Kaljaa koneeseen

Sieltäpäin

Voi juma! Sain kelasta viestin, ettei Opamox reseptiä ole uusittu ja siihenkin meni viikko. Menin sitten taas kannasta katsomaan mikä mättää ja siellä joku lääkäri perusteli hylkyä sillä ettei tunne potilasta. Tietääkseni en tunne ketään muutakaan lääkäriä. Nyt ne ei enää tee edes sitä minkä ehkä voisivat osata tai ymmärtää!

28

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lillittäjä

      Tänään oli sitten tullut jotain lisätekstiä, joka oli kirjoitettu kuin jollekin ulkopuoliselle ettei mulla ole mitään tarvetta. Ilmeisesti tuo lääkäri tuntee mut tosi hyvin, kun olen kerran käynyt vastaanotolla. Kalliiksi tulee keppanan litkiminen ja käy maksan päälle eikä mee päähän eikä perseeseen. Tuollaisen pilleripaketin sais alle vitosella ja riittäs kuukaudeksi.

      • E.H.Dottaja

        Mitä jos opettelisit käsittelemään omia tunteitasi, etkä vain yrittäisi turruttaa kaikkea narkkaamalla lääkkeitä tai kännäämällä?


      • 78979878
        E.H.Dottaja kirjoitti:

        Mitä jos opettelisit käsittelemään omia tunteitasi, etkä vain yrittäisi turruttaa kaikkea narkkaamalla lääkkeitä tai kännäämällä?

        Mitä, jos puhuisit asioista, joihin kykenet kantaa ottamaan.


      • willematti
        E.H.Dottaja kirjoitti:

        Mitä jos opettelisit käsittelemään omia tunteitasi, etkä vain yrittäisi turruttaa kaikkea narkkaamalla lääkkeitä tai kännäämällä?

        Vaikka on ihan viisasta oppia käsittelemään elämänongelmiaan ilman huumeita, tai turruttaa elämänhuolet pois huumein, ei se silti oikeuta lääkärin toimintaa. Itsensä myrkyttäminen on ja tulee olla jokaisen henkilökohtainen asia. Seuraamukset tulee maksaa henkilön itse. Lääkärin ei tule puuttua asiaan estämällä kansalaista saamasta aineita joita hän haluaa. Tarpeella, oli se sitten lääkärin arvio tai jonkun muun, ei tule olla merkitystä. Vapaassa maassa jokaisen tulisi saada ostaa sitä huumetta mitä itse haluaa ja kantaa vastuu seuraamuksista, terveydellisistä, taloudellisista ja sosiaalista jne. niin ikään itse.


      • Niinnpäniinjajaa
        willematti kirjoitti:

        Vaikka on ihan viisasta oppia käsittelemään elämänongelmiaan ilman huumeita, tai turruttaa elämänhuolet pois huumein, ei se silti oikeuta lääkärin toimintaa. Itsensä myrkyttäminen on ja tulee olla jokaisen henkilökohtainen asia. Seuraamukset tulee maksaa henkilön itse. Lääkärin ei tule puuttua asiaan estämällä kansalaista saamasta aineita joita hän haluaa. Tarpeella, oli se sitten lääkärin arvio tai jonkun muun, ei tule olla merkitystä. Vapaassa maassa jokaisen tulisi saada ostaa sitä huumetta mitä itse haluaa ja kantaa vastuu seuraamuksista, terveydellisistä, taloudellisista ja sosiaalista jne. niin ikään itse.

        Joskus voi olla niin, että tuo turruttaminen on se vähiten haitallisia seuraamuksia aiheuttava asia ainakin tilapäisesti, koska ketään ei oikeasti kiinnosta kenenkään ongelmat ja auttaminen, vaan ne asiat on joka tapauksessa yksin käsiteltävä. Tapahtuu esim. vähemmän mahdollisia henkirikoksia kun tilanne pysyy hallussa.


    • gmhko

      Tilaa aika sinne lääkäriin ja kerro asias eiköhän ne sielä uusi viimeistään reseptis.

      • Sieltäpäin

        Kävin jo. Oli näköjään etukäteen päätetty, ettei uusita. Musta on tehty alkkis, ihan niinkuin mun ahdistusta aiheuttavat ongelmat johtuisivat kaupassa myytävästä keskioluesta tai lähistöllä sijsitsevasta Alkosta! Kannassa oli myös asiavirheitä ja lääkäri oli myös vääristellyt sanomisiani melko törkeästi. Mitäpä minä noille voin. Eipä muuta kuin aikaa varaamaan jollekin OIKEALLE lääkärille , jota oma työ kiinnostaa


      • Sieltäpäin

        Tämä siis tapahtui terveysasemalla ja sinne mun kantaan on nyt kirjoiteltu niin paljon perättömiå, että tosiaan vituttaa!


      • Sieltäpäin

        Ei vituta enää mikään kun terkkari Hassan naputteli mulle lätkän PSYYKELÄÄKKEITÄ mitkä huitasin naamaan tölkillä greippimehua ja hyvin törisee.


      • yiyuykitk

        Entä kun vaikutus loppuu. Vituttaa taas? Kierteestä on päästävä ulos luonnollisesti. Liikunta on siihen avain. Ilmainen, luonnollinen keino.


      • E.H.Dottaja
        Sieltäpäin kirjoitti:

        Kävin jo. Oli näköjään etukäteen päätetty, ettei uusita. Musta on tehty alkkis, ihan niinkuin mun ahdistusta aiheuttavat ongelmat johtuisivat kaupassa myytävästä keskioluesta tai lähistöllä sijsitsevasta Alkosta! Kannassa oli myös asiavirheitä ja lääkäri oli myös vääristellyt sanomisiani melko törkeästi. Mitäpä minä noille voin. Eipä muuta kuin aikaa varaamaan jollekin OIKEALLE lääkärille , jota oma työ kiinnostaa

        No sinähän olet alkkis. Heti kun asiat eivät mene kuin haluaisit, niin "kaljaa koneeseen"...

        Juoppo mikä juoppo. Päihdeongelmaisen ongelmia ei korjata määräämällä sille lisää päihteitä. Fiksu lääkäri.


      • Sieltäpäin

        Ei niin . Sellaisen ongelmia lisätään kirjoittamalla sille psyykelääkkeitä!
        Lääkärit ovat ensin tehneet sen riippuvaiseksi lääkkeistä ja sitten lakkaavat antamasta niitä ja kun vieroitusoireisiin ja ahdistukseen , jonka moninaisista aiheittajista nuo eivät vähempää voisi olla kiinnostuneita sitten helpotukseksi otetaan alkoholia leimaavat ihmisen alkoholistiksi
        Että silleen. Eipä haittaa mitään. So what oon sit alkoholisti. Vitun välii!


      • Kärtty
        Sieltäpäin kirjoitti:

        Ei niin . Sellaisen ongelmia lisätään kirjoittamalla sille psyykelääkkeitä!
        Lääkärit ovat ensin tehneet sen riippuvaiseksi lääkkeistä ja sitten lakkaavat antamasta niitä ja kun vieroitusoireisiin ja ahdistukseen , jonka moninaisista aiheittajista nuo eivät vähempää voisi olla kiinnostuneita sitten helpotukseksi otetaan alkoholia leimaavat ihmisen alkoholistiksi
        Että silleen. Eipä haittaa mitään. So what oon sit alkoholisti. Vitun välii!

        Olet täysin oikeassa siinä että lääkärit itse ovat aiheuttaneet tämän lääkeaddiktion potilaille.
        Kun potilas meni valittamaan masennusta ja ahdistusta lääkärille, lääkäri määräsi bentsoja ja myös uniongelmiin bentsoja.
        Saattoi mainita että ota vaan tarvittaessa, mutta kuka hädässä oleva ihminen muistaa ja lukee pitkiä tuoteselosteita joita pakkauksen mukana tulee?!

        Sitten sama lääkäri saattaa moittia potilasta vuosien jälkeen kun potilas onkin jo koukussa, että sähän oot narkkari, miten sä tolleen!!
        Juttuhan menee niin että sitten kun tuli tämä riippuvuusongelma, lääkäreitä ohjeistettiin että nyt bentsot ovatkin paha juttu, niitä ei enää saa määrätä.
        Ja potilaat nimettiin syyllisiksi.

        Nyt sitten määrätään samalla tavoin mielialalääkkeitä ja neurolepteja samalla tavoin automaationa kuin aikaisemmin bentsoja. Ja myös lapsille!
        Kun lapsi oireilee esim kun kotona kaikki ei ole hyvin, lapsi kiikutetaan lääkäriin ja sille määrätään pillereitä että ''mieli tasaantuu''.
        Neurolepteja määrätään helposti kun potilaalla on univaikeuksia esim työstressin takia. Ja leptit, esim ketipinor, on skitsofrenialääke!

        Luulen että lähitulevaisuudessa huomataan ne vauriot mitä nuo toiset lääkkeet ovat aiheuttaneet potilaille. Sitten ei enää helposti määrätä nykyisiä mielialalääkkeitä ja neurolepteja.

        Miksei ihmiset ja lääkärit sisäistä sitä totuutta, että elämässähän se vika on silloin kun ihminen oireilee, ja aivojen toimintaa sekoittavat lääkkeet pahentavat asiaa? Siis kun lapsi on hälyttävän vilkas ja keskittymiskyvytön, hän vain reagoi johonkin ympäristössä olevaan asiaan, eikä hänellä välttämättä ole ADHD johon pitäis syöttää lääkkeitä?
        Tai kun työssä on liian suuret vaatimukset, niin siellä työpaikallahan se vika on?

        Ap, pyydä lääkäriltä lähete päihdeklinikalle. Siellä sinut vieroitetaan bentsoista vähitellen. Pyri myös vähitellen eroon viinasta. Viina on todella myös yksi pilleririippuvaisten ongelmista.
        Ne ruokkii toinen toistaan, etkä enää itsekään tiedä mikä tuli ensin, oliko se paniikkihäiriö, masennus, ahdistus, viina vai bentsot....


      • 343erd

        "Miksei ihmiset ja lääkärit sisäistä sitä totuutta, että elämässähän se vika on silloin kun ihminen oireilee, ja aivojen toimintaa sekoittavat lääkkeet pahentavat asiaa?"

        Koska sitä elämän kuntoon saamista ei valtio maksa. Muuten jokainen lääkäri määräisi masennukseen ja moneen muuhun asiaan potilaalle miljoona euroa pankkitilille kerran kuussa ja sillä saataisiin huomattavasti parempaa oireiden lievitystä kuin lääkkeillä.

        Hyvin monet potilaat tulisi iloisena takaisin kontrolliin, että "Selkeästi parempi olo. Lähdin siitä läävästä pois ja jätin kaikki ne kirpikseenkin kelpaamattomat mööpelit sinne ja maksoin vaan siivousmaksun ja lähdin kanarialle hemmottelulomalle ja nyt takaisin tullessa ostin kaupungin keskustasta kattohuoneiston ja palkkasin personal trainerin ja life coachin ja shoppailin murheeni veks. Nyt rasvaimussa käytyä ja hienoissa vaatteissa kulkiessa ja muissa hemmotteluihoidoissa säännöllisesti käydessä ja luksusautolla ajellessa sitä jotenkin tutustuukin ihmisiin paremmin ja ihmiset jotenkin suhtautuukin silleen paremmin ja olokin on jotenkin itsevarmempi ja taas uskaltaa mennä huvijahdille cocktail-kutsuille ihmisten sekaan ja ajelemaan vesiskoottereilla. Jos jonakin aikana jokin vähän ahdistaa, niin muistan sitten vain itselleni sanoa että ei mitään hätää. Mulla on fyrkkaa".

        Ja sitten lääkäri voisi jatkaa, että hienoa, jatketaanpa tätä lääkitystä eli miljoona euroa kuussa tilille parin vuoden ajan ja aletaan sitten asteittain vähentämään ja katsotaan tilanne.


      • H7bft
        343erd kirjoitti:

        "Miksei ihmiset ja lääkärit sisäistä sitä totuutta, että elämässähän se vika on silloin kun ihminen oireilee, ja aivojen toimintaa sekoittavat lääkkeet pahentavat asiaa?"

        Koska sitä elämän kuntoon saamista ei valtio maksa. Muuten jokainen lääkäri määräisi masennukseen ja moneen muuhun asiaan potilaalle miljoona euroa pankkitilille kerran kuussa ja sillä saataisiin huomattavasti parempaa oireiden lievitystä kuin lääkkeillä.

        Hyvin monet potilaat tulisi iloisena takaisin kontrolliin, että "Selkeästi parempi olo. Lähdin siitä läävästä pois ja jätin kaikki ne kirpikseenkin kelpaamattomat mööpelit sinne ja maksoin vaan siivousmaksun ja lähdin kanarialle hemmottelulomalle ja nyt takaisin tullessa ostin kaupungin keskustasta kattohuoneiston ja palkkasin personal trainerin ja life coachin ja shoppailin murheeni veks. Nyt rasvaimussa käytyä ja hienoissa vaatteissa kulkiessa ja muissa hemmotteluihoidoissa säännöllisesti käydessä ja luksusautolla ajellessa sitä jotenkin tutustuukin ihmisiin paremmin ja ihmiset jotenkin suhtautuukin silleen paremmin ja olokin on jotenkin itsevarmempi ja taas uskaltaa mennä huvijahdille cocktail-kutsuille ihmisten sekaan ja ajelemaan vesiskoottereilla. Jos jonakin aikana jokin vähän ahdistaa, niin muistan sitten vain itselleni sanoa että ei mitään hätää. Mulla on fyrkkaa".

        Ja sitten lääkäri voisi jatkaa, että hienoa, jatketaanpa tätä lääkitystä eli miljoona euroa kuussa tilille parin vuoden ajan ja aletaan sitten asteittain vähentämään ja katsotaan tilanne.

        Otapa selvää sitten että kuinka paljon tulee valtiolle maksamaan kun kela korvaa ne hirveät summat psyykelääkkeitä joita potilaat käyttävät vuosikymmenien mittaan. Plus mielisairaalakulut. Ei sekään ilmaista ole.


      • 343erd
        H7bft kirjoitti:

        Otapa selvää sitten että kuinka paljon tulee valtiolle maksamaan kun kela korvaa ne hirveät summat psyykelääkkeitä joita potilaat käyttävät vuosikymmenien mittaan. Plus mielisairaalakulut. Ei sekään ilmaista ole.

        Mutta kun niiden hyöty on sen verran huono, että paremmin vaikuttaisi masennukseen ja elämä tulisi puitteiltaan kuntoon antamalla sekin summa käteen.


      • denaleidi
        Sieltäpäin kirjoitti:

        Ei vituta enää mikään kun terkkari Hassan naputteli mulle lätkän PSYYKELÄÄKKEITÄ mitkä huitasin naamaan tölkillä greippimehua ja hyvin törisee.

        Varmasti siellä katkaisuhoidossakin sitten hyvin törisee kurat kalsareihin.


      • Hoitoamitäseon

        Jos vähänkin siltä tuntuu. Mikähän siellä niinkuin katkastaan ? Kova pökäle puntista? Vai kaula?


      • fyryy

        Ehkä tuodaan peltisakset, jos kakka tiukalla?


      • Wtfasholes
        fyryy kirjoitti:

        Ehkä tuodaan peltisakset, jos kakka tiukalla?

        Saatte askarrella keskenänne niin paljon kuin haluatte!


    • Tottaturiset

      Lisäksi sinne sontaluukkuun joudutaan asumaan yleensä päihdeongelmien takia sössityillä raha-asioilla. Lääkkeet tai keppana eivät poista rahamurheita , vaikka hetken helpottavat. Ikävät asiat tulee kohdata raittiina ja mennä töihin maksaakseen velkojaan ja kohentaakseen elinolojaan.
      Sosiaaliturva ja ilmainen terveydenhoito aiheuttaa loppujen lopuksi päihdeongelmat.
      Mikäli ahdistusta hoitaa mömmöillä ja alkoholilla on edessä myöhemmin sisäelinongelmat, älykkyyden lasku , kivulias kuolema ja aikainen hauta.

    • Hoitsulantädit

      Aloittaja taitaa olla sekakäyttäjä, joka on jäänyt kiinni housut kintussa ja merkinnät laitettu omakantaan jokaisen lääkärin nähtäville. Tälläisille henkilöille ei lääkkeitä määrätä, vaan katkaisuhoitoa. Kannattaa miettiä mitä lääkärille sekavana jorisee...toisaalta mömmöjen käyttäjältä se on liikaa vaadittu.

      • Alkkisnyttäsvaanterve

        Mä kyllä olisin heti saanut mitä vaan psyykelääkkeitä. Nytkin on Mirtazapiinia ja Ketipinoria, hain ku ilmaseks saan mutta ei ole mitään aikomusta niitä itse alkaa vetämään. Alunperin menin lääkärille saadakseni apua ahdistuksen todellisen aiheuttajan selvittämiseen enkä hankkimaan lisäriippuvuuksia! Siellä sitten kiinnitettiinkin huomiota muihin asioihin kuin varsinaiseen käyntini aiheeseen, jopa ajat sitten hoidettuun infektioon paljon enemmän. Ja tiedän kyllä monia mitkä joutuvat nimenomaan paskamaisen työn takia käyttämään erilaisia lääkkeitä kestääkseen sitä.


      • Ikinäenoomitäänvetäny

        Niinhän kaikki yleensä tekee ja kuitenkin joka viides vastaantulija on mömmöpäissään. Eikä kai Alkokaan mikään tappiollinen yritys ole.


    • Ryhtiäelämään

      Ymmärrät varmaan , että rauhoittavat lääkkeet ovat samanlainen päihde kuin alkoholi. Niitä ilman pärjäävät normaalit työssäkäyvät ihmiset, vain itsesäälissä rypevät addiktit tarvitsevat mömmöjä. Röyhkeää odottaa veronmaksajien kustantavan lääkärit ja mömmöt joutilaille tyhjäntoimittajille!
      Kannattaa muistaa, että on vain yksi keino raitistua...aivan itse omasta halusta.
      Ilman lääkkeitä, terapiaa ja vertaistukea voi raitistua ottamalla itseään niskasta kiinni ja tekemällä ryhtiliikkeen elämässään.
      Myös taloudellinen asema ja terveys kohenee vuosien kuluessa. Lisäksi helpotat veronmaksajien taakkaa.
      Tällä tavoin raitistunut ei ole riippuvainen mistään , ei rauhoittavista lääkkeistä , turhista terapeuteista tai vertaistukiryhmistä, jotka jäävät jauhamaan ryyppäämistään loppuiäkseen kerhoihinsa.

    • Alkkisnisti

      Olen itsäälissä rypevä alkoholisoitunut addikti. Otanpa itseäni niskasta kiinni ja kirveen kauniiseen käteen! Good bye . Tai no torilta saa ja pollella pääsee pidän jopa sitä psyykelääkkeitä parempana vaihtoehtona. Et taida todellakaan tietää miltä ahdistus voi joskus tuntua esim. liian monien asioiden kasauduttua niskaan ja sitten kun niihin ensimmäistä kertaa elämässään yrittää saada ulkopuolista apua niin kaadetaan vaan lisää paskaa niskaan ja sitten joka paikassa aina jauhetaan kuinka et ole yksin ja apua muka saa! Yritykseni saada apua johti vain lisäongelmiin. Ja miksi muuten yhteiskunta kustantaa nuo kamalat psyykemömmöt jotka ovat paljon käyttämämiäni mietoja päihteitä vaarallisempia ja kalliimpia?

      • i7i7i7

        Lääketehtaiden paine ja usko taikapillereihin. Lääketehtaat ovat pahan alku ja juuri. Heodän ostamillaan manipuloiduilla tutkimuksilla on syötetty pajunköyttä ihmisille. Kun lahjottu lääkäri sanoo päättäjille että ne toimii ja on heitteillejättöä jos niitä ei syytetä ihmisille niin soppa on valmis.


    • jokaisellaonjokuongelma

      Rauhoittavat eivät poista ongelmia mutta on se helpotus jos hetken aikaa ei ahdista. Joka ei ole pahaa ahdistusta kokenut ei ymmärrä että joskus siihen vain ei auta kuin lääke. En ihmettele enää jos joku vetää itsensä hengiltä masennuksen ja ahdistuksen takia kun ei mikään tunnu miltään tai jos tuntuu niin ainoastaan pahalta.

      Vaikka itsekin tiedän että esim. liikunta auttaa niin aina se ei vaan toimi. Tietenkin lähden mielummin lenkille tai salille kuin otan lääkkeen mutta joskus on liikunnankin jälkeen ahdistus päällä tai se jopa pahenee.

      Rauhoittavat toimii vähän kuin siinä vitsissä missä rauhoittavat ja ripulilääkkeet meni sekaisin ja potilaalla "paskat housussa mutta ei vituta yhtään".

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe