Poistakaa jos haluatte

Luettelen tässä alkuperäisten Asevelisosialistien Kunnian Joukon

Unto Varjonen
Yrjö Kilpeläinen
Väinö Leskinen
Aarre Simonen
Penna Tervo
Näitä miehiä Suomi saa kiittää itsenäisyydestään.

15

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VittuilevaSuomalainen

Mistä ihmeen itsenäisyydestä ?
      Jos, Hyvä Toveri mietit tarkkaan, niin huomaat, että Suomi ei ole ikinä ollut itsenäinen ja ei tule ikinä olemaan.
      Vaikka sanomme, että " itsenäinen Suomi", niin tämmöinen " persläpi", missä vielä asuu tyhmä kansa, ei voi olla itsenäinen.
      Kulissit on, mutta määräysvalta on muualla.
      Mutta Hyvä Toveri, amerikan persuksen nuoöija;
      Pidä vaan se Suomi yöpuku, Suomi verkkarit ja uhoo jenkin puolesta.

• ei-käännynnäinen

Miten tuo punikkijoukko itsenäisteen littyy?

• Ryhti.mennyt.SDP
        ei-käännynnäinen kirjoitti:

Miten tuo punikkijoukko itsenäisteen littyy?

Ei oikein löydy vertailukohtaa itsenäisyyteen heitä.
        Olihan kommunisti Saarinenkin rintamalla, häntäkin voisi siitä kehua.
        Mutta nyt olis SDP jota puolueeksi sanotaan kurinpalautuksen paikka.
        SAK ja Ay-liike ottanut puoleen omakseen, joka ei enään siten täytä puolueen tunnusmerkkejä.
        Jos siellä joku toinen taho yrittää asiaansa esille SAK AY-liike pian hänet hiljentää edustajiensa kautta.

Jos pariniemeä otatisi Tanner Ja Simonen, jos he nyt olisi vallassa, ei SDP kiekkkuisi juna lakoissa. "niin kaun kuin minä olen sisäministerinä, lakkoja ei tule"
        -sanoi Simonen ministerinä.
        Ja varmaan sanoisivat, että SAK ja Ay-liike teillä oma sektorinne, joka ei kuulu SDP puolueen hallintaan.

• Ihmemies.majuri.sekoilee
        Ryhti.mennyt.SDP kirjoitti:

SAK ja Ay-liike ottanut puoleen omakseen, joka ei enään siten täytä puolueen tunnusmerkkejä.
        Jos siellä joku toinen taho yrittää asiaansa esille SAK AY-liike pian hänet hiljentää edustajiensa kautta.

Jos pariniemeä otatisi Tanner Ja Simonen, jos he nyt olisi vallassa, ei SDP kiekkkuisi juna lakoissa. "niin kaun kuin minä olen sisäministerinä, lakkoja ei tule"
        Ja varmaan sanoisivat, että SAK ja Ay-liike teillä oma sektorinne, joka ei kuulu SDP puolueen hallintaan.

Pankkomajuri vittuun sekoilemasta palstalta. Tai no, pois, vittun tuolla tolluskalla tuskin on koskaan ollut asiaa.

• KepulainenSotasankari
        Ryhti.mennyt.SDP kirjoitti:

Jos et muuta vertailukohtaa löydä, niin vertaa kepulaiseen rintamakarkuriin Arvo puoluesihteeri Korsimoon.

• Eihän ylläpito mitään poista, ei vakka kuinka pommittaa. Miten tämä sitten kuuluu kepupalstalle. Miksi koit tärkeäksi avautua asiasta kepupalstalla?

• Ei minua "Majurin" kirjoitukset ota aivoon. Kaikenmaailman "opettajien" sitäkin enemmän.

• 27.1-18

Kovin on outoja nimiä. Muussa kun punikkien historiassa mainitaan ihan muita nimiä kuten Ryti, Mannerheim, Paasikivi, Kekkonen

• Minkäs minä voin tietämättömyydellesi. Kolme ensimainittua minäkin nostan esille. Kekki ei tähän joukkoon kuulu.
        Totuus siitä että SDP.n ja Kokoomuksen itsenäisyystaistelu esti Suomen luisun kansandemokratiaksi 1945-1962 ottaa näköjään koville. Kekki muuten valittiin kommunistien äänillä 1956.

• 27.1.1918
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Minkäs minä voin tietämättömyydellesi. Kolme ensimainittua minäkin nostan esille. Kekki ei tähän joukkoon kuulu.
        Totuus siitä että SDP.n ja Kokoomuksen itsenäisyystaistelu esti Suomen luisun kansandemokratiaksi 1945-1962 ottaa näköjään koville. Kekki muuten valittiin kommunistien äänillä 1956.

Tuo on sitä punaisten historiaa, puolueeton historia on ihan toista.

• 27.1.1918 kirjoitti:

Tuo on sitä punaisten historiaa, puolueeton historia on ihan toista.

Kyllä se on ihan puolueettomassakin historiassa kerrottu että Kekki valittiin kommunistien äänillä.

• 27.1.1918

Kyllä se on ihan puolueettomassakin historiassa kerrottu että Kekki valittiin kommunistien äänillä.

Ei siitä ollutkaan kysymys. Et punikki muista mitä edellisessä viestissäsi kirjoitat, huvittavaa.
        Toverit ovat punalippuineen ja sosialismiohjelmineen olleet kaukana Suomen asian ajamisesta.

Kunnes Leskinen matkusti Moskovaan.

• 27.1.1918 kirjoitti:

Ei siitä ollutkaan kysymys. Et punikki muista mitä edellisessä viestissäsi kirjoitat, huvittavaa.
        Toverit ovat punalippuineen ja sosialismiohjelmineen olleet kaukana Suomen asian ajamisesta.

Kunnes Leskinen matkusti Moskovaan.

Mitähän se Tollakko olikein yrittää sanoa. Älypelit eivät taida olla lajisi.

• JuupaJuuJuuJuu

Mutta tarvittiin siihen se arvottomilla ruplilla ostettu äänikin. Vain sosialidemokraateista löytyi riittävän tyhmä, jolle kelpasi ruplat - siis meillä arvoton valuutta. Penna Tervo. Siinä se asevelisosialisti joka pelasti Suomen.

• Ei.tästä.hyvää.tule

Ay kommarit makaa nyt kiskoillakin.
      Kuin punapää pastori oli poliisiauton edessä estämässä hälytysajoon.

Olen satavarma jos SDP johdossa olisi miehiä, esim Väinö Tanner, ja Aarre Simonen.
      Vaikka nyt he riitautuvatkin sitten myöhemmin 50 -60 luvun taitteessa.
      Simonen liittyi 1959 perustettuun Työväen ja pienviljelijäin sosialidemokraattiseen liittoon.
      Taisipa olla puheenjohtajakin siinä jonkin aikaa.
      Saattaisi se Lipposen Paavollekin olla paha paikka lakkoilla, kun tietäen hänkin, että lakoista aina kärsii heikompi osa. Mutta se ei tunnu Ay liikettä pahemmin haittaavan, kunhan vaan saa olla lakossa, oli syy mikä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      240
      1898
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1601
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1230
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      952
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      40
      769
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      760
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      751
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      740
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      23
      712
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe