en jaksa enää ?

suhfhdj

Hei.
En tiiä minne tää ois pitäny laittaa nii laitan vaikka tänne..

Eli siis juuh, oon 19vuotias naisenalku. Mun "syömisongelmien" historia alkaa joskus 13vuotiaana. Mukana on ollu myös masennusta, välillä pahempaa, välillä parempaa. Ja myös ahdistusta.

Joo. Siis tuolloin yläasteikäsenä alottelin laihduttelemaan ja skippaamaan aterioita, yleisesti liikkumaan enemmän. Tää sitte kasvo, ja alko tulla isommaks osaks mun elämää. Silloi laihduinki aika paljon. Äiti sai tietää, koska löys mun vihkosen. Asiasta ei paljoa puhuttu, mulle vaan sanottiin kuinka pettyneitä muhun oltiin, ja että mun pitäis lopettaa tommoset typeryydet. Noh, eihä se siitä mihinkään kadonnu. Jatkoin sillä samalla linjalla jokusen vuotta. Tuossa pari vuotta sitte laihduttelut jäi vähäksi aikaa taka-alalle, tuli masennuskausi ja kaikki meni päin persettä, näin kauniisti sanottuna. En puhunu asiasta muille ko mun parhaalle kaverille, joka itekki käy läpi samoja asioita. Ton kauden aikana olin oikeesti tosi surullinen, väsynyt ja vaan yksinkertasesti loppu.
Noh, jossai vaiheessa, ehkä about vuosi sitte aloin olla jo paremmassa kunnossa. Tässä vaiheessa tietysti syömisongelmat nosti päätään, ja, noh tässä sitä taas ollaan.
Mun päivät pyörii syömisen ja liikunnan ympärillä, jumppaan vessassa, kuljetan ruoat oman huoneen roskikseen, meen lenkille monia kertoja päivässä.
Tuntuu vaan että en enää jaksa tätä. Mutta en uskalla kertoa tästä, en osaa. En halua lihoa, en todellakaan. Mutta en vaan jaksa tätä kalorien laskemista ja ruoan pelkäämistä.

Pystyykö kukaan samaistua ? Tai oisko jollakin jotain neuvoa ? Kiitos, jos luit.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haisuli2

      Ota yhteyttä ammattilaiseen. Jos opiskelet, mainitse asiasta terkkarille. Tai käväise terveyskeskuksessa. He ohjaavat eteenpäin.

      Kyse on kuitenkin niin suuresta asiasta, ettet voi sille mitään yksin. Tuo peikko on silti voitettavissa, kunhan haet apua.
      Älä kuitenkaan odota, että tilanne korjaantuu hetkessä. Sen muodostumiseenkin on mennyt vuosia, joten parantuminenkin ottaa aikaa.

      Ennen kaikkea, ole armollinen itsellesi. Olet kuitenkin vain ihminen <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe