Onko GM ostanu Daewoon vai toisinpäin, vai mikä ihmeen härveli on vaikkapa Chevrolet Matiz tai Tacuma? Ne ei oo Chevyä nähnykkään. Pelkkä nimi ei tee autosta jenkkiautoa.
Kertokaas vähän mistä on kyse. Oon tainnu olla vähä uutispimennossa :D
Mikä Korean Letukka?
3
866
Vastaukset
- man-legally
JEPP CHEWANA NYKYÄÄN SUOMESSS
- Yenkki
GM osti konkurssi kypsän Daewoon tuossa muutama vuosi sitten. Se säilytti autotuotannon elinkelpoiset osat ja jatkoi Daewoon valmistamista. Daewoot myytiin Chevroletteina itä-euroopassa, ettei niitä olisi sekoitettu kaiken maailman lisenssi Daewoihin (esim Romanian Cielo). Sitten amerikassa alettiin myydä Daewoot Chevyn ja Suzukin merkkien alla:
Daewoo Kalos - Chevrolet Aveo (Itse asiassa myytiin itä euroopassa ennen Chevrolet Kalosin tuloa)
Daewoo Lacetti - Suzuki Reno
Daewoo Nubira - Suzuki Forenza
Daewoo Evanda - Suzuki Verona
Sitten viime vuonna GM suuressa viisaudessaan (tai siis ahneudessaan)päätti että kaikkialla euroopassa Daewoot tullaan myymään Chevroletteina, koska sillä oli mukamas parempi imago. Seurauksen aoli myös että autojen hinnat nousivat. Eli vuoden 2005 alusta lähtien Daewoot on myyty Chevroletteina Euroopassa ja jos Daewoon välttämättä tahtoo niin voi käydä hakemassa koreasta, sillä siellä merkki on edelleen Daewoo.
Oma mielipiteeni on se että GM on mennyt raiskaamaan molemmat merkit. Chevroletin imagolle (Myös Lada on hypännyt talliin) ei varmaankaan tee hyvää olla Daewoo ja Daewoo ei pääse oikein kehittymään merkki imagoltaan. Sitten jos noita malleja sitten myydään muiden merkken alaisuudessa niin voisivat edes tehdä faceliftin kyseisen merkin tyyliin sopivaksi.
Kauan eläköön rahan ahneus!- man-legally
tyylikkäitä ovat silti....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841