Vaateliike Seppälä meni konkurssiin miten kauan auki pidetään Seppälässä oli kivoja vaatteita. tyylinpaikka lakkautettu tuleeko vielä Lisää lakkautuksia on ajan kysymys?. Lieksan vääristynyt ikärakenne on paljon työttömiä, pienellä eläkkeellä kituuttavia eläkeläisiä. eläkeiässä kulutus vähenee. työttömät ostavat kirpparilta vaatteet ja paikkaavat vaatteita on turha paikata jos vaate on mahinnu ei paikka kestä. minä olen vanha rimpsuiita kylällä pilkataan rimsuiitaksi kun vanhatvaatteet ovat viruneet käyttökelvottomiksi. ajellen rämisevällä polkupyörällä. olen työtön olemattomalla työmarkkinatuella oleva rimsuiita
Vaateliike Seppälä konkurssiin
32
989
Vastaukset
- monen.vuoden.kokemus
Nuoret tilaavat vaatteita netistä. Ulkomailta saa nopeasti ja edullisesti farkut, hupparit, t-paidat jne.
- saasaer
Ei ikääntyneet työttömät tarvitse uusia vaatteita riittää vanhat kirpputorilta ostetut käyttöön. työmarkkinatuesta säästää ja pienistä eläkkeistä. miksi pitäisi olla ostetut uudet vaatteet 60 vuotta täyttäneillä elämä on ehtoopuolella elinpäivät vähenee. Vaatteiden hankinta kohdistuu työelämässä oleviin nuoriin. kun eläkeikä lähestyy pitäisi karsia vaatemenoista
- allawert
saasaer kirjoitti:
Ei ikääntyneet työttömät tarvitse uusia vaatteita riittää vanhat kirpputorilta ostetut käyttöön. työmarkkinatuesta säästää ja pienistä eläkkeistä. miksi pitäisi olla ostetut uudet vaatteet 60 vuotta täyttäneillä elämä on ehtoopuolella elinpäivät vähenee. Vaatteiden hankinta kohdistuu työelämässä oleviin nuoriin. kun eläkeikä lähestyy pitäisi karsia vaatemenoista
Lieksassa on 974 te toimiston listoilla työttömänä työttömille välttää vanhat ryysyt persiin peitoksi minäkin olen yli 60 vuotias minulla on jo kassillinen mahinnutta huonokuntoista vaatetta ei pysty korjamaa paikka ei pysy enää on hyötyä että vanhat vaatteet tulee käytettyä tarkkaa loppuu mitä tämän ikäinen tarvitsee enää, en liiku enää yleisillä paikoilla esim. harrastuksia ei koskaan kaupassa käyn harvoin. minä olen vanhanajan paikkaiita olen oppinut paikkaamaa käsipelillä ei ole koskaa ollut edes ompelukonetta käytössä. olen työmarkkinatuessa pystynyt säästämään. nämä ovat vaatteet, matkustaminen harrastukset, vakuutukset, polkupyörä on kelvoton vanha rötiskö ihan välttää minulle
- itun.ittu
Samaa mieltä, ei meikäläinen yli 60v tarvitse uusia vaatteita, kun ei ole varaa missään käydäkkään, siis paikoissa joissa pitäisi olla paremmat vaatteet!
Yhdistetty työ, juhla ja vapaa-ajan asu on kaikkein kätevin, joten antaa niiden ostella kellä on rahaa!
Ihmetyttää aina tuo "viisaitten" huomio, että miksi pienituloiset ei käy ravintoloissa syömässä, tai miski syövät yleensä epäterveelisesti, siis halvinta mitä löytyy, tai miksi ei ole varaa ostaa kaikkia lääkkeitä, saati juosta jossain yksityislääkärilla! Politikot luulee että kaikilla menee yhtähyvin kuin heillä isopalkkaisilla? Meille kuulemma riittää kun ei ihan nälkään kuole, koska olemme itsenäisessä maassa,,,sillä vapaudella elää, ruokaa ei niinkään tarvitse! - vanha.kutele
Tokmannin rytkyt ja kirpputoriryötit riittävät Lieksan vanhemmalle väelle. Ei täällä merkkiliikkeitä tarvita.
- paikkavaatteissa
Tokmannilla on sopimattomia rytkyjä huono mallisia vanhalle paksukaiselle. Kela opetti minulle kun asioin olen työtön valitin rahan riittämättömyydestä kun ei raha riitä vaateostoihin kelan tädit suosittelivat ostamaan kirpputoreilta , ja voi korjata itse. minulla ei ole ompelukonetta koskaan ollut niin olen paikannut käsin. eli lankaa neulan silmää ja paikkakangasta. myös sosiaalitoimistot suositteli ostamaan vaatteet ja kengät kirpputorilta minulle välttää vanhat rievut persiin peitoksi vaikka nauravat ilkikurisesti kadulla päin naamaa vaan ei pidä työttömän välittää kun köyhää pilkataa. olen samaa mieltä hauta arkku ikäiselle vanhat rytkyt riittää kun kotona oleskelee ei tarvitse köyhän osallistua mihinkää toimintaa ei edes kansalaisopistossa opiskeluun kävely on halvin harrastus työttömille. ja eläkeläiselle
- minulle.löytyy
Miehille löytyy Tokmannista hyvin vanhanmallisia housuja ja ruudullisia paksuja puseroita, joilla voi pukeutua perinteiseen viensuulaiseen ukkotyyliin.
- kestäviä.ovat
Entiset kutsettilaiset Pankakoskella eivät tarvitse myöskään uusia rytkyjä kun näkyy vielä kelpaavan suurella EG-logolla varustetut ulkohaalarit ja puserot jokapäiväiseen juhla- ja arkikäyttöön.
- ei.uusia.tarvita
Kotolan porukoilla on VAPOn vaatteet käytössä kesät talvet.
- veryttelevä.miekkonen
Mitenkä kaupungin työntekijät erottuvat katukuvassa? Onko heilläkin joku logolla varustettu haalari?
Märäjälahden porukoille ja muille hyysättäville myös voisi yhteiskunta kustantaa jonkun verryttelyasun kaikenmoiseen hyvän tekemiseen! Olisi luotettavamman oloista, kun mummoja ja vaareja taluttelevat suojatien ylitse.
Ja hyvännäköisille suvaitsevaisten sulhasien kandidaateille ostettakoon tietenkin Suomi sata verkkari. - riittää-
Hankkijan lippis, kumisaappaat ja paskaiset verkkarit riittää. Talvella repaleinen turkishaalari ja karvareuhka.
- rysyiita
Kuntouttavassa työtoiminassa oleville virkavaatteet käyttöön siinä lukisi orja tai kuntouttava virkanilkit voisivat valvoa paremmin elämänhallinta. Työllisyyspalvelut voisi opettaa vaatteiden paikkausta korjaamista napiläpeiden tekoa vetoketjujen laittoa. ei nykyajan uudet vaatteet ole yhtään parempia. ovat heikkolaatuista vaate ryysyä
- Tämä-kannattaa-lukea
Tiedän varmuudella tällä hetkellä KUUSI yritystä pelkästään Pielisentien varresta jotka ovat lopettamassa toimintaansa tässä loppuvuoden aikana. Lisäksi useampi vielä pohtii onko lopettamiselle tarvetta lähiaikoina. Syy on lähes kaikissa tapauksissa sama: asiakkaat menneet joensuuhun ostoksille ja nettikauppoihin.
Pienten kauppojen syöksykierre Lieksassa on nyt pahempi kuin koskaan. Kiitos siitä kuuluu pitkälti meille Lieksalaisille koska meihin on näköjään juurrutettu käsitys että paikallisista erikoisliikkeistä ei enää voi/saa ostaa mitään, vaan mieluummin haetaan joensuusta tai tilataan netistä. Jos on oikein hätä niin cittarista tai tokmannilta haetaan sitten. Olisikohan jo korkea aika vaihtaa ajatusta siihen suuntaan että paikalliset pienyritykset kuitenkin tuovat työtä ja verorahaa Lieksaan ja luovat uskottavaa kuvaa Lieksasta myös ulospäin. Vain verotuloilla taataan että meillä vielä jotakin kunnallisia palveluita pystytään pitämään yllä, ja ylipäätään kunta elinvoimaisena.
Nyt on vakava peilinkatsomisen paikka ja sitä yhteen hiileen puhaltamista tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan, muuten Pielisentie on muutaman vuoden päästä kuolut kyläraitti.- ArvoValta
Totuus on se, että ihmiset ostaisivat mielellään Lieksasta, jos olisi mitä ostaa, vaatevalikoimat ovat hyvin rajalliset. Kaverini etsi reisitaskuisia maastohousuja Lieksasta, mutta niitä ei löytynyt yhdestäkään lieksalaisesta kaupasta, ei edes Retkiaitasta, josta ehkä odottaisi sellaisia löytyvän eli ainoaksia vaihtoehdoksi jää Joensuu tai netti, repikää siitä.
- LeKSA73
Sittari tappanut vähätkin mahdollisuudet pitää vaatekauppaa Lieksassa. Sama monissa erikoistavaroissa. Ei hyvä ja siksi kierrän kaukaa. Pikkuputiikeissa on aina mukavampi käydä.
LeKSA73 kirjoitti:
Sittari tappanut vähätkin mahdollisuudet pitää vaatekauppaa Lieksassa. Sama monissa erikoistavaroissa. Ei hyvä ja siksi kierrän kaukaa. Pikkuputiikeissa on aina mukavampi käydä.
Voisin ostaa vaatteita Lieksan Citymarketista, mutta isompien miesten kokoja sieltä ei löydy. Kauluspaitojen koot päättyvät kokoon XXL. Paitakokoni on 4XL (49/50) Päällyshousutkin ovat enimmäkseen lasten kokoa. Kenkiä saattaa löytyä jokin hajanainen malli kokoa 47. Saanen hieman mainostaa, että Halitex-liikkeestä löytyy isojenkin miesten kauluspaitoja kokoon 7XL saakka. Joensuusta löytyy jopa 9XXL kokoja. Tunnen muutaman lieksalaisen miehen, jonka kengän koko on enemmän kuin 47. Sellaisia ei löydy Lieksan kenkäkaupastakaan. Itselleni löysin sieltä kesällä 47 numeron kengät, kun olen varsin pienijalkainen.
- ArvoValta
LeKSA73 kirjoitti:
Citymarketista löytyy kyllä ihan hyviäkin vaatteita, mutta ongelma on siinä, että sitten joka toisella lieksalaisella on esim. samanlainen toppatakki tai muu vaate, eikä se ainakaan minusta tunnu hyvältä, laumasielu kun en ole.
- Kovatyömies
Mina teetan raatalilla kaikki vaatteeni. On hyva erottua koyhista myos pukeutumisella. Pukeutumisesta sivistynyt ihminen tunnetaan.
- kyitenkin.syväitkää
Käyheätä miten hänkälää ön lykeä läyseitä kyn ei öle ää- eikä öö-pilkkyjä.
- hips.ärvää.kukkelis
kyitenkin.syväitkää kirjoitti:
Käyheätä miten hänkälää ön lykeä läyseitä kyn ei öle ää- eikä öö-pilkkyjä.
Älä käytä käyheää kieltä, tulee vaikutelma ölet puppelpöikä.
- sain.tarpeekseni
Nyt on todellakin kauppiaiden katsottava vakavasti peiliin pitääkseen asiakkaansa. Muutama jo lopettanut kauppias oli hyvin ylimielinen ja ynseä niin asiakkaita kuin myyjiään kohtaan. Myyjät ymmärsivät irtisanoutua ajoissa kyseisen EGOnomin kynsistä. Kyseinen kauppias oli perinyt kaupan, mutta ei osannut sitä pitää eikä laajentaa kun Lieksaan tuli toinen saman alan kilpaileva yritys. Kun asiakasta loukataan kerran, varmaa on, ettei hän astu enää koskaan kyseiseen puotiin. Sana kauppiaan käyttäytymisestä leviää ja sen jälkeen kaupan loppu jo häämöttääkin tällaisessa pienessä kylässä.
Palvelualttiutta puuttuu monista Lieksan myymälöistä. Henkilökunta ei tervehdi asiakasta eikä kaupan kassa katso asiakasta silmiin missään rahastuksen vaiheessa. Ainoa asia, minkä hän sanoo, on ostosten yhteishinta. Siinä kaikki.
Eräässä kaupassa hyllyjen välissä puikkelehtiva henkilökunta väistelee asiakasta kuin peläten, että joku kysyy häneltä jotakin. Kun henkilöltä kysytään tuotteen sijaintia, hän vastaa olkansa yli: ”tuollahan niitä on perällä ollunna ja jos ei nyt ou niin ne on loppunna”.
Lieneekö liikkeiden henkilökunnan nyrpeä ilme kursseilla opeteltua vaiko ihan luonteista? Ennen muinoin viinakaupan tiskin takana myyjähenkilöt olivat aina totisina kuin torvensoittajat eikä asiakas ollut koskaan oikeassa, vaikka hattu kourassa yritti parhaansa mukaan kumarrella.- tyylipukeutuja
Minustakin on tyylikkäällä ja laadukkaalla pukeutumisella hyvä erottua rupusakista ja rupusakkia lieksassa riittää. Minä käyn aina Tukholmasta ostamassa vaatteeni. Sieltä löytyy mannermaista muotia, mikä saa lieksan tuulipukukansan näyttämään alkuasukkailta.
- asert
Ryysyiitana kun olen työtön vältän rönttävaatteissa loppuelämän en ole käynyt asuste nuutisessa yli 20 vuoteen työttömille on vaatteet kalliita vaikka on hyvälaatuisia. tänä aamuna yritin paikata mahineita farkkuja ei kestä paikka farkuissa
- luulisinehkä
Dannyn eli Ilkka Lipsasen ex vaimon suvun omistuksessahan tämä Seppälä on.
Huomasin, että asiallinen viesti omistajuudesta oli poistettu, mutta väärä tieto on edelleen palstalla nimimerkin "luulisinehkä" kirjoittamana. Onneksi oikaisu on tehty uudelleen. Valvojan toiminta on todella ihmeellistä. Omistajuus on julkista tietoa ja tiedot ovat saatavissa monista dokumenteista. Dannylla ei ole ollut mitään tekemistä Seppälä liikkeen kanssa vuosikymmeniin.
- en.ymmärrä.en
Palstan valvoja näyttää olevan suivaantunut palstalle kirjoitettuihin asiatietoihin, kun hän poistaa vain niiitä muka sääntöihin nojaten. Asiattomiin törkykirjoituksiin valvojat eivät kajoa, vaikka ne ovat usein todella sääntöjen vastaisia ja loukkaavia.
- stylemies
Edelleen lieksassa on liikaa huonosti pukeutuvaa rupusakkia. Tuulipuvuista pitäi sakottaa ja kansallsipuvuista myös. Somaleiden rievut vasta kauheita on.
- Se.toinen.naapuri
Miten tyylikkäitä nämä lähi-idän gentlemannit ovatkaan, Nike ja Aditas asuineen. Ottakaa rässet öppiä. Ei vaineskaan, naapurin hommpel käski noin kirjoittamaan.
- gullitshen
Kyllähän kato käy Lieksan vaateliikkeissä! Meni Kekäle ja pian Seppaläkin! Myös varsin pienen marginaalin ostajakohderyhmän tyylin paikkakin loppui, koska liike ei alun pitäen ollut kannattava !
Ainut mikä on pärjännyt on Halitex ja sen omistajat etsivät jatkajaa yritykselleen! Voittoa tuottavaa yritystä kun ei ole järkevää lakkauttaa!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2113354Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921429
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461364Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601296Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231049Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882