Piilolinssit netistä.

Ikänäkö

Mitä tämä tarkoittaa? " oikea silmä sf 1.00 cyl 0.00 add 2.00 ja vasen silmä sf 1.50 cyl -0.50 ax 160 add 2.00. " Lähinäköni on oikeassa silmässä 2,5 ja vasemmassa 3,00 ainakin tämän vahvuisilla piilolinsseillä näe parhaiten, mutta kun pitäisi olla kaukonäköäkin onko se sitten tämä "oikea silmä sf 1.00 cyl 0.00 add 2.00 ja vasen silmä sf 1.50 cyl -0.50 ax 160 add 2.00. "

eli kaukonäköön 2,00 ja 2,00 vai? Mulla on nyt kuukausi linssit jolla näen lähelle ihan hyvin eli vasen 3, 00 oikea 2,5 mutta kaukonäkö parametri on vain "High" eli eikö ne ole aika vahvat jos kauemas katsottuna tarvitsee 2:sen. Kuitenkin laitoin pilarit silmille, enkä näe edes television tekstiä, mutta tietokoneelle ja lähelle näen tosihyvin. Miten tämä on mahdollista? Olisiko minun pitänyt ottaa kaukonäköön low?

Tai onko molemmat piilolinsit väärinpäin silmissä? Mistä sen tietää, jos linssi on väärinpäin silmässä? Pomppako se pois? Sattuuko silmä vai ei näe niin hyvin? Silmäni ei ole punaiset? Mutta olen pettynyt kun en näe kauas hyvin, kyllä minä ilman laseja ja nytkin kauas jotakin näen. Optikolta ei voi ostaa, kun jos siellä ei osaa laittaa pilareita silmille, ei ne myy. Itse kotona laitan ihan hyvin, kun käytän kahta peiliä, jolloin näen peilin kautta sellaisessa kulmassa laittaa linssi, että silmä ei suoraan sormea näe, missä on linssi ja silloin ei silmät räpsy. Siis peilaan, peilikuvan ja saan hyvän näkökulman laittaa linsin paikoilleen. Pitääkö minun nyt mennä kahdella peilillä optikolle, jos joku sitä ehdottaa? Ovat optikolla niin poliisia, että ihan kun ajokorttia hakisi? Siksi tilaan netistä.

4

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikänäkö
    • Piilarikäyttäjä

      Sinulla on asiat nyt väärinpäin. Tuo high tai low tarkoittaa sitä lukuosaa. Tarvitset kaukonäköön 1 ja 1.50, sitten vaikka high-lisä lukemiseen. (Jos on saatavilla med-lisä niin sekin voi riittää.) Noilla 2 linsseillä sinä et voi nähdä kauas hyvin. Suosittelen käyntiä optikolla vaikka lisäpeilien kanssa, ei ne siellä mitään poliiseja ole. Ja osaavat valita sinulle oikeat linssit. Vasemman silmän hajataittokin voisi olla hyvä korjata piilolinssillä.

      • Ainakin tällaisia piilolinssejä ei saa jotka olisivat kaksitehoiset ja korjaisivat samalla silmän hajataittokin, olisivat vielä kuukausilinssit ja kun ne pitäisi olla yötä päivää tyyppiset vielä?
        Vai saako? Minkä valmistajan ja mikä malli?


    • silmientakia

      Optikolta kannattaa ehdottomasti hankkia ensimmäiset piilolinssit. Optikko katsoo muun muassa silmän kaarevuuden, jotta linssi pysyy sopivasti silmässä, eikä hierrä. Optikko opettaa myös sen, miten päin linssi laitetaan silmään, jotta se istuu hyvin. Samalla tarkastetaan se, että näet linsseillä.
      Kokeilulinssit kuuluvat yleensä piilolinssitutkimuksen hintaan ja käyttökokeilun jälkeen tarkastetaan vielä silmät.
      Jos näkeminen ja terveet silmät ovat sinulle tärkeät, hankit ainakin ensimmäiset piilolinssit optikolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      177
      3938
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      113
      2569
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2204
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2165
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1869
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1485
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1351
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1322
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe