä kansanäänestyksiä?
Brexit-äänestyshän järjestettiin, koska konservatiivien puheenjohtaja tarvitsi vaaliaseen edessä oleviin parlamenttivaaleihin ja teki sellaisen lupaamalla kansanäänestyksen EU:ssa pysymisestä tai eroamisesta. Voittikin vaalit sillä, mutta eikö hälytyskellojen pitänyt jo silloin soida. Kummat pitäisi passittaa älykkyyskokeeseen, poliitikot vai kansalaiset?Demokratiapisteiden ja demokratiapassien käyttöönottohan johtaisi siihen ettei vasemmisto sosialistisena ja epädemokraattisena saisi enää äänestää.
Eikö tuo ole sentään liian raju ehdotus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48940Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15808Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46697
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35573
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE168533Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520- 44470