Voiko pa-mittarin näyttöä kalibroida kotikonstein? Autossani pa-tankin täytön jälkeen pa-mittarin viisari ei ala laskea täysi-asennosta vasta kuin n.150km ajamisen jälkeen. Vastaavasti näytön näyttäessä puolta tankillista, sillä ei aja kuin n.200km. Tämähän vaikuttaa hieman ristiriitaiselta, kun toisella "puolikkaalla" on jo ajettu yli 450km.
2015 2,5i Outbackin pa-mittarin kalibrointi
4
169
Vastaukset
- niinnepelaa
Just näin ne mittarit toimii, eli kun bensa on vähissä niin mittari näyttää tarkasti polttoaineen määrän, ja kun tankki lähes täynnä, ei ole niin nuukaa mitä näyttää. Kun sulla näytttää tyhjää tankkia, onko silloin oikeasti tankki lähes tyhjä? Eli pääsee semmonen 50-80km.
- Kysymysmerkkinä
Ei muuten pelaa. Aikaisemmissa autoissani en ole vastaavaan törmännyt. Mutta löysin asiaan aivan vahingossa ratkaisun. Kävin tankkaamassa autoni moottorin käydessä, kun mittarin mukaan PA:ta oli vajonnut n.1,5 viivanväliä. Nyt mittarin mukaan kulutus on lähes symmetrinen. Asian voisi ehkä korjata seuraavalla kerralla tankkaamalla moottori käydessä PA:n kuluttua 2 viivanväliä.
- menovesimaittaa
Omassa diisseli outbackissa sama tilanne, puoleen tankkiin saa huristella viisisataa kilometriä, sitten laskee kuin pelkäävän koiran häntä!
Paljonko muuten olette päässeet täydellä tankilla diisselillä? Omalla pääsee noin 900km.- Pellonpoka
Mulla on uusi 2.5 bensa-OB. Sen 60 litran tankki riittää hyvin reilun 800 km:n mökkimatkaani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913