Onko vanhentuneiden lääkeiden käytössä jotain vaaraa? Olen kuullut etteivät välttämättä vaikuta kovin hyvin, mutta onko jotain muuta haittaa tms? Kyseessä Xanor ja Tenox vuosimallia n. 2012.
Vanhentuneet lääkkeet
6
163
Vastaukset
- 3478
Liian vanhoja, jos 2012. Vaikuttava aine on saattanut muuttaa vaikutustaan, mennä myrkyksi.
Tai ei vaikuta mitään. Mutta sitähän ei voi tietää. - Lievempäätuskaa
Jos ei ihan kaikkia syö, niin kuinkahan pahaksi myrkyksi pahimmillaan voi mennä? Jos niinku muutaman ottaisi, niin ei kai siitä henki lähde?
- 3478
Kysyin apteekkarilta tänä keväänä vuoden 2015 vanhoiksi menneistä tuotteista, jotka eivät ollet edes vahvoja lääkkeitä, hän neuvoi hävittämään tuotteet, niitten aineosat voivat vaikutuksiltaan muuttua arvaamattomasti.
Haluatko todella ottaa riskin saada jonkun elinikäisen vaurion esim. aivoihisi ? - Relaxia
Noi on kyl jo ihan museotavaraa. Ite otin just vähän vanhentuneen Norflexin ja ilmeisesti teho on menny ku ei vaikuta mitenkään.
- Eireseptiäaddiktille
Lääkäri kirjoittaa reseptin uusiin lääkkeisiin, paitsi jos kyseessä sontaseppo tai mömmömauri. Vanhojen lääkkeiden syönti on yhtä järkevää kuin haaskan syönti metsässä.
- Ensiapualkosta
Jos sattuu olemaan akuutti tarve , ei paljon auta se että lääkärille pääsee sitten joskus ja reseptin uusiminenkin voi kestää liian kauan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984