Olen opintojen vuoksi muuttamassa omaan asuntoon ensi kertaa syyskuun alussa. Yhtäkkiä on alkanut heinäkuusta lähtien tulla monen päivän kausia, jolloin mikään ei tunnu minua kiinnostavan. Entiset kiinnostuksen kohteet tuntuvat nyt tylsiltä, ja niiden ajatteleminen vain ahdistaa, koska yritän pakottaa itseäni nauttimaan niistä. Sama pätee uusiin asioihin joita olen kokeillut.Olen alkanut heräillä aamuisin ja olo on uupunut, eikä ruoka tunnu maistuvan. En kuitenkaan usko että kyse on masennuksesta. Itse olen muutosta ollut lähinnä innoissani, mutta mietin, voiko se alitajuisesti aiheuttaa stressioireita (luin että positiivisetkin asiat voivat aiheuttaa stressiä). Onko muille käynyt samalla tavoin?
Vastaukset 2
- 4364634
Olisko kuitenkin enmmän jännitystä ja sen tuomaa ahdistusta kuin stressiä? Stressi on sitä kun liikaa paineita saada asioita tehdyksi eikä välttämättä pysty siihen. Sinun oireesi kuulostaa enemmän ahdistukselta mitä jännitys tulevasta isosta muutoksesta elämäntilaneeseen voi aiheuttaa.
- TuletViihtymään
Joo, voi olla innostusta ja piilostressiä samalla! Ihan normaalia. Kyllä se siitä helpottaa kun pääsee omaan asuntoon ja antaa ajan vähän kulua. Siinä on kaksi isoa muutosta yhdellä kertaa: Oma asunto ja opiskelujen alottaminen. Molemmat yhtä aikaa ovat iso juttu! Ja hieno sellainen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3571564- 1141226
- 1171127
- 118896
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22883- 111832
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i110492- 18490
- 40488
- 36433