Nieluviljelyn diagnoosi..

Sick and tired

Mulla on nyt viidettä päivää kurkku niin kipee, että syöminen sattuu.
Tänään kävin lääkärissä, vastaanotolta määräsivät suoraan laboratorioon nieluviljelyyn.
Sain tulokset: negatiivinen, eli ei bakteereita nielussa.

Kuitenkin kurkku on sikakipee ja äsken katsoin peilin avulla nieluun, lähellä kitarisoja on valkeita täpliä muutama.

Lääkärille ei ohjattu ollenkaan.

Onko tämä nyt todellakin vain tavallista flunssaa (mutta kuume, yskä ja nuha puuttuvat) vai onko kyseessä väärä nieluviljelyn diagnoosi.

Se hoitaja oli muutenkin ihan outo, sanoi, että "kai mä nyt sain tuosta näytteen otettua", kun ei saanut pidettyä sitä näytetikkua siel kurkunpääs niin kauaa, kun tietty mulla tuli sellanen oksennus-REFLEKSI..

Auttakee?? Anyone??

7

3395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivi

      Sinulta on otettu pikaviljely ja se ei ole 100% varma,viljelyyn menee kauemman aikaa ja vasta sillä saadaan oikea tulos,eli positiivinen voi näyttää pikajutussa negatiivista.
      Käy lääkärissä,angiinaan kun saattaa liittyä ikäviä jälkitauteja!

    • anya

      Virustulehduksessakin voi kurkku olla todella kipeä ja peitteitäkin voi olla. Siksi nieluviljely pitääkin ottaa, ettei tule turhia antibioottikuureja. Pelkästään kurkkuun katsomalla edes lääkäri ei voi nähdä, onko kyseessä angiina vai virustulehdus. Minulla on monta kertaa ollut kyse viruksesta, vaikka kurkku on ollut täynnä peitteitä ja kuumettakin on ollut. Vain muutaman kerran on löytynyt streptokokki.

    • miev3

      Angiina voi olla myös viruksen aiheuttamat eli siihen ei silloin auta antibiootit. Itsellaäni oli puoli vuotta sitte´n selllainen ja olin kuumeessa viikon... lääkettä siihen ei ole, muute kuin lepo ja riittävä nesteytys.

      • anya

        No niinhän se on. Joissakin yhteyksissä puhutaan angiinasta vain silloin, kun aiheuttajana on streptokokki ja joskus taas yleisesti nielutulehduksesta käytetään angiina-nimitystä. Mutta siis vain streptokokin aiheuttamaan tulehdukseen on lääkkeet ja siksi viljely pitää tehdä.


    • otattamassa

      näyte.

      Tosin voi olla, ettei onnista sittenkään tms...

      Mutta älä juo ennen näytettä äläkä pese hampaita ja sitten jos ottaa siitä kohdasta, missä kipupiste, niin varmampaa, luulisin.

      Kurjaa jos tauti pitkittyy. Itselläni ei vuosi sitte kovasta kurkkukivusta huolimatta ollu sitä bakteeria. Mutta tauti paheni ja epäilin kyllä väärää tulosta. Sain lääkkeet, kun tuli joku keuhkoputken tulehdus ja poskiontelon tulehdus.

      • poika

        mull on sama juttu eli homma läks siint vuos sit olin yhen muijankaa tulin kipeeks oli kuumetta 39ja puol pari päivää oli kurkku kipee eka ei ollu mitää sit oli angiina ja siit saakka on ollu kurkku välill kipee vaik on leikattu nielurisat ja kaikkee sit on suus valkosii pisteit mitkä on kipeit eli luultavast afta sit vaik on otettu nieluviljely nii ei löyvy mitää mikäköhää vois olla sit on ollu maha löysäl ja tälläst sit se vissii vielll tarttuu muille tulee yskää ja kaikkee sit lääkärit väittää et ei sull mitää ooo perseest


    • flora??

      sairastin angiinan ja söin kuurun antibiootteja . taas kurkku kipeä. nieluviljelyn tulos harvinaisen paljon floraa nielussa???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe