Minne menet Suomi, minne koko maailma?

Me, vanha väki muistamme miten Veikko Vennamo rupesi kertomaan miten huonosti ja väärin meitä kansalaisia Suomessa kohdellaan.
Kansa uskoi ja äänesti vennamolaisista suurpuolueen, joka ei lupauksiaan pystynyt täyttämään.

Timo Soini on perussuomalaisissaan yrittänyt samaa kuin Vennamo aikoinaan. Hyvin Soini onnistuikin v.2015 vaaleissa kun pääsivät toiseksi suurimmaksi puolueeksi kepun jälkeen.

Kun persukset lähes voittivat oli Timonkin vietävä joukkonsa hallitukseen ja vastuuseen. Töitä on nyt tehty yli puolet hallituskaudesta ja työttömyyskin on vähän laskussa. Valtion velan kasvu on hivenen pienentynyt, mutta lähes toivottamassa tilassa ollaan. Vain Halla-aho kannattajineen kyllästyi ja Timo S. lupautui luopumaan vallastaan.

Hallitus oli kaatua kun kun kepu ja kokoomus eivät huolineet Halla-aholaisia hallitukseen. Pelastajiksi tulivat perussuomalaisista eronnut uusi, sininen ryhhmä, jolla nyt on likimain 0-kannatus ja. p.a. kun puoluerahat jäivät halla-aholaisille. Nyt on eduskunnassakin kaksi uutta p-ryhmää, perustuslalliset eli ylirahakkaat ja persaukiset eli rahattomat. Miten rahattomat voivat hoitaa asiansa?

Kun perussuomalaiset eivät pystynet maan asioita sellaisenaan, on Suomen toivona Halla-aholaiset ja heille hyvä menestys v. 2019 eduskuntavaaleissa.

Te näette, jotka silloin elätte!

25

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inhottaa

      toisen puolueen häpäisysi sen nimeä ja kaikkea mutakin vääristelemällä.
      Kova on viha Ruunemannilla perussuomalaisia kohtaan. Me muut toivomme oikeutta
      ja oikeudenmukaisuutta!

      • Ruunelle

        Sen joukon johtajaksi nimittäisin,
        ken pitkäkaulaisin on ja pienipäisin.
        Kas kun jää painopiste matalalle,
        voi nousta kukon nuppi korkealle,
        ja loistaa tunkiolta maailmalle. -- Lauri Viita.--


    • Sitä.mieltä

      Halla-aholaiset, suomen sisu, suomi ensin, ovat niin sanotut uusi persu.
      Jos joku on tutustunut 30-luvun ääriliikkeisiin euroopassa fasismi ja kansallissoalistit eli natsit, suomessa tunnetuin oli lapuan liike.
      Halla-aholaisten joukko näissä on samoja piirteitä natioalismiin, jotka mielivät harjoittaa kiihotusta kansanryhmiä vastaan, tästä on esimerkkejä Halla-ahon tuomio sekä muutamien muitten, tämä sakki olisi valmis mutta yleinen mielipide ja suomen laki ei salli tämänlaista toimintaa, auta armias jos voisivat onneksi ei, täytyy muistaa lapuan liikkeen toiminta.
      Persut muuttuivat hajoamisen johdosta, Soinin maltillisemman tie näyttää ohuelta eikä persujen tie on pysyminen pienpuolueena mitään saamattomana se on varma ettei soinin johtamia nousuja tulla näkemään. Persun kaltaisia ei nyky suomi tarvitse joska sillä ei ole osaamista hoitaa suomen taloutta sen huomaa henkilöistä jotka sitä edustavat.

      Ps. Tiedän eräs tulee luettuaan tämän haukkumaan minut valehtelevaksi suvakiksi suomen vihaajaksi hah ha en siitä välitä mokomakin valtakunnan valittaja.

      • tadaa-da

        Suomi ensin ja Suomen sisulla ei ole mitään tekemistä kummankaan perussuomalaisen puolueen kanssa.


      • Älä.viitsi

        Suomen sisusta on Halla-aho ja Eerola kotoisin marmaan moni muukin Suomi ensiläisiäkin pyörii mukana. Keskustelut ovat varmaan vihaisia heillä.


      • hävetkäärikostensuosijat

        Mitä kansaryhmää kohtaan hän muka harjoitti kiihotusta ? Uskontoja saa kritisoida, myös kristinuskoa. Raiskaajat saa ja pitää tuomita , heidät pitää saada vastuuseen eikä palkita turvapaikalla. Laiton maassaolo on lainvastaista, sekin on tuomittavaa ja rikollista. Miksi asiaa hyssytellään ja puhutaan paperittomista. Rikollisten suojelu on myös rikollista.


    • ajattele

      ensin mitä puhut vai oletko aivan pahasti sekaisin
      Syytät natseiksi jotka murhasivat miljoonia se että syytät tuollaista alkaa olla jo syytteen alainen teko.

      • Sitä.mieltä

        Hlö hölö ilmaisin on samoja piirteitä tolvana.


    • Sitä.mieltä

      Suomessa on sellainen eduskunta ja hallitus minkä kansa on valinnut, voimmeko valittaa mielestäni emme koska meillä ei ole mahdollisuutta parempaan onneksi taloutemme on nousussa, nousuun ei hallituksen toimet ole kovinpaljon vaikuttaneet siihen on vaikuttaneet yleinen nousukausi maailmalla ja meidän elinkeinoalojen valmius.

      • loikkaukset-estettävä-

        Ei pidä paikkaansa tällä hetkellä. Äänestäjät eivät ole valinneet yhtäkään uuvattia eduskuntaan. Pitäisi saada se laki aikaan, joka estäisi puolueesta loikkaamiset. Miten äänestäjä voi tietää tulevaisuudessa mitä puoluetta kukin edustaja edustaa, jos loikkauksia jopa kehutaan. Nyt esim. perusuomalaisissa pesii nämä uudet sinikot, ja sitten kun saavat äänet perussuomalaisilta, niin varmasti hyppäävät sinikoihin. Mutta miten äänestäjät voivat tunnistaa heitä, kun valehtelet silmätkin päästään.


      • Näikävi

        Ennemin tuossa tahtui hajoaminen kuin loikkaus.


    • Menny.aika.ei.palaa

      Soini on muuttunut hiljaisen lepposaksi, oikeesti se sopii hänelle, ne oli aikoja Vennamon ja Soinin.

    • ruma-temppu

      Soinia on turha puolustella,
      petturit pois halituksesta,
      Soini ja ja kummpanit ovat rumasti pettäneet o m a t äänestäjänsä,
      turha toivo uus-avuttomalla petturi puolueella,
      tulevaisuutta ei tule olemaan,
      on suuri loukkaus kaikkia äänestäjäkuntaa kohtaan,
      että ne istuu hallituksessa vaikkei sinistä-tuklevaisuutta ole kukaan äänestäny,
      eikä tule äänestämään valehtelijoita, pettureita,
      niihin ei kukaan koskaan voi luottaa,

    • Niikävimullekkin

      Avioerossakin toinen yleensä lähtee lätkimään kun katseet eivät kohtaa.

      • Tolvanalle

        Sinulle kävi niin, sen tiedän.


    • kaatukoot

      Mielestäni, jos sitä vastauksesi tahdot, on se, että koko jäljellä oleva, entinen Soinin puolue joutaa ja sen pitäisi loppua, koska viha maahanmuuttajia kohtaan vain syvenee ja usko tai älä, tulossa on ikäviä tapahtumia kun puolueseen nyt sitoutuneet ääriliikkeiden edustajat saavat enemmän valtaa puolueessa.

      Toivon kaatumista, en vallan lisääntymistä!
      Enkä ole minkään puolueen jäsen, en näe tarvetta politikointiin enempää.

    • jytkytulee

      Persujen tärkein valtti oli matuvastaisuus ja sen lupauksen Soinin porukka petti. Nyt tulee ensi vaaleissa oikein superjytky voitto Halla-ahon porukalle. Kaikki tutut ja kaveritkin äänestää heitä, näin on puhuttu.

    • Ensiksi selväksi: En ole persujen, enkä uuvattien kannattaja. En myöskään Halla-ahoa henkilökohtaisesti kannattava.

      Kuinka moni on lukenut Halla-ahon tuomiot ja niiden perusteet. Halla-aho ei saanut alemmissa oikeusasteissa syytettä kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan. Uskonrauhan rikkomisesta tuli 30 päiväsakkoa. KKO nosti päiväsakon 50 päivään. "Uskonrauhan rikkominen" oli pedofilian yhdistäminen Muhammedtiin. Olen muualtakin lukenut Muhamedin historiasta karua kertomusta. Syyte "kiihottaminen kansanryhmää" kohtaan ei kyllä ole kummoinen peruste, enempi artikkelista irroitettu heitto. Pahempaa näkee päivittäin.

      Oikeus on tietysti puhunut. Sen näistäkin päätöksistä näkee, ettei tavattomasta rikkeestä ole kysymys. Siinäkin valossa mm. presidentin puuttumien asiaan, ettei hän ole nähnyt "riittävää katumista" syyllisissä, on mielestäni outo. Yleensäkin kun tuomionsa on kärsinyt, sen pitäisi riittää. No joo... politiikka on joskus ihmeellistä. Se miksi kirjoitin, ajattelin, että sananpauttakin pitää sallia ja tarvittaessa jopa puolustaa. Eikä se aina ole kiinni siitä että "mitä mieltä Minä olen."

      • Onneksi ynnämuu et käynyt puolustamaan "minä, Sirkka ja Pekka" puoluetta, koska silloin olisin muuttanut näkemystäni sinua kohtaan.

        Kovasti täällä "muka koko Suomen kansa" kannattaa PerusSuomalaisia, mutta täytyy muistaa, ketkä oli heidän ääniharavat ja ainakin Toni Halme on jo poistunut vankkureista, eikä mielestäni ollut asenteeltaan ja tavoiltaan henkilö, jota itse olisin äänestänyt.

        Vennamon aikaan oli taas sinnikäs mopolähetti, oliko Poutiainen, joka jaksoi Veikolle tehdä vaalityötä ja Veikko lupasi köyhille kaikkea hyvää, mutta sai järjestettyä vain pojalleen Pekalle huippuviran, jonka Pekka onnistui ryssimään.

        Miksi ei siis kuka tahansa, esim. Lipponen, järjestäisi ansioita perheelleen, miten laki sallii ja uskon, että nuo moitijatkaan ei kieltäytyisi saavutetuista eduistaan, en minä ainakaan. Aina hyväksyin palkankorotuksen ja jopa hiihtomatkat Itävaltaan, koska firma maksoi hyvin tehdystä työstä.

        Vähänkö nytkin kahmitaan vaikka mistä ja on tainnut unohtua ne Salora- ja metro sotkut, joista syytteitäkin tuli.

        Huvittavin muisto on Rakennus hallituksesta, kun eräs johtaja vietti vuosipäivänsä ja uuden talonsa tupaantuliaisia. Juhlaväki vei tietenkin asianmukaisen viirin, mutta vitsinä kulki, että se oli kai ainoa, jonka hän (sankari) oli itse omalla työllään ansainnut ja tämä oli viittaus siihen, että kaikki muu oli varas....kulkeutunut kuin itsestään, ilman pyytämistä, kuin sen entisen Pääministerin faksit ja toisen lautakasat!DDD


      • luottamusta-tarvitaan-
        Kristiina23 kirjoitti:

        Onneksi ynnämuu et käynyt puolustamaan "minä, Sirkka ja Pekka" puoluetta, koska silloin olisin muuttanut näkemystäni sinua kohtaan.

        Kovasti täällä "muka koko Suomen kansa" kannattaa PerusSuomalaisia, mutta täytyy muistaa, ketkä oli heidän ääniharavat ja ainakin Toni Halme on jo poistunut vankkureista, eikä mielestäni ollut asenteeltaan ja tavoiltaan henkilö, jota itse olisin äänestänyt.

        Vennamon aikaan oli taas sinnikäs mopolähetti, oliko Poutiainen, joka jaksoi Veikolle tehdä vaalityötä ja Veikko lupasi köyhille kaikkea hyvää, mutta sai järjestettyä vain pojalleen Pekalle huippuviran, jonka Pekka onnistui ryssimään.

        Miksi ei siis kuka tahansa, esim. Lipponen, järjestäisi ansioita perheelleen, miten laki sallii ja uskon, että nuo moitijatkaan ei kieltäytyisi saavutetuista eduistaan, en minä ainakaan. Aina hyväksyin palkankorotuksen ja jopa hiihtomatkat Itävaltaan, koska firma maksoi hyvin tehdystä työstä.

        Vähänkö nytkin kahmitaan vaikka mistä ja on tainnut unohtua ne Salora- ja metro sotkut, joista syytteitäkin tuli.

        Huvittavin muisto on Rakennus hallituksesta, kun eräs johtaja vietti vuosipäivänsä ja uuden talonsa tupaantuliaisia. Juhlaväki vei tietenkin asianmukaisen viirin, mutta vitsinä kulki, että se oli kai ainoa, jonka hän (sankari) oli itse omalla työllään ansainnut ja tämä oli viittaus siihen, että kaikki muu oli varas....kulkeutunut kuin itsestään, ilman pyytämistä, kuin sen entisen Pääministerin faksit ja toisen lautakasat!DDD

        Äänestäjillä on tapana uskoa mitä vaalilupauksissa puhutaan. Siksi Soini sai perussuomalaiset äänestämään, koska uskoi kaikki ne lupaukset joita ennen vaaleja julistettiin. Jos ei uskoisi mihinkään puhuttuun, niin koko hommalta menisi perusta pois. Pitää olla tulevaisuudessakin luottamus puheisiin, ja sitä edesauttaisi sellainen laki, joka estäisi vaihtamasta puoluetta vaalikauden aikana.


      • luottamusta-tarvitaan- kirjoitti:

        Äänestäjillä on tapana uskoa mitä vaalilupauksissa puhutaan. Siksi Soini sai perussuomalaiset äänestämään, koska uskoi kaikki ne lupaukset joita ennen vaaleja julistettiin. Jos ei uskoisi mihinkään puhuttuun, niin koko hommalta menisi perusta pois. Pitää olla tulevaisuudessakin luottamus puheisiin, ja sitä edesauttaisi sellainen laki, joka estäisi vaihtamasta puoluetta vaalikauden aikana.

        "Äänestäjillä on tapana uskoa mitä vaalilupauksissa puhutaan."

        Ilmeisesti vain sinun`laisillasi, mutta ei kaikilla, jos vähänkin olet seurannut politiikkaa.

        Oletko koskaan kiertänyt eri puolueiden vaalitelttoja ja esittänyt mielipiteesi, mitä toivot? Varmasti kaikki lupaavat kannattaa vain sinun mielipidettä, joka ilmeisesti on, että kaikilta isot palkat-/etuudet pois ja sinulle kaikki, kaikki, kaikki...ilmaiseksi!D

        Ei ihme, jos vaalit menevät "päin mäntyä" sinun`laisiesi hyväuskoisten kanssa, koska paras mielipide oli kuulemani erään työkaverini (naimaton 50-v nainen), joka oli nähnyt Harri Holkerin torikahvilassa! "Oli hän niin komea mies, että häntä äänestän" !D


      • Senkin.kivittäjä
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Äänestäjillä on tapana uskoa mitä vaalilupauksissa puhutaan."

        Ilmeisesti vain sinun`laisillasi, mutta ei kaikilla, jos vähänkin olet seurannut politiikkaa.

        Oletko koskaan kiertänyt eri puolueiden vaalitelttoja ja esittänyt mielipiteesi, mitä toivot? Varmasti kaikki lupaavat kannattaa vain sinun mielipidettä, joka ilmeisesti on, että kaikilta isot palkat-/etuudet pois ja sinulle kaikki, kaikki, kaikki...ilmaiseksi!D

        Ei ihme, jos vaalit menevät "päin mäntyä" sinun`laisiesi hyväuskoisten kanssa, koska paras mielipide oli kuulemani erään työkaverini (naimaton 50-v nainen), joka oli nähnyt Harri Holkerin torikahvilassa! "Oli hän niin komea mies, että häntä äänestän" !D

        Ompas halveksivaa tekstiä taas kristiinalta. Sinunlaisia, kehtaatkin noin kivittää, leimaat ihmisen vain yhden kirjoituksen asian pohjalta,


      • Senkin.kivittäjä kirjoitti:

        Ompas halveksivaa tekstiä taas kristiinalta. Sinunlaisia, kehtaatkin noin kivittää, leimaat ihmisen vain yhden kirjoituksen asian pohjalta,

        "leimaat ihmisen vain yhden kirjoituksen asian pohjalta,"

        Ihminen on nyt hyvä ja laittaa lisää infoa itsestään, niin voin vaikka muuttaa mielipiteeni, koska enhän minä voi arvioida muuta, kuin tuon yhden kirjoituksen perusteella.

        Ai, tosiaan! Hän kuvailikin kaikkia äänestäjiä ja minä kuvailin, että kaikki äänestäjät ei luota vaalilupauksiin pätkääkään.

        En minä ketää kivitä, koska tuo oli turhan halveksivaa taas minua kohtaan.

        Kuka täällä on oikeutettu puhumaan "kaikkien äänestäjien" suulla? Jokainen puhukoon vain omasta mielipiteestään, ei toisten.

        Tulevat vaalit ratkaisee loppujen`lopuksi kannatuksen, ei meidän "suunsoitto" täällä.


    • tästä-ei-hyvä-seuraa

      Soinille nauraa viron-susiki,
      muka VENNAMOLAINEN, hah hah hzaaaaaaa,
      Vennamo oli rehellinen mies ja politikko,
      mutta mitä tekee Soini,
      se hyväksyy johtajien siis laillistettujen r o s v o j e n riisto-politiikan
      vastoin kuin VENNAMO teki,
      Vennamo VAATI " ROSVOT KIINNI " moneen kertaan
      ja suurella äänellä,
      missä on Soinin ja sen porukan rehellisyys,
      se on omassa taskussa,
      joka suosii riistopolitiikkaa,
      köyhien riiston ja johtajien tupalmijoonat omaan taskuun,
      voi vain kiroilla pettureita, omien äänestäjien pettämistä,

      • "tästä-ei-hyvä-seuraa"

        Just, joo! Minä, Sirkka ja Pekka!
        Saiko Veikko Vennamo rosvot kiinni? Poika Pekka sai ainakin hyvän viran Soneralta. Mitä sinä sait?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe