paniikkihäiriöstä

nina888

Hei. En edes ole varma mitä kaikkea haluasin tänne kirjoittaa, joten teen muutamia kysymyksiä, joihin haluaisin kuulla vastauksia, mielipiteitä/ neuvoja jne..

1. Kuinka sinun läheisesi suhtautuvat sairauteesi tai kuinka itse suhtaudut siihen? (Jos kysyt "mihin", niin tsiigaapa otsikko uudelleen ;) )

2. Entäpä jos on läheisiä jotka eivät osaa käsitellä mitään tunnepuolen juttuja vaan on kuin niitä ei olisikaan? Sellaisten kanssa joutuu sitten itsekin näyttelemään, eikä voi oikein olla oma itsensä. . Mitä tehdä? Vältelläkö heitä? Tärkeitä ovat kumminkin...

3. Toisaalta sitä meinaan voi jäädä yksin. Kuinka moni muu ei aina pidä enää yhteyttä tuttuihin? Koska ei vain kykene huonoimpina päivinä. Kuinka moni muu haluaisi edes viestitellä ystävälle mutta jos kirjoittaakin jtn väärää SEKIN ahdistaa? Kuiska moni muu on kyllästynyt siihen että kaikki on haastavaa. Jokaiselle tsemppiä toiv. tulee vastauksia.

1

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna999

Hei vaan,
      Minun Suomenkieli ei ole niin hyvä, mutta toivon että ymmärrät.
      1) Yritän itse omaksua sen. Olen selittänyt miehelleni mitä tunnen ja mitä pelkään. Hän on ymmärtäväinen. Jos osaat lukea Englantia, katso netistä kirjaa minkä nimi on DARE, kirjalia Barry McDonagh. Hänelläkin on ollut panikkihäiriö ja ahdistusta. Jos ostat kirjan, voit Facebookin kautta liittyä ryhmään missä autamme toisiian (Englanniksi). Ei ole mikään nopea ratkaisu mutta auttaa!

2) Vaikea kysymys. Sanoisin että yritä olla itsesi. Läheiset kennellä ei ole panikkia tai ahdistusta eivät usein ymmärrä. Mutta sinä et ole yksin. Mailmassa on niin monta ihmistä jolla on ihan samat pulmat.

3) En aina pidä yhteyttä tuttuihin mutta yritän. Se on parempaa, kuin muuten voi tulla hyvinkin yksinäiseksi, ja se ei auta.

Hyvää vointia sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      15
      2940
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2537
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1403
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      969
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      863
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      635
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      606
    Aihe