Kiat pitää huoltaa itse

silmät.vinossa

15

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • secoseco

      En ikinä ole huollattanut Kiani Delta-Autossa, ja miksi huollattaisin. Vetokoukun sieltä sai asennettuna kaikkein halvimmalla.

    • juuret.syvällä

      Delta Auton yllä leijuu vielä vanha Konelan henki, joka kaipaa Pobedaa, Moskvitshia ja Ladaa.

      • mocba.ziguli

        Liekö pitänyt ennen olla karvahatuille naulakko kun boris jeltsinin näköiset lada-ukot ovat tuoneet autoansa huoltoon että auto mahdollisesti kestäisi matkan Leningradiin... :D


    • järkiPeliin

      Kolmen päivän työseisaus ja hommat jatkuu normaalisti. Tuskin huoltomies omaan nilkkaan kusee jos on vääntöä tyänantajan kanssa, voi työt loppua tyystin jos hoitaa hommansa huonosti.

    • romu.liikkuu

      Helppo huoltaa itse, motonetista 10w30 teboilin öljyä kannu ja m-filterin öljynsuodatin, ne vaan vaihtaa.
      Rasvaprässillä vaseliinia niveliin.

      • kysyn_vaan

        Miksi käytät venäläistä moottoriöljyä?


      • kommunismielää
        kysyn_vaan kirjoitti:

        Miksi käytät venäläistä moottoriöljyä?

        Sopii hyvin kiinalaiseen autoon


    • itsekki

      onko katkojan kåret tarkistettava 5000km välein?

      • oldsschool

        ja kaasuttimessa käsikäyttöisen rikastimen läpän oikeanlainen avautuminen, alipainesäätimien kalvojen- ja tankojen ehjyys ja sytytysajoitus stroboskoopilla kampiakselin hihnapyörän merkeistä.


    • joentinenasiakas

      Mihin Delta Auto asentajia tarvii, kun korjaamopäällikkö selittää asiakkaalle viat autoista pois, pitkään jo ollut ilmassa tuota vikojen pois puhumista jo auto tuodessa tiskillä.. kertaakaan ei sitten onnistu edes huolto yhdellä kerralla, aina jotain jää tekemättä, jos ei muuta niin öljyä laitetaan sen verran, että tikku juuri kastuu, mutta pissapojan täyttö muistetaan laskuttaa, vaikka säiliön olisi asiakas itse täyttänyt.

      Vaihdoin sisarmerkin

      • ei.pidä.oikoa

        Pissapojan täyttö ja sulkien vaihto on tärkeää tehdä vain merkkihuollossa, että takuut säilyy.


    • Kiat

      Olen kyllä huomannut että Deltan huollon työn laatu on huonontunut. Vähän mietityttää mihin vien auton huoltoon seuraavan kerra. Pitäisi keksiä jokin hyvä kilpaileva huoltofirma pääkaupunkiseudulla

      • tiedä.sit.laadusta

        Merkkihuoltoa tarjoaa ainakin Rintajouppi


    • Nakertaa.huoltohinta

      Itse aioin huoltaa Kian muualla kuin Deltalla, josta kysyin huollon korkeaa hintatarjousta muihin korjaamoihin verrattuna. Sain pitkän meilin, ei nyt ihan uhkailua, mutta sen verran jämäkästi kirjoitettu, että vein Deltalle ja maksoin ainakin 150 € enemmän kuin ei-Deltalla olisi maksanut. Mm. kirjeessä oli että pitää käyttää alkuperäisiä varaosia.
      Oletteko kysyneet Ei-Delta huoltamosta: KIA-tehtaan ohjeiden mukaan huollossa tulee ottaa ensin KIA-testerillä yhteysauton vikakoodijärjestelmään ja sen jälkeen katsoa tehtaan tietokannasta, jos sinne on tullut uusia ohjelmistoja ohjainlaitteille (eli tietokoneille joita autossa on useampia. Kannattaa Deltan mukaan kysyä.
      Ei-Delta (en halua laittaa korjaamon nimeä) vastasi: Kaikki huoltoon vaadittava pitää löytyä tehtaan huoltosivulta www.kia-hotline-com. Sieltä pitäisi saada ladata takuuseen vaikuttavat ohjelmapäivitykset sekä löytyä koritakuuseen liittyvät tarkastuskohteet ja miten ne pitää tarkistaa. E-Deltan mukaan RPA sanoo, että "alkuperäistä vastaavia varaosia". Mm. MANN, BOSCH, TOTAL ovat OE-laatua.

    • ceedceed

      Monilla paikkakunnilla Delta on kysynyt mekaanikoilta halua allekirjoittaa uusi työsopimus.
      Jos ei allekirjoita niin sitten annetaan irtisanomislappua käteen. Suurin osa mekaanikoista ei halua allekirjoittaa, koska liitto ei suosita sitä. Tästä on kai ensi viikon pistolakossa kyse.

      Toisen käden tietojen mukaan ainakin Oulussa melkein kaikki mekaanikot on irtisanottu. Jos näin on niin itseäni mietityttäisi mitä se tekee työmotivaatiolle? Jos työmotivaatio laskee niin miten käy työn laadulle?

      Tietysti Delta palkkaa uusia mekaanikkoja irtisanottujen tilalle mutta ovatko he heti 100% ammattitaitoisia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3506
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2079
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1574
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe