Otan nyt kerrankin

Maltillisen kannan mitä tulee Suomen mahdolliseen NATO :jäsenyyteen. Totta on se että meidän tulee uskottavasti järjestää oma maanpuolustuksemme. Varuskuntia lakkauttamalla kuten olemme tehneet? Tai maamiinat kieltämällä joka päätös ei muuten ollut presidentti Halosesta kiinni.
Olen vain tullut siihen johtopäätökseen että yksin emme mahdollisen kriisin sattuessa itänaapurimme kanssa pärjää vaikka kuinka haluaisimme pitää "viileän asialliset" välit. NATO on rauhanturvaorganisaatio ottaen huomioon myöskin länsidemokratian puolesta tehdyt ehkä ylimitoitetut toimenpiteet mm. Etelä-Amerikassa.
Kesällä 1941 emme pärjänneet yksin kuinka siis nytkään voisimme pärjätä?

9

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emme pärjäisi yhtään se paremmin miehitettynä Nato-maanakaan.
      Parempi siis itsenäisyys kuin Natoilijoiden hallinnassa. Niin kauan kun emme tee itsestämme uhkaa Venäjälle, eli ota vieraiden valtioiden joukkoja ja aseita maahamme, saamme olla rauhassa ja uhota reppavasti.

• En ole revanssisti enkä "Honkaliittolainen". Kylmä realismi vain sanoo sitä että kyse ei ole siitä teemmekö itsestämme uhan Venäjälle. Suurvalta käyttäytyy niinkuin se itse haluaa. Kyllähän me sitäpaitsi vuosina 1945-1962 saimme epävirallista apua lännestä mm. CIA-dollareiden muodossa.
        Olemme Tommi eri mieltä tässä asiassa. Kunnioitan mileipidettäsi jonka selkeästi perustelet mutten voi siihen yhtyä.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

En ole revanssisti enkä "Honkaliittolainen". Kylmä realismi vain sanoo sitä että kyse ei ole siitä teemmekö itsestämme uhan Venäjälle. Suurvalta käyttäytyy niinkuin se itse haluaa. Kyllähän me sitäpaitsi vuosina 1945-1962 saimme epävirallista apua lännestä mm. CIA-dollareiden muodossa.
        Olemme Tommi eri mieltä tässä asiassa. Kunnioitan mileipidettäsi jonka selkeästi perustelet mutten voi siihen yhtyä.

Erimielisyys on pakko todeta aiheesta, on siitä sen verran monta kertaa aiheesta väännetty. ;D

• Turmiola.Tommi kirjoitti:

Erimielisyys on pakko todeta aiheesta, on siitä sen verran monta kertaa aiheesta väännetty. ;D

Kyllä me NATO:n kannattajatkin ihan normaaleja ihmisiä olemme. Emmekä pelkästään Honkaliittolaisia revanssisteja.
        Ehkä ensimmäisenä asiana olisi järkevää kehittää jo em. Presidentti Koiviston ajatusta pohjoismaisesta yhteistöstä.

• Valloittiko Neuvostoliitto Suomen?

• Henkisesti kyllä menemällä kansakunnan korvien väliin 1956-1981.

Henkisesti kyllä menemällä kansakunnan korvien väliin 1956-1981.

Henkisrsti mutta ei fyysisesti.

Henkisesti kyllä menemällä kansakunnan korvien väliin 1956-1981.

Etkö oikeasti nähnyt, että kysymys oli bluffista. Ei tarvinnut edes käydä Neuvostoliitossa ymmärtääkseen, että kysymys oli pelkästä leikistä.

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Etkö oikeasti nähnyt, että kysymys oli bluffista. Ei tarvinnut edes käydä Neuvostoliitossa ymmärtääkseen, että kysymys oli pelkästä leikistä.

Oma sulkuolveni katsoi jo länteen MTV:n ja Ronald Reaganin myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      90
      1466
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1023
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      383
      864
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      849
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      723
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe