Mikä Korean Letukka?

ihan äimänä

Onko GM ostanu Daewoon vai toisinpäin, vai mikä ihmeen härveli on vaikkapa Chevrolet Matiz tai Tacuma? Ne ei oo Chevyä nähnykkään. Pelkkä nimi ei tee autosta jenkkiautoa.

Kertokaas vähän mistä on kyse. Oon tainnu olla vähä uutispimennossa :D

3

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man-legally

JEPP CHEWANA NYKYÄÄN SUOMESSS

• Yenkki

GM osti konkurssi kypsän Daewoon tuossa muutama vuosi sitten. Se säilytti autotuotannon elinkelpoiset osat ja jatkoi Daewoon valmistamista. Daewoot myytiin Chevroletteina itä-euroopassa, ettei niitä olisi sekoitettu kaiken maailman lisenssi Daewoihin (esim Romanian Cielo). Sitten amerikassa alettiin myydä Daewoot Chevyn ja Suzukin merkkien alla:

Daewoo Kalos - Chevrolet Aveo (Itse asiassa myytiin itä euroopassa ennen Chevrolet Kalosin tuloa)

Daewoo Lacetti - Suzuki Reno
      Daewoo Nubira - Suzuki Forenza
      Daewoo Evanda - Suzuki Verona

Sitten viime vuonna GM suuressa viisaudessaan (tai siis ahneudessaan)päätti että kaikkialla euroopassa Daewoot tullaan myymään Chevroletteina, koska sillä oli mukamas parempi imago. Seurauksen aoli myös että autojen hinnat nousivat. Eli vuoden 2005 alusta lähtien Daewoot on myyty Chevroletteina Euroopassa ja jos Daewoon välttämättä tahtoo niin voi käydä hakemassa koreasta, sillä siellä merkki on edelleen Daewoo.

Oma mielipiteeni on se että GM on mennyt raiskaamaan molemmat merkit. Chevroletin imagolle (Myös Lada on hypännyt talliin) ei varmaankaan tee hyvää olla Daewoo ja Daewoo ei pääse oikein kehittymään merkki imagoltaan. Sitten jos noita malleja sitten myydään muiden merkken alaisuudessa niin voisivat edes tehdä faceliftin kyseisen merkin tyyliin sopivaksi.

Kauan eläköön rahan ahneus!

• man-legally

tyylikkäitä ovat silti....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3754
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe