VW ei pysty kiatakuuseen

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagen-kosiskelee-jenkkiostajia-kuuden-vuoden-takuulla-euroopassa-turha-haaveilla/6387902#gs.OVLKJqQ

Entiset vw autojen omistajat lienee voi kertoa miksi VW ei pysty pitkään takuuseen?
Ilmianna
Jaa

35 Vastausta


ossss, voit kertoa oman tarinasi, vaikka vakiporukka sen jo tietääkin.
Kannattaa ainakin kysyä itseltään, kannattaako ostaa se halvin käytetty joka on kolaroitu, eikä huoltohistoriasta ole tietoa ja sitten itse käyttää kaikkein halvinta ja epämääräisinä Pärnästä kaikkiin korjaus/huoltotoimiin. Näin syntyy katastrofiauto ja elämänsä hallinnan menettänyt syrjäytynyt osssss.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
jaha
pikalaskelma kertoo jos olisin käyttänyt merkkihuollossa huollot ja korjaukset niin olisin menettänyt 10 vuodessa ainakin sen 10000e selvää rahaa.
pelkästään alvadin ohjausvaihde säästi 2000e verrattuna pörhön työ+osat.
Elämä on osalle uskoa ja ja osalle valintoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
takaisinostotVWskodaudi kirjoitti:
jaha
pikalaskelma kertoo jos olisin käyttänyt merkkihuollossa huollot ja korjaukset niin olisin menettänyt 10 vuodessa ainakin sen 10000e selvää rahaa.
pelkästään alvadin ohjausvaihde säästi 2000e verrattuna pörhön työ+osat.
Elämä on osalle uskoa ja ja osalle valintoja.
Kohta VW tdi autoja saa monen tonnin alennuksella.
saaste kulminoituu Euroopassa kovaa vauhtia.
Tippuukohan poliitikkojen päitä.? Olis yllätys jos Merkelille tulis lähtö kun vaaleja ennen kaivellaan kytköksiä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
takaisinostotVWskodaudi kirjoitti:
jaha
pikalaskelma kertoo jos olisin käyttänyt merkkihuollossa huollot ja korjaukset niin olisin menettänyt 10 vuodessa ainakin sen 10000e selvää rahaa.
pelkästään alvadin ohjausvaihde säästi 2000e verrattuna pörhön työ+osat.
Elämä on osalle uskoa ja ja osalle valintoja.
Älä yritä ossss. Et ole käyttänyt merkkihuoltoa koskaan ja ohjausvaihde menee rikki yleensä kolariautoissa, kuten sinunkin tapauksessa. Myös peltihommat on tehty huonosti, koska autosi ruostui liian aikaisin. Sinä ostit laiminlyödyn ja kolaroidunb auton ja itse jatkoit pärnäsen raiskauksilla, joten ihan oma vika, turha katkeroitua omasta tyhmyydestään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
VW moottori kestää 50tkm käytössä.
Tehtaalta suunniteltua jälkimarkkina tavaraa
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mikä totuus tuossa kerrotaan takuusta?
Minä voin kertoa sinulle tuorevastuusta parikin esimerkkiä. Auto takuu 2 vuotta, mutta istuimen verhoilu vaihdettiin tuotevastuuseen mukisematta kun auto oli lähes 5 vuotta vanha.
Auto takuu 2 vuotta, huollossa huomattiin yli 3 vuotiaana, että mahdollisesti kannentiiviste tihkuu ulospäin, vaihdettiin tuotevastuuseen. Autot Volvo ja Ford.
Takuun maksaa kuitenkin autonostajat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tsi-ja-tfsi-moottorit-syovat-liikaa-oljya-tyyppivika

kolme miljoonaa yksittäistapausta missä on liian ohuet männänrenkaat?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ja jälleen kerran luetun ymmärtäminen on liian vaikeaa ossssille. Kyseistä moottorityyppiä on asennettu 3milj. autoon ja ongelmia on vain yksittäistapauksia, eli ei kovin montaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ossssKusipääEiOsaaLukea kirjoitti:
Ja jälleen kerran luetun ymmärtäminen on liian vaikeaa ossssille. Kyseistä moottorityyppiä on asennettu 3milj. autoon ja ongelmia on vain yksittäistapauksia, eli ei kovin montaa.
Kuka uskoo ?
VW edustajat sanoo että eivät halua selvittää määrää?
Ei halua? asiakas on siis ajellen oottamassa koska paukahtaa ja maksaa omasta lompakosta kun syyllistetään myyjän toimesta.
Eikös tälläinen kuva tule kun lukee VWaudiskoda uutisointia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/maahantuoja-nama-vw-moottorit-syovat-oljya-nain-korjataan

lue alaotsikot myös

syitä miksi takuuta ei voi antaa kian tyyliin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
VW korjaa nuo moottorit tuotevastuun mukaan, käytännössä se toimii ihan samoin kuin takuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
osssssKatkeraLuuseri kirjoitti:
VW korjaa nuo moottorit tuotevastuun mukaan, käytännössä se toimii ihan samoin kuin takuu.
Ei toimi niin, valmistaja maksattaa korjauksiaan virhevastuun kautta Suomessa.
Se on väärin kun kyseessä tehdasvika
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Auto on sen verran kallis kestokulutushyödyke että kyllä kai sillä pitäisikin olla pidempi takuu kuin jollain pyykkikoneella. Esim. omistamallani Whirlpoolilla on 5v moottoritakuu, uskaltaako esim. VW taata moottorinsa kestävyyden viideksi vuodeksi :D
Ai niin ja autopuolelta omistan Kian.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Te ette selkeästikään tiedä näistä asioista kovinkaan paljon. Virhevastuu kattaa auton pääkomponentit kuten moottorin ja voimansiirron. Pitkä takuu on siinä mielessä täysin turha.
VW esim tarkastaa ja vaihtaa veloituksetta niitä alkupään TSI-jakopäitä ainakin 7 vuotta vanhoihin autoihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Omaa.kokemusta kirjoitti:
Te ette selkeästikään tiedä näistä asioista kovinkaan paljon. Virhevastuu kattaa auton pääkomponentit kuten moottorin ja voimansiirron. Pitkä takuu on siinä mielessä täysin turha.
VW esim tarkastaa ja vaihtaa veloituksetta niitä alkupään TSI-jakopäitä ainakin 7 vuotta vanhoihin autoihin.
Oletetaan että autosta X hajoaa moottori tai vaihdelaatikko. Asiakas vie auton korjaamolle jossa se korjataan takuuna. Kustannukset asiakkaalle 0 euroa.

Oletetaan että autosta Y hajoaa moottori tai vaihdelaatikko. Asiakas vie auton korjaamolle ja vetoaa virhevastuuseen. Kuluttajaviranomaisen kanta on että korvauksesta vähennetään käyttöhyöty, esim. 50% jolloin asiakkaan maksettavaksi laitetaan korjauksen hinta x2 josta "vähennetään" se 50% jolloin tosiasiassa asiakas maksaakin koko korjauksen itse ja autokorjaamo nauraa koko matkan pankkiin ja kaljoittelee kuluttajaviranomaisen kanssa illalla saunassa samalla kun nauravat vieläkin miten tyhmä asiakas saatiin maksamaan koko remontti itse vaikka luuli saavansa jotain virhevastuuna takaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nämä.on.nähty kirjoitti:
Oletetaan että autosta X hajoaa moottori tai vaihdelaatikko. Asiakas vie auton korjaamolle jossa se korjataan takuuna. Kustannukset asiakkaalle 0 euroa.

Oletetaan että autosta Y hajoaa moottori tai vaihdelaatikko. Asiakas vie auton korjaamolle ja vetoaa virhevastuuseen. Kuluttajaviranomaisen kanta on että korvauksesta vähennetään käyttöhyöty, esim. 50% jolloin asiakkaan maksettavaksi laitetaan korjauksen hinta x2 josta "vähennetään" se 50% jolloin tosiasiassa asiakas maksaakin koko korjauksen itse ja autokorjaamo nauraa koko matkan pankkiin ja kaljoittelee kuluttajaviranomaisen kanssa illalla saunassa samalla kun nauravat vieläkin miten tyhmä asiakas saatiin maksamaan koko remontti itse vaikka luuli saavansa jotain virhevastuuna takaisin.
Noinkin se voi mennä. Omalla kohdalla maksuosuuteni oli seitsemän vuotta vanhassa autossa nolla euroa, joten homma toimi hienosti.
Ja eipä siinä olisi ollut enää takuuta vaikka alla olisi ollut Kia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
omaa.kokemusta kirjoitti:
Noinkin se voi mennä. Omalla kohdalla maksuosuuteni oli seitsemän vuotta vanhassa autossa nolla euroa, joten homma toimi hienosti.
Ja eipä siinä olisi ollut enää takuuta vaikka alla olisi ollut Kia.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/

VW kusettaa valtin tukemana virhevastuuna ja asiakas makselee tehdasvikoja.TÄ

Pitkä kiatakuu antaa selvää rauhaa kuluttajalle
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
VW:n takuu moottorille ei ole rajoitettu kilometreillä, joten aika hyvä luotto siihen on. Tuotevastuu korjaa 2 vuoden jälkeenkin jos moottori hajoaa valmistusvirheen tai vastaavan syyn vuoksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vaikeaAsiaossssille kirjoitti:
VW:n takuu moottorille ei ole rajoitettu kilometreillä, joten aika hyvä luotto siihen on. Tuotevastuu korjaa 2 vuoden jälkeenkin jos moottori hajoaa valmistusvirheen tai vastaavan syyn vuoksi.
asiakas sen maksaa kun auton arvo nousee...eli käytännössä netto ja ostaja kuittaa tehdasvian omasta pussista
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lopputulemaVW kirjoitti:
asiakas sen maksaa kun auton arvo nousee...eli käytännössä netto ja ostaja kuittaa tehdasvian omasta pussista
Se että auto on kolaroitu ja sen jälkeen parsittu kasaan romiksen osista jeesusteipillä ei ole tehdasvika. Se lähti tehtaalta aivan eritavalla rakennettuna.

Sen sijaan 2006-2008 TSI-koneissa oli tehdasvika ja sen korjaamisesta asiakas ei maksa penniäkään. Tiedän sen omasta kokemuksesta joten turha tulla sössöttämään mitään muuta.

Osssssin tapaus ei ole tehdasvika vaan kusettavan jobbarin tekosia. Tehdasta ei voi siitä syyttää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kaksi.eri.tapausta kirjoitti:
Se että auto on kolaroitu ja sen jälkeen parsittu kasaan romiksen osista jeesusteipillä ei ole tehdasvika. Se lähti tehtaalta aivan eritavalla rakennettuna.

Sen sijaan 2006-2008 TSI-koneissa oli tehdasvika ja sen korjaamisesta asiakas ei maksa penniäkään. Tiedän sen omasta kokemuksesta joten turha tulla sössöttämään mitään muuta.

Osssssin tapaus ei ole tehdasvika vaan kusettavan jobbarin tekosia. Tehdasta ei voi siitä syyttää.
skodakehujan rabbitti yskii?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pörhöllä pokkaa myydä samassa hallissa pitkän takuun kiaa ja saaste vaunuVW tuotteita joissa ei käytännössä toimi edes se kahden vuoden minitakuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja miksi ei möisi? Siitä saa kuluttaja valita itselleen mieluisan. Rahaa pöytään ja uusi auto kotiin. Tämä on markkinatalouden vahvinta aluetta. Jos ei VW nappaa niin korean ihmeellä kotiin.
Mikä tässä on niin ihmeellistä Osssssille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvin pelaa Kia takuu. Tuli uudet avaimet ja ohjelmointi avaimiin, kun oli murtumaa avaimessa ja auto on yli kuusivuotta vanha vm.2011. Säästyhän siinä n.700€. Kyllä takuu pelaa yli kuuden vuoden jälkeenkin. Eipä taida muissa merkeissä onnistua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Lienee näin kun kia vioista ei kirjoitella somessa.Eikä hyny loista otsikoissa vikauutisina niinkuin VW konsernin KN tuotteet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KNautotominaisuus kirjoitti:
Lienee näin kun kia vioista ei kirjoitella somessa.Eikä hyny loista otsikoissa vikauutisina niinkuin VW konsernin KN tuotteet.
Kian uskaltaa ostaa 7 vuoden velalla kun takuu on sen ajan. köyhän kulut pyssy kurissa.
Toisin kun VW tuotteessa.koneremppa iskee niin maksat vaikka 8000e laskua ihan isse.
Kumpi houkuttaa enemmän?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ensin pitää rakentaa kestävä KN
Ilmianna
Jaa
ei pysty laadulla kn autot kilpailemaan
Ilmianna
Jaa
VW uskovaisuus on köyhälle taakka
Lapset näkee nälkää kun perhe maksaa 10000e koneremppaa
Ilmianna
Jaa
Ja oliko KM raja 30000km?
Ilmianna
Jaa
Jossain oli uutinen että VW tarjoaa ilman km rajaa takuun!

tosin moottori ja vaihteisto on rajattu takuun ulkopuolelle ymmärrettävistä syistä
Ilmianna
Jaa
VW myy saksalaista laatua, ajonautintoa, suorituskykyä ja kaikkea sellaista, mitä paljon ajava autoltaan vaatii. Kia myy vain takuuta, koska muuten autot jäävät liikkeeseen. Sitten kun tutustut tarkemmin sen korean ihmeen takuuehtoihin, niin huomaat, että eihän se takuu korvaa juuri mitään.

Ei siinä mitään, tyhmää ja köyhää on niin helppo kusettaa, että ostelkaa vaan niitä korean kippoja.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

VW ei pysty kiatakuuseen

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta