Eli aktiivisen rivin tyhjien solujen perusteella pitäisi piilottaa sarakkeet määritetyltä sarakealueelta. Ja millä koodilla kaikki sarakkeet taas palautetaan takaisin esille?
Sarakkeiden piilottaminen aktiivisen rivin per
3
161
Vastaukset
- ORCL
Ohessa moduuliin kaksi makroa. Muuta kolmella koodirivillä haluamasi sarakeväli. Mallissa tällä hetkellä välinä A- Z. Ensimmäisellä makrolla saa piiloon tyhjien solujen sarakkeet sarakevälillä ja toisella makrolla saa kaikki sarakkeet taas näkyviin. Onko apua ?
Sub PiilotaSarakkeet()
Dim Alue As Range
Dim Solu As Range
Columns("A:Z").Hidden = False 'haluttu sarakeväli tähän
Set Alue = Range("A" & ActiveCell.Row & ":Z" & ActiveCell.Row) 'haluttu sarakeväli tähän
For Each Solu In Alue
If IsEmpty(Solu) Then
Columns(Solu.Column).Hidden = True
End If
Next Solu
End Sub
Sub NäytäSarakkeet()
Columns("A:Z").Hidden = False 'haluttu sarakeväli tähän
End Sub- Koodi_hukassa
Just noin! Kiitos ORCL
ei tarvitse määritellä aluetta...
Sub Piilota()
ActiveCell.EntireRow.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireColumn.Hidden = True
End Sub
Sub Näytä()
ActiveCell.EntireRow.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireColumn.Hidden = False
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356261JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t193556Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5182763Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai591928Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳321921- 261515
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul311421Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71251En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171249Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http111083