Vituttaa...

3673

Pankin sijoitusneuvot päin persettä. Olen sijoittanut heidän rahastoihinsa kuukaudessa tietyn summan nyt vuoden ajan. Tilastot kertovat, että rahaston arvo on noussut viime vuonna 5% ja tänä vuonna 4%. Silti sijoitukseni on voitolla vain paskaiset 0,7%. Näinkö nämä pankit saatana kusettaa ihmisiä?

5

489

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

Aivan puhdas matematiikka selittää yli puolet asiasta. Kun olet sijoittanut tasaisesti pitkin vuotta, olet koko ajan ostanut kalliimpia osuuksia. Niiden arvohan on ollut nousussa ja viimeisimmät osuutesi eivät ole vielä ehtineet nousta lainkaan. Jos osuuden arvo on kohonnut vuodessa satasesta 104 euroon, olet maksanut omistasi keskimäärin 102. Sinun tuloksesi pitäisikin siis nyt olla plussalla vain kaksi prosenttia eikä neljä. Vasta seuraavalta vuodelta nämä osuudet tienaavat täyttä arvonnousua.

Selitettäväksi jää enää 1,3 prosenttia, mikä voi johtua merkintäpalkkiosta tai satunnaisista tekijöistä. Todellisuudessahan osuuden arvon kehitys ei ole tasainen vaan päivävaihtelu voi hyvin olla prosentin verran. Jos pari ostoa sattui kalliille päivälle, loput erosta voi seurata siitä.

Pankki harvemmin suosittelee asiakkaalle edullisinta vaihtoehtoa, jos voi tarjota pankin kannalta parempaa. Suoranaisesta huijauksesta ei kuitenkaan liene kysymys. Jos tämä rahasto ei mielestäsi ole hyvä kohde, valitse maailmalta toinen. Niitä riittää.

• Patun_vinkki

Pankin päämäärä on viedä rahasi. Kannattaa katsella itse sijoitus mahdollisuuksia ja hatuttaa sitten vähemmän, jos menettää rahaa.

• S.I.Joittaja

Handelsbankenin rahastot ovat tuotteneet aina hyvin. Minulla ollut niitä oli 10 vuotta

• Aivan.oikein

Hölmöläisiltä rahat pois, pölkkypäät ovat vapautettava turhasta omaisuudesta. On aivan oikein että näin toimitaan, rahat kuuluvat fiksuille, tyhmiltä ne pitää ottaa pois.

• ghikvc

Juuri näin, ei tyhmät rahalla mitään tee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      384
      5729
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1712
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      981
    4. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      95
      894
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      130
      854
    6. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      851
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      842
    8. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      44
      842
    9. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      823
    10. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      817
    Aihe