SUOMENKIELI JA MOOTTORIPYÖRÄILY.

KieliPepussa

Moottoripyöräilijöiden keskuudessa on ilmennyt erittäin vakava ongelma selvinneenä, että motoristit eivät osaa oikeaoppista suomenkieltä antaen ihmisille motoristeista huolestuttavan kuvan itsensä koulutustason ala-arvoisuudesta.

Tämänjohdosta pyydän, että kun tälle palstalle motoristit kirjoittavat, on syytä muistaa yhdyssanat, pilkkujen ja pisteiden sijoittelu, sekä eritoten sanavalintojen mukaisten sanojen oikeinkirjoitus myöskään isojen ja pienten kirjainten vähättely ei ole hyväksi.

Lyhennyksiä ei tulisi myöskään käyttää.

Minä olen huomioinut muun ohella, että HarleyTyttöPoikuli ei ole Suomen kieltä oikeaoppisesti, sekä vammakko, jakis, laru, leidari, killisilmä, ym. ym. ja jne. ei ole oikeaoppista äidinkieltä.

Myös pitää huomioida eniten käytetyn sanan osalta, että Homo tulee kirjoittaa jo yksinomaan kunnioituksen vuoksi kuten Lentokapteeni, isolla kirjaimella koska ne tarkoittavat samaa asiaa.

Pyydän tason nostamista kaikilta kirjoittajilta, että IHMISET eivät saisi väärää kuvaa meistä FATTAMOTORISTEISTA.

17

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HondaKurkonAkseli

Jutustelija1, mites peruskoulusi kanssa on? Pärjäämmekö Suomella vai suomella? Vai Suomenkielisellä? Kuinka vitun moukkia te olette, kun ette edes äidinkieltänne osaa? Huh huh.

Muuttakaas nyt sinne Taimaaseenne Jakiksen hoitolaan koko pellelauma, tai älkää kuitenkaan tehkö itseänne akuankoiksi kirjoittamalla kehitysvammatasoista suomenkieltä tänne. Siinä teille fiksun motoristin koko kuva; vanhoja moponraatoja, imporunkkareita, miesten polkupyörän satuloiden nuuhkijoita, transvestiitteja, ja vammakkotasoista äidinkieltä.

Haluatteko todella antaa motoristeista tällaisen kuvan ihmisille? Jos, niin miksi?

Ostakaa vaikka Lada, siinäkin on vitusti enemmän tyyliä kuin teissä.

• HondaKurkonAkseli

Muokkamaisuus paistaa teistä läpi jopa netissä. Nuija on nuija. Eikä se selittelemällä muutu mihinkään.

• NeitsytHinttiKääpiöKurko

Osta Lada, sopii tyyliis moukka, se korostaa muokkamaisuuttaas.

Mikä on suomenlielen sana MUOKKAMAISUUS ?

• Otan_osaa_puolestanne

HondaKurkonAkseli

Raamatussa on paljon viisautta, kuten seuraava lainaus ajatuksena.
      Tyhmillä on taipumus tuoda itse tyhmyytensä esille.
      No, mainitun nimimerkki itsekin hyvin tietää.
      Aloittajaa en halua morkata sen enempää.

• Jutustelija1

Joo kyllä se näin on että hyvä suomenkieli on SE juttu nykypäivänä motoillessa, ajokortin saamisen edellytykseksi voisikin hyvin asettaa vähintään Laudaturin äidinkielestä ja jos ei ajot suju ja pyörä pysy hanskassa niin sen puutteen voisi korvata syventävillä yli-opisto opinnoilla soumenkieleen liittyen jotta kortti voitaisiin myöntää.

• ThaiHdSiam

Minä olen sitä mieltä vakaasti, että myös motoristien tervepäisyys tulisi puolivuosittain tarkistaa ilmailulääketieteellisesti pyöryvällä tuolilla, kuten lentokapteenimme Kurkon.

Siis konttorituoliin remmeillä ja lehtipuhallin syliin, sata kierrosta ja äidinkielenkokeeseen vastaamisaikaa jokin sopiva aika esim. 5 minuuttia.

Kaikille tervepäisiksi todetuille lentolupakirja, isopyöräkortti ja otsaan tatuointi SA joka tarkoittaa Sotkamon Apina.

• HarleyTyttö

Olkaa nyt tarkkoja arvon motoristit miten tänään lauserakenteita kieliopillisesti oikein rakennatte, että annamme IHMISILLE meistä paremman kuvan.

• AlfaRomeollaOnneen

Varoituksen sananen fattamotoristit.

Älkää olko muokkamaisia ihmisiä kohtaan, tai saatte pissapoikaa visiiriin, sekä pahimmassa tapauksessa keskareita.

• HondaKurkonAkseli

Siinähän, vammakot, vingutte. Ja vielä ihmettelette, miksi teille nauretaan. Huh huh.

• NeitsytHinttiKääpiöKurko

Kuka nauraa ?

• HondaKurkonAkseli

Minä nauran. Ja moni muukin homoporukoidenne ulkopuolella olevat normi-ihmiset.
        HarleyLeikkoTytteli, lopeta se yösoittelusi Laruun. En tule poraamaan sinun arpista leikkopimppaasi. En mistään rahasta. Kysy euromanneilta.
        Leikkopimppaneitsyys odottaa.

• HarleyTyttö
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

Minä nauran. Ja moni muukin homoporukoidenne ulkopuolella olevat normi-ihmiset.
        HarleyLeikkoTytteli, lopeta se yösoittelusi Laruun. En tule poraamaan sinun arpista leikkopimppaasi. En mistään rahasta. Kysy euromanneilta.
        Leikkopimppaneitsyys odottaa.

No siinäpä sitä taas tuli normi-ihmisen oksennusta.

Kukin elää niin positiivisesti kuin kykenee luonnollisesti.

• KansanKynttiläKurko

Tämä on niin tärkeää motorismia, että aivan pakko pitää otsikoissa syystä että motoristit sivistyvät.

• KansanKynttiläKurko

Muistakaa.
        Leikkopimppaneitsyys on yhdyssana ainakin meillä täällä Sotkamossa ja Lauttasaaressa.

• HondaKurkonAkseli

Niinkö? Hienoa, wannabethaiapina

• voi voi säälin kaikkia tämän keskustutuleen osiliustuneitä hommaa PRÄTKÄ ja aja

• Solifer94v

Jori, laita nyt se ränni poikki. AA auttaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      75
      4367
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      71
      4201
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3609
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3193
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      38
      2850
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2582
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2394
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      30
      1566
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1312
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      81
      1125
    Aihe