Mulla on nyt viidettä päivää kurkku niin kipee, että syöminen sattuu.
Tänään kävin lääkärissä, vastaanotolta määräsivät suoraan laboratorioon nieluviljelyyn.
Sain tulokset: negatiivinen, eli ei bakteereita nielussa.
Kuitenkin kurkku on sikakipee ja äsken katsoin peilin avulla nieluun, lähellä kitarisoja on valkeita täpliä muutama.
Lääkärille ei ohjattu ollenkaan.
Onko tämä nyt todellakin vain tavallista flunssaa (mutta kuume, yskä ja nuha puuttuvat) vai onko kyseessä väärä nieluviljelyn diagnoosi.
Se hoitaja oli muutenkin ihan outo, sanoi, että "kai mä nyt sain tuosta näytteen otettua", kun ei saanut pidettyä sitä näytetikkua siel kurkunpääs niin kauaa, kun tietty mulla tuli sellanen oksennus-REFLEKSI..
Auttakee?? Anyone??
Nieluviljelyn diagnoosi..
7
3802
Vastaukset
- Päivi
Sinulta on otettu pikaviljely ja se ei ole 100% varma,viljelyyn menee kauemman aikaa ja vasta sillä saadaan oikea tulos,eli positiivinen voi näyttää pikajutussa negatiivista.
Käy lääkärissä,angiinaan kun saattaa liittyä ikäviä jälkitauteja! - anya
Virustulehduksessakin voi kurkku olla todella kipeä ja peitteitäkin voi olla. Siksi nieluviljely pitääkin ottaa, ettei tule turhia antibioottikuureja. Pelkästään kurkkuun katsomalla edes lääkäri ei voi nähdä, onko kyseessä angiina vai virustulehdus. Minulla on monta kertaa ollut kyse viruksesta, vaikka kurkku on ollut täynnä peitteitä ja kuumettakin on ollut. Vain muutaman kerran on löytynyt streptokokki.
- miev3
Angiina voi olla myös viruksen aiheuttamat eli siihen ei silloin auta antibiootit. Itsellaäni oli puoli vuotta sitte´n selllainen ja olin kuumeessa viikon... lääkettä siihen ei ole, muute kuin lepo ja riittävä nesteytys.
- anya
No niinhän se on. Joissakin yhteyksissä puhutaan angiinasta vain silloin, kun aiheuttajana on streptokokki ja joskus taas yleisesti nielutulehduksesta käytetään angiina-nimitystä. Mutta siis vain streptokokin aiheuttamaan tulehdukseen on lääkkeet ja siksi viljely pitää tehdä.
- otattamassa
näyte.
Tosin voi olla, ettei onnista sittenkään tms...
Mutta älä juo ennen näytettä äläkä pese hampaita ja sitten jos ottaa siitä kohdasta, missä kipupiste, niin varmampaa, luulisin.
Kurjaa jos tauti pitkittyy. Itselläni ei vuosi sitte kovasta kurkkukivusta huolimatta ollu sitä bakteeria. Mutta tauti paheni ja epäilin kyllä väärää tulosta. Sain lääkkeet, kun tuli joku keuhkoputken tulehdus ja poskiontelon tulehdus.- poika
mull on sama juttu eli homma läks siint vuos sit olin yhen muijankaa tulin kipeeks oli kuumetta 39ja puol pari päivää oli kurkku kipee eka ei ollu mitää sit oli angiina ja siit saakka on ollu kurkku välill kipee vaik on leikattu nielurisat ja kaikkee sit on suus valkosii pisteit mitkä on kipeit eli luultavast afta sit vaik on otettu nieluviljely nii ei löyvy mitää mikäköhää vois olla sit on ollu maha löysäl ja tälläst sit se vissii vielll tarttuu muille tulee yskää ja kaikkee sit lääkärit väittää et ei sull mitää ooo perseest
- flora??
sairastin angiinan ja söin kuurun antibiootteja . taas kurkku kipeä. nieluviljelyn tulos harvinaisen paljon floraa nielussa???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000544901924h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?112277Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1781404Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja181088- 70904
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41847Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57782Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72774En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37692Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75622