tuli nyt sellasta ostettua.
Mitä siitä voi tehdä? Kaikki drinkkiohjeet jotka noin äkkiseltään löysin sisälsi vaaleaa rommia eikä tummaa.
tumma rommi?
17
21304
Vastaukset
- kopå
tummaa rommia, kokista ja sitruunaa!
Tai lorauta kaakaon joukkoon.
Ja tummaa rommia voisi käyttää myös hyvin leivonnassa.- pomppas
Cuba libre tehdään vaaleaan rommiin.
Tummaa voisi juoda teen ja hunajan kanssa. - testattu on
pomppas kirjoitti:
Cuba libre tehdään vaaleaan rommiin.
Tummaa voisi juoda teen ja hunajan kanssa.Saatetaan monesti tehdä, mutta parempi syntyy tummasta.
- Mr Mr
löytyy tummallekin:
Columbus
1 osa tummaa rommia
1 osa aprikoosilikööriä
1 osa lime-mehua
Honey Bee
2 osaa tummaa rommia
1 osa lime-mehua
hiukan hunajaa
Jägertee
4 cl tummaa rommia
2 dl kuumaa vahvaa teetä
sokeria maun mukaan
Rommitoti
4 cl tummaa rommia
sokeria
sitruunaviipale
Tom & Jerry
2 cl konjakkia
2 cl tummaa rommia
1 kananmuna
1 tl tomusokeria
kuumaa maitoa
Tumma rommia käy erittäin hyvin kuuman glögin kanssa- Rhum Vieux
>Rommitoti
>4 cl tummaa rommia
>sokeria
>sitruunaviipale
Entä kuuma vesi??
Minun totissani vettä on tuntuvasti enemmän kuin rommia. Sokeri kannattaa liuottaa ensin pelkkään kuumaan veteen ja lisätä rommi vasta sitten (sokeri liukenee alkoholipitoiseen evääseen niin huonosti, että koko hoito ehtii jäähtyä ennen sokerin sulamista).
Klassinen vilustumislääke (ja pirun juotavaa sitäpaitsi).
Tummien rommien aateli on sitten jaloa juomaa, joka kannattaa juoda ihan sellaisenaan, hyvän viskin ja konjakin tapaan, ihan pikku siemauksina nautiskellen. Suomessa/Alkossa tuollaiset aatelisrommit kuitenkin loistavat lähinnä poissaolollaan. Ja maksaakin niistä saa ihan tuhdisti. - jussinaulkona
Rhum Vieux kirjoitti:
>Rommitoti
>4 cl tummaa rommia
>sokeria
>sitruunaviipale
Entä kuuma vesi??
Minun totissani vettä on tuntuvasti enemmän kuin rommia. Sokeri kannattaa liuottaa ensin pelkkään kuumaan veteen ja lisätä rommi vasta sitten (sokeri liukenee alkoholipitoiseen evääseen niin huonosti, että koko hoito ehtii jäähtyä ennen sokerin sulamista).
Tummien rommien aateli on sitten jaloa juomaa, joka kannattaa juoda ihan sellaisenaan, hyvän viskin ja konjakin tapaan, ihan pikku siemauksina nautiskellen. Suomessa/Alkossa tuollaiset aatelisrommit kuitenkin loistavat lähinnä poissaolollaan. Ja maksaakin niistä saa ihan tuhdisti.Totta olen kaksi kertaa saanut rommi lajitelman maailmalta ja kyllä olivat hyviä. Ei alkon rommit pääse lähellekkään yhtäkään niistä. Rommikin voi olla pehmeä ja täyteläinen...nam.
- LöytyyAikaPaljon
Milloin olet viimeksi käynyt Alkossa, nykyisin Alkosta saa erittäin laadukkaita rommeja. Esim Angostura 1787 Aged 15yo, Fine Cuban Rum 2003, Ron Zacapa Centenario jne.
Rommeja on valikoimissa liki 100 kappaletta, ei toki kaikissa Alkoissa mutta Alkon verkkokaupan kautta saat kaikki tuotteet lähi-Alkoosi. - RommiSonni
Rhum Vieux kirjoitti:
>Rommitoti
>4 cl tummaa rommia
>sokeria
>sitruunaviipale
Entä kuuma vesi??
Tummien rommien aateli on sitten jaloa juomaa, joka kannattaa juoda ihan sellaisenaan, hyvän viskin ja konjakin tapaan, ihan pikku siemauksina nautiskellen. Suomessa/Alkossa tuollaiset aatelisrommit kuitenkin loistavat lähinnä poissaolollaan. Ja maksaakin niistä saa ihan tuhdisti.Itse käytän hunajaa sokerin sijasta - muuten sama resepti. Vahinko kun Pekuli-rommia (54 vai oliko 52 pros?) ei saa enää alkosta..
- Anonyymi
LöytyyAikaPaljon kirjoitti:
Milloin olet viimeksi käynyt Alkossa, nykyisin Alkosta saa erittäin laadukkaita rommeja. Esim Angostura 1787 Aged 15yo, Fine Cuban Rum 2003, Ron Zacapa Centenario jne.
Rommeja on valikoimissa liki 100 kappaletta, ei toki kaikissa Alkoissa mutta Alkon verkkokaupan kautta saat kaikki tuotteet lähi-Alkoosi.Parhaita tummia rommeja ovat Habana Club esim. 3 ja 7 vuotiaita tummia rommeja. Samoin venezuelainen Diblomaticoa löytyy useita tummia versioita.
- mämä
4 cl rommia (Stroh)
1,5-2 dl kuuma rasvaton maito
1 tl kukkurallinen jääkahvia
Nauttimaan -on hyvää - baarimaisteri
Olen kehitellyt tällaisen mojito-variantin, joka siis tehdään vaalean rommin sijaan tummasta, ja perussokerin sijaan käytetään fariinisokeria. Lisäksi itse vielä lisään mieluummin tonic-vettä tavallisen soodaveden asemasta. Mintunlehtiä saa isompien kauppojen vihannesosastolta tuoreiden mausteiden seasta.
Ohje:
4 cl tummaa rommia
puolikas lime lohkoina
2 rkl fariinisokeria
kourallinen mintunlehtiä
tonic-vettä
Sokeri, mintunlehdet ja limelohkot murskataan highball-lasin (tilavuudeltaan n. 3dl) pohjalla niin, että limeteistä lähtee mehut ja mintun tuoksu leijailee sieraimiin. Tämän jälkeen lasi täytetään jäillä tai jäämurskalla, ja lisätään rommi. Pinnalle vielä jonkin verran tonic wateria maun mukaan - itse lisään hieman alle desin. - Mona-Miriaana
Sacherkakku. Nan nam
Tumma rommi on aika hyvää sellaisenaankin. Laitoin tipan vettä ettei ole niin vahvaa ja makukin tulee hieman paremmin esiin. Kyytipojaksi sopii olut, vesi tms.
- Rommitoti
Tumma rommi hunajan ja kuuman veden kansa "Rommi-totina" on
ehdottoman hyvä juoma. Pysyy flunssa poissa, kun ottaa ennakkoon.
Hyvä rommi menee myös snapsina paljaaltaan tai laimenettuna vedellä.
Rommikola on classikko. Rommikolaan käy sekä tumma tai vaalea rommi.
Madeiralla juovat Ponchaa lämmikkeeksi. Siihen tulee noin 1/2 sitruunanmehua
ja puolet rommia tai muuta viinaa sekä hunajaa tai tummaa sokeria oman maun mukaan. Voi laimentaa myös hedelmämehulla. - Latkiainen
:,: Kuumaa vettä sokeria,
siihen vähän konjakkia.
Se on totia, se on totia. :,:
http://as.ayy.fi/lauluwiki/id/236
Konjakki kannattaa tuossa korvata rommilla (tummalla), vaikka juoman nimi ei kunnolla säveleeseen istuisikaan. Minä ainakin juon rommini etupäässä toteina ja konjakkini sellaisenaan, aromilasista (ja mielellään kahvin kanssa). - rommiukko17
mitä tahansa limua lorauttaa reippaasti laimentamaan kurkunkärvennystä, jos ei satu olemaan ulottuvilla muuta kuin keltaista jaffaa niin siitä vaan. Typerää kunnioittaa näitä perinteisiä drinkkisovelluksia jäykästi. Testaile uusia makuja ja anna mennä. Kippis.
- Minävaatäs
Tumma rommi sopii colajuomien kanssa hyvin! Kesällä kokeilin ekaa kertaa ja oli nam. :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851