Minulla on jaloissa verenkierto häiriö se on pahentunut kun olen polttanut tupakkaa jalat alkavat jäätyä yhtääkkiä sitten laitan 1villasukat ne eivät suostu lämpeämään pitää laittaa 5sukat päällekkäin silloin vasta jalat lämpenevät.Koulussa on alkanut tunnilla palelemaan jalkoja sitten tulee kova särky jaloista meinaan pyörtyä.Isällänikin on verenkiertohäiriö hän on polttanut 40vuotta.Onko tähän sairauteen mitän hoitoa?
Verenkieto häiriö tupakoinnista?
20
2767
Vastaukset
- Bono
Kokeilepas hakea apteekista Trombosyl voidetta ja levitä sitä jalkoihin aamuin illoin viikon ajan ja sen jälkeen iltaisin jonkin aikaa. Pitäisi helpottaa. Itselläni oli pintalaskimotukos jalassani 2 v. sitten ja auttoi tämä aine.
- SnoukkaSorsa
Tarvitseeko voiteeseen lääkäriltä preseptiä?
- -------
Jos poltat vielä niin kannattaisi lopettaa, voisi auttaa asiaa.
- SnoukkaSorsa
Oon jo lopettanu viikko sit vaik oon lopettanu monta kertaa ei se oo yhtää auttanu elikkäs vaik en polttas ei se auta mitää.
- ei riitä
SnoukkaSorsa kirjoitti:
Oon jo lopettanu viikko sit vaik oon lopettanu monta kertaa ei se oo yhtää auttanu elikkäs vaik en polttas ei se auta mitää.
Muistelen, että menee kuukausi tai useampiakin, ennenkuin tupakoinnin lopetuksen kaikki hyödyt alkaa näkyä. Kärsivällisyyttä..
- tainnut tämä unohtua
Eräs parhaista hoidoista on tupakoinnin lopettaminen. Sitten kun vielä aloitat jonkun verenkiertoa parantavan kuntoiluharrastuksen kuten kävelyn tai hölkkäilyn alat olla oikeilla jäljillä.
- tainnut tämä unohtua
Eräs parhaista hoidoista on tupakoinnin lopettaminen. Sitten kun vielä aloitat jonkun verenkiertoa parantavan kuntoiluharrastuksen kuten kävelyn tai hölkkäilyn alat olla oikeilla jäljillä.
- tainnut tämä unohtua
- tainnut tämä unohtua
- tainnut tämä unohtua
- pitääkö
spämmätä?
- SnoukkaSorsa
en ole pystynyt lopettamaan tupakointiani olen vaan jatkanut on mennyt pahemmaksi poltin kaksi tupakkaa sitten alkoi särkeä jalkoa ne kylmettyivät särki tosi paljon että en voinut paljon liikuttaa niitä.....
- Anonyymi
Snouppa kingit polttaa tupungii.
Tupungii vaa polttoon ! - Anonyymi
Tupakointi supistaa ääreisverenkiertoa. Vaikutus on todettu mm. mittaamalla sormien lämpötila ennen ja jälkeen savukkeen polttamisen.
Itse tuhosin osittain ja lopullisesti varpaideni ja varsinkin sormieni verenkierron yli 20:n vuoden savukkeiden polttamisella. Loppuvuosien kulutus yli 30 savuketta päivässä.
Vaikka olen ollut savutta nyt 30 vuotta niin palautumista ei ole tapahtunut. - Anonyymi
Paras lääke tupakoinnin aiheuttamiin ongelmiin?
ehh....?
Lopeta tupakointi! Voi v....u miten yksinkertainen ja ILMAINEN lääke! - Anonyymi
Nyt on tasan 2 vaihtoehtoa.
Joko sinä lopetat tupakoinnin tai sitten tupakointi lopettaa sinut. - Anonyymi
Onhan se tupakointi ihan sairaan mielipuolista.
Sivustolta stumppi.fi voisi löytyä vihjeitä.
Yksi kaveri kertoi lopettaneensa siten, että aina kun teki mieli, hän lähti meren jäälle kävelemään (oli siis talviaika).
Yksi mieleen tullut juttu saattaisi olla, että kun tekee nikotiinia mieli, niin ottaa pienen kulauksen vettä/vichyvettä (tai kenties jotain muuta ei-epäterveelistä juotavaa).
Monet ovat kertoneet, että kun ovat tulleet uskoon, niin on tupakanhimokin kadonnut, vaikka valitettavasti ei kaikkien osalta ole asia näinkään ratkennut.- Anonyymi
Minäkin kun pitää syödä menen katsomaan hevosia ja kun pitää nukkua alan laulamaan.
- Anonyymi
Suomessa joka vuosi kuolee noin 5000 sairauksiin jonka aiheuttaa tupakointi.
90% keuhkosyöpään sairastuneista polttaa tupakkaa.
Sairastuneita on noin 2500/vuosi.
Vain pieni prosentti elossa vielä 5 vuoden kuluttua.
Suurin syy keuhkoahtautumaan on tupakointi.
Tätä sairastaa jopa noin 300000 Suomalaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427125
- 323978
- 503438
- 412978
- 172756
- 372248
- 162216
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112