307 bensa farkku on edulliseksi autoksi hyvä auto

Sellainen uusikorinen 2006 mallinen tuli laitettua ajoon huhtikuulla ja voin sanoa että edullista on.

Ainoat jotka kuluivat ajossa oli alapallot eteen,alle 20 e kappale ja vaihto vaivaton.

Huomioitavaa tässä on ettei ruostu niin kuin useimmat vanhemmat autot tuppaa joskus keräämään yhteen kesään ruostepilkut.

Kulutus on 6l sadalla bensaa eli tankilla olen ajellut 1000km hieman yli täytön välillä.

Kevyt auto ajaa kaupungissa ja trendikäs,ei tarvii öljyjä lisäillä.

Sisältä hyvin tilava ja ulkoapäin pieni mitoiltaan.

Hintalaatusuhde äärimmäisen hyvä,auto täyttää nykymallin ulkonäön vieläkin eikä tunnu että ajelisi ikivanhalla autolla.

Hyvä ostos kaikkineensa vaikka ennakkoluuloja oli alkuunsa,sopii hyvin sellaiselle joka ei halua sijoittaa suuria summia autoon.
Ilmianna
Jaa

15 Vastausta


Tässä on vielä muiden käyttäjien kommentteja kyseisestä autosta.

https://www.nettiauto.com/peugeot/307/autoarvostelut
Ilmianna
Jaa
Oikein ihmetyttää kuinka bensana voi olla noinkin hyvä,nyt on lähdössä neljässadas tuhannes kilometri,kone ei ota öljyä eikä vedet häviä,tekniikaltaan kuin useimmat alle 200000km ajetut.
Ilmianna
Jaa
Olet vasta 4 kuukautta sillä ajanut. Odota nyt kun siitä hajoaa kannentiiviste, vaihdelaatikko ja ohjaustehostin, niin katsotaan sitten mitä mieltä olet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Ostin auton kesäautoksi,olen ajanut sillä 20000km tuolla aikaa.

Katsoin juuri tuossa viimeisen 200km ajon ja keskikulutus oli 5.9l sadalle.

Vaihdelaatikko pelaa ,olen vaihtanut öljyt,ohjaustehostin pelaa ja kannnen tiivisteestä ei ole vuotoa havaittavissa,tutullani onkin 406 bensa pösö,on siisti vaikka kilometrit on jo viidettäsataa tuhatta menossa.

Aikasemmin minulla on ollut ranskatar citröen c5 2.2. hdi farkku,oli sitten vähävikainen auto,oikein ihmettelin kun netti pullistelee kaiken maailman murheita ja vikoja kyseiseen autoon.

En ole hetkeen ajanut niin hyvällä ajo ominaisuuksilla olevaa autoa kun tuo oli,ajoin sen 560000km saakka,ja tekniikka oli vieläkin erittäin hyvä,myöhemmin näin autoa uudella omistajalla ja kilometrien ollessa 650000km.

Ajoin myös äskettäin bensa c5 farkulla jolla oli ajettu pitkälti yli 400000km,vedot olivat erinomaiset ja ajonautinto mitä parhainpia.Konetta ei oltu aukaistu tieto oli varma koska oli alkueräinen omistaja ja tunnen hänet,hänen perheessään on 3 kipaletta c 6 citröenia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
positiivinenkokemus kirjoitti:
Ostin auton kesäautoksi,olen ajanut sillä 20000km tuolla aikaa.

Katsoin juuri tuossa viimeisen 200km ajon ja keskikulutus oli 5.9l sadalle.

Vaihdelaatikko pelaa ,olen vaihtanut öljyt,ohjaustehostin pelaa ja kannnen tiivisteestä ei ole vuotoa havaittavissa,tutullani onkin 406 bensa pösö,on siisti vaikka kilometrit on jo viidettäsataa tuhatta menossa.

Aikasemmin minulla on ollut ranskatar citröen c5 2.2. hdi farkku,oli sitten vähävikainen auto,oikein ihmettelin kun netti pullistelee kaiken maailman murheita ja vikoja kyseiseen autoon.

En ole hetkeen ajanut niin hyvällä ajo ominaisuuksilla olevaa autoa kun tuo oli,ajoin sen 560000km saakka,ja tekniikka oli vieläkin erittäin hyvä,myöhemmin näin autoa uudella omistajalla ja kilometrien ollessa 650000km.

Ajoin myös äskettäin bensa c5 farkulla jolla oli ajettu pitkälti yli 400000km,vedot olivat erinomaiset ja ajonautinto mitä parhainpia.Konetta ei oltu aukaistu tieto oli varma koska oli alkueräinen omistaja ja tunnen hänet,hänen perheessään on 3 kipaletta c 6 citröenia.
No hyvä homma jos toimii. Kalliina tyyppivikoina tuossa 307:ssa on nimenomaan vaihdelaatikon laakereiden kesto (vain hatchbackissa, farmarissa on vahvempi laatikko), ohjaustehostimen vikaantuminen ja kannentiivisteen vuoto TU-moottorisessa autossa.

Itse ajan 355tkm ajetulla 406:lla ja kyllä minulla vaan korjattavaa riittää lähes koko ajan, joten pidän tuota hehkutusta viattomuudesta hieman turhan positiivisena hehkutuksena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jep jep ja alapallukat on helppo vaihtaa ja kuivat on halpoja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
enuskokaa kirjoitti:
Jep jep ja alapallukat on helppo vaihtaa ja kuivat on halpoja?
Kyllä kyllä, todella näppärästi lähtee se kierre auki, joka on muhinut itsensä ruosteeseen kun autolla on ajettu Suomen suolatuilla teillä. Joskus lähtee vasta kun tuo rakenne on irrotettu autosta, laitettu ruuvipenkkiin ja lämmitetty kuumaksi.

Kuinka monella tavallisella Matti Meikäläisellä on mahdollisuus tehdä tuo kotonaan? Kerrostaloasujilla ei ainakaan ole mitään mahdollisuutta.

Vastaava osa on kyllä 406:ssa kestävä, alkuperäisenä kestää yli 200tkm matkan, mutta noista halvoista tarvikeosista ei koskaan tiedä, lottoamistahan se on noita autoonsa laitella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hahaaaa, mulla oli tuo dieselinä ajoin 90000 km ja auto oli 14 kertaa pajalla, kaikki mahdolliset viat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kerro nyt vaikka kolme vikaa jotka korjattiin niin saadaan jotakin keskustelua aiheesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ostit 11-12 vuotta vanhan pökötin? No johan on:) parasta on tuo "uusikorinen";))hehehe mielestäni jos auton vuosimalli on 5 vuotta vanha niin puhutaan vanhasta autosta. Ranskalaisissa se vaihtoväli on sen 2-3 vuotta. Ranskalaisistahan ei saa enää juuri mitään vaihdossa kun 100tonnia lähenee.
Ilmianna
Jaa
Enpä itsekkään olisi uskonut noiden alapallojen olevan noin helpot vaihtaa,ei mitenkään olleet ruosteessa tai kiini tiukasti,hups vain ja irti ja molemmat.

Tosi nopeita oli vaihtaa eikä ruosteita näkynyt,ostin hyvät tuolloin tilalle maksoi alle 20e kipale.

Käsittämötöntä ei ole ruosteessa,helkatin hyvä käyttöauto kun ajattelee hintaa mitä se on noin suunnilleen 2000 euron luokilla ja ostin sen kesäautoksi,hyvin palveli.

Nyt ollaan tilantessa että taidanpa ajaa vieläkin talven ja ensikesän,harvoinhan tälläiseen tilanteeseen joutuu koska yleensä vaihdan aikanopealla temmolla kausien mukaan.

Halvat osat ja pienikulutteinen auto ja trendikäs,siis kyseessähän on N:2000 euron auto ja mahdollisimman vähillä kuluilla meno nykytrendikkäästi,ei tarvii hävetä parkkiaikoilla.

Ajappas toisella laitteella joka maksaa 2000 euroa niin ero on siinä,mitä on ruostetta?mitä on osien hinnat? mitä on ajettavuus?mitä on kulutus?pitääkö miettiä öljyn kulutusta?

Mitä vuosimallia saa 2000 eurolla ,onko ilmastointi ja kunnossa? onko farmari ja tupakoimaton sekä penkit kuin uudessa konsanaan?

Hankala yhtälö useinmiten. Tämä 307 farkku on tälläinen noiden kriterien täyttävä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No toistan vielä kerran, sitten lopetan.

Sulla nyt on käynyt pieni "munkki" että jopa 4kk on autosi toiminut. Jos pitäisit tuota pidempään, niin niitä vikoja alkaa sieltä putoilemaan kuin Manulle illallista.

Ai mistäkö tiedän, no kun olen omalla 406:lla ajanut jo 10 vuotta.

Ei nämä virheettömiä ole, mutta jos keksii keinot selvitä vikojen kanssa, saa oikein passelin auton itselleen.

Muutamia asioita jotka pistää tuosta kirjoituksesta silmään:

-auton ostohinnalla ei ole juurikaan merkitystä, halvoissa autoissa käyttökulut peittoaa ostohinnan parissa vuodessa
-307 ruostuu kyllä vaikka vastustaa sitä kohtuullisen hyvin
-307 ei ole trendikäs, etenkään farkkuna
-samaan kulutukseen pääsee millä vaan saman kokoluokan, modernilla autolla
-307 on tehty aikana, jolloin öljynkulutus ei vielä ollut moottoreiden ongelma, seuraavan päästöluokan moottorit on sitten niitä, jotka vie öljyä (melkeinpä merkistä riippumatta)
-se, että 307:ssa ilmastointi toimii, ei tarkoita että se toimisi jokaisessa yksilössä, suola syö ilmastoinnin kennon puhki, ihan tyyppivika
-tupakoimattomuus, tai se, että penkit on kuin uudessa, on aivan yksilöstä kiinni

Mukava että olet tehnyt hyvät kaupat ja olet tyytyväinen, mutta jotakin realismia kommentteihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mukavaa että osaat kommentoida ,minäkin vastaan nyt.

"auton ostohinnalla ei ole juurikaan merkitystä, halvoissa autoissa käyttökulut peittoaa ostohinnan parissa vuodessa"

-Minulle oli merkitystä juuri hinnalla ja kuntoisuudella ,etsin alle 2000 euron autoa ja tuo 307 maksoi 1750e johon sain kaupan tekijöiksi 6000km ajon jälkeen ilmaisen öljynvaihdon myyjältä liikeessä.Tarkoitukseni oli ostaa vain kesäksi auto farmarina vetokoukun kera+ilmastointi.

"307 ei ole trendikäs, etenkään farkkuna"

-On trendikäs johan sen mallikin kertoo se on virallisesti (trendy malli),ajappas vaikka farkku mondeon viereen vuodelta 2006 niin alkaa hirvittämään malli ja usein ruoste,sitäpaitsi 307 on mukavampi kaupungissa ,erikosesti miten näppärä onkaan ja se kulutus on pieni sisätiloiltaan tuon kokoluokan autoksi,ajan 6 litralta sekaajoa kaupunkia ja matkaa,eilen näytti 5.9l vaikka pörräsin kaupungilla hieman.

Millaisen vastaavan muuten saa bensana jolla tuo kulutus on sekaajossa 6l? siis ajan kaupungissa noin 25% matkasta.?
Ilmianna
Jaa
Ostin 307 HDI 2,0:n jolla oli ajettu 277tkm ja maksoin siitä 1500€. Ajoin sillä reilun vuoden aikana 49tkm jolloin olisi pitänyt vaihtaa kaksoismassa vauhtipyörä joten poistin rekisteristä, arvonalenemaa tuli 3centtiä/km. Remontteihin meni 180€.
Nyt on taas 307 hdi 2,0 16v jolla ajettu 282tkm ja maksoi 1800€ ja oli juuri katsastettu sekä kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu hieman aikaisemmin.
Ilmianna
Jaa
Itsellä noita pösöjä sekä citikoita ollut enemmän ja vähemmän, käytettynä ostan, näissäkin se auton huolto ja ylläpito miten tehty, jos laiminlyöty niin saa pajalla olla vähän väliä mutta onneksi on halpaa verstasta missä käyttää, ylläpidetyt ja siistinä pidetyt on ihan toimivia pelejä, ehkä hiukkasen hankalaa myydä mutta eipä' pösöstä kannata ajatellakaan sitä että "ostan eurolla ja myyn kahdella" se perisuomalainen ajatus 1940-luvulta..niistä saa sen mitä saa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

307 bensa farkku on edulliseksi autoksi hyvä auto

Sellainen uusikorinen 2006 mallinen tuli laitettua ajoon huhtikuulla ja voin sanoa että edullista on.

Ainoat jotka kuluivat ajossa oli alapallot eteen,alle 20 e kappale ja vaihto vaivaton.

Huomioitavaa tässä on ettei ruostu niin kuin useimmat vanhemmat autot tuppaa joskus keräämään yhteen kesään ruostepilkut.

Kulutus on 6l sadalla bensaa eli tankilla olen ajellut 1000km hieman yli täytön välillä.

Kevyt auto ajaa kaupungissa ja trendikäs,ei tarvii öljyjä lisäillä.

Sisältä hyvin tilava ja ulkoapäin pieni mitoiltaan.

Hintalaatusuhde äärimmäisen hyvä,auto täyttää nykymallin ulkonäön vieläkin eikä tunnu että ajelisi ikivanhalla autolla.

Hyvä ostos kaikkineensa vaikka ennakkoluuloja oli alkuunsa,sopii hyvin sellaiselle joka ei halua sijoittaa suuria summia autoon.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta