Ei voida nainen olla yhdessä

Luokkataustateroaa

Koska isoisämme sisällissodassa 1918 eri puolilla. Isäni isä oli köyhä torppari punaisten puolella. Sinun esi isäsi taas lahtasi punaisia porvarien puolella.

19

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syyonlöytynyt

      Joo, ei niin ;)

    • ValkoinenNainen

      Hyi saatana. Kuulutko saastaisiin punaisiin :0 Mulle kelpaa vain korkesti koulutettu mies, jonka sukutaustoissa on valkoinen väri.

    • selvisihänseviimein

      Se oli viimeinen naula tähän arkkuun. Hyvästi.

    • Isäni suku on kyllä punaisiin päin. Äitini puolella on taiteellisia maalaisjuntteja, karjalanevakkoo ja köyhää torpparii ym. rintamakarkureita.

    • tarkkailmaisu

      vapaussodassa

    • KartanoVolvo

      Kaikki punaiset olisi saanut tappaa, myös jälkeläiset. Vitun kommarit. Vaasan veri ei vapise.

      • Humanistimiäs

        Monikohan tälläkään palstalla silloin olisi elossa nyt. Tiedätkö itse millä puolella isovanhempasi olivat? https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Täällä_Pohjantähden_alla


      • PuolueetonEdelleen
        Humanistimiäs kirjoitti:

        Monikohan tälläkään palstalla silloin olisi elossa nyt. Tiedätkö itse millä puolella isovanhempasi olivat? https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Täällä_Pohjantähden_alla

        Tiedän ja en edellinen. Mutta tiesitkö että suuri osa kansasta ei valinnut puolta.


      • KartanoVolvo
        Humanistimiäs kirjoitti:

        Monikohan tälläkään palstalla silloin olisi elossa nyt. Tiedätkö itse millä puolella isovanhempasi olivat? https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Täällä_Pohjantähden_alla

        Tiedän hyvin, iso-isovanhempani olivat kartanollisia Torniossa, jotka työllistivät tyytyväisiä renkejä ja piikoja melkeinpä kymmenen. Ihan tavallisia ihmisiä, jotka vastustivat rikollista vallankaappausyritystä. Kyllä siinä olisi käynyt paljon pahemmin kaikille kunnon ihmisille, jos punaiset olisivat voittaneet. Ihmisestä tulee auttamatta kriminaali ja rikollinen, kun alkaa vastustamaan väkivalloin laillista esioikeutta.


      • Mainitsen

        Punaiset tappoivat säälittä kaikki ja halusivat CCCP tyylin valtion tännekin, valtion jossa esim koulut ja kulttuuri sekä uskonto ja etiikka kiellettiin ja sivistyneistö tapettiin säälittä, jotta saataisiin raha ja omaisuus ryöstettyä laiskoille, raakalaismaisille ja typerille "vallankumouksen" kannattajille.


      • pienipalasivistystä
        Mainitsen kirjoitti:

        Punaiset tappoivat säälittä kaikki ja halusivat CCCP tyylin valtion tännekin, valtion jossa esim koulut ja kulttuuri sekä uskonto ja etiikka kiellettiin ja sivistyneistö tapettiin säälittä, jotta saataisiin raha ja omaisuus ryöstettyä laiskoille, raakalaismaisille ja typerille "vallankumouksen" kannattajille.

        Me löysimme ihmisjätteitä, häneltä oli kaikki jäsenet katkottu poikki, suuri rautanaula oli lyöty päähän, otsasta, siihen kiinnitetty hänen punakaartin kortti. Jalat oli molemmat poikki, kädet myös, pistimellä oli pistetty rinta. Suuret haavat oli molemmin puolin kupeita, ne oli leikattu japanilaisella pistimellä. Vaatteet sekä jalkineet olivat myös muuttaneet omistajaa. Ketkä olivat nuo jotka tuon tekivät? Ne olivat suur suomi haaveilijoita, ne olivat lahtareita, ihmislahtareita.


    • Älämiesselittele

      Joskus se rauha pitää sopia, ei olla katkeria ikuisesti.

      • Punainemiäs

        Paraskin sanoja


      • Älämiesselittele
        Punainemiäs kirjoitti:

        Paraskin sanoja

        Molemmat oli kuitenkin punaisia.


      • Punainenmiäs

    • Putinonparas

      Mun esi-isät lahtasi suomalaisia, ruotsinsuomalaisia ynnä muita impivaaran perseen näyttäjiä, tsaarin ja äiti Venäjän puolesta. Mutta se oli minun esi-isäni, joka myös pakeni kommareita länteen ja päätyi - Suomeen rutiköyhänä. Kuten minäkin olen ollut, ja pidän kiinni jokaisesta ansaitsemastani lantista, enkä jaa sitä perseen näyttäjä kommareille.

    • jälkeläinen

      Mul on multaa kynsien alla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1519
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1146
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      982
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      184
      852
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      615
    8. 56
      602
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      117
      595
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      74
      546
    Aihe