1M-liittymä=868k-liittymä

Petetty

Mulle tulee joka kuu laskua jossa lukee veloitus megasesta Saunaverkon alueella ja käytännössä käytän noin 868-liittymää. Testattu monella mittarilla ja vielä ftp-ohjelmalla ja 100 megan paketilla.

Se mitä operaattorin tulisi tehdä, on laskuni pienentäminen 13%. Tekninentuki tietää asiasta, mutta vetoavat asiakassopimuksiin, että itsepähän hyväksyn tämän menetelmän. Ei ole pakko olla asiakas. Huijausta ja ryöstöä.

30

3915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harri

      Se on normaalia että nimellisestä kaistasta vain 85 % käytössä. Näin kaikilla

    • Turhaan valitat

      Jos meinaat nopeustestejä joilla oot saanu tollasia tuloksia on tuo hyvä. Et koskaan saa sitä täyttä nopeutta minkä tilasit.Aina se on noin 30% pienempi. Turha urputtaa tänne tai edes sinne Saunalahteen. Näin se menee jokaisessa liittymässä tarjoajasta huolimatta. Ja en usko että sanottu Saunalahdelta edes noin. Kyllä sielläkin tiedetään, että on käytännössä täysin mahdotonta saada megan nopeus megan liittymälle. Sori vaan.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Olet joko tyhmä tai sitten saunalahdella töissä! Etkö tajunnut ollenkaan pointtiani? Miksi maksan jostain mitä en saa!! Se oli asian ydin! Ei sun tarvii kommentoida täällä jos et oo kovin terävä.

        Vai ostatko essolta bensaa ja maksat 10 litrasta vaikka saat 8,6l ??? Joko tajuat?

        TEOREETTISET NOPEUDET ON MAHDOLLISTA MUUTTAA KONKREETTISIKSI LOPETTAMALLA TEOREETTISEN NOPEUDEN NUMERAALINEN KOROSTAMINEN JA LASKUTUS TULISI KORJATA REAALISELLE TASOLLE! TÄLLÄ MENOLLA SE ON KUSETUSTA! KUSETUKSEN MAHDOLLISUUTTA LISÄÄVÄT KALTAISENNE ******* JOTKA NIELEE KAIKEN MITÄ ETEEN SYÖTETÄÄN.


      • Vitsittää
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Olet joko tyhmä tai sitten saunalahdella töissä! Etkö tajunnut ollenkaan pointtiani? Miksi maksan jostain mitä en saa!! Se oli asian ydin! Ei sun tarvii kommentoida täällä jos et oo kovin terävä.

        Vai ostatko essolta bensaa ja maksat 10 litrasta vaikka saat 8,6l ??? Joko tajuat?

        TEOREETTISET NOPEUDET ON MAHDOLLISTA MUUTTAA KONKREETTISIKSI LOPETTAMALLA TEOREETTISEN NOPEUDEN NUMERAALINEN KOROSTAMINEN JA LASKUTUS TULISI KORJATA REAALISELLE TASOLLE! TÄLLÄ MENOLLA SE ON KUSETUSTA! KUSETUKSEN MAHDOLLISUUTTA LISÄÄVÄT KALTAISENNE ******* JOTKA NIELEE KAIKEN MITÄ ETEEN SYÖTETÄÄN.

        Kyllä pitäis saada mitä tilaa.Eihän tossa tosiaan ole mitään järkeä jos ei kenelläkään nopeus ole se mikä pitäisi.Ottaisivat varmanpääle ja nostaisivat sitä nopeutta senverran että varmasti tulee 100% kun pelivaraa kuitenkin on.
        Ei sitä bensaakaan tosiaan myydä teoreettisen maksimi litra määrän mukaa.


      • :PPPPP
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Olet joko tyhmä tai sitten saunalahdella töissä! Etkö tajunnut ollenkaan pointtiani? Miksi maksan jostain mitä en saa!! Se oli asian ydin! Ei sun tarvii kommentoida täällä jos et oo kovin terävä.

        Vai ostatko essolta bensaa ja maksat 10 litrasta vaikka saat 8,6l ??? Joko tajuat?

        TEOREETTISET NOPEUDET ON MAHDOLLISTA MUUTTAA KONKREETTISIKSI LOPETTAMALLA TEOREETTISEN NOPEUDEN NUMERAALINEN KOROSTAMINEN JA LASKUTUS TULISI KORJATA REAALISELLE TASOLLE! TÄLLÄ MENOLLA SE ON KUSETUSTA! KUSETUKSEN MAHDOLLISUUTTA LISÄÄVÄT KALTAISENNE ******* JOTKA NIELEE KAIKEN MITÄ ETEEN SYÖTETÄÄN.

        Turha täällä ketään mollata tyhmäks. Näin se asia kuitenkin on että nopeus ei ole sitä täyttä ja se siitä. Jos sua ei se tyydytä sulje koko yhteys. Ei kellään ole pakko pitää laajakaistaa eikä mitään muutakaan nettiyhteyttä. Mene itseesi ennen tuollaista nimittelyä.


      • sivusta seuraaja
        :PPPPP kirjoitti:

        Turha täällä ketään mollata tyhmäks. Näin se asia kuitenkin on että nopeus ei ole sitä täyttä ja se siitä. Jos sua ei se tyydytä sulje koko yhteys. Ei kellään ole pakko pitää laajakaistaa eikä mitään muutakaan nettiyhteyttä. Mene itseesi ennen tuollaista nimittelyä.

        tekopyhät saa sanoa viimeisen sanan ja mollata viimeiseksi.


      • welho
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        tekopyhät saa sanoa viimeisen sanan ja mollata viimeiseksi.

        No mulla ei valittamista welhossa, taidan asua hyvässä paikkaa (Hki Vallila), kun tullee se mitä luvattu ja itse asiassa tuntuu yleensä tulevan "vähän yli".Yhteys 1Meganen. Kyselin kaverilta joka Soneran leivissä laajakaistapuolella, niin sanoi et se DSL on todellakin teoreettinen maksimi ja harvalla toteutuu, mut Kaapelissa tähän päästään helpommin. No ei tämä ole welhomainos, odottelen innolla et Vallilas tää mun asunto tulee Saunaverkon piiriin, nin heti vaihtuu.


      • Haagalainen
        welho kirjoitti:

        No mulla ei valittamista welhossa, taidan asua hyvässä paikkaa (Hki Vallila), kun tullee se mitä luvattu ja itse asiassa tuntuu yleensä tulevan "vähän yli".Yhteys 1Meganen. Kyselin kaverilta joka Soneran leivissä laajakaistapuolella, niin sanoi et se DSL on todellakin teoreettinen maksimi ja harvalla toteutuu, mut Kaapelissa tähän päästään helpommin. No ei tämä ole welhomainos, odottelen innolla et Vallilas tää mun asunto tulee Saunaverkon piiriin, nin heti vaihtuu.

        Minulla myös welho toimii. 1megasesta torvesta tulee 1,06megaa, elikkäs hieman enmmän, kuin sopimuksessa.


      • Tieidä
        Haagalainen kirjoitti:

        Minulla myös welho toimii. 1megasesta torvesta tulee 1,06megaa, elikkäs hieman enmmän, kuin sopimuksessa.

        Mutta noin ihan asiallisesti. Mulla on ollut Saunalahti ADSL täällä maakunnassa jo puolitoista vuotta. Ei mitään valittamista. Toimii kuin sveitsiläinen kello. 512 antoi nopeustestissä noin 437, nyt tää 1m antaa noin 800. Ftp 52/104. Hyvin pelaa. Noi maksiminopeudet on harhaa, sen pitäis jokaisen tietää. Lukekaa jotain muuta kuin 7-päivää!

        En voi valittaa kun vuodenvaihteessa nopeus tuplaantui ja hinta laski 50 senttiä, olen siirtänyt sen sijoittamisen salkunhoitajalleni.


      • miksuh
        Vitsittää kirjoitti:

        Kyllä pitäis saada mitä tilaa.Eihän tossa tosiaan ole mitään järkeä jos ei kenelläkään nopeus ole se mikä pitäisi.Ottaisivat varmanpääle ja nostaisivat sitä nopeutta senverran että varmasti tulee 100% kun pelivaraa kuitenkin on.
        Ei sitä bensaakaan tosiaan myydä teoreettisen maksimi litra määrän mukaa.

        Mutta eihän se, että siirtyvän hyötydatan osuus siirrosta jää n. 85%:n, tarkota sitä etteikö esim 512kbit liittymällä siirtys se 512kbit !!

        Sähän nimenomaan tilaat sen 512kbit kaistan, siitä kaistasta vaan osa menee aina pakosti ohjaus- ja reititysbittien, sekä datapakettien kehysbittien siirtoon.

        Tottakai osa kaistasta menee noille, eihän se netti toimis ilman noita reititys- ja ohjaustietoja.

        Mitä iloa olis siitä, jos sinne piuhaan lähetettäs vain sitä hyötydataa koko kaistan leveydeltä? Eihän mikään tietokone osais ottaa sitä dataa vastaan, eikä reitittimet tietäs minne se data pitää lähettää.

        Eli ei kyse ole mistään huijauksesta palveluntarjoajan puolelta, vaan normaalista tiedonsiirtoon liittyvästä asiasta.


    • miksuh

      Käytännössä siellä linjoilla kulkee varsinaisen datan lisäksi myös reititys- ja ohjausdataa, sekä datapakettien kehysbittejä. Nämä yhteyden nopeutta mittaavat testit taas mittaa vain ja ainoastaan sitä, kuinka monta hyötydatan tavua siirtyy sekuntia kohti. Ne mittarit ei pysty mitenkään huomioimaan siirtoon aina kuuluvia ohjaus- ja kehysbittejä.

      Tuosta johtuu se, että noi testit antaa aina noin 15% alakanttiin olevia lukuja verrattuna teoreettiseen maksiminopeuteen.

      Teoreettista nopeutta ei siis koskaan saavuteta, vaan hyötydatan osuus kaikesta tiedonsiirrosta on noin 85%.

      Tuo on täysin normaalia ja operaattori ei sille mitään voi, kun se johtuu tiedonsiirrossa käytetystä tekniikasta.

      • miksuh

        Niin siis ADSL:n kohdalla dataa kuljetetaan piuhassa IP-paketeissa, ATM-soluissa, ja yleensä vielä esim. TCP-segmenteissä. Tosta seuraa se, että väkisin osa kaistasta menee aina pakettien, segmenttien ja solujen otsikkotietoihin.


      • Petetty
        miksuh kirjoitti:

        Niin siis ADSL:n kohdalla dataa kuljetetaan piuhassa IP-paketeissa, ATM-soluissa, ja yleensä vielä esim. TCP-segmenteissä. Tosta seuraa se, että väkisin osa kaistasta menee aina pakettien, segmenttien ja solujen otsikkotietoihin.

        Miksi palveluntarjoaja ei ala markkinoimaan "hyötydata-1M-liittymää" jossa hinnoittelu olisi kohdallaan bitteihin nähden?

        TÄMÄ KÄYTÄNTÖ ON WELHO.COM -palvelussa.

        En mä taksimatkastakaan enempää maksa, jos otan kevyen corollan sijasta painavan mersun. Kehykset painaa mitä painaa, mutta hyötyni on se kilometrimäärä josta maksan. Ja ne kilometrit mulle myydään eikä kilsat kilogrammat.

        Palveluntarjoajan tehtävänä on kuljettaa datani sellasissa valokaapeleissa, että kehykset ei paljoa kustanna kellekään. Nykykäytännön mukaan ne romppeet myydään kuluttajalle väkisin, ihan kuten Ikeassa olisi kotiintoimitus pakollinen 13% lisämaksuineen vaikka ostaisit yhden hehkulampun.


      • surffailija
        Petetty kirjoitti:

        Miksi palveluntarjoaja ei ala markkinoimaan "hyötydata-1M-liittymää" jossa hinnoittelu olisi kohdallaan bitteihin nähden?

        TÄMÄ KÄYTÄNTÖ ON WELHO.COM -palvelussa.

        En mä taksimatkastakaan enempää maksa, jos otan kevyen corollan sijasta painavan mersun. Kehykset painaa mitä painaa, mutta hyötyni on se kilometrimäärä josta maksan. Ja ne kilometrit mulle myydään eikä kilsat kilogrammat.

        Palveluntarjoajan tehtävänä on kuljettaa datani sellasissa valokaapeleissa, että kehykset ei paljoa kustanna kellekään. Nykykäytännön mukaan ne romppeet myydään kuluttajalle väkisin, ihan kuten Ikeassa olisi kotiintoimitus pakollinen 13% lisämaksuineen vaikka ostaisit yhden hehkulampun.

        Kuules valittaja. Sulje koko nettiyhteys niin ei vaivaa sua sen enempää. Tai rakenna omat kuparis josta saa just sitä mitä haluat jos kerran noin vaivaa.


      • Petetty
        surffailija kirjoitti:

        Kuules valittaja. Sulje koko nettiyhteys niin ei vaivaa sua sen enempää. Tai rakenna omat kuparis josta saa just sitä mitä haluat jos kerran noin vaivaa.

        Eipä taida sua koskettaa lauantaisurffari.


      • miksuh
        Petetty kirjoitti:

        Eipä taida sua koskettaa lauantaisurffari.

        Sä et nyt tajua sitä perustavan laatusta juttua, että siellä piuhassa liikkuu sitä ohjaus ja reititysdataa AINA on se nopeus mikä tahansa.
        Ja sen ns käyttäjän kannalta ns "hukkadatan" määrä vaihtelee riippuen siitä mittä siellä piuhassa kulloinkin tapahtuu. Edestakas lähetellään pyyntäöjä, niiden kuittauksia jne jne. Sekä sitten datapakettien mukana kulkee sitä osotedatietoa jne.

        Reititysdataa ei myöskään voida välittää erikseen jollon olis mahdollista myydä tommosta hyötydata nopeutta. Sellasen toteuttaminen on teknisesti mahdotonta.

        Aina kun sun tietokone vastaanottaa tai lähettää datapaketin, niin sen datan mukana lähtee mm. tietoa siitä mihin osotteeseen se paketti on matkalla. Ja se tieto kulutta sun kaistaasi.

        Dataa ja reititystietoja ei siis ole mahdollista erottaa toisistaa. Siksi on puhdas mahdottomuus operaattorille myydä pelkkää hyötydata-kaistaa.

        Operaattori varaa sulle tietyn suurusen kaistan ja siihen on mahduttava kaikki se data mitä sä siirrät. Myös se reitiysdata jne on sitä sun siirtoasi tykkäät sä siitä asiasta tai et.

        Voithan sä tietty keksasta uuden tavan välittää akikea sitä dataa ettei kaistaa kulu ylimääräseen, operaattorit varmasti ottaa mielellään vastaan sun ehdotuksesi.


      • miksuh
        Petetty kirjoitti:

        Miksi palveluntarjoaja ei ala markkinoimaan "hyötydata-1M-liittymää" jossa hinnoittelu olisi kohdallaan bitteihin nähden?

        TÄMÄ KÄYTÄNTÖ ON WELHO.COM -palvelussa.

        En mä taksimatkastakaan enempää maksa, jos otan kevyen corollan sijasta painavan mersun. Kehykset painaa mitä painaa, mutta hyötyni on se kilometrimäärä josta maksan. Ja ne kilometrit mulle myydään eikä kilsat kilogrammat.

        Palveluntarjoajan tehtävänä on kuljettaa datani sellasissa valokaapeleissa, että kehykset ei paljoa kustanna kellekään. Nykykäytännön mukaan ne romppeet myydään kuluttajalle väkisin, ihan kuten Ikeassa olisi kotiintoimitus pakollinen 13% lisämaksuineen vaikka ostaisit yhden hehkulampun.

        "TÄMÄ KÄYTÄNTÖ ON WELHO.COM -palvelussa."

        Millä perusteella sä ylipäätänsä vertaat kaapelimodeemia ja ADSL:aa ? Niiden tiedonsiirto ei käytä samaa tekniikkaa.

        Tässä on hiukan perustietoa niistä ja niiden eroista:

        http://keskus.hut.fi/opetus/s38118/s99/htyo/30/tekniikka.shtml


      • Petetty
        miksuh kirjoitti:

        Sä et nyt tajua sitä perustavan laatusta juttua, että siellä piuhassa liikkuu sitä ohjaus ja reititysdataa AINA on se nopeus mikä tahansa.
        Ja sen ns käyttäjän kannalta ns "hukkadatan" määrä vaihtelee riippuen siitä mittä siellä piuhassa kulloinkin tapahtuu. Edestakas lähetellään pyyntäöjä, niiden kuittauksia jne jne. Sekä sitten datapakettien mukana kulkee sitä osotedatietoa jne.

        Reititysdataa ei myöskään voida välittää erikseen jollon olis mahdollista myydä tommosta hyötydata nopeutta. Sellasen toteuttaminen on teknisesti mahdotonta.

        Aina kun sun tietokone vastaanottaa tai lähettää datapaketin, niin sen datan mukana lähtee mm. tietoa siitä mihin osotteeseen se paketti on matkalla. Ja se tieto kulutta sun kaistaasi.

        Dataa ja reititystietoja ei siis ole mahdollista erottaa toisistaa. Siksi on puhdas mahdottomuus operaattorille myydä pelkkää hyötydata-kaistaa.

        Operaattori varaa sulle tietyn suurusen kaistan ja siihen on mahduttava kaikki se data mitä sä siirrät. Myös se reitiysdata jne on sitä sun siirtoasi tykkäät sä siitä asiasta tai et.

        Voithan sä tietty keksasta uuden tavan välittää akikea sitä dataa ettei kaistaa kulu ylimääräseen, operaattorit varmasti ottaa mielellään vastaan sun ehdotuksesi.

        Sä taidat olla se joka ei tajua mun pointtia, tämän keskustelun ideaa. Lue hakkerin käsikirjasta miten kulkevista paketeista voit katsoa lennossa osoitteet ja flagit. Tämä on juuri kehystä, muu jäljelle jäävä on hyötydataa. Sen erotuksen voisi hyvinkin laskea jollakin xDSL-palvelumen ohjelmalla.

        Toinen vaihtoehto on vain lisätä yksinkertaisesti megaseen nopeutta 13% ja muihin nopeuksiin mitä niiden kehyksiin kuluu normaalisti esimerkiksi surffatessa tai FTP:llä.

        Nythän se on niin, että mitä nopeampi yhteys sulla on, sitä enemmän kärsit hävikkiä. Kun nopeudet lisää kasvavat, tämä asia tulee aina vaan uudelleen esille.

        Ajatellaan vaikka että oma koneesi olisi samassa tilassa tuon keskuskoneen kanssa ja välimatkaa olisi yhteensä ideaalisella kuparilla yksi metri. Saisit 8 megasesta jotain 5 megaa, vai?

        Eikä minua kiinnostaa tekniikkojen erot, olen vain loppukäyttäjä. Suhteet Welhon nopeus/hinta ja ADSL nopeus/hinta eivät ole keskenään samalla lähtöviivalla ollenkaan.


      • miksuh
        Petetty kirjoitti:

        Sä taidat olla se joka ei tajua mun pointtia, tämän keskustelun ideaa. Lue hakkerin käsikirjasta miten kulkevista paketeista voit katsoa lennossa osoitteet ja flagit. Tämä on juuri kehystä, muu jäljelle jäävä on hyötydataa. Sen erotuksen voisi hyvinkin laskea jollakin xDSL-palvelumen ohjelmalla.

        Toinen vaihtoehto on vain lisätä yksinkertaisesti megaseen nopeutta 13% ja muihin nopeuksiin mitä niiden kehyksiin kuluu normaalisti esimerkiksi surffatessa tai FTP:llä.

        Nythän se on niin, että mitä nopeampi yhteys sulla on, sitä enemmän kärsit hävikkiä. Kun nopeudet lisää kasvavat, tämä asia tulee aina vaan uudelleen esille.

        Ajatellaan vaikka että oma koneesi olisi samassa tilassa tuon keskuskoneen kanssa ja välimatkaa olisi yhteensä ideaalisella kuparilla yksi metri. Saisit 8 megasesta jotain 5 megaa, vai?

        Eikä minua kiinnostaa tekniikkojen erot, olen vain loppukäyttäjä. Suhteet Welhon nopeus/hinta ja ADSL nopeus/hinta eivät ole keskenään samalla lähtöviivalla ollenkaan.

        Minä tiedän kyllä miten tietoliikenne lähiverkoissa ja internetissä toimii, mä olen suorittanu esim Cisco:n CCNA tutkinnon kursseja enkä vaan lukenut jotain hakkerin käsikirjaa. Jos et tiedä mikä Cisco on, niin se on yksi tunnetuimmista reitittimien ja muun tietoliikennetekniikan valmistajista.


      • miksuh
        Petetty kirjoitti:

        Sä taidat olla se joka ei tajua mun pointtia, tämän keskustelun ideaa. Lue hakkerin käsikirjasta miten kulkevista paketeista voit katsoa lennossa osoitteet ja flagit. Tämä on juuri kehystä, muu jäljelle jäävä on hyötydataa. Sen erotuksen voisi hyvinkin laskea jollakin xDSL-palvelumen ohjelmalla.

        Toinen vaihtoehto on vain lisätä yksinkertaisesti megaseen nopeutta 13% ja muihin nopeuksiin mitä niiden kehyksiin kuluu normaalisti esimerkiksi surffatessa tai FTP:llä.

        Nythän se on niin, että mitä nopeampi yhteys sulla on, sitä enemmän kärsit hävikkiä. Kun nopeudet lisää kasvavat, tämä asia tulee aina vaan uudelleen esille.

        Ajatellaan vaikka että oma koneesi olisi samassa tilassa tuon keskuskoneen kanssa ja välimatkaa olisi yhteensä ideaalisella kuparilla yksi metri. Saisit 8 megasesta jotain 5 megaa, vai?

        Eikä minua kiinnostaa tekniikkojen erot, olen vain loppukäyttäjä. Suhteet Welhon nopeus/hinta ja ADSL nopeus/hinta eivät ole keskenään samalla lähtöviivalla ollenkaan.

        Mä en jaksa väitellä sun kanssa enää.

        Kehoittasin lukeen esim kirjan Data and Computer Communications, jonka on kirjottanut William Stallinger.

        Kirjakaupoista saa myös Ciscon CCNA ja CCNP kurssien oppikirjoja, ne on vaan aika kalliita.


      • mielapista
        miksuh kirjoitti:

        "TÄMÄ KÄYTÄNTÖ ON WELHO.COM -palvelussa."

        Millä perusteella sä ylipäätänsä vertaat kaapelimodeemia ja ADSL:aa ? Niiden tiedonsiirto ei käytä samaa tekniikkaa.

        Tässä on hiukan perustietoa niistä ja niiden eroista:

        http://keskus.hut.fi/opetus/s38118/s99/htyo/30/tekniikka.shtml

        Ussein sie oikiassa olet ,mutta eipä tuo ny valassu mitään, vähä on vanhaksi jääny nuo kuviot.


      • mielapista
        mielapista kirjoitti:

        Ussein sie oikiassa olet ,mutta eipä tuo ny valassu mitään, vähä on vanhaksi jääny nuo kuviot.

        tämä on niitä ensimmäisiä kuvbia mitä mie olen näistä tekniikoista nähny, ja näyttääki olevan päivitys vuoelta -99, ei hyvä.


      • mielapista
        miksuh kirjoitti:

        "TÄMÄ KÄYTÄNTÖ ON WELHO.COM -palvelussa."

        Millä perusteella sä ylipäätänsä vertaat kaapelimodeemia ja ADSL:aa ? Niiden tiedonsiirto ei käytä samaa tekniikkaa.

        Tässä on hiukan perustietoa niistä ja niiden eroista:

        http://keskus.hut.fi/opetus/s38118/s99/htyo/30/tekniikka.shtml

        meni vähä tuo miun kommentti ohvitopikki ku luulin että te niistä reijittimistä jauhatte mutta ei näköhjän..


      • jande
        Petetty kirjoitti:

        Miksi palveluntarjoaja ei ala markkinoimaan "hyötydata-1M-liittymää" jossa hinnoittelu olisi kohdallaan bitteihin nähden?

        TÄMÄ KÄYTÄNTÖ ON WELHO.COM -palvelussa.

        En mä taksimatkastakaan enempää maksa, jos otan kevyen corollan sijasta painavan mersun. Kehykset painaa mitä painaa, mutta hyötyni on se kilometrimäärä josta maksan. Ja ne kilometrit mulle myydään eikä kilsat kilogrammat.

        Palveluntarjoajan tehtävänä on kuljettaa datani sellasissa valokaapeleissa, että kehykset ei paljoa kustanna kellekään. Nykykäytännön mukaan ne romppeet myydään kuluttajalle väkisin, ihan kuten Ikeassa olisi kotiintoimitus pakollinen 13% lisämaksuineen vaikka ostaisit yhden hehkulampun.

        Mitä hyötyä siitä sinulle on, jos ruvetaan myymään 800kt hyötydata- liittymiä samaan hintaan ja megaiset poistetaan?


      • Petetty
        jande kirjoitti:

        Mitä hyötyä siitä sinulle on, jos ruvetaan myymään 800kt hyötydata- liittymiä samaan hintaan ja megaiset poistetaan?

        Siitä on se hyöty, että jatkossa hintakilpailu käydään todellisella tuotteella eikä yhtiö ottaisi katetta enää teorian myymisestä. Yliopistossa voit lukea teoriaa "kehyksistä" ilmaiseksi. Asiakkaalle koko pitsa, eikä vähennettynä lautasen painolla. Jatkossa siis pitsan myynnin hintakilpailu käytäisiin todellisella jauhokustannusten jne perusteella ja hinnat laskisi kuluttajalle kun samaa posliinia ei myydä aina vaan uudestaan.

        Mitä enemmän tuotteella hintaa, sitä enemmän siinä on euroissa katetta. Jos siis kehysten hintaa ei olisi tulevaisuudessa adsl- eikä muidenkaan yhteyksien hinnoissa, katetta tulisi vähemmän ja yhteiskuntaan(kuluttajalle) jäisi muuhun käyttöön varallisuutta. Luonnollisesti hinnat laskee jatkossakin joten olisi ajoissa poistettava kehykset hinnastosta. Tätä ei tietenkään operaattorit halua sulattaa ja mukaan saadaan kasa nörttejä puhumaan puuta heinää kun ei ole kansantaloudellista näkemystä siitä miten hyvinvointia voi lisätä(vaikka vaan yksilötasolla).

        Hyvä tuote sellainen(kehykset), jota kukaan ei aluksi omista, mutta joka saadaan myytyä(ei siis lahjoiteta datan ohessa) pakolla kaikille adsl-asiakkaille aina vaan uudelleen.


    • AP1

      ADSL-kaistasta vähintään n. 13% menee ATM-kehysten otsikkoihin ja muuhun overheadiin.

      • menee

        kyllä sitä nyt puhutaan niin headjobista niin headjobista. mennään yli pään ja överin. v**** kuka korvaa mulle sen ylimääräisen bittimäärän, häh? mua ei kiinnosta verkkoarkkitehtuurit kuten sua överiä ja haluan rahalle vastinetta. olet oppisi orja ja maksat övereistä koska olet sokeutunut alallesi, mutta ehkä joskus heräät anomaan näitä sinulle kuuluvia prosentteja. varsinkin kun megat kasvaa ja yksikköhävikki sen mukana.


    • Seksilinja

      Ne on just noita valittajia tyyliin Mä soitin kalliiseen numeroon, haluan kunnon palvelua, enkä mitään tavallista Annea! Menkää saunan taakse urputtajat!

    • Asiakas!

      ei se ikinä mee nii et se toimis just sillä nopeudella kun lupaa lupauksesta väh. pitäisi toimia 60 % mullakin 10/1 Saunalahen yhteys mut kun teen nopeustestej ni mittarit näyttää sellast 7.5-8 latausnopeus ja lähetys melkeen se 1

      • koode4

        Meillä on myös tuo 10/1 Saunis, 23,90€/kk, ja todellinen nopeus on 10,2-10,3/ 875. Tämä taitaa olla joku fullrate. No, kyllähän ne talon sisälläkin kulkevat piuhat vaikuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1854
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1437
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1416
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1379
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      145
      1334
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1267
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1202
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1078
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1077
    Aihe