Paras evankelista/julistaja

kysymys-iltaan.amen

Kuka on mielestänne kaikkein paras suomalainen evankelista? Myös perustelut.

Omasta mielestäni Polvijärven Pastori, koska hän näyttää lempeältä ja osaa kertoa raamatunpaikat niin, että ne avautuvat ihanalla tavalla.

149

3480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuus.on

      Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
      1. Korittolaiskirje 5:11

      • tittelinthure

        Mistä näitä raamatunlauseita postittavia automaatteja sikiää? Aina hölisemässä asioiden vierestä!


      • meni.merkki
        tittelinthure kirjoitti:

        Mistä näitä raamatunlauseita postittavia automaatteja sikiää? Aina hölisemässä asioiden vierestä!

        Ei ollenkaan asian vierestä

        Polvijärven pastori ja Aulikki H tekivät huorin, kun erosivat ja naivat toisensa.

        Piste.


      • Totuuden_torvia

        Kyllä paras kolmikko Patrik Tiainen, Markku Koivisto ja Pirkko Jalovaara. Oikeita totuuden TORVIA


      • Anonyymi
        Totuuden_torvia kirjoitti:

        Kyllä paras kolmikko Patrik Tiainen, Markku Koivisto ja Pirkko Jalovaara. Oikeita totuuden TORVIA

        Tarkoititko koomikko?


    • niinihanalla

      ihanalla tavalla Raamattu kertoo mm huorintekijöiden touhuista, eikö vain

      • pulipulipum

        Miten liittyy aloituksen aiheeseen?


      • piste.in.päälle
        pulipulipum kirjoitti:

        Miten liittyy aloituksen aiheeseen?

        " Polvijärven pastori ja Aulikki H tekivät huorin, kun erosivat ja naivat toisensa.

        Piste. "


      • Anonyymi
        piste.in.päälle kirjoitti:

        " Polvijärven pastori ja Aulikki H tekivät huorin, kun erosivat ja naivat toisensa.

        Piste. "

        oon ymmärtänyt että ne oli heidän PUOLISONSA jotka JÄTTI heidät molemmat eli ottivat eron. Uskovaa ei sido silloin mikään. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon ymmärtänyt että ne oli heidän PUOLISONSA jotka JÄTTI heidät molemmat eli ottivat eron. Uskovaa ei sido silloin mikään. Piste.

        >> oon ymmärtänyt että ne oli heidän PUOLISONSA jotka JÄTTI heidät molemmat eli ottivat eron. Uskovaa ei sido silloin mikään. Piste. <<

        Miksi niin kävi, että kummankin puolisot ottivat ja jättivät? Tiedätkö senkin?

        Ja missä kohtaa raamattua sanotaan, että eronnut uskova saa avioitua uudestaan?

        Baptisti-pastori Charles Stanley erosi, koska hänen vaimonsa ei halunnut jatkaa avioliittoa. Pastori ei olisi eronnut, koska hän uskoi raamatun kieltävän eron. Mutta vaimo otti eron. Pastori sanoi, ettei mene naimisiin koko loppuelämänsä aikana uudelleen, koska raamattu kieltää sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> oon ymmärtänyt että ne oli heidän PUOLISONSA jotka JÄTTI heidät molemmat eli ottivat eron. Uskovaa ei sido silloin mikään. Piste. <<

        Miksi niin kävi, että kummankin puolisot ottivat ja jättivät? Tiedätkö senkin?

        Ja missä kohtaa raamattua sanotaan, että eronnut uskova saa avioitua uudestaan?

        Baptisti-pastori Charles Stanley erosi, koska hänen vaimonsa ei halunnut jatkaa avioliittoa. Pastori ei olisi eronnut, koska hän uskoi raamatun kieltävän eron. Mutta vaimo otti eron. Pastori sanoi, ettei mene naimisiin koko loppuelämänsä aikana uudelleen, koska raamattu kieltää sen.

        Eikö kristitty saa erota jos aviokumppani pettää häntä toisen lihan kanssa? Ja avioitua sen jälkeen uudelleen vain jos hän on petetty osapuoli.

        Syyllinen , petturi ei saa uudelleenavioitua.

        Muistaakseni nämä määräykset koskevat jumalattomiakin vaikkakaan heitä ei kiinnosta totella Jumalaa.Sen seurauksia on käryn haistelu ikuisesti.

        Selef Urge

        Ja leski saa uudelleenavioitua kuten minä sain uudestisyntyä.


    • Usko.Toivonen

      Jaa, että paras evankelista, eli Evankeliumin eteenpäin viejä?

      Varmaankin lähtökohta tulee olla Jumalan armon saaminen omalle kohdalleen, kuten Jeesus todistaa ( Luukas 7. )

      44. Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
      45. Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
      46. Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
      47. Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
      48. Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".

      Joka on saanut anteeksi paljot syntinsä, rakastaa paljon Jumalan rakkaudesta käsin.

      Nimeä tällaisesta Jeesuksen todistajasta eivät ihmiset tiedä, tälläinen evankelista kohtaa ihmisiä rukouksen kautta Jumalan johdatuksessa ja välittää sanomaa Suuresta Pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa ihmisten tasolla.
      Palvellen näin kaikkia, kaikkein kurjimpiakin ja heikoimpia ihmisiä.

      11. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
      12. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. ( Matt. 23. )

      Suurin ja paras on kaikkien palvelija, kohtaamiensa lähimmäisten tuntema, eivät he istu kirkkosaleissa ensimmäisissä istuimissa. He kohtaavat lähimmäisiään piilossa katseilta, he eivät palvele Herraa Jeesusta saadakseen osakseen suurta huomiota ihmisiltä, vaan omalle osalle koettu Jumalan armo.

      Paavali, aika hyvä evankelista totesikin ( 1. Kor. 15. )

      9. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

      Paljon anteeksi saanut, saa myös ymmärryksen armon suuruudesta ja rakastaa paljon.

    • agaatti

      Hän, joka toimii hiljaisesti ja nöyrästi, käy katsomassa sairaita, vanhuksia ja vankeja. Rakastaa lähimmäisiään enemmän kuin itseään. Rukoilee Herran edessä eikä pidä meteliä itsestään. Kukaan ei tiedä hänen nimeään eikä tiedä miltä hän näyttää.

      Siksi en voi kertoa hänen nimeään. Mutta hän on olemassa.

      • Harvat.Valitut.Nöyrät

        Herra tuntee hänet ja tiesi hänen nimensäkin jo ennen syntymäänsä (en tarkoita Jeesusta)!


      • Anonyymi

        >>Hän, joka toimii hiljaisesti ja nöyrästi, käy katsomassa sairaita, vanhuksia ja vankeja. Rakastaa lähimmäisiään enemmän kuin itseään. Rukoilee Herran edessä eikä pidä meteliä itsestään. Kukaan ei tiedä hänen nimeään eikä tiedä miltä hän näyttää. Siksi en voi kertoa hänen nimeään. Mutta hän on olemassa. <<

        Taisi osua itserakkaasti ihan omaan peilikuvaan, niin kuin Lumikki-sadun uudella kuningattarellakin.


    • näkymätönolematon

      Kun lukee vastauksia, niistä saa sellaisen kuvan että, hyvä evankelista on sellainen evankelista joka ei näy, jota kukaan ei tunne, joka toimii salassa hänestä kenenkään mitään tietämättä. Hän hiippailee seurakunnalta ja uskovilta, ja yleensä ihmisiltä, salassa. Raamatun kuvaus evankelistasta tämä ei ole koska tällaista evankelistaa ei ole olemassa. Evankelista on näkyvä ja tuntuva persoona siellä missä hän liikkuu ja toimii.

      Jumala asettaa seurakuntaan seurakuntavirat. Jokainen seurakuntalainen tietää, tai tulisi tietää, seurakuntansa evankelista ja hänen työnsä (myös työn tulokset) ja vaikutus. Jos evankelistaa kukaan ei tunne eikä kukaan näe eikä tiedä työn hedelmistä, onko kyseessä Jumalan virkaan asettama evankelista? Kantaako työ h edelmää. Jumalan evankelistan työ näkyy ja kuuluu laajemmalle kuin evankelistan kammioon. Työ kuitenkin alkaa ja tehdään suurimmalta osaltaan rukouskammiossa.

      Hyvä evankelista on mielestäni Jumalan kutsuma, armoittama, kouluttama ja voitelema palvelukseen asettama ihminen. Hänen hyvyytensä evankelistana ei perustu työn tuloksiin eikä näkyvyyteen ihmisten edessä. Se perustuu Jumalan kutsuun ja kammiorukoukseen.

      • Anonyymi

        Onhan näitä ns. riviuskovia, jotka eivät seurakunnassa ole ehkä lainkaan esillä, mutta joita Herra silti lähettää yksityisesti evankeliumia kertomaan.

        Nykyevankelistat saarnaavat paljon jo uskossa oleville uskoville seurakuntatiloissa. Missä sellainen esimerkki näkyy raamatussa?


    • osaavat.jotkut.opettaa

      Aloittaja kysyi myös parasta julistajaa. Mielestäni parhaat julistajat löytyy Raamatun opettajista.

    • q.v

      Johanna Tukiainen?

    • kirjoitusten.mukaan

      Turhaa hakea sitä, kenen pää on korkeammalla toista. Se on epäraamatullinen.
      Seurakunnassahan pitäisi kokoukset olla, että kukin vuorollaan voisi sanaa tuoda esiin. Ja joka haluaa olla suurin, olkoon kaikkien palvelija.

      Jumalan huoneessa ei saa olla titteleitä ja tätteleitä. Vanhin hoitakoon rakkaudesta tehtävää ja sitten yhteen kokoontuneina raamatullisesti, pitäisi jakaa vapaehtoisuuden perusteella puheet, sekä laulut.

      1Ko 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
      1Ko 14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
      1Ko 14:28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
      1Ko 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
      1Ko 14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
      1Ko 14:31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
      1Ko 14:32 Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
      1Ko 14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala.

      • Anonyymi

        >> Turhaa hakea sitä, kenen pää on korkeammalla toista.... <<

        Jos jotain on turhaa hakea uskovien joukosta, niin tuota kertomaasi raamatun mallia.

        Ei löydy suurennuslasillakaan.


    • rgvbnkl

      Kyllä seurakunnalla tulee Raamatun mukaan olla myös johtaja ja seurakunnan toiminnan tulee olla johdettua. Vaikka perustettaisiin millainen raamatullinen ryhmä tai seurakunta ilman virallista johtoa, niin joku siinä ottaa johtajan paikan, ellei asiaa ole yhteisesti sovittu, sehän on ihan selvä juttu. (Eikä johtajuus tarkoita sitä, että johtajan pää olisi muitten päitä korkeammalla.)

      • tämä.johtamistapa

        Raamattu puhuu seurakunnan vanhimmasta, vastuuttaa hänet. Sitten eletään yleisen pappeuden nimissä - ja Ylipappi on välimiehenä taivaissa.
        Nämä "kirjurihommat" voi hoitaa talkoohommin, ei sinne tarvita palkattua väkeä.
        Ei tavallaan siihen vanhimmankaan tehtävään, vaan se tehdään Kristuksen rakkaudesta. Täten seurakunnan tervehdyttäminen lähteekin näin liikkeelle, sillä leipäpapit putoavavat täten pois riitelemässä paikastaan.


      • Anonyymi
        tämä.johtamistapa kirjoitti:

        Raamattu puhuu seurakunnan vanhimmasta, vastuuttaa hänet. Sitten eletään yleisen pappeuden nimissä - ja Ylipappi on välimiehenä taivaissa.
        Nämä "kirjurihommat" voi hoitaa talkoohommin, ei sinne tarvita palkattua väkeä.
        Ei tavallaan siihen vanhimmankaan tehtävään, vaan se tehdään Kristuksen rakkaudesta. Täten seurakunnan tervehdyttäminen lähteekin näin liikkeelle, sillä leipäpapit putoavavat täten pois riitelemässä paikastaan.

        Kyllä raamatussa Paavalikin maksua peri ja raamattu tekee selväksi, että sananjulistajlla on oikeus elantoon seurakunnalta.


    • Ilosanomaa

      Suomessa on useita hyviä evankelistoja. Yksi heistä on mielestäni Marko Selkomaa.

      • olkiukko.hän.on

        Tyhjänpuhuva mies. Jos raha otettaisiin pois, sekoilu loppuisi siihen. Selkomaasta ei ole välimiestä näissä hommissa.


      • olet.ilkeä.ihminen

        Oliko pakko taas solvata?!


      • Anonyymi

        >> Suomessa on useita hyviä evankelistoja. Yksi heistä on mielestäni Marko Selkomaa. <<

        Selkomaa on tuonut vierasta tulta Herran alttarille, väittäen "pyhän hengen" polttavan huulet karrelle ym. epäraamatullista.

        Jos parannusta ei tule, Koorahin, Naabadin ja Abihun touhuille tulee esikuviensa mukainen loppu. Tai vähintäänkin loppu.

        Olen ennenkin nähnyt, kuinka Herra on siirtänyt helluntaipastoreita pois pastorin paikalta, joten ihan aiheesta sanon.


    • katuvasyntinen

      Ehdottomasti Paavo Järvinen. Aina kun hän saarnaa, niin se saa aikaan parannusta. Julistaja joka on suoraselkäinen sanoen synnin synniksi lihaa säästämättä . Sanan nälkä kasvaa ja parannuksen teon halu kaikista synneistä.

      • HengessäTotuudessaPrayGO

        Paavo Järvinen on uskolliseksi osottautunut nöyrä evankelista. Hän julistaa veren evankeliumia Raamattukeskeisesti!


    • violaluna17

      Kalevi Lehtinen oli hyvä.

    • muutamia

      Tapani Suonto, Leo Meller, Risto Santala, Kalevi Lehtinen

      • mellerin.arvo

        Pyyhi tuo Leo Meller - sanomalehtisaarnaaja pois listalta. Hän puhuu pehmosia ja kansa ei muista ja kumartelee ihmistä.
        Melleri.hiekkaan.piirretty


      • olet.ilkeä.ihminen
        mellerin.arvo kirjoitti:

        Pyyhi tuo Leo Meller - sanomalehtisaarnaaja pois listalta. Hän puhuu pehmosia ja kansa ei muista ja kumartelee ihmistä.
        Melleri.hiekkaan.piirretty

        Oliko pakko taas solvata?!


      • puhutaan.totuudesta

        Eihän se ole solvaus, vaan vuosikymmenten katsonta hänen sanomaansa.
        Hän saarnaa lehdistä - ja hyvän muistinsa varassa johdattelee omanäköisiin profetioihin, jotka sitten ihmiset unohtavat.
        Jos Suomesta on Mellerin ennustusten mukaan, että Neuvostoliitto valtaa Suomen, niin paennut tunnettua ihmistä rapakontaakse, jopa sukuna, niin todistuksen painoarvo on Melleriä vastaan, "väärä profeetta".
        Totuushan siinä on esissä, Sekä monta eri väärää tekoa.
        No, osa paenneesta on jo mullan alla, ei kotimaassamme, vaan vieraissa mullissa.
        Mieti. Suomen kansalainen - haudattu väärän profetian takia vieraan maan multiin.
        No, konffassa tosin osa vielä käy, mutta he voivat totuuden sinullekin sanoa, että ymmärrät, ettei solvaus ole sitä, että kertoo totuuden.
        50- vuodessa seuranneena eri asioita, voi sanoa, että kun ne muistaa - voi kertoa totuutta.


      • pohdittavaksi
        olet.ilkeä.ihminen kirjoitti:

        Oliko pakko taas solvata?!

        Meller nyt ei ole lähelläkään evankelistaa. Mammona on Mellerin Jumala.
        Kymmenysoppi ei kuulu uuden liiton seurakunnalle, vaikka Meller niin väittää ja väärin opettaa.


    • Pirkkokin

      Naisevankelista Pirkko Vesavaara. Sanoo myös synnin synniksi.

      • pitkäänhellari

        Minulla tuli eilen Vesavaaran Pirkko mieleen. Hän evankelista ja moni on tullut uskoon Pirkon tilaisuuksissa.


      • TotuuttaRakkaudessa

        Amen. Hän julistaa Totuutta, Herra Jeesus häntä runsaasti siunatkoon ja pitäköön nöyränä, varjelkoon Totuudessa!


      • ei.raamatun.mukaan

        Nainen ei voi olla evankelista Raamatun terveen opetuksen mukaan !!!

        Joten jo perusta on pielessä tässä tapauksessa !


      • JeesuksenTodistajat

        Nainen nimenomaan voi olla evankelista, Raamatun terveen opetuksen mukaan! Muttei nainen voi olla paimen (opettaja), pastori eikä vanhemmistoveli, Raamatun (1933/38) terveen opetuksen mukaan.

        Kaikki sensijaan on sallittua, raamatun epäterveen opetuksen mukaan (rväännös 1992)!


      • ei.raamatun.mukaan
        JeesuksenTodistajat kirjoitti:

        Nainen nimenomaan voi olla evankelista, Raamatun terveen opetuksen mukaan! Muttei nainen voi olla paimen (opettaja), pastori eikä vanhemmistoveli, Raamatun (1933/38) terveen opetuksen mukaan.

        Kaikki sensijaan on sallittua, raamatun epäterveen opetuksen mukaan (rväännös 1992)!

        Lueppa hieman tarkemmin !

        Raamattu sanoo selvästi sen, että seurakunnan palveluvirat ovat vain miesten tehtäviä !!!

        Jopa ns. diakonin tehtävä oli ja on vain miesten tehtävä !!!

        Jos et muuten asioita ymmärrä, niin tutki "kuvia ja varjoja", eli vanhan liiton järjestystä !

        Vain miehet palvelivat ilmestysmajassa ja vain mies puolinen Leeviläinen kelpasi pappis palvelusta suorittamaan, vaikka naisetkin kuuluivat siis pappis sukuun !!!

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

        1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

        Siis seurakuntapalvelija, EI PAIMEN !!!

        5 Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
        6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.

        1 Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä, että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.
        2 Niin ne kaksitoista kutsuivat kokoon opetuslasten joukon ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta.
        3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.
        4 Mutta me tahdomme pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa."
        5 Ja se puhe kelpasi kaikelle joukolle; ja he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen,
        6 ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä.

        Tässä viimeisessä siis puhutaan ns diekoneista, eikä yhtään diekonsissaa edes ole tässäkään !!!


      • Evankelistat
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Nainen ei voi olla evankelista Raamatun terveen opetuksen mukaan !!!

        Joten jo perusta on pielessä tässä tapauksessa !

        Naisevankelistojen kautta ovat monet aikoinaan tulleet uskoon. Samoin naislähetyssaarnaajat ovat itseään säästämättä menneet ja kertoneet evankeliumia ihmisille, jotka eivät koskaan olleet kuulleet Jeesuksesta.


      • ei.raamatun.mukaan
        Evankelistat kirjoitti:

        Naisevankelistojen kautta ovat monet aikoinaan tulleet uskoon. Samoin naislähetyssaarnaajat ovat itseään säästämättä menneet ja kertoneet evankeliumia ihmisille, jotka eivät koskaan olleet kuulleet Jeesuksesta.

        Yritä nyt ymmärtää Jumalan säätämys, se on Jumalan säätämys, ei minun !

        Nainen voi evankelioida niin paljon kun tahtoo, mutta evankelista nainen ei ole, eli nainen ei voi toimia evankelistana Seurakunnassa, sillä se on vain miehelle säädetty palvelutehtävä Raamatun opetuksen mukaan !!!

        Siis nainen ei saa nousta edes opettamaan ja siten vallitsemaan/hallitsemaan edes omaa miestään, joten vielä paljon vähemmän, hän voi siten toimia Seurakunnassa sellaisessa tehtävässä:

        1. Tim. 2: 11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.


      • Evankelistat kirjoitti:

        Naisevankelistojen kautta ovat monet aikoinaan tulleet uskoon. Samoin naislähetyssaarnaajat ovat itseään säästämättä menneet ja kertoneet evankeliumia ihmisille, jotka eivät koskaan olleet kuulleet Jeesuksesta.

        Ja ensimmäisiä todistajia että hauta oli tyhjä, olivat naiset. Jos veljille on uskottu seurakuntien hallinnollinen ja kaitsemistehtävä, niin naisille on uskottu enemmän evankelioimis- ja sielunhoidollinen tehtävä.


      • ei.raamatun.mukaan
        salopuu kirjoitti:

        Ja ensimmäisiä todistajia että hauta oli tyhjä, olivat naiset. Jos veljille on uskottu seurakuntien hallinnollinen ja kaitsemistehtävä, niin naisille on uskottu enemmän evankelioimis- ja sielunhoidollinen tehtävä.

        Luetko sinäkin enemmän Raamattua tai sitten näytä minulle se, mihin väitteesi Raamatussa perustuu ?

        Siis kaiken pitää perustua siihen mitä Raamattu opettaa ja sanoo, eikä omiin "mutuihin" eli "musta tuntuu" juttuihin !

        Nykyään eivät uskovat perusta uskoaan ja uskonasioita Raamatun opetukseen vaan omiin käsityksiin ja mielipiteisiin ja mutuihin siis !

        Huono homma ! :(


      • ei.raamatun.mukaan
        salopuu kirjoitti:

        Ja ensimmäisiä todistajia että hauta oli tyhjä, olivat naiset. Jos veljille on uskottu seurakuntien hallinnollinen ja kaitsemistehtävä, niin naisille on uskottu enemmän evankelioimis- ja sielunhoidollinen tehtävä.

        Tässä sinulle vielä hieman Raamatun opetusta naisen tehtävästä ja painotuksesta, mihin tulisi keskittyä.

        Kirje Titukselle 2
        3 niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
        4 voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
        5 olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.

        9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
        10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
        11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

        34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

        Ef. 5:22
        22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
        23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
        24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
        25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

        Kol. 3:18 Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa.

        1. Pietarin kirje 3
        1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

        1. Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

        Snl 31
        10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
        11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
        12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
        13 Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
        14 Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
        15 Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
        16 Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
        17 Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
        18 Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
        19 Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
        20 Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
        21 Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
        22 Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
        23 Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
        24 Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
        25 Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
        26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
        27 Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
        28 Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
        29 "Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".
        30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!
        31 Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt.


      • raamatun.totuus.ei.kirj
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Tässä sinulle vielä hieman Raamatun opetusta naisen tehtävästä ja painotuksesta, mihin tulisi keskittyä.

        Kirje Titukselle 2
        3 niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
        4 voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
        5 olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.

        9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
        10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
        11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

        34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

        Ef. 5:22
        22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
        23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
        24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
        25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

        Kol. 3:18 Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa.

        1. Pietarin kirje 3
        1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

        1. Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

        Snl 31
        10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
        11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
        12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
        13 Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
        14 Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
        15 Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
        16 Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
        17 Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
        18 Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
        19 Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
        20 Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
        21 Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
        22 Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
        23 Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
        24 Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
        25 Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
        26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
        27 Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
        28 Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
        29 "Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".
        30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!
        31 Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt.

        Kylläpä on monesti nämä "herran miehet" laittamassa vaimoja ojennukseen, ja ihan Paavalin sanomana.

        Paavali oli oman kulttuurinsa ja aikakautensa mies, ja mikä oli naisen paikka, eiköhän siellä jossakin hiljaa takana.

        Loiko Jumala naisen keittiöpiiaksi, siivoojaksi, synnytyskoneeksi, takavasemmalle poistuvaksi haamuksi?

        EI LUONUT!
        Jopa oma raamattumme on käännösviehitä täynnä, ja esimerkiksi kohta, jossa sanotaa, että nainen luotiin miehen avuksi, on väärin käännetty.'
        Naista EI luotu avuksi, vaan LIITToLAISEKSI!

        Onneksi tästäkin on oikeaa opetusta olemassa, mutta loppuun saakka on varmaan tämä naisten aliarvostus ja mitätöinti vallalla varsinkin "uskovien" keskuudessa.

        Esimerkiksi juutalaissa häissä vaimo kiertää miestänsä 7 kertaa ympäri. Nainen vartioi miehensä selustaa, on miehens' liittolainen, jolla on raamatunkin mukaan tarkempi ymmärrys monesti saatanan juonista. Siitä on kyse naisen intuitiossa.
        Mies ei näe kaikkea sitä vaaraa välttämätt, mitä nainen tunnistaa jaaavistaa Herran avulla.

        Miehet eivät ymmärrä omaa asemaansa, jonka tason Jeesus asetti. Sillä sanoohan raamatuu, että miehen tulee RAKASTAA vaimoaan kuten Jeesus rakastaa seurakuntaansa, eli on valmis kuolemaan tämän puolesta.

        Ja miksi miesten rukouksilla ei monestikaan ole mitään vaikutusta?
        Tässä vastaus: raamattu käskee pitää naista kunniassa, etteivät miehen rukoukset estyisi.

        Nainen ei ole miehen komentelija, mutta myöskään mies ei ole naisen alistaja.
        He molemmat ovat Herran omia, saman perintöosan perijöitä.

        AIna on niin helppoa kertoa virheellistä opetusta miten nainen lankesi saatnan ansaan, mutta jätetään kertomatta se fakta, että vain ja ainoastaan MIEHELLE Jumala kertoi säännöt ennen naisen luomista!

        Nainen ja mies ovsat yhdessä voimakkain ase saatanaa vastaan, mutta naiset pomottelullaan ja miehet alistamisellaan ja naisen "paikan" osoittelullaan pelaavat suoraan saatanan pussiin ja kappas vain, seuraava askel on avioero.


      • ei.raamatun.mukaan
        raamatun.totuus.ei.kirj kirjoitti:

        Kylläpä on monesti nämä "herran miehet" laittamassa vaimoja ojennukseen, ja ihan Paavalin sanomana.

        Paavali oli oman kulttuurinsa ja aikakautensa mies, ja mikä oli naisen paikka, eiköhän siellä jossakin hiljaa takana.

        Loiko Jumala naisen keittiöpiiaksi, siivoojaksi, synnytyskoneeksi, takavasemmalle poistuvaksi haamuksi?

        EI LUONUT!
        Jopa oma raamattumme on käännösviehitä täynnä, ja esimerkiksi kohta, jossa sanotaa, että nainen luotiin miehen avuksi, on väärin käännetty.'
        Naista EI luotu avuksi, vaan LIITToLAISEKSI!

        Onneksi tästäkin on oikeaa opetusta olemassa, mutta loppuun saakka on varmaan tämä naisten aliarvostus ja mitätöinti vallalla varsinkin "uskovien" keskuudessa.

        Esimerkiksi juutalaissa häissä vaimo kiertää miestänsä 7 kertaa ympäri. Nainen vartioi miehensä selustaa, on miehens' liittolainen, jolla on raamatunkin mukaan tarkempi ymmärrys monesti saatanan juonista. Siitä on kyse naisen intuitiossa.
        Mies ei näe kaikkea sitä vaaraa välttämätt, mitä nainen tunnistaa jaaavistaa Herran avulla.

        Miehet eivät ymmärrä omaa asemaansa, jonka tason Jeesus asetti. Sillä sanoohan raamatuu, että miehen tulee RAKASTAA vaimoaan kuten Jeesus rakastaa seurakuntaansa, eli on valmis kuolemaan tämän puolesta.

        Ja miksi miesten rukouksilla ei monestikaan ole mitään vaikutusta?
        Tässä vastaus: raamattu käskee pitää naista kunniassa, etteivät miehen rukoukset estyisi.

        Nainen ei ole miehen komentelija, mutta myöskään mies ei ole naisen alistaja.
        He molemmat ovat Herran omia, saman perintöosan perijöitä.

        AIna on niin helppoa kertoa virheellistä opetusta miten nainen lankesi saatnan ansaan, mutta jätetään kertomatta se fakta, että vain ja ainoastaan MIEHELLE Jumala kertoi säännöt ennen naisen luomista!

        Nainen ja mies ovsat yhdessä voimakkain ase saatanaa vastaan, mutta naiset pomottelullaan ja miehet alistamisellaan ja naisen "paikan" osoittelullaan pelaavat suoraan saatanan pussiin ja kappas vain, seuraava askel on avioero.

        Kuten edellä JO kirjoitin !

        Eli mutuja ja omia päätelmiä ja kuvitelmia, mutta ei Raamatun Sanaa pätkääkään !!!

        Näin se menee kun Totuutta vastustetaan !!!

        Siis nyt väität siis jo Raamatun opetuksia valheiksi, jopa on sinulla otsaa !!!

        Tämä on kaiken huippu:

        " Paavali oli oman kulttuurinsa ja aikakautensa mies, ja mikä oli naisen paikka, eiköhän siellä jossakin hiljaa takana. "

        Jumala on sama aina ja iankaikkisesti ja samoin Raamatun opetus on Totuus joka säilyy aikakaudesta toiseen !!!

        Meidän siis tulee tutkia nykyistä aikakautta ja siinä ilmenevää toimintaa Raamatun Sanalla, eikä päinvastoin, eli virheellisesti tutkia Raamattua oman aikakautemme toiminnan ja käytäntöjen kautta !!!

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

        Siis nyt sinä kehoitit siis päinvastoin, eli mukautumaan tämän maailman ajan mukaan, eikä Raamatun opetuksen ja ohjeen mukaan !!!

        Mutta se kertookin vain, siitä sinun omasta kapinastasi Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan !!!

        Ja minä en ole alistamassa ketään, en miestä enkä naista !!!!!!!!

        Kunkin tulisi ITSE alistua Jumalan tahtoon ja tutkia tarkkaan Raamatusta se, että mikä se Jumalan tahto on !

        Ketään siis ei edes voi alistaa, kapina jää siten vain sydämeen, eikä se siten hyödytä mitään, vaan Totuutta suositellen vain, tulee kehoittaa sitä Jumalan tahtoa tavoittelemaan.

        Mutta eihän uskova voi alistua oikein kenenkään alle, jos hän ei alistu edes Jumalan tahdon alle toimimaan Raamatun ohjeiden mukaan !!!

        Siis kapinoiva nainen tai mieskin, jos ei halua/suostu alistumaan Jumalan alle ja Hänen tahtonsa alle, ei se nainen varmasti alistu, eikä osaa/halua alistua miehensä alle !

        Kapinaa Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan, on koko touhusi, mutta et taida sitäkään itse ymmärtää ???

        Tässä ajassa ja varsinkin Suomessa on ollut kapina Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan ja feminismi on vallalla, ja naiset haluavat miehiksi ja miehen asemaan, vaikka se ei heidän osansa ole, ja moni nainen vasta vanhempana tajuaa tehneensä vääryyttä miehelleen ja itselleen vielä enemmän kapinallaan.

        Eli nainen itse kärsii sisimmässään kapinastaan, mutta kun vallan himo ja jano on liian kova, niin otetusta vallasta ei kyetä luopumaan, vaikka kuinka pahaa tekisi itsellä.


      • raamatun.totuus.ei.kirj
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Kuten edellä JO kirjoitin !

        Eli mutuja ja omia päätelmiä ja kuvitelmia, mutta ei Raamatun Sanaa pätkääkään !!!

        Näin se menee kun Totuutta vastustetaan !!!

        Siis nyt väität siis jo Raamatun opetuksia valheiksi, jopa on sinulla otsaa !!!

        Tämä on kaiken huippu:

        " Paavali oli oman kulttuurinsa ja aikakautensa mies, ja mikä oli naisen paikka, eiköhän siellä jossakin hiljaa takana. "

        Jumala on sama aina ja iankaikkisesti ja samoin Raamatun opetus on Totuus joka säilyy aikakaudesta toiseen !!!

        Meidän siis tulee tutkia nykyistä aikakautta ja siinä ilmenevää toimintaa Raamatun Sanalla, eikä päinvastoin, eli virheellisesti tutkia Raamattua oman aikakautemme toiminnan ja käytäntöjen kautta !!!

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

        Siis nyt sinä kehoitit siis päinvastoin, eli mukautumaan tämän maailman ajan mukaan, eikä Raamatun opetuksen ja ohjeen mukaan !!!

        Mutta se kertookin vain, siitä sinun omasta kapinastasi Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan !!!

        Ja minä en ole alistamassa ketään, en miestä enkä naista !!!!!!!!

        Kunkin tulisi ITSE alistua Jumalan tahtoon ja tutkia tarkkaan Raamatusta se, että mikä se Jumalan tahto on !

        Ketään siis ei edes voi alistaa, kapina jää siten vain sydämeen, eikä se siten hyödytä mitään, vaan Totuutta suositellen vain, tulee kehoittaa sitä Jumalan tahtoa tavoittelemaan.

        Mutta eihän uskova voi alistua oikein kenenkään alle, jos hän ei alistu edes Jumalan tahdon alle toimimaan Raamatun ohjeiden mukaan !!!

        Siis kapinoiva nainen tai mieskin, jos ei halua/suostu alistumaan Jumalan alle ja Hänen tahtonsa alle, ei se nainen varmasti alistu, eikä osaa/halua alistua miehensä alle !

        Kapinaa Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan, on koko touhusi, mutta et taida sitäkään itse ymmärtää ???

        Tässä ajassa ja varsinkin Suomessa on ollut kapina Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan ja feminismi on vallalla, ja naiset haluavat miehiksi ja miehen asemaan, vaikka se ei heidän osansa ole, ja moni nainen vasta vanhempana tajuaa tehneensä vääryyttä miehelleen ja itselleen vielä enemmän kapinallaan.

        Eli nainen itse kärsii sisimmässään kapinastaan, mutta kun vallan himo ja jano on liian kova, niin otetusta vallasta ei kyetä luopumaan, vaikka kuinka pahaa tekisi itsellä.

        Höpö höpö, minkäs minä voin sille, että ajatus naisesta tasavertaisena Herran edessä on sinulle kauhistus.
        No sinullekin tämä asia valkenee ajallaan ja tavallaan, jollei ole jo valjennutkin.

        Kannattaisi oikeasti ottaa selvää historiasta ja varsinkin juutalaisesta historiasta, hepreasta jne.

        Jos et vielä tiennyt, niin oma 33/38 käännöksemme on täynnä virheitä. Käy vilkaisemassa vaikkapa Syvännön oikaisuja. Ja on niitä muitakin.

        Jos ymmärtäisit oikeasti Jeshuan luonteen, niin juuri Hän toi esille aina sen, mitä ihmiset eivät pitäneet minään.
        Juutalaisuudessa alkujaan, kuten vieläkin islamilaisuudessa, naisen todistus oli puolet miehen todistusarvosta, naisella ei ollut perintöoikeutta jne. Ja siksipä Jeshua ilmestyikin ENSIN naiselle.

        Tiesitkö, että ilman naista ei sinullakaan olisi pelastusta, sillä Pelastaja (Jeshua tarkoittaa nimenomaan mm. pelastumista) syntyi NAISEN kautta.

        Jos JHVH katsoi naisen arvolliseksi synnyttämään KOKO maailman Pelastajan, niin sinunko mielestäsi naisen paikka on miehen alistettavana? Oletko siis ylempänä JHVH:n aivoituksia?

        Johan tein selväksi, että ei nainen saa alistaa miestään, mutta ei mieskään saa alistaa vaimoaan.
        Kannattaisi opetella lukemaan, voisi moni asia silloin avautua sinullekin.

        Sinä itse kapinoit Jumalan suvereenia rakkautta naisia kohtaan alistamalla heitä oman itsesi korottamiseksi.

        Muista kunnioittaa vaimoasi, muutoin rukouksesi voivat estyä.
        Ei millään pahalla, mutta melkoinen asennevamma näyttää vallitsevan sinua. Jos et voi ajatella naisia tasa-arvoisena perintöosan saajana miehen kanssa, olet totaalisen sokaistunut.

        Tee siis parannus ja opettele rakastamaan vaimoasi, niin kuin Jeshua rakastaa seurakuntaansa. Jos elät samalla tavalla rakastaen ja kunnioittaen, vastaa vaimosikin sinulle samalla tavalla. Mutta jos alistat vaimoasi ja "osoitat" tälle kaapin paikan, on Herra osoittava sinullekin sinun paikkasi, sillä et ole yhtään ylemepänä vaimoasi Herran edessä. Tosin vastuussa olet tietenkin perheesi hengellisestä tilasta, sillä siihen mies on asetettukin, olemaan oikeanlainen MIES.

        Ja mitä se rakkaus olikaan.....

        Ei kyse ole kapinasta, vaan rakkaussuhteesta, jonka toimii kumpaankin suuntaan.
        Kun aviopari muodostaa liittosuhteen, joka avioLIITTO siis on, niin silloin toimitaan YHDESSÄ. Tietenkin viimeisen sanan voi mies sanoa jos on kyse sellaisesta asiasta, jossa tarvitaan viimeinen sana, mutta huomaathan, että myös VASTUU on miehen.

        Mutta ei mihinkään maitopurkkien ostoon tarvita miehen lupaa, eikä kai vaimon tarvitse kerjätä mieheltään rahaa perheen maitopurkkien ostoon, kuin mikäkin piika.


      • ei.raamatun.mukaan
        raamatun.totuus.ei.kirj kirjoitti:

        Höpö höpö, minkäs minä voin sille, että ajatus naisesta tasavertaisena Herran edessä on sinulle kauhistus.
        No sinullekin tämä asia valkenee ajallaan ja tavallaan, jollei ole jo valjennutkin.

        Kannattaisi oikeasti ottaa selvää historiasta ja varsinkin juutalaisesta historiasta, hepreasta jne.

        Jos et vielä tiennyt, niin oma 33/38 käännöksemme on täynnä virheitä. Käy vilkaisemassa vaikkapa Syvännön oikaisuja. Ja on niitä muitakin.

        Jos ymmärtäisit oikeasti Jeshuan luonteen, niin juuri Hän toi esille aina sen, mitä ihmiset eivät pitäneet minään.
        Juutalaisuudessa alkujaan, kuten vieläkin islamilaisuudessa, naisen todistus oli puolet miehen todistusarvosta, naisella ei ollut perintöoikeutta jne. Ja siksipä Jeshua ilmestyikin ENSIN naiselle.

        Tiesitkö, että ilman naista ei sinullakaan olisi pelastusta, sillä Pelastaja (Jeshua tarkoittaa nimenomaan mm. pelastumista) syntyi NAISEN kautta.

        Jos JHVH katsoi naisen arvolliseksi synnyttämään KOKO maailman Pelastajan, niin sinunko mielestäsi naisen paikka on miehen alistettavana? Oletko siis ylempänä JHVH:n aivoituksia?

        Johan tein selväksi, että ei nainen saa alistaa miestään, mutta ei mieskään saa alistaa vaimoaan.
        Kannattaisi opetella lukemaan, voisi moni asia silloin avautua sinullekin.

        Sinä itse kapinoit Jumalan suvereenia rakkautta naisia kohtaan alistamalla heitä oman itsesi korottamiseksi.

        Muista kunnioittaa vaimoasi, muutoin rukouksesi voivat estyä.
        Ei millään pahalla, mutta melkoinen asennevamma näyttää vallitsevan sinua. Jos et voi ajatella naisia tasa-arvoisena perintöosan saajana miehen kanssa, olet totaalisen sokaistunut.

        Tee siis parannus ja opettele rakastamaan vaimoasi, niin kuin Jeshua rakastaa seurakuntaansa. Jos elät samalla tavalla rakastaen ja kunnioittaen, vastaa vaimosikin sinulle samalla tavalla. Mutta jos alistat vaimoasi ja "osoitat" tälle kaapin paikan, on Herra osoittava sinullekin sinun paikkasi, sillä et ole yhtään ylemepänä vaimoasi Herran edessä. Tosin vastuussa olet tietenkin perheesi hengellisestä tilasta, sillä siihen mies on asetettukin, olemaan oikeanlainen MIES.

        Ja mitä se rakkaus olikaan.....

        Ei kyse ole kapinasta, vaan rakkaussuhteesta, jonka toimii kumpaankin suuntaan.
        Kun aviopari muodostaa liittosuhteen, joka avioLIITTO siis on, niin silloin toimitaan YHDESSÄ. Tietenkin viimeisen sanan voi mies sanoa jos on kyse sellaisesta asiasta, jossa tarvitaan viimeinen sana, mutta huomaathan, että myös VASTUU on miehen.

        Mutta ei mihinkään maitopurkkien ostoon tarvita miehen lupaa, eikä kai vaimon tarvitse kerjätä mieheltään rahaa perheen maitopurkkien ostoon, kuin mikäkin piika.

        Ei TAASKAAN yhden yhtä Raamatunlausetta !!!

        Raamattu ei puhu naisesta ja miehestä TASAVERTAISINA !!!

        1. Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

        f. 5:23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.

        Sitten kun sinä vihdoin ymmärrät edes sen, miten miehen tulee olla alamainen Herralle ja sen kautta voisit vihdoin ehkäpä tajuta tuon lopunkin tuosta opetuksesta !

        Siis minä miehenä olen oppinut sen, että mitä oikeasti on olla alamainen Herralle !

        Sen kautta käsitän oikein myös naisen alamaisuuden miehelle.

        Minä EN SIIS OLE MILLÄÄN TASAVERTAINEN Herran kanssa !!!!

        Sitten toinen PERUS asia, jota et näytä tajuavan !

        Perheessä aviopari toki toimii yhdessä ja yhtenä, mutta kuten sanoit vastuu on miehellä ja siten päätösvalta pitää hänellä myös olla !

        Seurakunnassa Jumala on säätänyt samoin, eli miehet ovat vastuussa ja siten päätösvalta pitää olla heillä !

        Seurakunnan palveluvirat eli palvelutehtävät siksi ovat vain miesten tehtäviä, JUMALAN SÄÄTÄMYKSEN JA VALINNAN MUKAAN !!!

        Nainen siis ei voi olla millään evankelista, sillä se on miehen palvelutehtävä !!!

        Mutta sinä siis tuon "TASAVERTAISUUS" opin vuoksi ja kautta vääristät ihan kaiken, eli feminismi on tehnyt tehtävänsä, kuten laajalti Suomessa on vallalla.

        Mutta jatka sinä kapinaasi, jos sen tien haluat valita, en pakota sinua mihinkään, mutta sen vain sanon, että itse itsellesi teet vain hallaa, ja muillekin läheisillesi samalla.

        Minulla on jo ikää ja iän tuomaa kokemusta paljonkin näistä asioista, ja olen itse omakohtaisesti nähnyt ja kokenut sen, mihin tuo tiesi vie, eli se vie tuskaan vain.

        Olen nyt vakavasti sinua varoittanut ja jätän sinut Herran haltuun ja huomaan, ja jos et ota vinkistä vaaria, eli et tutki kunnolla Raamatusta sitä, mihin se kehoittaa sinuakin ojentautumaan, niin kärsit sen siis omissa nahoissasi, ennemmin tai myöhemmin kantapään kautta, mutta se ei ole kiva tie se !

        PS. Minusta näyttää kyllä siltä, että sinulla ei ole aikomustakaan selvittää asioita Raamatusta, vaan luotat itseesi ja omiin näkemyksiisi enemmän, ja se on aina uskovalla huono juttu.

        Mutta siunausta sinulle kuitenkin Herra sinua siunatkoon ja armahtakoon, olen nyt varmaan kyllin tästä asiasta kirjoittanut, ja kehoitan itse kutakin tutkimaan Raamatusta asiat, ei tarvitse minua uskoa, uskokaa Sanaan ja uskokaa Jumalaan !!!


      • raamatun.totuus.ei.kirj
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Ei TAASKAAN yhden yhtä Raamatunlausetta !!!

        Raamattu ei puhu naisesta ja miehestä TASAVERTAISINA !!!

        1. Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

        f. 5:23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.

        Sitten kun sinä vihdoin ymmärrät edes sen, miten miehen tulee olla alamainen Herralle ja sen kautta voisit vihdoin ehkäpä tajuta tuon lopunkin tuosta opetuksesta !

        Siis minä miehenä olen oppinut sen, että mitä oikeasti on olla alamainen Herralle !

        Sen kautta käsitän oikein myös naisen alamaisuuden miehelle.

        Minä EN SIIS OLE MILLÄÄN TASAVERTAINEN Herran kanssa !!!!

        Sitten toinen PERUS asia, jota et näytä tajuavan !

        Perheessä aviopari toki toimii yhdessä ja yhtenä, mutta kuten sanoit vastuu on miehellä ja siten päätösvalta pitää hänellä myös olla !

        Seurakunnassa Jumala on säätänyt samoin, eli miehet ovat vastuussa ja siten päätösvalta pitää olla heillä !

        Seurakunnan palveluvirat eli palvelutehtävät siksi ovat vain miesten tehtäviä, JUMALAN SÄÄTÄMYKSEN JA VALINNAN MUKAAN !!!

        Nainen siis ei voi olla millään evankelista, sillä se on miehen palvelutehtävä !!!

        Mutta sinä siis tuon "TASAVERTAISUUS" opin vuoksi ja kautta vääristät ihan kaiken, eli feminismi on tehnyt tehtävänsä, kuten laajalti Suomessa on vallalla.

        Mutta jatka sinä kapinaasi, jos sen tien haluat valita, en pakota sinua mihinkään, mutta sen vain sanon, että itse itsellesi teet vain hallaa, ja muillekin läheisillesi samalla.

        Minulla on jo ikää ja iän tuomaa kokemusta paljonkin näistä asioista, ja olen itse omakohtaisesti nähnyt ja kokenut sen, mihin tuo tiesi vie, eli se vie tuskaan vain.

        Olen nyt vakavasti sinua varoittanut ja jätän sinut Herran haltuun ja huomaan, ja jos et ota vinkistä vaaria, eli et tutki kunnolla Raamatusta sitä, mihin se kehoittaa sinuakin ojentautumaan, niin kärsit sen siis omissa nahoissasi, ennemmin tai myöhemmin kantapään kautta, mutta se ei ole kiva tie se !

        PS. Minusta näyttää kyllä siltä, että sinulla ei ole aikomustakaan selvittää asioita Raamatusta, vaan luotat itseesi ja omiin näkemyksiisi enemmän, ja se on aina uskovalla huono juttu.

        Mutta siunausta sinulle kuitenkin Herra sinua siunatkoon ja armahtakoon, olen nyt varmaan kyllin tästä asiasta kirjoittanut, ja kehoitan itse kutakin tutkimaan Raamatusta asiat, ei tarvitse minua uskoa, uskokaa Sanaan ja uskokaa Jumalaan !!!

        On muuten jännä miten "uskovista" pusertuu esiin se mitä siellä sisälllä oikeasti on. Kun tulee vähänkin tiukempi tilanne, tai jos joku ajattelee eritavalla, niin johan on tekstikin sen mukaista.

        Eli pyhitysmatkaa vielä jäljellä...

        Koroitat itsesi kertomalla itsestäsi asioita, että mm. kuinka vanhempi olet, mistä tiedät esim. minun ikääni, et tiedä esimerkiksi stiä, että olen kasvattanut 10 lasta. Mistä tiedät minun elämääni?

        En tiedä mitä raamattua sinä luet, mutta minun raamatussani lukee näin:

        Gal. 3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

        Olenko jossain sanonut, että nainen ei olisi HERRALLE alamainen siinä kuin mieskin? Sanoin, että jos alistat naisen, olet korottanut itsesi JHVH:n yläpuolelle, koska silloin sinulla ei ole tasavertaista taivasosan perijää rinnallasi, vaan orja, jota käskytät.
        Sanoinko jossain, että nainen saa hallita miestään? En sanonut.

        Sinä voit jaella varoituksia aivan niin kuin tahdot, sillä sillä samalla tuomiolla sinut tuomitaan, millä tuomitset muita.

        Minä tiedän Lunastajani elävän.

        Ja minä olen ehdottoman alaminen Herralle, en kapinoi Häntä vastaan, en kapinoi miestäni vastaan, sillä palvelemme yhdessä Herraa.
        Enhän minä voi sille mitään, että sinä koet tarvetta alistaa. Monesti se tarve johtuu huonosta itsetunnosta, jos kuvittelee toisia polkemalla nousevansa itse ylöspäin.

        Et ole sen ylempänä kuin yksikään nainen taas maailmassa, vain siksi, että olet mies.

        Jos jaat jossakin evankeliumia, muistatko kertoa myös tämän asian, jonka Herra käski:

        Matt. 26:6 Kun Jeesus oli Betaniassa pitalisen Simonin asunnossa,
        7 tuli hänen luoksensa nainen, mukanaan alabasteripullo täynnä kallisarvoista voidetta, minkä hän vuodatti Jeesuksen päähän hänen ollessaan aterialla.
        8 Mutta sen nähdessään hänen opetuslapsensa närkästyivät ja sanoivat: "Mitä varten tämä haaskaus?
        9 Olisihan sen voinut myydä kalliista hinnasta ja antaa rahat köyhille."
        10 Kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän heille: "Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä? Sillä hän teki hyvän työn minulle.
        11 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina.
        12 Sillä kun hän valoi tämän voiteen minun ruumiilleni, teki hän sen minun hautaamistani varten.
        13 Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."

        Luuk. 7:44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
        45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
        46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
        48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
        49 Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
        50 Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".

        Ja ajattelepas tätä, jos naisen oikeasti tulisi tukkia turpansa ns seurakuinnassa, niin miksi Jeshua ei silloin nuhdellut tätä naista ja käskenyt tämän olla hiljaa:

        Luuk. 11:27 Niin hänen tätä puhuessaan eräs nainen kansanjoukosta korotti äänensä ja sanoi hänelle: "Autuas on se kohtu, joka on kantanut sinut, ja ne rinnat, joita olet imenyt".
        28 Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat".

        Ajattele, nainen oikein nousi ja vieläpä KOROTTI äänensä.

        ENsimmäisen liiton aikanakin oli monia naisprofeettoja, joilta käytiin kysym'ss' neuvoa, ja nytkö naisten tulisi olla hiljaa, eikä heillä olisi mitään muuta virkaa kuin pestä pyykkiä ja tiskata?

        Kathryn Kuhlman kertoi itse, että ennen häntä Jumala oli pyytänyt julistustehtävään useampaa miestä, mutta he eivät halunneet alistua Herran tahtoon. Mutta Kathryn vastassi kyllä.

        Jos sinä kuvittelet, että Jumalalla ei ole mitään tehtävää naisille, tai että Jumala jotenkin on asettanut naisen alemmalle tasolle kuin mies, niin olet totisesti harhassa.
        Pyydä Herralta anteeksi sydämesi kovuutta naisia kohtaan, jospa Hän sinua armahtaisi.

        Mutta ei se ole minulta pois, ajattele mitä halut, minä tiedä oman paikkani, sillä se on Herran antama. Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään virkaa.


      • ei.raamatun.mukaan
        raamatun.totuus.ei.kirj kirjoitti:

        On muuten jännä miten "uskovista" pusertuu esiin se mitä siellä sisälllä oikeasti on. Kun tulee vähänkin tiukempi tilanne, tai jos joku ajattelee eritavalla, niin johan on tekstikin sen mukaista.

        Eli pyhitysmatkaa vielä jäljellä...

        Koroitat itsesi kertomalla itsestäsi asioita, että mm. kuinka vanhempi olet, mistä tiedät esim. minun ikääni, et tiedä esimerkiksi stiä, että olen kasvattanut 10 lasta. Mistä tiedät minun elämääni?

        En tiedä mitä raamattua sinä luet, mutta minun raamatussani lukee näin:

        Gal. 3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

        Olenko jossain sanonut, että nainen ei olisi HERRALLE alamainen siinä kuin mieskin? Sanoin, että jos alistat naisen, olet korottanut itsesi JHVH:n yläpuolelle, koska silloin sinulla ei ole tasavertaista taivasosan perijää rinnallasi, vaan orja, jota käskytät.
        Sanoinko jossain, että nainen saa hallita miestään? En sanonut.

        Sinä voit jaella varoituksia aivan niin kuin tahdot, sillä sillä samalla tuomiolla sinut tuomitaan, millä tuomitset muita.

        Minä tiedän Lunastajani elävän.

        Ja minä olen ehdottoman alaminen Herralle, en kapinoi Häntä vastaan, en kapinoi miestäni vastaan, sillä palvelemme yhdessä Herraa.
        Enhän minä voi sille mitään, että sinä koet tarvetta alistaa. Monesti se tarve johtuu huonosta itsetunnosta, jos kuvittelee toisia polkemalla nousevansa itse ylöspäin.

        Et ole sen ylempänä kuin yksikään nainen taas maailmassa, vain siksi, että olet mies.

        Jos jaat jossakin evankeliumia, muistatko kertoa myös tämän asian, jonka Herra käski:

        Matt. 26:6 Kun Jeesus oli Betaniassa pitalisen Simonin asunnossa,
        7 tuli hänen luoksensa nainen, mukanaan alabasteripullo täynnä kallisarvoista voidetta, minkä hän vuodatti Jeesuksen päähän hänen ollessaan aterialla.
        8 Mutta sen nähdessään hänen opetuslapsensa närkästyivät ja sanoivat: "Mitä varten tämä haaskaus?
        9 Olisihan sen voinut myydä kalliista hinnasta ja antaa rahat köyhille."
        10 Kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän heille: "Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä? Sillä hän teki hyvän työn minulle.
        11 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina.
        12 Sillä kun hän valoi tämän voiteen minun ruumiilleni, teki hän sen minun hautaamistani varten.
        13 Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."

        Luuk. 7:44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
        45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
        46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
        48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
        49 Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
        50 Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".

        Ja ajattelepas tätä, jos naisen oikeasti tulisi tukkia turpansa ns seurakuinnassa, niin miksi Jeshua ei silloin nuhdellut tätä naista ja käskenyt tämän olla hiljaa:

        Luuk. 11:27 Niin hänen tätä puhuessaan eräs nainen kansanjoukosta korotti äänensä ja sanoi hänelle: "Autuas on se kohtu, joka on kantanut sinut, ja ne rinnat, joita olet imenyt".
        28 Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat".

        Ajattele, nainen oikein nousi ja vieläpä KOROTTI äänensä.

        ENsimmäisen liiton aikanakin oli monia naisprofeettoja, joilta käytiin kysym'ss' neuvoa, ja nytkö naisten tulisi olla hiljaa, eikä heillä olisi mitään muuta virkaa kuin pestä pyykkiä ja tiskata?

        Kathryn Kuhlman kertoi itse, että ennen häntä Jumala oli pyytänyt julistustehtävään useampaa miestä, mutta he eivät halunneet alistua Herran tahtoon. Mutta Kathryn vastassi kyllä.

        Jos sinä kuvittelet, että Jumalalla ei ole mitään tehtävää naisille, tai että Jumala jotenkin on asettanut naisen alemmalle tasolle kuin mies, niin olet totisesti harhassa.
        Pyydä Herralta anteeksi sydämesi kovuutta naisia kohtaan, jospa Hän sinua armahtaisi.

        Mutta ei se ole minulta pois, ajattele mitä halut, minä tiedä oman paikkani, sillä se on Herran antama. Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään virkaa.

        Kaikesta kirjoittamastasi hukuu kapinasi Jumalan säädöstä vastaan !

        Luetko uudestaan tämän:

        1. Tim. 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

        Jos ja kun tämän SELVÄN Sanan mukaan sinulla ei ole lupa opettaa tai vallita edes omaa miestäsi !!!

        Niin miksi yrität nyt vallita ja opettaa minua ja muita uskovia miehiä ???

        Siis PALJON PALJON vähemmän, on sinun lupa opettaa ja vallita uskon veljiäsi !!!

        Näetkö nyt oman kapinasi, ja sen kuinka se ilmenee SELVÄÄKIN SELVEMMIN sinun toiminnassasi ?

        Niin minun mielipiteelläni ei tarvitsekkaan olla mitään virkaa, mutta mitenkäs Jumalan mielipiteellä ja mitenkäs Raamatun selvällä opetuksella eli Sanalla eli Kristuksella ???

        Eli vaikka sinä VÄITÄT alistuneesi Herran alle ja Hänen tahtoonsa, se on vain huulten heiluntaa, eikä mikään Totuus eikä todellisuus sinun elämässäsi, olet jatkuvassa kapinassa Herraa ja Hänen Sanaansa vastaan, ja siitä ei hyvä heilu !

        Tee hyvä sisareni parannus ja mene Herrasi eteen selvittämään nämä asiat Hänen kanssaan pohjia myöten selviksi, ja tule sitten uudestaan keskustelemaan siitä, mitä se Raamattu oikeasti opettaa !


      • raamatun.totuus.ei.kirj
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Kaikesta kirjoittamastasi hukuu kapinasi Jumalan säädöstä vastaan !

        Luetko uudestaan tämän:

        1. Tim. 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

        Jos ja kun tämän SELVÄN Sanan mukaan sinulla ei ole lupa opettaa tai vallita edes omaa miestäsi !!!

        Niin miksi yrität nyt vallita ja opettaa minua ja muita uskovia miehiä ???

        Siis PALJON PALJON vähemmän, on sinun lupa opettaa ja vallita uskon veljiäsi !!!

        Näetkö nyt oman kapinasi, ja sen kuinka se ilmenee SELVÄÄKIN SELVEMMIN sinun toiminnassasi ?

        Niin minun mielipiteelläni ei tarvitsekkaan olla mitään virkaa, mutta mitenkäs Jumalan mielipiteellä ja mitenkäs Raamatun selvällä opetuksella eli Sanalla eli Kristuksella ???

        Eli vaikka sinä VÄITÄT alistuneesi Herran alle ja Hänen tahtoonsa, se on vain huulten heiluntaa, eikä mikään Totuus eikä todellisuus sinun elämässäsi, olet jatkuvassa kapinassa Herraa ja Hänen Sanaansa vastaan, ja siitä ei hyvä heilu !

        Tee hyvä sisareni parannus ja mene Herrasi eteen selvittämään nämä asiat Hänen kanssaan pohjia myöten selviksi, ja tule sitten uudestaan keskustelemaan siitä, mitä se Raamattu oikeasti opettaa !

        Minä en vallitse ketään, sinä laitat sanoja suuhuni, joita en ole kirjoittanut.
        Syytät minua sellaisesta jota en ole kirjoittanut.

        SInua jotenkin kaivelee se, että jossain avioliitossa nainen ja mies ovat liittolaisia keskenään, eivät alistajia ja vihamiehiä, että saatana saisi jalansijan. Edelleenkään en ole missään kohden alistamassa miehiä, enkö jo monet kerrat ole kirjoittanut, että nainen EI saa hallita miestään. Mutta ei mieskään saa alistaa vaimoaan.

        Olenko kirjoittanut jossain, että nainen opettaa miestään? En!
        Onko mielestäsi niin, että naisen suusta ei voi tulla mitään, joka on Herrasta?
        Kun me avioparina keskustelemme hengellisistä asioista joka ainoa päivä, niin miehenikö vain voi tuoda ajatuksia raamatusta, ja vainko häntä Pyhä Henki opettaa ja ohjaa? Olenko minä mielestäsi täysin Pyhän Hengen opetuksen ulkopuolella, enkä minä voi tuoda yhtään Herran laskemaa asiaa mieheni korvien kuulolle, koska se on mielestäsi opetusta?

        Toinen käännös sanoo selvemmin tämänkin:
        Ja lisäksi, jos teidän kanssanne pysyy se voitelu, jonka te olette hänestä saaneet, te ette tarvitse ihmisiä opettamaan teitä, vaan niin kuin se voitelu, joka on Jumalasta, se on se opettaja teille, joka asiasta, ja se on totuus, eikä siinä ole valhetta; ja niin kuin hän on teitä opettanut: pysykää hänessä!

        Olenko minä sanonut, että nainen opettakoon seurakunnassa? Missä kohden?

        Ei rakkaudessa ole alistamista, onko se sinulle vaikeaa ymmärtää?
        Eikö miehen käsketty rakastaa kuin Jeshua?
        Alistaako Jeshua ja osoittaako Hän alistamisellaa jollekin paikkansa, ja tietenkin varsinkin naiselle? Eikö Hän kutsu rakkaudellaan. Eikö Hän nostanut varsinkin naisia ja lapsia aikanaan, koska tuona aikana naisten ja lasten asema oli halveksittu.
        EIkö Jeshua sanonut juuri miehille, että heittäkää ensimmäinen kivi,koska kuvittelivat olevansa synnittömämpiä ja naisen yläpuolella Herran edessä.

        Kaikesta kirjoittelustasi jokainen voi lukea, että millainen ajatusmaailma sinulla on naisten suhteen. Ei ole kyse siitä, kuka on alamainen kenellekin, vaan sinulle avainkysymys on se, että saat painaa naiset alas, "osoittaa heille oma paikkansa". Jos Jeshua olisi ajatellut tuolla tavoin, eikö Hän olisi ilmestynyt ENSIN miehille,? EI, vaan Hän ilmestyi ensin naiselle. Ja ottivatko miehet vastaan heti naisten sanoman? Eivät tietenkään, koska he eivät uskoneet. Mutta oliko naisten todistus totta? Kyllä vain, sillä jos se ei olisi ollut, ei sinullakaan olisi mitään toivoa pelastumisesta. Mutta njostiko Jeshua naisen miehen yläpuolelle? Ei tietenkään. Mutta nostiko Jeshua miehen naisen yläpuolle? EI nostanut.

        Pidät itseäsi jotenkin ylemmässä arvossa kuin naisia. SInulta puuttuu täysin rakkaudellisuus kanssaperilliäsi kohtaan. Etkö ymmärrä, että myös naiset saavat hallita Uudessa Jerusalemissa?
        Vai onko pyhät mielestäsi vain ja ainoastaan miehiä?
        Nousevatko ylöstempauksessa vain miehet, ja naiset jäävät vaivan aikaan?

        Naiset ovat Jumalan käytössä, halusit tai et. Ja Jumala käyttää heitä juuri niin kuin haluaa, halusitpa sinä sitä tai et.

        Eivätkö KAIKKI uskovat ole Jumalan astioita, vaiko vain miehet? Luetaanko Jumalan astioiksi myös naiset?
        Ja mitä raamattu sanoo:
        Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut
        Ja lisää:
        Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan
        Ja vielä:
        hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
        Ja vielä jotain lisää:
        Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        Ja tämäkin vielä:
        Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
        Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

        Eli onko mielestäsi kaikki puu- ja saviastiat naisia, ja kaikki hopea- ja kulta-astiat miehiä? Eikö tässä sanota, että joka itsensä puhdistaa, HÄNESTÄ tulee jalo astia, pyhitetty, kaikkiin hyviin tekoihin VALMIS!
        Vai sanotaanko siinä, että naiset eivät voi olla hopea- saatikka sentään kulta-astioita?

        Ja vielä lopuksi, tiesitkö, että naisen alistaminen kuului kiroukseen?
        Mutta jos et usko, niin laitetaan siitäkin vielä:
        1 Moos. 3 luvusta voit lukea KOKO kirouksen, tässä tähän liittyvä:
        Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".

        Poistiko Jeshua kaiken kirouksen? Minun mielestäni kyllä poisti.
        Jeshua kantoi KAIKEN kirouksen, vai eikö mielestäsi Hänen verensä riittänyt?


      • ei.raamatun.mukaan
        raamatun.totuus.ei.kirj kirjoitti:

        Minä en vallitse ketään, sinä laitat sanoja suuhuni, joita en ole kirjoittanut.
        Syytät minua sellaisesta jota en ole kirjoittanut.

        SInua jotenkin kaivelee se, että jossain avioliitossa nainen ja mies ovat liittolaisia keskenään, eivät alistajia ja vihamiehiä, että saatana saisi jalansijan. Edelleenkään en ole missään kohden alistamassa miehiä, enkö jo monet kerrat ole kirjoittanut, että nainen EI saa hallita miestään. Mutta ei mieskään saa alistaa vaimoaan.

        Olenko kirjoittanut jossain, että nainen opettaa miestään? En!
        Onko mielestäsi niin, että naisen suusta ei voi tulla mitään, joka on Herrasta?
        Kun me avioparina keskustelemme hengellisistä asioista joka ainoa päivä, niin miehenikö vain voi tuoda ajatuksia raamatusta, ja vainko häntä Pyhä Henki opettaa ja ohjaa? Olenko minä mielestäsi täysin Pyhän Hengen opetuksen ulkopuolella, enkä minä voi tuoda yhtään Herran laskemaa asiaa mieheni korvien kuulolle, koska se on mielestäsi opetusta?

        Toinen käännös sanoo selvemmin tämänkin:
        Ja lisäksi, jos teidän kanssanne pysyy se voitelu, jonka te olette hänestä saaneet, te ette tarvitse ihmisiä opettamaan teitä, vaan niin kuin se voitelu, joka on Jumalasta, se on se opettaja teille, joka asiasta, ja se on totuus, eikä siinä ole valhetta; ja niin kuin hän on teitä opettanut: pysykää hänessä!

        Olenko minä sanonut, että nainen opettakoon seurakunnassa? Missä kohden?

        Ei rakkaudessa ole alistamista, onko se sinulle vaikeaa ymmärtää?
        Eikö miehen käsketty rakastaa kuin Jeshua?
        Alistaako Jeshua ja osoittaako Hän alistamisellaa jollekin paikkansa, ja tietenkin varsinkin naiselle? Eikö Hän kutsu rakkaudellaan. Eikö Hän nostanut varsinkin naisia ja lapsia aikanaan, koska tuona aikana naisten ja lasten asema oli halveksittu.
        EIkö Jeshua sanonut juuri miehille, että heittäkää ensimmäinen kivi,koska kuvittelivat olevansa synnittömämpiä ja naisen yläpuolella Herran edessä.

        Kaikesta kirjoittelustasi jokainen voi lukea, että millainen ajatusmaailma sinulla on naisten suhteen. Ei ole kyse siitä, kuka on alamainen kenellekin, vaan sinulle avainkysymys on se, että saat painaa naiset alas, "osoittaa heille oma paikkansa". Jos Jeshua olisi ajatellut tuolla tavoin, eikö Hän olisi ilmestynyt ENSIN miehille,? EI, vaan Hän ilmestyi ensin naiselle. Ja ottivatko miehet vastaan heti naisten sanoman? Eivät tietenkään, koska he eivät uskoneet. Mutta oliko naisten todistus totta? Kyllä vain, sillä jos se ei olisi ollut, ei sinullakaan olisi mitään toivoa pelastumisesta. Mutta njostiko Jeshua naisen miehen yläpuolelle? Ei tietenkään. Mutta nostiko Jeshua miehen naisen yläpuolle? EI nostanut.

        Pidät itseäsi jotenkin ylemmässä arvossa kuin naisia. SInulta puuttuu täysin rakkaudellisuus kanssaperilliäsi kohtaan. Etkö ymmärrä, että myös naiset saavat hallita Uudessa Jerusalemissa?
        Vai onko pyhät mielestäsi vain ja ainoastaan miehiä?
        Nousevatko ylöstempauksessa vain miehet, ja naiset jäävät vaivan aikaan?

        Naiset ovat Jumalan käytössä, halusit tai et. Ja Jumala käyttää heitä juuri niin kuin haluaa, halusitpa sinä sitä tai et.

        Eivätkö KAIKKI uskovat ole Jumalan astioita, vaiko vain miehet? Luetaanko Jumalan astioiksi myös naiset?
        Ja mitä raamattu sanoo:
        Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut
        Ja lisää:
        Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan
        Ja vielä:
        hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
        Ja vielä jotain lisää:
        Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        Ja tämäkin vielä:
        Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
        Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

        Eli onko mielestäsi kaikki puu- ja saviastiat naisia, ja kaikki hopea- ja kulta-astiat miehiä? Eikö tässä sanota, että joka itsensä puhdistaa, HÄNESTÄ tulee jalo astia, pyhitetty, kaikkiin hyviin tekoihin VALMIS!
        Vai sanotaanko siinä, että naiset eivät voi olla hopea- saatikka sentään kulta-astioita?

        Ja vielä lopuksi, tiesitkö, että naisen alistaminen kuului kiroukseen?
        Mutta jos et usko, niin laitetaan siitäkin vielä:
        1 Moos. 3 luvusta voit lukea KOKO kirouksen, tässä tähän liittyvä:
        Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".

        Poistiko Jeshua kaiken kirouksen? Minun mielestäni kyllä poisti.
        Jeshua kantoi KAIKEN kirouksen, vai eikö mielestäsi Hänen verensä riittänyt?

        Olet näköjään umpi sokea omalle toiminnallesi !

        Minä kirjoitin hyvin selvästi sinulle, että olen uskovainen mies, jota sinä nyt opetat ja yrität siten vallita ja hallita !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Eli sinulla ei ole lupa hallitra ja vallita edes omaa miestäsi, JA VIELÄ PALJON VÄHEMMÄN MUITA USKOVAISIA MIEHIÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        EIKÖ TÄMÄ JO MENE PERILLE ???

        Vai pitääkö oikeasti näin rautalangasta alkaa asiaa vääntämään ???

        Koko viestisi taaskin oli yritystä valiita ja hallita ja opettaa minua ja muita uskovia miehiä !!!

        Siis heittäänytkö tahallais hölmöksi vai oletko siis umpi sokea omalle toiminnallesi ???

        Taas kirjoitit huulten heiluntaa vailla katetta, että sinä et pyri hallitsemaan etkä vallitsemaan, vaikka kaiken aikaa siis teet sitä kuitenkin !!!

        Todellisuutta ei mitata sanojen kautta vaan tekojen eli toiminnan kautta ja ne puhuvat sinun kohdallasi ihan muuta, kuin mitä sinä puhut ja kirjoitat !


      • ei.raamatun.mukaan
        raamatun.totuus.ei.kirj kirjoitti:

        Minä en vallitse ketään, sinä laitat sanoja suuhuni, joita en ole kirjoittanut.
        Syytät minua sellaisesta jota en ole kirjoittanut.

        SInua jotenkin kaivelee se, että jossain avioliitossa nainen ja mies ovat liittolaisia keskenään, eivät alistajia ja vihamiehiä, että saatana saisi jalansijan. Edelleenkään en ole missään kohden alistamassa miehiä, enkö jo monet kerrat ole kirjoittanut, että nainen EI saa hallita miestään. Mutta ei mieskään saa alistaa vaimoaan.

        Olenko kirjoittanut jossain, että nainen opettaa miestään? En!
        Onko mielestäsi niin, että naisen suusta ei voi tulla mitään, joka on Herrasta?
        Kun me avioparina keskustelemme hengellisistä asioista joka ainoa päivä, niin miehenikö vain voi tuoda ajatuksia raamatusta, ja vainko häntä Pyhä Henki opettaa ja ohjaa? Olenko minä mielestäsi täysin Pyhän Hengen opetuksen ulkopuolella, enkä minä voi tuoda yhtään Herran laskemaa asiaa mieheni korvien kuulolle, koska se on mielestäsi opetusta?

        Toinen käännös sanoo selvemmin tämänkin:
        Ja lisäksi, jos teidän kanssanne pysyy se voitelu, jonka te olette hänestä saaneet, te ette tarvitse ihmisiä opettamaan teitä, vaan niin kuin se voitelu, joka on Jumalasta, se on se opettaja teille, joka asiasta, ja se on totuus, eikä siinä ole valhetta; ja niin kuin hän on teitä opettanut: pysykää hänessä!

        Olenko minä sanonut, että nainen opettakoon seurakunnassa? Missä kohden?

        Ei rakkaudessa ole alistamista, onko se sinulle vaikeaa ymmärtää?
        Eikö miehen käsketty rakastaa kuin Jeshua?
        Alistaako Jeshua ja osoittaako Hän alistamisellaa jollekin paikkansa, ja tietenkin varsinkin naiselle? Eikö Hän kutsu rakkaudellaan. Eikö Hän nostanut varsinkin naisia ja lapsia aikanaan, koska tuona aikana naisten ja lasten asema oli halveksittu.
        EIkö Jeshua sanonut juuri miehille, että heittäkää ensimmäinen kivi,koska kuvittelivat olevansa synnittömämpiä ja naisen yläpuolella Herran edessä.

        Kaikesta kirjoittelustasi jokainen voi lukea, että millainen ajatusmaailma sinulla on naisten suhteen. Ei ole kyse siitä, kuka on alamainen kenellekin, vaan sinulle avainkysymys on se, että saat painaa naiset alas, "osoittaa heille oma paikkansa". Jos Jeshua olisi ajatellut tuolla tavoin, eikö Hän olisi ilmestynyt ENSIN miehille,? EI, vaan Hän ilmestyi ensin naiselle. Ja ottivatko miehet vastaan heti naisten sanoman? Eivät tietenkään, koska he eivät uskoneet. Mutta oliko naisten todistus totta? Kyllä vain, sillä jos se ei olisi ollut, ei sinullakaan olisi mitään toivoa pelastumisesta. Mutta njostiko Jeshua naisen miehen yläpuolelle? Ei tietenkään. Mutta nostiko Jeshua miehen naisen yläpuolle? EI nostanut.

        Pidät itseäsi jotenkin ylemmässä arvossa kuin naisia. SInulta puuttuu täysin rakkaudellisuus kanssaperilliäsi kohtaan. Etkö ymmärrä, että myös naiset saavat hallita Uudessa Jerusalemissa?
        Vai onko pyhät mielestäsi vain ja ainoastaan miehiä?
        Nousevatko ylöstempauksessa vain miehet, ja naiset jäävät vaivan aikaan?

        Naiset ovat Jumalan käytössä, halusit tai et. Ja Jumala käyttää heitä juuri niin kuin haluaa, halusitpa sinä sitä tai et.

        Eivätkö KAIKKI uskovat ole Jumalan astioita, vaiko vain miehet? Luetaanko Jumalan astioiksi myös naiset?
        Ja mitä raamattu sanoo:
        Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut
        Ja lisää:
        Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan
        Ja vielä:
        hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
        Ja vielä jotain lisää:
        Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        Ja tämäkin vielä:
        Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
        Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

        Eli onko mielestäsi kaikki puu- ja saviastiat naisia, ja kaikki hopea- ja kulta-astiat miehiä? Eikö tässä sanota, että joka itsensä puhdistaa, HÄNESTÄ tulee jalo astia, pyhitetty, kaikkiin hyviin tekoihin VALMIS!
        Vai sanotaanko siinä, että naiset eivät voi olla hopea- saatikka sentään kulta-astioita?

        Ja vielä lopuksi, tiesitkö, että naisen alistaminen kuului kiroukseen?
        Mutta jos et usko, niin laitetaan siitäkin vielä:
        1 Moos. 3 luvusta voit lukea KOKO kirouksen, tässä tähän liittyvä:
        Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".

        Poistiko Jeshua kaiken kirouksen? Minun mielestäni kyllä poisti.
        Jeshua kantoi KAIKEN kirouksen, vai eikö mielestäsi Hänen verensä riittänyt?

        Niin ja sen haluan vielä sanoa, että sinun pitäisi kysyä mieheltäsi näitä asioita, ja hänen tehtävänsä on siis ensisijaisesti sinua opettaa ja neuvoa, tehtävän siis ei pitäisi olla ollenkaan minun !!!

        Ja toinen paikka ja taho ovat vanhemmat uskovat naiset, joiden tehtävä on opettaa nuorempia vaimoja rakastamaan ja kunnioittamaan miestään ja hoitamaan kotiaan !

        3 niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
        4 voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
        5 olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.

        Mutta kun vanhemmatkin uskovaiset naiset ovat hurahtaneet "tasa-arvo oppiin" ja ovat imeneet vaikutteita feministeiltä, ja ovat itse hallinneet ja vallinneet jo omia miehiään, niin kuinka he olisivat kyenneet opettamaan nuorempia naisia oikein ???


      • ei.kaikki.olla
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Niin ja sen haluan vielä sanoa, että sinun pitäisi kysyä mieheltäsi näitä asioita, ja hänen tehtävänsä on siis ensisijaisesti sinua opettaa ja neuvoa, tehtävän siis ei pitäisi olla ollenkaan minun !!!

        Ja toinen paikka ja taho ovat vanhemmat uskovat naiset, joiden tehtävä on opettaa nuorempia vaimoja rakastamaan ja kunnioittamaan miestään ja hoitamaan kotiaan !

        3 niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
        4 voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
        5 olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.

        Mutta kun vanhemmatkin uskovaiset naiset ovat hurahtaneet "tasa-arvo oppiin" ja ovat imeneet vaikutteita feministeiltä, ja ovat itse hallinneet ja vallinneet jo omia miehiään, niin kuinka he olisivat kyenneet opettamaan nuorempia naisia oikein ???

        hei, muistakaa naiset, että kaikki miehet eivät sitte ole tämmösiä sovinisteja.
        oot varmaan sitte opettamassa miehiäkin, että alkavat alistaa vaimojaan, voi vähän puistellakin jos eivät usko muuten.
        Kuulostaa vähän joltain muulta uskonnolta, jossa akat laitetaan hunnun alle ruotuun.
        pitäiskö sun vaihtaa sille puolelle, niin olisit omies joukossa ja saisit hrjottaa oikein kunnolla miehisyyttäs.

        oink, oink, ottaa soinistisialle luonteen päälle, oink, oink


      • ei.kaikki.olla
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Niin ja sen haluan vielä sanoa, että sinun pitäisi kysyä mieheltäsi näitä asioita, ja hänen tehtävänsä on siis ensisijaisesti sinua opettaa ja neuvoa, tehtävän siis ei pitäisi olla ollenkaan minun !!!

        Ja toinen paikka ja taho ovat vanhemmat uskovat naiset, joiden tehtävä on opettaa nuorempia vaimoja rakastamaan ja kunnioittamaan miestään ja hoitamaan kotiaan !

        3 niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
        4 voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
        5 olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.

        Mutta kun vanhemmatkin uskovaiset naiset ovat hurahtaneet "tasa-arvo oppiin" ja ovat imeneet vaikutteita feministeiltä, ja ovat itse hallinneet ja vallinneet jo omia miehiään, niin kuinka he olisivat kyenneet opettamaan nuorempia naisia oikein ???

        ja piti vielä laittaa, että säälin sun vaimoas, jos sulla vielä semmonen on. ja jos ei oo, niin et tuu semmosta saamaankaan. Vai sekö sua puristaaki.


      • ei.raamatun.mukaan
        ei.kaikki.olla kirjoitti:

        ja piti vielä laittaa, että säälin sun vaimoas, jos sulla vielä semmonen on. ja jos ei oo, niin et tuu semmosta saamaankaan. Vai sekö sua puristaaki.

        Niinpä niin ! :)

        Johan edeltä tiesin tämän ja osin sen sanoin, että tähän tämä menee !

        Silkkaa asiattomuutta, johon en sen enempiä puutu !

        Herran siunausta vain sinullekin ! :)


      • uoiiyuoi
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Niinpä niin ! :)

        Johan edeltä tiesin tämän ja osin sen sanoin, että tähän tämä menee !

        Silkkaa asiattomuutta, johon en sen enempiä puutu !

        Herran siunausta vain sinullekin ! :)

        tais osua oikeaan, ja upota, oink.


      • ei.raamatun.mukaan
        uoiiyuoi kirjoitti:

        tais osua oikeaan, ja upota, oink.

        Herran siunausta yhä sinulle !

        Tässä Sanaa sinullekin:

        Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi;


      • iiuhjk
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Herran siunausta yhä sinulle !

        Tässä Sanaa sinullekin:

        Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi;

        oink


      • ei.raamatun.mukaan
        iiuhjk kirjoitti:

        oink

        Herra sinua siunatkoon ! :)


      • iuoiu
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Herra sinua siunatkoon ! :)

        oink


      • ei.raamatun.mukaan
        iuoiu kirjoitti:

        oink

        Pyrin muistamaan sinua rukouksin, olet totisesti Herran siunauksen tarpeessa.

        Kerro sitten, jos ja kun saat sen kokea, joohan ?


      • iijöljkol
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Pyrin muistamaan sinua rukouksin, olet totisesti Herran siunauksen tarpeessa.

        Kerro sitten, jos ja kun saat sen kokea, joohan ?

        oink


      • ei.raamatun.mukaan
        iijöljkol kirjoitti:

        oink

        Olen muistanut rukoilla ! :)


      • iouiok
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Olen muistanut rukoilla ! :)

        oink


      • ei.raamatun.mukaan
        iouiok kirjoitti:

        oink

        Kiitos muistutuksesta rukoilen sinulle yhä Herran siunausta !

        Kyse ei siis ole sielullisesta rukouksesta, vaan rukoilen vain sitä, että saat sen avun, minkä Herra tietää sinun tarvitsevan ! :)

        Joten aidosti Siunausta Sinulle ! :)


      • ouiouoiu
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Kiitos muistutuksesta rukoilen sinulle yhä Herran siunausta !

        Kyse ei siis ole sielullisesta rukouksesta, vaan rukoilen vain sitä, että saat sen avun, minkä Herra tietää sinun tarvitsevan ! :)

        Joten aidosti Siunausta Sinulle ! :)

        oink, nöf, nöf


      • Put-the-Porzash
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Kiitos muistutuksesta rukoilen sinulle yhä Herran siunausta !

        Kyse ei siis ole sielullisesta rukouksesta, vaan rukoilen vain sitä, että saat sen avun, minkä Herra tietää sinun tarvitsevan ! :)

        Joten aidosti Siunausta Sinulle ! :)

        Nöf nöf nöf nöf nöf VIIIII!!! Nöf nöf nöf nöf nöf VIIIIIIIIIII!!!!!!! Oikeutta Eläimillekin! Vegaaninen vallankumous uskovien piireihin!!!


      • Anonyymi
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Lueppa hieman tarkemmin !

        Raamattu sanoo selvästi sen, että seurakunnan palveluvirat ovat vain miesten tehtäviä !!!

        Jopa ns. diakonin tehtävä oli ja on vain miesten tehtävä !!!

        Jos et muuten asioita ymmärrä, niin tutki "kuvia ja varjoja", eli vanhan liiton järjestystä !

        Vain miehet palvelivat ilmestysmajassa ja vain mies puolinen Leeviläinen kelpasi pappis palvelusta suorittamaan, vaikka naisetkin kuuluivat siis pappis sukuun !!!

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

        1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

        Siis seurakuntapalvelija, EI PAIMEN !!!

        5 Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
        6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.

        1 Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä, että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.
        2 Niin ne kaksitoista kutsuivat kokoon opetuslasten joukon ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta.
        3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.
        4 Mutta me tahdomme pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa."
        5 Ja se puhe kelpasi kaikelle joukolle; ja he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen,
        6 ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä.

        Tässä viimeisessä siis puhutaan ns diekoneista, eikä yhtään diekonsissaa edes ole tässäkään !!!

        Minustakin diakoni on raamatussa ollut miespuolinen, -nissoja en ole löytänyt raamatusta.

        Mutta ei nykyään ne muutkaan virat ole niin kuin raamatussa, joten ei se nykytilanne yhtä diakoniasiaa muuttamalla mihinkään parane.

        Muutenkin raamattu puhuu luopumuksesta, mikä lopun aikana tulee, ja ilmeisesti myös tämä virkojen vääristyminen siihen kuuluu.


      • Anonyymi
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Olet näköjään umpi sokea omalle toiminnallesi !

        Minä kirjoitin hyvin selvästi sinulle, että olen uskovainen mies, jota sinä nyt opetat ja yrität siten vallita ja hallita !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Eli sinulla ei ole lupa hallitra ja vallita edes omaa miestäsi, JA VIELÄ PALJON VÄHEMMÄN MUITA USKOVAISIA MIEHIÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        EIKÖ TÄMÄ JO MENE PERILLE ???

        Vai pitääkö oikeasti näin rautalangasta alkaa asiaa vääntämään ???

        Koko viestisi taaskin oli yritystä valiita ja hallita ja opettaa minua ja muita uskovia miehiä !!!

        Siis heittäänytkö tahallais hölmöksi vai oletko siis umpi sokea omalle toiminnallesi ???

        Taas kirjoitit huulten heiluntaa vailla katetta, että sinä et pyri hallitsemaan etkä vallitsemaan, vaikka kaiken aikaa siis teet sitä kuitenkin !!!

        Todellisuutta ei mitata sanojen kautta vaan tekojen eli toiminnan kautta ja ne puhuvat sinun kohdallasi ihan muuta, kuin mitä sinä puhut ja kirjoitat !

        Sinua ei hallitse edes Herra, vaan oma henkesi.


    • Jäit.toiseksi

      Naiset ovat parhaita evankelistoja koska miehet eivät ole MIEHIÄ. Toiseksi jäit.

      • ei.raamatun.mukaan

        Oletko ITSE ylpeä lapsellisesta lällättelystäsi ?

        Ketä se rakentaa ???


      • ei.raamatun.mukaan

        Jäi mietityttämään tuo kommenttisi kuitenkin.

        Millainen on siis se MIES, jota kaipaat ?

        Siis onko hän luontainen johtajatyyppi, joka saa hallittua porukat ?

        Karsimaattinen puhuja, joka osaa taitavasti ja värikkäästi tuoda asiat ?

        Komeakin taitaa olla ja hyvin pukeutuva eli tyylikäs ja viehättävä ?

        Ymmärrätkö kuvan, jota piirrän ?

        Tälläinenkö on se Jumalan valitsema todellinen MIES ?


      • kjjhgjhgf
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Jäi mietityttämään tuo kommenttisi kuitenkin.

        Millainen on siis se MIES, jota kaipaat ?

        Siis onko hän luontainen johtajatyyppi, joka saa hallittua porukat ?

        Karsimaattinen puhuja, joka osaa taitavasti ja värikkäästi tuoda asiat ?

        Komeakin taitaa olla ja hyvin pukeutuva eli tyylikäs ja viehättävä ?

        Ymmärrätkö kuvan, jota piirrän ?

        Tälläinenkö on se Jumalan valitsema todellinen MIES ?

        Todella halveksiva asenne sinulla, häpeäisit.
        Sanotko olevasi uskovainen? Todellako


      • ei.raamatun.mukaan
        kjjhgjhgf kirjoitti:

        Todella halveksiva asenne sinulla, häpeäisit.
        Sanotko olevasi uskovainen? Todellako

        Mitä halveksimista on siinä, että esittää toiselle kysymyksiä ?

        Kerrotko minulle sen ?

        Minä halusin vain kuulla sen, mikä se todellinen MIES kirjoittajan mukaan sitten on, kun kirjoittaja YLEISTÄEN VILEÄPÄ väitti, että miehet eivät ole MIEHIÄ !

        Mitä sinä itse siis sekoilet ?

        Eivätkö viestini miellyttäneet sinua, vai mistä aiheeton angstisi johtuu ?


      • yleistäjä
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Mitä halveksimista on siinä, että esittää toiselle kysymyksiä ?

        Kerrotko minulle sen ?

        Minä halusin vain kuulla sen, mikä se todellinen MIES kirjoittajan mukaan sitten on, kun kirjoittaja YLEISTÄEN VILEÄPÄ väitti, että miehet eivät ole MIEHIÄ !

        Mitä sinä itse siis sekoilet ?

        Eivätkö viestini miellyttäneet sinua, vai mistä aiheeton angstisi johtuu ?

        kaikista kirjoituksistasi huomaa miten hyökkäävä persoona olet, lähinnä säälittävää.
        JOs sinulla on huono päivä, niin pura se mieluummin lenkillä kuin täällä muiden niskaan,
        jookosta :)


      • ei.raamatun.mukaan
        yleistäjä kirjoitti:

        kaikista kirjoituksistasi huomaa miten hyökkäävä persoona olet, lähinnä säälittävää.
        JOs sinulla on huono päivä, niin pura se mieluummin lenkillä kuin täällä muiden niskaan,
        jookosta :)

        Älä nyt viitsi enää jatkaa !

        Vai jäikö yhä hampaankoloon jotain ikävää ?

        Voin yhä tiedustella samaa, eli millainen on se mies joka on MIES !

        Siinä ei yhäkään ole mitään väärää eikä hyökkäämistä !

        Sinä omassa päässäsi nyt luot kuvan minusta hyökkäävänä persoonana, vaikka sitä en ole.

        Joten mene nyt jo vihdoin ITSE ITSEESI ja mieti hetki OMAA toimintaasi ja hyökkäystäsi minun päälleni !

        Siis mitään väärää en tehnyt, ja jos tein jotain väärää kysymyksilläni, niin näytä se toteen, minulle tuli jo aiemmin mieleeni tämä Raamatun kohta sinulle annettavaksi:

        Joh. 18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

        Siis se paha on vain sinun omassa päässäsi, eli väärin tulkitsit ja tulkitset yhä minua !

        Joten lopeta väärä rivien välistä lukeminen, KIITOS !

        Ja mene nyt itse sinne lenkille, minä kävin JO !


      • 4tty34t3
        ei.raamatun.mukaan kirjoitti:

        Älä nyt viitsi enää jatkaa !

        Vai jäikö yhä hampaankoloon jotain ikävää ?

        Voin yhä tiedustella samaa, eli millainen on se mies joka on MIES !

        Siinä ei yhäkään ole mitään väärää eikä hyökkäämistä !

        Sinä omassa päässäsi nyt luot kuvan minusta hyökkäävänä persoonana, vaikka sitä en ole.

        Joten mene nyt jo vihdoin ITSE ITSEESI ja mieti hetki OMAA toimintaasi ja hyökkäystäsi minun päälleni !

        Siis mitään väärää en tehnyt, ja jos tein jotain väärää kysymyksilläni, niin näytä se toteen, minulle tuli jo aiemmin mieleeni tämä Raamatun kohta sinulle annettavaksi:

        Joh. 18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

        Siis se paha on vain sinun omassa päässäsi, eli väärin tulkitsit ja tulkitset yhä minua !

        Joten lopeta väärä rivien välistä lukeminen, KIITOS !

        Ja mene nyt itse sinne lenkille, minä kävin JO !

        kiristääkö pipo


      • ei.raamatun.mukaan
        4tty34t3 kirjoitti:

        kiristääkö pipo

        Siunausta vaan sinullekin !

        En näe tarpeelliseksi vastata tämän enempää, näihin asiattomuuksiin !


    • sulhanenyui

      Hoh hoijaa.

      • jakalekans

        Hilja Aaltonen oli mahtava ja taatusti Jumalan nainen. Herra on suvereeni; kutsuu kenet tahtoo!


      • sanoiko.hilja
        jakalekans kirjoitti:

        Hilja Aaltonen oli mahtava ja taatusti Jumalan nainen. Herra on suvereeni; kutsuu kenet tahtoo!

        Kysymys kuuluukin nyt, että väittikö Hilja olevansa evankelista ?


      • luepas.uudestaan
        sanoiko.hilja kirjoitti:

        Kysymys kuuluukin nyt, että väittikö Hilja olevansa evankelista ?

        Kulkivatko apostolit aikoinaan joku kyltti rinnassa?
        Herra käyttää ketä käyttää, ja milloin käyttää. Hän käyttää sitä, joka on käytettävissä.


      • sanoiko.hilja
        luepas.uudestaan kirjoitti:

        Kulkivatko apostolit aikoinaan joku kyltti rinnassa?
        Herra käyttää ketä käyttää, ja milloin käyttää. Hän käyttää sitä, joka on käytettävissä.

        Kyse ei ole kylteistä, vaan siitä, että toimiiko uskova Raamatun ohjeiden mukaan !

        Siis jos nainen evankelioi, ei siinä ole mitään väärää, mutta jos hän väittää vastoin Raamatun opetusta olevansa Seurakunnan evankelista, niin silloin hän on pahasti paisunut ja eksynyt Totuudesta !

        Tästä on kyse, eikä mistään kylteistä !


      • Anonyymi
        sanoiko.hilja kirjoitti:

        Kysymys kuuluukin nyt, että väittikö Hilja olevansa evankelista ?

        Hilja oli evankelista ja profetian armolahjankin hän omasi.


    • ei.raamatun.mukaan

      Otan vielä tämän lällättelyn tarkempaan tarkasteluun, kun se nostettiin mieleeni ja käsittelyyn:

      " Jäit.toiseksi
      14.8.2017 22:23
      Naiset ovat parhaita evankelistoja koska miehet eivät ole MIEHIÄ. Toiseksi jäit. "

      Mitä kirjoittaja tässä siis sanoo ?

      Eli koska miehet eivät ole MIEHIÄ, niin naisen tulee ottaa miehen paikka ja olla MIES !!!

      Eli nainen saa siis toimia vastoin Jumalan säädöstä, ja väittää vastoin selkeää opetusta olevansa evankelista, kun mies/miehet ei hänen mukaansa siihen kykene !

      Ja samalla siis nainen on se MIES, ja miehestä hän teki naisen, eli homma kääntyi päälaelleen !

      Sana sanoo siis näin:

      1. Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

      Mutta kirjoittaja siis käänsi tämän näin:

      Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen NAISEN pää ja että NAINEN on MIEHEN pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

      Tässä näkyy nyt se kapina, eli nainen haluaa hallita ja vallita, ei vain omaa miestään vaan koko Seurakuntaa !

      Siis lihallinen vallanhimoinen nainen perustelee vaikka millä valheilla sen, että hän pääsisi Seurakunnan johtotehtäviin Seurakuntaa hallitsemaan ja vallitsemaan !

      No, niinhän on Suomessa pitkälti käynyt, eli Suomen päällä on kirous, joka kerrotaan tässä:

      Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

      Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

      Eli kun Suomessa on hyljätty suora tie ja ei ole toimittu Jumalan tahdossa vaan omassa lihallisessa tahdossa, niin seuraus tästä kaikesta on luettavissa tuossa edellä !

      Eli Jumala on sallinut tämän kaiken Suomessa, kuten tuossa jälkimmäisesssä sanotaan, että Jumala on laittanut ne nuorukaiset päämiehiksi, ja naiset ja pahankuriset hallitsevat nyt "seurakunnissa" !!!

      Tämä siis on Jumalan kuritusta, kun olemme hyljänneet oikean ja suoran tien, ja nyt siis niitämme kansakuntana sitä, mitä olemme kylväneet eli vääryyttä !

      Siksi siis ovat naiset, joko suoraan tai välillisesti(kuin iisebel) vallassa seurakunnissa, ja väärät paimenet tekevät pahaa koko Suomen Seurakunnalle !

      Milloin herätään ja milloin kuritusta on tullut tarpeeksi, milloin on parannuksen aika ???

      Minä jo tiesin ennalta sen, että vastustus tulee olemaan kovaa, kun näistä kirjoittaa, sillä vallasta juopuneet eivät halua paljastua, eivätkä he varmasti tule luopumaan vallastaan, kuin pakon edessä !!!

    • Selkeäsanainen

      Marko Selkomaa on hyvä evankelista. Hän on hyvin selkeä sanainen ja myös humoristinen ja ihmisläheinen puheissaan.

      • parasevankelista

        Marko on kyllä huippu. Ei Kari Salokaan ole huono vaikkei niin kuuluisa olekaan.


      • Anonyymi

        >> Marko Selkomaa on hyvä evankelista. Hän on hyvin selkeä sanainen ja myös humoristinen ja ihmisläheinen puheissaan. <<

        Minuakin naurattaa hänen juttunsa, koska ne ovat niin raamatunvastaisia ja silti hän on ihan vakavissaan niiden kanssa.


    • laukkuryssä

      Aloituksen laatija on Polvijärven pastori itse. Kun kuuntelijat eivät häntä huomioi ja kehu, hänen on itse itseään kehuttava ja esille tuotava. Tämä on jo aiemmin kuultu ja huomattu, että joka kissanristiäisissä se 'pastorin' oma kehu haisee.

    • Pirkkojalovaara

      Pirkko jalovaara on hyvä evankelista. Voimallinen ja väkevä, hengessään palava. Haistakaa te paska!

    • Anneliisa1

      Kyllä Paavo Järvinen on paras evankelista tällä hetkellä. En ole koskaan huomannut, että hän korottaisi kokouksissaan muuta kuin Jeesusta Kristusta. Raamatun mukainen synti julistetaan rohkeasti synniksi. Sehän on rakkautta kuulijoita kohtaan. Tietää, mistä on tehtävä parannus, että pääsee taivaaseen, jos vaikka kuolema yllättäisi heti kokouksen jälkeen! Herra häntä runsaasti siunatkoon. Aamen.

      • Anonyymi

        >> En ole koskaan huomannut, että hän korottaisi kokouksissaan muuta kuin Jeesusta Kristusta. <<

        Oho. Joka kerta, kun Sari on paikalla, hän jaksaa muistuttaa, kuinka hyvän miehen Sari on saanut.

        Paavosta joskus sain Herralta sanankin. Herra sanoi, että sekin päivä koittaa, kun Paavosta sivalletaan ylpeyden kärkeä. Paavo onkin sittemmin maininnut julkisesti, kuinka Herra oli häntä kehottanut rukoilemaan huumoria saarnoihinsa. Mutta valitettavasti se vanha Paavo on taas alkanut nostaa päätään... Ja nyt on tullut mukaan muutakin epäraitista, kuten rukousliinojen siunaamisia.


    • parastaaaryhmää

      PP. MM, JN, TS, MP

      • samaa.mieltä

        PP=Petri Paavola?
        MM= Mauno Mattila?
        JN= Juha Norolampi?
        TS= Tapani Suonto?
        MP= Matti Pyykkönen?

        Totuuden puhujia kaikki.


    • KurikanMummo

      Ei ainakaan se iljettävä Paavolan poika!

    • Kalle-H-

      Matti-Pappi Vuolanne.Armoitettu Jumalan mies Porista.

      • samaa.mieltä

        Samaa mieltä.


    • Ilosanomaa

      Marko Selkomaa on sekä humoristinen että selkeäsanainen evankelista.
      Hän esittää evankeliumin niin selväpuheisesti, että se on helppo ymmärtää.

      • eri.mieltä

        Eri mieltä. Marko Selkomaa on äärikarismaattinen torontolainen menestysteologi ja eksyttäjä.


      • Anonyymi
        eri.mieltä kirjoitti:

        Eri mieltä. Marko Selkomaa on äärikarismaattinen torontolainen menestysteologi ja eksyttäjä.

        Ja ihan yleisesti kristikunnassa sellaiseksi todettukin. Mutta kuuluu niihin, jotka eivät tajua ojentautua.

        Muuten kiva persoona.


    • Armoitus

      Tapani Suonto ja Mauno Mattila ovat kirkkaasti Suomen merkittävimmät evankelistat.
      Viktor Klimenkoa unohtamatta sekä iso joukko todella hyviä saarnaajia.

      • Anonyymi

        Mauno Mattila on Suomen suurimpia harhaajohtajia ja vääriä profeettoja. Tässä pari rimanalistua Mauno Mattilalta:

        Ajattelin, että Mattila olisi tehnyt pohjanoteerauksen, kun hän levitti Jeremiah Johnssonin väärää profetiaa, että Trump olisi Jumalan pasuuna. Nyt Mauno Mattila on keksinyt sensaatiomaisen uutisen, että jääkiekkoilija Teemu Selänteen elämä olisi jokin profeetallinen ennusmerkki ja kutsuu tätä asiaa uudella YouTube-videollaan nimeltä: Selänne koodi 8 13.

        Mattila alkaa etsiä ennusmerkkejä vähän sieltä ja täältä ja tekemään aasinsiltoja erilaisten asioiden välillä. Mattila on siis tehnyt oman versionsa Da Vinci -koodista. Herätkää jo hyvät ihmiset ja hylätkää Mauno Mattila. Hän on väärä profeetta ja eksyttäjä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

        Mauno Mattila jakaa profetiaa, että Donald Trump olisi Jumalan pasuuna

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna


      • Anonyymi

        Vuorisaarnan ei ole tarkoitus olla mikään ohje ihmisille, vaan vuorisaarna esittää sen, mitä tulisi olla. Mutta vain Jeesus itse kykenee vuorisaarnan vaatimuksiin.


    • ANACONDAMIES

      LEO MELLER ja Weijo Lindroos

    • Anonyymi

      Minä sanoisin että Niilo Yli-Vainio. Kyllä hänellä todella oli Jumalan voitelu ja tulta riitti joka lähtöön.

    • Anonyymi

      Pentti Tynjälä oli tärkein julistaja.

      Tapani Suonto on tämän hetken merkittävin julistaja.

    • Anonyymi

      Ei heitä voi mitenkään paremmuus järjestykseen laittaa. Joaisella kristitylllä on oma tehtävänsä Kristuksen Rumiissa.

      1.Kor. 12 :
      27. Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
      28. Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
      29. Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
      30. Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
      31. Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

    • Anonyymi

      Eikö kukaan muista Saarikallen voimallista voimaa !!

      • Anonyymi

        Vieläkö hän on aktiivisena? Joskushan tuon yhteisö lähetti ohjelmaa jonkin paikallisradion kautta mutta siirtyi sitten lähettämään lähetykset omana työnä suorana internetin kautta.


    • Anonyymi

      Nyt kun koronaepidemia aloitti boomin jossa monien seurakuntien kokoukset striimataan nettiin livenä (tai etenkin jos yhteydet heikot liveen) ladataan tallenteena jälkikäteen paremmalla kuvanlaadulla. Katselin useamman helluntai,vapaaseurakunnan ja muutaman muun seurakunnan kokouksia niin yllättävän aneemisia presentaatioita monella tallenteesta toiseen.

    • Anonyymi

      JEESUS:

      Matteuksen evankeliumi:
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

      Luukkaan evankeliumi:
      16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

      Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      • Anonyymi

        Aijai, pyydän mitä syvimmästi anteeksi, kun perusteluni tuossa ylhäällä unohtuivat !!!
        Eiväthän nuo jakeet nyt mene kenellekään perille, ilman perusteluja !!!
        Noko, noin sanoi itse Jeesus !!!


    • Anonyymi

      PAAVALI

      Galatalaiskirje:
      3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
      1.Timoteuksen kirje:
      2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

      Hebrealaiskirje:
      3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

    • Anonyymi

      TUNTEMATON, ESRA, USEITA JA DAVID

      2.Samuelin kirja:
      7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

      1.Aikakirja:
      17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

      1.Aikakirja:
      22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

      Psalmit:
      2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

    • Anonyymi

      Eiköhän lahkoissa toimivia ns. evankelistoja olisi kuitenkin parempi kutsua lahkosaarnaajiksi.

    • Anonyymi

      >> Omasta mielestäni Polvijärven Pastori <<

      Se onkin ihan oiva valinta kaltaisellesi ei-uskovalle.

    • Anonyymi

      Pidän Paavo Väyrystä parhaana saarnaajana.
      Hänellä on kaikki asiaan kuuluvat ominaisuudet.
      Kova usko sanomaansa jota mikään ei voi horjuttaa.

      • Anonyymi

        Paavo taitaakin olla uskomiehiä. Hänellä on oma kirkkorakennuskin Pohjanrannan tilallaan, niin kuin entisaikojen kartanoillakin oli.

        Väyrysen kirkko siunattiin käyttöönsä
        https://yle.fi/uutiset/3-5570934


    • Anonyymi

      en tiedä mutta katsoin tv7 ohjelmaa n kk sitten missä oli monia uskovia pastoreita rukoilemassa. Paavo Järvinen sanoi että Herra oli hänelle sanonut (muka) että Venäjä EI hyökkää Ukrainaan. Meni pari tuntia, ja samana iltana Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Jäin miettimään kuuliko hän väärin, omia ajatuksiaan. No, hän on muuten kyllä hyvä opettaja....

      • Anonyymi

        >> Paavo Järvinen sanoi että Herra oli hänelle sanonut (muka) että Venäjä EI hyökkää Ukrainaan. <<

        Olikos laittaa linkkiä siihen, missä hän näin sanoi? Muuten mene tuulihattu-väitteeksi.

        Vaikka pidän kyllä melko uskottavana sitä, että hän on voinut väärin profetoidakin. Paavo on selvästi alkanut mennä vikasuuntaan viime vuosina. Siunailee jo mm. rukousliinoja ym. Ja on jyrkissä mielipiteissään usein raamatunvastainen eli sylkee paljon omia käsityksiään julki.

        Olen muutamankin profetian kuullut häneltä, jotka eivät ole toteutuneet. Ainakaan vielä, vaikka Paavon puheesta on saanut sen kuvan, että aivan hetkenä minä hyvänsä alkaa niin tapahtua kuin hän profetoi. Mukana profetioissa on siis oman lihan sivumakuakin, muun muassa väärän kiireellisyyden tuntua.

        Esimerkiksi hänen ns. tsunaminäkynsä on tuollainen. Siinä profetiassa mm. maapallon akseli kallistuu ja kaikki vedet siirtyvät maapallolla, aiheuttaen suurta tuhoa. Kuitenkin raamatussa Jumala on luvannut, ettei hän enää koskaan tuhoa vedenpaisumuksella ihmiskuntaa, vaan tuli on se elementti, jota hän seuraavaksi käyttää rankaisuna. Tosin ei tsunami kyllä mikään vedenpaisumus olekaan, mutta ennustaako raamattu missään kohtaa edes maailmanlaajuista tsunamia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Paavo Järvinen sanoi että Herra oli hänelle sanonut (muka) että Venäjä EI hyökkää Ukrainaan. <<

        Olikos laittaa linkkiä siihen, missä hän näin sanoi? Muuten mene tuulihattu-väitteeksi.

        Vaikka pidän kyllä melko uskottavana sitä, että hän on voinut väärin profetoidakin. Paavo on selvästi alkanut mennä vikasuuntaan viime vuosina. Siunailee jo mm. rukousliinoja ym. Ja on jyrkissä mielipiteissään usein raamatunvastainen eli sylkee paljon omia käsityksiään julki.

        Olen muutamankin profetian kuullut häneltä, jotka eivät ole toteutuneet. Ainakaan vielä, vaikka Paavon puheesta on saanut sen kuvan, että aivan hetkenä minä hyvänsä alkaa niin tapahtua kuin hän profetoi. Mukana profetioissa on siis oman lihan sivumakuakin, muun muassa väärän kiireellisyyden tuntua.

        Esimerkiksi hänen ns. tsunaminäkynsä on tuollainen. Siinä profetiassa mm. maapallon akseli kallistuu ja kaikki vedet siirtyvät maapallolla, aiheuttaen suurta tuhoa. Kuitenkin raamatussa Jumala on luvannut, ettei hän enää koskaan tuhoa vedenpaisumuksella ihmiskuntaa, vaan tuli on se elementti, jota hän seuraavaksi käyttää rankaisuna. Tosin ei tsunami kyllä mikään vedenpaisumus olekaan, mutta ennustaako raamattu missään kohtaa edes maailmanlaajuista tsunamia?

        34:50 kohdassa, "Ja vieläkin pysyn siinä ajatuksessa, sotaa ei tule, Herra tulee estämään sen". No muistin hieman väärin sen, mitä sanoi. Ohjelma tuli 23.2
        https://www.youtube.com/watch?v=t-n7nppLc2Q
        Ongoing Russia began its invasion of Ukraine on 24 February 2022
        Huom, en minä syytä ketään, virheitä tapahtuu, se on inhimillistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        34:50 kohdassa, "Ja vieläkin pysyn siinä ajatuksessa, sotaa ei tule, Herra tulee estämään sen". No muistin hieman väärin sen, mitä sanoi. Ohjelma tuli 23.2
        https://www.youtube.com/watch?v=t-n7nppLc2Q
        Ongoing Russia began its invasion of Ukraine on 24 February 2022
        Huom, en minä syytä ketään, virheitä tapahtuu, se on inhimillistä.

        "NÄIN USKON HENKILÖKOHTAISESTI", Paavo sanoi aiemmin tuossa ohjelmassa Ukrainan tilanteesta.

        Asia oli siis Paavon omaa usko(ttelu)a, Paavosta itsestään noussut ajatus, jota hän itse kaikesta päätellen piti aitona profetiana. Hyökkäys Ukrainaan kuitenkin todisti sen, ettei profetia ollut raitis ja totuudenmukainen, eikä siis Herrasta lähtöisin.


    • Anonyymi

      Aili Ester Heinonen, Helena Konttinen profeetta (kuollut), Pirkko Jalovaara, Markku Koivisto aiemmin, Oiva Sallinen (en muista nimeä?)
      eipä niitä muita oikein suomesta ole noussut. Jos ei puhujalla ole armolahjoja, en kylkeäni käännä mennäkseni luokseen. Näitä kuivia oksia kyllä on. Nykymiespastoreilla kireät pillihousut, trenditukka, juovat viiniä, filmaavat instagramiin itseään jne.

      • Anonyymi

        siis Oiva Salli


      • Anonyymi

        Onko se elämänmuoto sitten syntiä?
        Nykymiespastoreilla kireät pillihousut, trenditukka, juovat viiniä, filmaavat instagramiin itseään jne.

        Pitäsikö olla pussihousut, ruutupaita, sekä karvareuhka päässä, että onni saralla potkisi?
        Vai onko muotisi jossain siinä välissä?

        Ai - se kamelikarvapuku, sekä hunajapurkki. Okei!


      • Anonyymi

        Kaikki enemmän taikka vähemmän eksyneet poimit "parhaimmistoon". Sellaiset, jotka yleisesti kristikunnassa on arvioitu hairahtuneiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se elämänmuoto sitten syntiä?
        Nykymiespastoreilla kireät pillihousut, trenditukka, juovat viiniä, filmaavat instagramiin itseään jne.

        Pitäsikö olla pussihousut, ruutupaita, sekä karvareuhka päässä, että onni saralla potkisi?
        Vai onko muotisi jossain siinä välissä?

        Ai - se kamelikarvapuku, sekä hunajapurkki. Okei!

        Monissa Raamattukouluissa on kielletty pillihousut miehiltä,samoin farkut ja tietenkin myös naisilta. Logopaidat, lävistykset, tatuoinnit, lenkkarit, avoin kaulus, hihaton, jne Lue vaikka usan River Raamattukoulun pukeutumissäännöt miehille ja naisille erikseen. Vstauskoontulleet eivät itse aina ymmärrä miten uskova pukeutuu ja ulkoisella olemuksellaan todistaa uskostaan. Siksi on tarkat säännöt. Samat säännöt on monissa maallisissa kouluissa esim. Amerikassa. Pastorin on oltava esikuva myös nuorille miten pukeutuu tai juopotteleeko vai ei. Ei voi olla maailmallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis Oiva Salli

        Oiva Salii profetoi 90-luvulla, että Venäjä hyökkää 100 päivän päästä. Se ei toteutunut. Oiva Salli on väärä profeetta. Salli on myös lapsikastettu, siis kastamaton äärikarismaattinen luterilainen.


    • Anonyymi

      Hyvin vanha aloitus täynnä menestysteologien ylistystä.

      • Anonyymi

        Ja kuitenkin edelleen ajankohtainen. Eli mitään parannusta ei ole asioihin tullut.


    • Anonyymi

      Tuskin siellä lapsikasteen - nimijuhlassa polvijärven pastori kuuntelee vauvantodistuksessa todellista uskoa. Vain kummin äänen kuulee, eikä siinä polvillaan olla - ei pastori, eikä kummi. Omat säännöt, sekä omat jutut.

    • Anonyymi

      Aloittaja on täysin eksynyt, koska hän ei osaa Raamattua. Ei naiset edes saa puhua seurkaunnassa.

      Aulikki Hartikainen profetoi toukokuussa 2014, että kolmen päivän päästä tulee valtava herätys, niin että kirkot tulevat ihan täyteen. Ei tullut. Tällä videolla on tämä surkeasti pieleen mennyt "profetia", mitä ei ollut antanut Jumala vaan väärä henki, jotka Hartikainen luulee Jumalaksi. Piipposet ovat lähteneet kulkemaan väärien henkien perässä.

      https://youtu.be/kWelF4f_aHU?t=41s

      Tuntuu siltä, että aika ajoin Aulikki Hartikainen profetoi tulevaksi kesäksi valtavaa herätystä, mutta ne eivät ole toteutuneet. Raamattu kieltää kuuntelemasta vääriä profeettoja, joten Hartikaisen kokoukseen ei saa mennä.

      • Anonyymi

        >> Aloittaja on täysin eksynyt, koska hän ei osaa Raamattua. Ei naiset edes saa puhua seurkaunnassa. <<

        Itse olet. Puhekielto osoitti aviovaimoihin, joilla on miehet kotona, joilta voi kotona kysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Aloittaja on täysin eksynyt, koska hän ei osaa Raamattua. Ei naiset edes saa puhua seurkaunnassa. <<

        Itse olet. Puhekielto osoitti aviovaimoihin, joilla on miehet kotona, joilta voi kotona kysyä.

        Raamattu kieltää yksiselitteisesti kaikkia naisia opettamasta ja myös puhumasta seurakunnassa. Aulikki Hartikaisella on aviomies, mutta hän meni Veijo Piipposen matkaan mukaan. Sekin on väärin. Aulikki Hartikaista ei ole Herra lähettänyt seurakuntaan puhumaan. Se on päivän selvä asia.

        “Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.” (1Tim 2:11-12)
        “Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.” (1Kor 14:32-38)


    • Anonyymi

      Pitää olla abdoer- keljumiini sopia korville tälle kansakunnalle?

    • Anonyymi
    • En nyt tiedä parhaasta, mutta Maija Haikosen puheita on ollut aina ilo kuunnella.

    • Anonyymi

      Parhaita ovat paavi ja selkomaa. Ainakin sen perusteella, kun näitä palstoja lukee.

    • Anonyymi

      Kaikki siisti puku päällä esiintyvät saarnaajat ovat hienoja miehiä. Farkuissa esiintyvä ihmeparantaja olisi kauhistus.

    • LEO MELLER!!!! SIINÄ on SAARNASMIES!!! toinen on MAUNO MATTILA!!

      • Anonyymi

        Kummatkin ovat vääriä profeettoja.


    • Anonyymi

      Mistä kirkkokunnasta?

    • Anonyymi

      Tässä nähdään taas yksi esimerkki uskonlahkoista: Kiihtyneisyyttä, solvaamista ja nimetkin mainitaan.Raamatun kirjoitukset isosti esillä. Miksi usko aiheuttaa niin paljon tunteita,sitä en tiedä koska edustan valtaväestöä ja kirkkoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      327
      3235
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      224
      2010
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1437
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1319
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe