nolla virran pähkäily

laskento4

Olen tässä pähkäillyt miten nollavirrat menee tässä tapauksessa, mutta kun en osaa laskea.
epäilisin että kohdassa 1 virta on 10A. Mutta kohta 2 on mysteeri, jotenkin se vaihe-ero siihen vaikuttaa.
( kyseessä normaali kolmivaihevirta)
https://i.imgur.com/cZTkOcO.jpg

12

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lex-ohmi

      Kohdassa 2 ei kulje virtaa enää lainkaan, eli virta on nolla.

      • RobottiAsentaaSahkot

        Jos kuvan komponentit ovat vastuksia, niin kohdan 2 virta on nolla. Mutta jos ne ovatkin reaktansseja, eli induktiivisia tai kapasitiivisia, niin tilanne onkin mutkikkaampi. Kohdassa 1 voi kulkea virtaa jopa 20 A ! Itse asiassa kohdana 2 virta voi myos olla teoriassa virta 20 A !!! Vektorimatematiikkaa.


      • vaahtopäät
        RobottiAsentaaSahkot kirjoitti:

        Jos kuvan komponentit ovat vastuksia, niin kohdan 2 virta on nolla. Mutta jos ne ovatkin reaktansseja, eli induktiivisia tai kapasitiivisia, niin tilanne onkin mutkikkaampi. Kohdassa 1 voi kulkea virtaa jopa 20 A ! Itse asiassa kohdana 2 virta voi myos olla teoriassa virta 20 A !!! Vektorimatematiikkaa.

        Jos ne ovat kaikki puhtaita reaktansseja tilanne on sama kuin resistansseilla. Tarvitaan mukaan yliaaltoja jotta nollavirta kasvaa epänormaalisti.


    • Piirrettynäin

      1) 20A ja 2) 30A, onko jollain Kirchoff opettanut muuta?
      Kyseessähän on puhdas vaiheiden ja nollan välinen kytkentä eikä kelluva "nolla".

      • Diudiudiu

        1) 10 A ja 2) 0 A. Sillä onko N kelluva ei ole merkitystä, tähtipisteen potentiaali joka tapauksessa on 0 V symmetrisellä 3-vaihekuormalla.


      • laskento4
        Diudiudiu kirjoitti:

        1) 10 A ja 2) 0 A. Sillä onko N kelluva ei ole merkitystä, tähtipisteen potentiaali joka tapauksessa on 0 V symmetrisellä 3-vaihekuormalla.

        Mites kun tuossa kytkennässä ei ole ihan "puhdas" tähtipiste.kahden kuorman nollat on yhdistetty, se juuri sotki minun ajatuksen kulkua.?


      • NickNailer

        On vissiin piirianalyysin peruskurssi käymättä?

        Piirrä tähti ja katso ihan piruuttasi kuinka monella eri tavalla saman asian voi piirtää.


      • Diudiudiu
        laskento4 kirjoitti:

        Mites kun tuossa kytkennässä ei ole ihan "puhdas" tähtipiste.kahden kuorman nollat on yhdistetty, se juuri sotki minun ajatuksen kulkua.?

        Tähtikytkentä se kuitenkin on.


      • å0o8i7u6y
        Diudiudiu kirjoitti:

        Tähtikytkentä se kuitenkin on.

        Jeps kun on annettu virratkin suoraan niin ei tarvi alkaa mittailemaan onko kytkentäjohdot erimittaisia ja niiden resistanssien vaikutusta laskemaan...


    • V.AihtoVirta

      L3:ssa menee 10A. Kun L1..L3:n virrat ovat samat (vaihe-erot 120 astetta) on pisteessä 2 virta 0A.
      Tästä seuraa että pisteessä 1 virta on sama kuin L3:ssa, mutta vastakkaisvaiheinen.

      • näin.on

        Ei pisteessä mitään virtaa kulje.


      • okijwfegrty
        näin.on kirjoitti:

        Ei pisteessä mitään virtaa kulje.

        Jaa täälläkin soopaa tarjoamassa -et pistehitsistäkään sitte oo kuullu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe