Terve,
Olen harkinnut kyseistä mallia joko Saksasta tai Suomesta. Suomen tarjonta on kuitenkin aikalailla vähäistä, joten Saksan reissu saattaisi tulla kysymykseen. Vuosimalli olisi 98-00 ja budjetti noin 35 000€ kaikkineen.
Kysymys kuuluu: kumpi? Vaihteiston pitäisi ehdottomasti olla automaattinen. Suorituskykyarvot näyttävät olevan aika paremmat tuossa 540i:ssä etenkin automaattina, mutta miten on käytännön ajossa? Huomaako eroa miten helposti ja onko tuo 540i liian raju peli talveksi? Kulutuserot? Eikös tuossa 540i:ssä ole 4,4 litranen ja 535i:ssä 3,5 litranen kone? Onko heikkoja kohtia ko. mallilla ja kannattaako ostaa mielummin uusi ja enemmän ajettu vain vanhempi vähemmillä kilometreillä? Voiko esimerkiksi 150 000km ajetun huoletta ostaa kun ajattelin pitää autoa 2-3 vuotta?
En ole autoa koskaan Saksasta hakenut enkä tarkalleen tiedä, miten veroja lasketaan. Minkähintaisen auton voisin Saksasta ostaa, jos varaan Saksan hintaan veroihin noin 30-35 000€.
Olen kuullut aika paljon hyvää tuosta e-39 korimallista, mutta ne rajoittuvat vain 520i ja 523i -malleihin, joten näistä 8-pyttysistä tarvitsisin lisää infoa.
Tällä hetkellä on Audi A6 2,7 biturbo quattro -00 ja siitä pitäisi eroon päästä ennenkuin maksan itseni kipeäksi kaikista korjauskuluista. 150t km mittarissa ja korjauskuluihin mennyt kohta 5000€, vaikka olen ajanut sillä vain 60t km!
BMW 535i / 540i e-39
10
6740
Vastaukset
- kannattaa
www.btcf.fi, sieltä kannattaa kysyä. Käytä ensin hakua
- BMW540
Itse omistan 540 (4,4l) vuosimallia -98 ajettu 100tkm ja automaatti. Kulutus on suoraan verrannollinen kaasujalkaan ja ajaako kaupungissa vai maantiellä.
Kulutus maantiellä nopeusrajoituksien mukaan on siinä 8,8-9,2l/100km ja kaupungissa puhutaan sitten ihan eristä lukemista.
Itse olisin 540 kannalla, koska kultuksessa ei varmaan kovinkaan isoja eroja ole. Kuitenkin molemmat V8. Talvella pärjää erittäin hyvin, riippuen tietenkin ajotyylistä sekä renkaisata. Mulla on talvipyörinä 235/45/17 kitkarenkaat ja hyvin olen toimeen tullut. Mielestäni atuo on sellainen "herrasmies sportti", jonka kanssa tulee ajeltua suht rauhallisesti.
Ajettavuudessa 540 eroaa jonkun verran tuosta 523-530 (6-pyttynen, mielestäni kulkee tasasemmin yms. paino eron vuoksi. Automaattilaatikko on toiminut moitteetta ja olen myös laattikkoon vaihdattanut öljyt (vaikka mukamast ei tarvisi).
Mitään ihmeellisiä vikoja ei ole ollut, pois lukien ns. kulutus osat esim. iskari, jarrut yms.
Varaosat eivät ihan hirmu kalliita ole, jos osaa kysellä oikeista paikoista esim.kl-varaosasta, Euromaster (iskarit). Kuitenkin pääsääntöisesti autoni olen huollattanut Metroautossa. Eikä huoltokustannukset ko. merkkiliikkeessä ole kalliit, verrattuna muihin. Eron tekee mm.tulppien määrän, öljytilavuus yms, mutta huollon jälkeen voi taas mennä mukavasti eteenpäin.
Aika paljon sopii 523/530 varaosat tuohon 540:een,koska korimalli on sama, mutta sitten tietyt osat kuten jarrulevyt, iskarit, ym on hiukan jämerämmät.
Jotain pahimpia tyyppivikoja mitkä kannattaa tarkistaa on vesipumppu, syyläri (540:ssä syylärin pääsä on muovinippa joka ajan myötä hajoaa ja jota ei voi vaihtaa vaan täytt syyläri uusia), ohjaustehostimen säiliön kansi saattaa vuotaa, kannen ja ventiilikopan välinen tiiviste (23 ekee kpl vaihto about 70 ekee).
No niin ei mulla näin yhtäkkiä mieleen tullut mitään muuta, mutta jos kysymyksiä tulee niin voisi sitten sähköpostin välityksellä vaihdella tietoja.
Jos Saksasta meinaat hakea auton niin tuolla rahalla saa jo ihan kotuu pelin lisäksi tiedän yhden asiallisen autoliikkeen sekä luotettavan, joka hakee auton Saksasta.
Jos itse meinaat hakea auton niin onnea matkaan ja ota asioista selvää hyvin sekä saksan kielen taito on suotavaa.
Kyllähän noita kertomuksia riittää noista ns. tuontiautoista, mutta kyllä vaan niitä näyttää olevan tuolla liikeenteessä.
Ei muutakuin hyvää päivän jatkoa sekä pohdiskelemaan auto asiaa.- keke (bmw)
Olipas kerrankin hyvä ja asiallinen kirjoitus.
Todellakin kannattaa valita 540, koska 535 on lähes sama kulutus, mutta v8:ksi aika tuhnu. Käyttö- ja huoltokulut 540:ssä maltilliset. Ei paljon eroa 6 syl malleista. Poislukien bensakulut, jotka pelkässä kaupunkirallissa joskus tympii... ;) Automaatti passaa riskivääntöiseen koneeseen mahtavasti! - BMW540
keke (bmw) kirjoitti:
Todellakin kannattaa valita 540, koska 535 on lähes sama kulutus, mutta v8:ksi aika tuhnu. Käyttö- ja huoltokulut 540:ssä maltilliset. Ei paljon eroa 6 syl malleista. Poislukien bensakulut, jotka pelkässä kaupunkirallissa joskus tympii... ;) Automaatti passaa riskivääntöiseen koneeseen mahtavasti!Kiitoksia Keke ja tässä olisi hyvä linkki eli bmwtips.com. Sieltä löytyy kaikennäköistä mukavaa sekä lisäksi siellä on muita linkkejä, jotka käsittelee aika paljon 540:stä ja nimen omaan e39:ä.
- bmw8
keke (bmw) kirjoitti:
Todellakin kannattaa valita 540, koska 535 on lähes sama kulutus, mutta v8:ksi aika tuhnu. Käyttö- ja huoltokulut 540:ssä maltilliset. Ei paljon eroa 6 syl malleista. Poislukien bensakulut, jotka pelkässä kaupunkirallissa joskus tympii... ;) Automaatti passaa riskivääntöiseen koneeseen mahtavasti!Onhan noissa eroja, vaikka mallimerkinnän perusteella ei niin paljon ehkä olettaisikaan. 540 on 4.4l koneella, joten kuutiotilavuudessa eroa 535:een on lähes litran verran ! Vähän sama kuin vertaisit 520 ja 530 ??!! 540:ssä on aika tuntuvasti enemmän vääntöä, mutta muuten ne on aika samanoloisia.
Käyttökustannukset 535:llä on hiukan pienemmät, aika lähellä 6-sylinteristen kustannuksia. Todelliset kustannukset tulee esiin siinä vaiheessa kun pitää tehdä isompia remontteja. Riippuen onko autossa sporttialustaa ym erikoista... niitä kun joutuu vaihtelemaan, niin on ihan sama onko 3.5 tai 4.4 pannu. Tuskin tuohon moottoripuoleen kuitenkaan tarvii vesipumppua tai termaria kummempaa tehdä.
535 on helpompi löytää manuaalina, 540 manuaalit on 6-vaihteisia. Itsellä kriteerinä noiden kahden välillä on kokonaisuus, millaisilla varusteilla löytyy mieleisempi auto - ei niinkään koneella. - bmw540
bmw8 kirjoitti:
Onhan noissa eroja, vaikka mallimerkinnän perusteella ei niin paljon ehkä olettaisikaan. 540 on 4.4l koneella, joten kuutiotilavuudessa eroa 535:een on lähes litran verran ! Vähän sama kuin vertaisit 520 ja 530 ??!! 540:ssä on aika tuntuvasti enemmän vääntöä, mutta muuten ne on aika samanoloisia.
Käyttökustannukset 535:llä on hiukan pienemmät, aika lähellä 6-sylinteristen kustannuksia. Todelliset kustannukset tulee esiin siinä vaiheessa kun pitää tehdä isompia remontteja. Riippuen onko autossa sporttialustaa ym erikoista... niitä kun joutuu vaihtelemaan, niin on ihan sama onko 3.5 tai 4.4 pannu. Tuskin tuohon moottoripuoleen kuitenkaan tarvii vesipumppua tai termaria kummempaa tehdä.
535 on helpompi löytää manuaalina, 540 manuaalit on 6-vaihteisia. Itsellä kriteerinä noiden kahden välillä on kokonaisuus, millaisilla varusteilla löytyy mieleisempi auto - ei niinkään koneella.Kyllä vertailu kannattaakin tehdä jne....lisäksi kyllähän me tämäpäivän kuluttajat aika vaativia olemme ja varusteet kyllä ratkaisevat aika paljon sekä kokonaisuus todellakin. Oli sitten kysymyksessä esim. autonmerkki mikä tahansa tai joku muu palvelu.
Kyllä noi 8:n pannut taitavat aika luotettavia olla.
- Oulussa
http://www.stockmannautot.fi/fi/vinfo.asp?vid=OIY556
Hinta lienee melko suolainen, mutta senhän onkin vain pyynti... - X 3
Budjettiisi sopisi myös faceliftin jälkeinen (9/2000->) 3-litrainen bensa, joka on todellinen vaihtoehto tuolle pienemmällä kasikoneelle (ainakin itselle aikoinaan oli). Auton tuolla koneella erittäin suorituskykyinen (parempi kuin 535), mutta kulutus säilyy kurissa. Etuna kuusipyttyisessä mallissa kasikoneeseen verrattuna on myös ohjaus, jonka tunto on parempi johtuen erilaisesta teknisestä ratkaisusta. Pienempi keulapaino tuntuu oikeasti ajossa, jos/kun autoja kokeilee peräkkäin.
Itse ajelin 530-mallilla (manuaali) kolmisen vuotta, ja autosta ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Kolmilitrainen bensamoottori on kaikkiaan fantastinen. Suomessa kulutus jäi kovimpia talvikelejä lukuunottamatta aina alle kympin, kesällä kaikki ajot hoitui runsaalla 8 litralla. Suorituskyky riitti Saksankin baanoilla erittäin hyvin.- Keke (bmw)
530 on minunkin mielestäni parempi vaihtoehto kuin 535. 535 jäi vähän väliinputoaja malliksi.
- bmw8
vm 2000 530i veroprosentti 26 !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1077039Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945191Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1433200Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2142607Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t352287Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431262En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771222Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111113
Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta531090