Mikä on hyvä palkka

On uutisoitu pörssijohtajien miljoonapalkoista. Palkkojen nousut ovat myös paljon suuremmat kuin pienipalkkaisten kansalaisten, joiden palkkojen nousuja ei suorastaan sallita.

Hyvän palkan tulisi olla sellainen, jolla tulee hyvin toimeen. Hyvän palkan tulee siis olla myös oikeudenmukainen.

Hyvä palkka tulisi saada vaatimukseksi kaikille palkoille.

8

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etkö jo kyllästy heittämään viattoman ajatuksen kehiin, josta tiedät yleensä nousevan arvottoman keskustelun?
      Et kai sentään hyvänhyvyyttäsi anna aihetta että purkakaa nyt syntynyttä sappea, että olo purkamisella/oksentamalla helpottuisi?

      Onhan tuossa lauseenlaatimisessa tutun tuntuista Sokratemaista filosofiaa, mutta mitä sillä saavutetaan esiintuotuun probleemaan nähden?

    • Oikmuk

      Työstä pitäisi saada aina parempi toimeentulo kuin sosiaalituista. Siinä se oikeudenmukaisuus.

    • tällä.näkemyksellä

      Kun köyhempi Suomi lähti Ruotsin mallia toteuttamaan sosiaalituista, työttömyyskorvauksista ym. opetettiin osa kansalaisista sellaisiksi, jotka jo toisen polven kansalaisina pitävät tätä luonnostaan lankeavana etuna, teet töitä tai et.

      "Kalja ja tupakkirahat on mutsin ruokien ohella taattu, mitäpä muulla olisi meille väliä!" Ja jos ei mutsin, niin EU:n ruoka-avustuksilla loput!

      Näitä tyyppejä kehitti tuo elämän helppous, ennen olis sakinhivutus tehnyt heistä miehiä, tai sitten olisivat saaneet kuolla nälkään.

    • Köyhät.hoi

      Ei eläkkellä tarvitse isoja tuloja, työikäisenä piti olla asunnon kesämökin auton ja lapset kasvattaa ja eläkepäivien turvaa mutta hamppari ei tehdyt mitään, nyt valittaa matuista jotka tulivat syömään hänen leipää, onhan leipäjonot ja sossu ja asumistuet ja vielä valittaa.

    • flegmaatti

      Ei hyvä mutta riittävä.
      Aikanaan lankkuteknikko veljeni sanoi äänestävänsä kommunisteja niin kauan kuin Suomessa on yksikin vuorineuvos joka ansaitsee paremmin kuin hän itse.
      Siinä kulki hänen riittävän palkkansa raja. Missähän lieneekään ollut hyvän raja?

      Itse en ole koskaan saanut hyvää palkkaa. Palkkani on aina ollut riittävä koska olen valinnut sen maksajan. Kun riittävän raja on alkanut laskusuunnassa lähenemään niin olen etsinyt / hyväksynyt vaihtoehdon joka siinä tilanteessa on vaikuttanut riittävältä.

    • oiskoontuo

      Jos teille tulee Apu, lukekaa Jukka Kemppisen kirjoitus osiossa Mitä olen oppinut.
      Hänellä on hyviä ajatuksia.

      • Outoa, että nykyään keskustellaan palkoista mihin sävyyn halutaan, kuten roskalehdissäkin.
        Ennen katsottiin epähienoksi tietää, tai kysellä muiden palkka-asioita.


    • miettiiii

      Töitä on tuhattaa eri lajia eikä kaikista samaa palkkaa makseta. On valitettavasti myös niin matalia palkkoja ettei niillä tule toimeen. Moni jättäyy sosiaaliturvan varaan ja passivoituu, kun työtä tekemättä tulo on suurempi kuin jos työssä kävisi.
      Eikö silti olisi hyödyllisempää sekä yhteiskunnan että ihmisen kannalta sovitella työssäkäyntiä ja sosiaaliturvaa kannustavasti.
      Siksi kuulema nuo työttömien määräaikaiskeskustelut ovat jo kantaneet hedelmää, ihmisiä on työllistynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      454
      10164
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2546
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1997
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1739
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1462
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      157
      1331
    8. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1308
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1270
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1185
    Aihe