Nostimpa veneen.

Eulaaalia

Nostin veneen jo nyt työkiireiden takia. Nyt ainakin ehtii kunnolla kuivua, kun on vielä lämmintä. Ehtii rauhassa puuhailla öljy- glykoli- ja peitehommat. Tällä kertaa ei tarvi pelätä jäätymiä.

14

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tötterströmm

      Miksi edes laskit sen? Pysyisi aina kuivana kun antaisit olla telakalla.

      • Ärkkyä

        Huomasitko että kaverilla on työkiireitä. Jos lomareissu on tehty ja työt pitää poissa veneeltä, niin minusta tuo on aivan viisas päätös - kunhan ei vain ole kyse puuvennestä, sillä sen noston aika ei ole vielä.


    • MitaanTietamaton

      Vaikka ei töissä kiireitä olisi, niin useilla harrasteveneilijöillä syksyn veneilyt ovat aika vähissä, jos lokikirjaa tutkii. Veneen vesilläpitoon on hyvä syy sekin, että on mahdollisuus lähteä vesille, jos kissanristiäiset ja sää sallii. Syyshuollon tekee taas mielellään valoisassa ja lämpimässä. Puolensa kaikella.

    • Justiiiiiiinsanäin

      Aika monella, suurista puheista huolimatta, se elo- syyskuun "veneily" on lähinnä ajatuksissa. On sitä tätä kiirettä, se vähäkin veneily on lähinnä nopeaa siirtymistä läheiseen satamaan, kaljaa juomaan. Näin se vaan on.

      Joku periaatteen ADHD säksätin toki mahtuu aina joukkoon ja veneillää vielä marraskuussa. Sitä sitten vaahto suupielissä kerrotaan veneseuran syyskokouksessa ja joulupöydässä, vaikkei siitä veneilystä enää kukaan mitään nautintoa saanutkaan.

    • Masijatepi

      Minä veneilen jäidentuloon asti. Osaan tehdä oloni mukavaksi vesillä.
      Menen sitten talvella rossonkulmille notkumaan, jos uskollan.
      Vesi18,9. Ilma 17,4 ja syvyys 69.
      Työniloa kaikille!

    • kaljottelijat

      kunpa mahdollisimman moni nostaisi jo veneensä, olisi satamaissa väljää ja rauhallista

      • Kyllä siellä aika rauhallista jo on, vaikka harvat nostavat vielä venettään. Viikolla lähes tyhjää, viikonlopuksi vielä vähän vilkastuu.


    • KiitosEiOleKirosana

      Suurin osa roikottaa venettään tyhjän panttina vedessä syksyllä, olisi tosiaan hyvä, että ne jotka eivät aktiivi veneil nostaisivat veneensä ylös, ei tulisi ruuhkia nostoon, kuten esim. Viime syksynä, kun jäiden tulo yllätti.

      Joukossa on kuitenkin aktiivisia veneilijöitä, jotka veneilevät lähes joka viikonloppu myöhään syksyyn, saa sitten jännittä saako ylös ennen jäitä, kun juhannus/loma veneilijöiden veneet ollut käyttämättöminä likoamassa laiturissa ja kaverit heräävä sitten viime tingassa...

      Olisi hienoa jos mahdollisimman moni, ketä ei enää syksymmällä veneile nostaisi suosiolla veneensä ajoissa

      • Tötterströmm

        Minusta olisi hienoa jos kaikki muut lähtisivät aamuisin töihin nykyistä aiemmin niin minä pääsisin kulkemaan omaan aikaani ilman ruuhkaa. Samoin kaikki muut voisivat pitää kesälomansa kesäkuussa niin minulle olisi hyvin tilaa satamissa heinäkuussa. Itse asiassa kaikki muut voisivat aina pysyä poissa satamista niin olisi minulle kunnolla tilaa.


    • HohHoijakkaa

      Mitä informaatiota aloittaja viestiin sisältyy? Ai niin, kaveri kävi kalassa viime viikolla!!

      • Eulaaalia

        Se oli vain keskustelua, ei informointia, Tämähän on keskustelupalsta. Enkä ole enää mikään aloittelija.


      • AlkuAinaHankalaa
        Eulaaalia kirjoitti:

        Se oli vain keskustelua, ei informointia, Tämähän on keskustelupalsta. Enkä ole enää mikään aloittelija.

        No monessa asiassa vaikutat aika aloittelijalta.


    • Humöör

      Kahden sanan otsikossa vain yksi kirjoitusvirhe, se oli se vitsi!?

    • näinminä

      Iso vene nousee viikon päästä. Trailerilla pikkuvene peräprutkulla, sillä veneillään nätillä kelillä jäiden tuloon saakka...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe